Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Ik ben mij bewust van de wet van Godwin
JA, ik houd me hieraan; ik zal mij zoveel als mogelijk beperken in het gebruik van nazistische cretologie 11 73,33%
NEE! 4 26,67%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 10 april 2005, 11:50   #21
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter
 
Dave Brocatus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 april 2004
Berichten: 2.306
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Als ik dan die wet van Godwin goed begrijp, hebben de PC-media ongelijk en blunderen ze om steeds maar het VB met de Nazi-tijd te willen linken ?
In bvb. een discussie over het cordon sanitaire is een uitspraak als "Met Vlaams Belang kiezers moeten we geen rekening houden want dat zijn allemaal toch maar vuile nazi's." een voorbeeld van de Wet van Godwin.

Als je er aantoonbare linken tussen het Vlaams Belang en het nazisme zouden zijn en je wijst daarop dan is de Wet van Godwin niet van toepassing.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 01:02   #22
DearMrT
Partijlid
 
DearMrT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2004
Berichten: 284
Standaard

De harmonie druipt van deze thread.

Theorema van DearMrT: "De kans dat een reply de beschaafde discussie in een thread verstoort nadert één wanneer de consensus nabij is"
DearMrT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 01:17   #23
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

als we nu eens aan de mods vragen om elke thread waar deze wet overtreden wordt, te sluiten? volgens moet dan heel communautaire discussies dicht.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 07:00   #24
Firestone
Secretaris-Generaal VN
 
Firestone's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 25.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
als we nu eens aan de mods vragen om elke thread waar deze wet overtreden wordt, te sluiten? volgens moet dan heel communautaire discussies dicht.
__________________
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2005, 16:39   #25
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader
Als ik dan die wet van Godwin goed begrijp, hebben de PC-media ongelijk en blunderen ze om steeds maar het VB met de Nazi-tijd te willen linken ?
Grotendeels. Het nadeel van die vergelijking is de apathie. "Zó erg zal het toch wel niet wezen?" - is het gevoel waarmee de gemiddelde Vlaming komt te zitten. En dan krijg je die actieve racisten van het VB, die jou wel eens even gaan vertellen dat het allemaal héél anders in elkaar steekt. "Zieltjes winnen" noemt men dat.
Daarmee is de vergelijking in wezen een reclamecampagne vóór het VB (naamsbekendheid), in plaats van een effectief wapen ertégen. Racistisch zijn ze wel, bewezen. De link met Hitler-Duitsland en dergelijke werd vooral gebezigd door extreem-rechtse jongeren, die in het begin deel uitmaakten van het VB.

Dus eigenlijk waren ze al verloren, nog voor ze waren begonnen, om het maar eens goed te stellen. Zowel de media als de politiek zijn er verkeerd op ingesprongen, door niet te luisteren naar de woorden maar te wijzen op de banden met het nazisme. Stom. Zelfs als die banden er al zijn, kun je het VB moeilijk vergelijken met een oorlogsmachine die 20 miljoen doden heeft veroorzaakt.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be