Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 december 2020, 16:44   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ze hebben het beschikkingsrecht anti conceptie te gebruiken.
Moeten we besnijdenissen bij vrouwen toelaten omdat het anders slecht kan gebeuren?
Al eerder bracht ik dat ook onder de aandacht van HO. Gaan we harddrugs toelaten omdat er zoveel in de duisternis rond gebeurt? Moeten overal de maximumsnelheden afschaffen, omdat er mensen zijn die zich nu niet houden aan de voorgeschreven maxima? Enzovoort. Hier moet ingezet worden op hulp en bijstand aan moeders in nood.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 16:45   #62
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
" Ze" hebben zelfbeschikkingsrecht over hun lot, ook over al of niet moeder worden. Waarom u over het verminken van vrouwelijke geslachtsdelen begint als argument binnen deze discussie? Geen idee.
Mocht er geen nood bestaan aan abortus, ondanks anti conceptie, ( een verantwoordelijkheid voor mannen en vrouwen trouwens) was deze discussie er niet.
Er bestaat ook discussie over andere zaken. Er is een partij in Nederland die pedofilie legaal wil maken. Mogen we dan uw eigen redenering even toepassen? Als er geen nood was, was er geen discussie en was er dus geen partij die zoiets uitdraagt. Dan ook maar toelaten?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 16:46   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zo krijg je vanzelf weer illegale abortuspraktijken. Sluit dit niet aan bij de strikte Katholieke mentaliteit, anderen beknotten in hun rechten en veroordelen tot smerige achterkamertjespraktijken .
Mag ik u erop wijzen dat de Kerk geen rol speelt in dit wetgevend proces, maar dat het Pools Hooggerechtshof de wetgeving heeft afgetoetst aan de grondwet en geoordeeld heeft dat de huidige abortuswetgeving ingaat tegen het recht op leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 16:47   #64
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Nooit gedacht dat er toch nog zoveel achterlijk fanatieke conservatieven zouden leven in dit land.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:10   #65
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Al eerder bracht ik dat ook onder de aandacht van HO. Gaan we harddrugs toelaten omdat er zoveel in de duisternis rond gebeurt? Moeten overal de maximumsnelheden afschaffen, omdat er mensen zijn die zich nu niet houden aan de voorgeschreven maxima? Enzovoort. Hier moet ingezet worden op hulp en bijstand aan moeders in nood.
U heeft overschot van gelijk. Beter zetten we als samenleving in op sensibilisering en preventie. Verslaafden moeten toegang hebben tot goede zorg en niet meer drugs. Evenzo bij vrouwen die zwanger worden en de takken door het bos niet meer zien.
Maar het is voor de politiek natuurlijk gemakkelijker de termijn te verlengen dan hulpcentra te voorzien. Ambtenaren in overvloed, maar meer handen in een weeshuis zou ook geen overbodige luxe zijn. Het is precies allemaal minimaal geregeld. Als het maar geen geld kost.

Als een levend wezen beëindigen geen moord meer is, zijn we als samenleving ver van het pad afgedwaald. Ik hoorde mensen een baby in de baarmoeder al een “klompje cellen” noemen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:10   #66
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Nooit gedacht dat er toch nog zoveel achterlijk fanatieke conservatieven zouden leven in dit land.
en dat ze die achterlijkheid willen opleggen aan de rest van de samenleving
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:12   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en dat ze die achterlijkheid willen opleggen aan de rest van de samenleving
Kunnen we even voorbij de goedkope etiketten? Of hebt u niets anders te brengen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:13   #68
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en dat ze die achterlijkheid willen opleggen aan de rest van de samenleving
Wij verdedigen leven dat nog niet in staat is zichzelf te verdedigen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:14   #69
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Als een levend wezen beëindigen geen moord meer is, zijn we als samenleving ver van het pad afgedwaald. Ik hoorde mensen een baby in de baarmoeder al een “klompje cellen” noemen.
Abortus als nabehoedmiddel heeft een diepgaand effect op de psychè. Niet verwonderlijk dat de ontwaardering van het leven dan heel snel gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:20   #70
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Abortus als nabehoedmiddel heeft een diepgaand effect op de psychè. Niet verwonderlijk dat de ontwaardering van het leven dan heel snel gaat.
Inderdaad. Ze gebruiken dan die baby’s voor medische doeleinden en scheppen een klimaat dat de tegenstanders ervan “conservatieven” zijn. Liever conservatief dan progressief op het bloed van onschuldig leven.

Ze gebruiken zelfs stamcellen van een geaborteerde baby’s in bepaalde vaccins en doen er ook stamceltherapieën mee. Rituele kindermoorden zijn het als je het mij vraagt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:24   #71
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kunnen we even voorbij de goedkope etiketten? Of hebt u niets anders te brengen?
deze discussie is dan ook al tig maal gevoerd, en iedereen blijft lekker in zijn stelling zitten.

Gij prefereert kleerhangers, ik prefereer een legale manier. De ene zorgt voor veel dode en verminkte vrouwen, dan andere termineert iets dat nog niet is.
De ene noemt zich dan ook onterecht pro-life.
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 17:33   #72
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
en dat ze die achterlijkheid willen opleggen aan de rest van de samenleving
Inderdaad. Een soort van abortus fascisten. Mensen die denken dat zij door hun middeleeuwse godsdienst het recht hebben te bepalen wat anderen wel of niet mogen doen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Wij verdedigen leven dat nog niet in staat is zichzelf te verdedigen.
Tot 24 weken is een foetus niet levensvatbaar en dus geen levend wezen maar een parasiet.

U verdedigt trouwens helemaal geen leven, het kan u immers niet schelen wat er met moeder of kind gebeurt. U verdedigt enkel uw eigen fundamentalistische religieuze opvatting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Abortus als nabehoedmiddel heeft een diepgaand effect op de psychè. Niet verwonderlijk dat de ontwaardering van het leven dan heel snel gaat.
Een ongewenste bevallig heeft een veel grotere impact op die psychè, laat staan het opgescheept zitten met een ongewenst kind.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 19:00   #73
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
deze discussie is dan ook al tig maal gevoerd, en iedereen blijft lekker in zijn stelling zitten.

Gij prefereert kleerhangers, ik prefereer een legale manier. De ene zorgt voor veel dode en verminkte vrouwen, dan andere termineert iets dat nog niet is.
De ene noemt zich dan ook onterecht pro-life.
Het is wel en heeft zelfs een hartslag. = leven. Dat beëindigen is moord. Als het dat niet is, wat is het dan wel?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2020 om 19:00.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 19:27   #74
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is wel en heeft zelfs een hartslag. = leven. Dat beëindigen is moord. Als het dat niet is, wat is het dan wel?
Als je het van de moeder kunt scheiden zonder dat het sterft dan leeft het. Tot dan is het een parasitair hoopje cellen.

En iets dat niet leeft kun je niet vermoorden.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 19:37   #75
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Als je het van de moeder kunt scheiden zonder dat het sterft dan leeft het. Tot dan is het een parasitair hoopje cellen.

En iets dat niet leeft kun je niet vermoorden.
Ik geef weinig om uw mening en hoop dat morte-vivante een volwassener antwoord kan formuleren.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 19:55   #76
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ik geef weinig om uw mening en hoop dat morte-vivante een volwassener antwoord kan formuleren.
U geeft om niemand iets, niet om de moeders, niet om de kinderen, u geeft enkel om uw godsdienst. Het kan u niet schelen dat anderen in de miserie geraken, afzien of zelfs sterven, zolang u maar denkt dat uw god tevreden gaat zijn.

Jammer dat de oorspronkelijk toch wel mooie boodschap van het christendom door zoveel fundamentalisten misbruikt wordt om van de aarde een slechtere wereld te maken.

Zolang een kind niet levensvatbaar is dan leeft het niet, punt.

Laatst gewijzigd door denkimi : 2 december 2020 om 19:58.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:08   #77
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
U geeft om niemand iets, niet om de moeders, niet om de kinderen, u geeft enkel om uw godsdienst. Het kan u niet schelen dat anderen in de miserie geraken, afzien of zelfs sterven, zolang u maar denkt dat uw god tevreden gaat zijn.

Jammer dat de oorspronkelijk toch wel mooie boodschap van het christendom door zoveel fundamentalisten misbruikt wordt om van de aarde een slechtere wereld te maken.

Zolang een kind niet levensvatbaar is dan leeft het niet, punt.
Heeft niets met godsdienst te maken. Ik was al tegen abortus voor mijn bekering omdat ik het leven belangrijker dan de dood vind.
Het kan u niet schelen als u toekomstige burgers tot een hoopje parasitair klompje cellen herleidt. Vergeef me dat ik het niet kan opbrengen verder in discussie met jou te gaan. Mijn jongste heeft meer gevoel voor debatteren dan jij.
Christendom en abortus gaat sowieso niet samen. Maar hoe je het ook draait of keert, welke ideologie je ook aanhangt: iets levend beëindigen is moord.

Wij bepleiten net meer middelen zodat niemand in de miserie hoeft te belanden. U bepleit moord om er gemakkelijk vanaf te komen.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!

Laatst gewijzigd door CUFI : 2 december 2020 om 21:11.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:23   #78
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
iets levend beëindigen is moord..
het coronavirus leeft ook. voortplanten, overleven en dat soort dingen
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:31   #79
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 21.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het coronavirus leeft ook. voortplanten, overleven en dat soort dingen
Hoewel een virus volgens mij niet leeft, zie ik niet in hoe zoiets bestrijden gekoppeld kan worden aan een abortus?

Om zwanger te worden moet je seks hebben en weet je heel goed dat je zwanger kan worden.
Waar het mij vooral om te doen is: waarom moest de termijn omhoog? Wat was er mis met de vorige regeling?

Hoewel ik tegen abortus ben, is een termijn van 12 weken toch meer dan voldoende? Als je de ingreep van een laattijdige abortus ziet, kan je mij niet wijsmaken dat dat kind niet leeft en daar niets van merkt. Ze rukken de benen, armen eraf met volle kracht.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2020, 21:33   #80
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Heeft niets met godsdienst te maken. Ik was al tegen abortus voor mijn bekering omdat ik het leven belangrijker dan de dood vind.
Het kan u niet schelen als u toekomstige burgers tot een hoopje parasitair klompje cellen herleidt. Vergeef me dat ik het niet kan opbrengen verder in discussie met jou te gaan. Mijn jongste heeft meer gevoel voor debatteren dan jij.
Christendom en abortus gaat sowieso niet samen. Maar hoe je het ook draait of keert, welke ideologie je ook aanhangt: iets levend beëindigen is moord.

Wij bepleiten net meer middelen zodat niemand in de miserie hoeft te belanden. U bepleit moord om er gemakkelijk vanaf te komen.
Discussiëren heeft waarschijnlijk inderdaad weinig zin, religie neemt de mogelijkheid tot objectiviteit en logica weg en vervangt het door dogma's. De kans dat u openstaat voor argumenten lijkt me zeer klein.

Gezien u zich niet gebonden voelt door medische of biologische definities zou ik wel graag eens horen wat u onder "iets levens" bestaat.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be