Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juni 2008, 08:26   #1
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Waarmee kunnen we u van dienst zijn?

Waarmee kunnen we u van dienst zijn?

Met de halvering van de waarde van uw investering dit jaar misschien?

Dag en nacht word ik om het uur door deze (ongepaste want ontoepasselijke, om niet te zeggen onpasselijke reclameslogan van Fortis
geplaagd rond de tijd van het ander rampnieuws om het uur op radio.

Welnu, ik ben bereid Fortis een steuntje te geven mits de aankoop van één steunaandeel van 10€ mijnentwegen. Puur uit compassie.

Acht miljard waarde verloren, maar topdog Voltron steekt zijn 2,5 miljoen€-bonus op zak.

Nog zo een dat ze een grote bolus hadden moeten geven indeplaats. van een bonus.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2008, 16:39   #2
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.483
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waarmee kunnen we u van dienst zijn?

Met de halvering van de waarde van uw investering dit jaar misschien?

Dag en nacht word ik om het uur door deze (ongepaste want ontoepasselijke, om niet te zeggen onpasselijke reclameslogan van Fortis
geplaagd rond de tijd van het ander rampnieuws om het uur op radio.

Welnu, ik ben bereid Fortis een steuntje te geven mits de aankoop van één steunaandeel van 10€ mijnentwegen. Puur uit compassie.

Acht miljard waarde verloren, maar topdog Voltron steekt zijn 2,5 miljoen€-bonus op zak.

Nog zo een dat ze een grote bolus hadden moeten geven indeplaats. van een bonus.
Het is allemaal wettelijk.
http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=JA1TKFJ8
Citaat:
Hoe groot moet het kernkapitaal zijn?

De officiële instellingen die erover waken dat de banken geen overdreven risico's nemen, kwamen overeen dat de banken een bepaalde verhouding moeten respecteren tussen hun kapitaal en de activa die ze beheren.

Maar er zijn allerlei activa, van gebouwen tot allerlei kredieten die bank verstrekt en die de komende jaren terugbetaald zullen worden, met rente uiteraard. De waarde van sommige activa is dus minder stabiel dan die van andere.

Kijk maar naar financiële producten die (deels) gedekt worden door riskante Amerikaanse woonkredieten.

Daarom moet het kapitaal afgezet worden tegen de 'risicogewogen' activa. Hoewel ze in theorie misschien even veel waard zijn, zal voor sommige activa maar een bepaald percentage van die waarde worden meegeteld.

Het kapitaal moet ten minste 8procent bedragen van die risicogewogen activa, het kernkapitaal minimaal de helft daarvan, dus 4procent. Bij Fortis is die verhouding door de overname van ABN Amro gezakt naar 5procent.
Voor elke 100 euro die de bank 'beheert' van de spaarders moet ze er maar 4 effectief en risicoloos in bezit hebben. De overige 96 euro is uitgeleend. Als 4 op de 100 klanten hun spaargeld dat de bank 'beheert' rond dezelfde tijd komen terugeisen dan is hun kas leeg.
En wegblijven bij banken is weinig optie, dan heb je zelfs die habbekrats van 1.5 % rente niet meer, terwijl de huidige inflatie haast 6 % is, elke euro op je spaarrekening heeft dus 4.5% minder koopkracht, op een jaar tijd.

De leningen blijven uiteraard spotgoedkoop met die lage rente. De overhead doet er alles aan om geld lenen aantrekkelijk te maken, en dat is diezelfde overhead die de bevolking terroriseert met myriades regeltjes, een gokmachine moet aan een hele waslijst specificaties voldoen, gokken is foei, die ambetante internetgoksites toch, alleen hun eigen Loterij is de goei, maar hun wetten die bepalen in welke mate banken voorzichtig moeten zijn met het geld dat ze beheren, zijn lakse lachertjes die neerkomen op 'alles mag en niks is foei'. Tekenend hé?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 10:28   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Het is allemaal wettelijk.
Dat maakt de flop niet minder flopperig en hun pretenties niet minder megalomaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 11:51   #4
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.483
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Dat maakt de flop niet minder flopperig en hun pretenties niet minder megalomaan.
Het heeft weinig met flops (stommiteit) of pretentie te maken.
Ze gaan er gewoon van uit dat ze niet afgestraft kunnen worden en de wetgeving en dus het regime steunt hen daarin.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 11:53   #5
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.483
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Acht miljard waarde verloren, maar topdog Voltron steekt zijn 2,5 miljoen€-bonus op zak.
Overigens, heel die 8 miljard is gewoon verhuisd naar iemand anders zakken, ze is niet verdwenen hoor.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 18:28   #6
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Overigens, heel die 8 miljard is gewoon verhuisd naar iemand anders zakken, ze is niet verdwenen hoor.

Toch wel verdwenen, want de koper kan ze niet zomaar slijten aan de hogere waarde vandaag
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2008, 20:21   #7
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.483
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Toch wel verdwenen, want de koper kan ze niet zomaar slijten aan de hogere waarde vandaag
Die 'hogere waarde vandaag' bestaat niet.
Er is enkel een 'koers', en die verandert bij elke koop en verkoop van een aandeel.

Die 'de' koper bestaat dus ook niet.

De eerste verkoper wel.
De tweede iets minder.
De derde nog iets minder.
...
De laatste niets (alhoewel bepaalde instanties reeds eerder de zaken zullen hebben 'bevroren', tot zelfs de beurs sluiten voor een dag toe)

Terwijl er toch 8 miljard effectief werd uitgegeven bij het kopen.
Die verdween niet zomaar hoor.
Die werd uitgegeven.
Geïnvesteerd.
Die kwam in de loonzakjes terecht van een aantal mensen.
En als die mensen te weinig prestatie volgens de inhoud van hun loonzakje leveren dan rendeert die investering niet.
De eerste aandeel-koper die dat ontdekt en verkoopt strijkt dan geen meerwaarde op maar eigenlijk gewoon een deel van het overgebleven restant kapitaal. De dalende koers zorgt dan voor een lawine-effect waarbij de dalende koers op zichzelf dan de versterkende factor is.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 14:55   #8
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Meneer A hoeft dus niet te treuren als zijn investering in Fortis keldert, want meneer B heeft het verlies van meneer A op zak gestoken. Hallelujah.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 14:56   #9
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Trouwens ieder keer als ik deze slagzin hoor van Fortis (Waarmee kunnen we u van dienst zijn?) denk ik er onmiddelijk bij: Mij met rust laten...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2008, 15:06   #10
Rechtvaardigheid Nu!
Partijlid
 
Geregistreerd: 21 juni 2008
Berichten: 288
Standaard

Mijn geld staat al lang niet meer bij een grootbank. Je moet wel erg dom zijn om bij Fortis, Dexia, KBC of ING klant te zijn. Zonder enige moeite kan je je intrestvoet op een spaarboekje van 2,5 % naar 4 % optrekken. Op 25 000 euro maakt dat al een aardig verschil uit.

Ook hun aankoopkosten voor beleggingen zijn veel te duur. Ga naar Keytrade of Binckbank.

Hetzelfde verhaal voor hun verzekeringen: lees Budget en Recht. Of voor hun kredieten.


De meeste Belgen verliezen ieder jaar een geld omdat ze zich niet met hun financiële zaken bezighouden en uit gewoonte bij hun bank blijven. Hun ouders hadden daar immers voor hen een boekje geopend. Over een periode van 20 �* 30 jaar en rekening houdend met je verzekeringen, je hypothecair krediet, je spaargeld en je beleggingen spreken we hier over een p�*k geld dat je aan je bank geeft. De mensen doen maar.

Wie te lui is om eventjes zijn financiële zaken te bekijken verdient eigenlijk niet beter. Blijf maar lekker bij je grootbank!

Laatst gewijzigd door Rechtvaardigheid Nu! : 2 juli 2008 om 15:07.
Rechtvaardigheid Nu! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:12   #11
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Vautrain heeft een paar probleempjes.

Aangeklaagd bij het gerecht en op punt ontslagen te worden.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:14   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

wie met dit rentepeil en deze inflatie geen diepe hypothecaire put heeft gecreëerd zit met de gebakken peren zou ik zo durven zeggen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 10:32   #13
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
wie met dit rentepeil en deze inflatie geen diepe hypothecaire put heeft gecreëerd zit met de gebakken peren zou ik zo durven zeggen
4 �* 5 rentepeil en inflatie stellen nog niet zoveel voor.

Trichet zal het wel managen. Te beginnen in België met de automatische index-ontkoppeling
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2008, 11:13   #14
Yves38
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 7 maart 2008
Berichten: 2.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het heeft weinig met flops (stommiteit) of pretentie te maken.
Ze gaan er gewoon van uit dat ze niet afgestraft kunnen worden en de wetgeving en dus het regime steunt hen daarin.
Met hetgeen ik recentlijk gezien heb over de Money Masters is het meer dan duidelijk dat de banken de overheid in hun zak hebben.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juli 2008, 11:52   #15
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Met hetgeen ik recentlijk gezien heb over de Money Masters is het meer dan duidelijk dat de banken de overheid in hun zak hebben.
't Is meer dat de banken in de zak van de overheid zitten.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be