Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2021, 19:51   #1
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard opmerkelijke statistiek m.b.t. vaccinatie

Geplukt van de website van Maurice De Hond, https://maurice.nl/

https://www.normanfenton.com/post/co...d-unvaccinated

Een van de punten, die hij [Norman Fenton] al eerder aansneed was de analyse van de zogenaamde “all cause mortality” in relatie tot de vaccinatiestatus. Hij stelde dat de problemen bij de cijfers m.b.t. de definitie en de registratie over de sterfte door Covid-19 het beste te omzeilen waren door uit te gaan van alle overlijdensgevallen, ongeacht de reden, en die te bekijken op basis van de vaccinatiestatus. Uitgaande van de hypothese dat als vaccinatie echt zou helpen, dat dan de groep die gevaccineerd was per saldo minder overlijdensgevallen zou moeten opleveren dan de groep die niet gevaccineerd was.

Een analyse, die ook een grote zorgvuldigheid behoeft, omdat je het in ieder geval leeftijdsspecifiek moet doen (veel afzonderlijke leeftijdsgroepen) en ook de vaccinatiestatus goed gedefinieerd moet worden (wanneer word je gerekend tot gevaccineerd en wanneer ongevaccineerd?).

In zijn analyses komt hij tot de conclusie dat er geen verschil was in die “all cause mortality” (dus het totaal aan overlijdensgevallen) tussen gevaccineerden van dezelfde leeftijd als ongevaccineerden.

________________________________________


Opmerkelijk, niet? Wat denken onze alom geprezen forumvirologen hiervan?
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 20:02   #2
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Gezien de beperkte mortaliteit van Covid, en dan nog wel in de groepen die sowieso relatief snel zouden sterven verschiet ik hier niet van. De dodelijkheid van covid is gewoon veel te beperkt om een significant effect te hebben op de mortaliteit van een volledige populatie. De efficiëntie van vaccins staat daar in feite nog los van: zelfs met fantastische vaccins zou het verschil maar beperkt zijn.

Laatst gewijzigd door alpina : 30 november 2021 om 20:02.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 20:08   #3
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Er is dit jaar dan ook geen oversterfte geweest.

Het spreekt wel in het voordeel van de vaccins dat er geen oversterfte is bij ongevaccineerden. Al blijft het lastig vergelijken omdat ze naast leeftijd ook een gelijke gezondheid moeten hebben, mensen met een slechte gezondheid of overwicht gaan zich vlugger laten vaccineren en HIV- en kankerpatienten dan weer minder.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2021, 20:57   #4
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er is dit jaar dan ook geen oversterfte geweest.

Het spreekt wel in het voordeel van de vaccins dat er geen oversterfte is bij ongevaccineerden. Al blijft het lastig vergelijken omdat ze naast leeftijd ook een gelijke gezondheid moeten hebben, mensen met een slechte gezondheid of overwicht gaan zich vlugger laten vaccineren en HIV- en kankerpatienten dan weer minder.
Niet noodzakelijk, gezien mijn ouderdom ben ik redelijk gezond, zelfs beter dan vele vijftigers. Maar ik laat regelmatig check up's doen, bloed analyses etc. Er zijn veel mensen die van die statements doen , aan mijn lijf komen ze niet, ik neem geen medicijnen of inspuitingen. Maar helaas door dat te negeren geraken ze soms in een onherkeerbare situatie.
Met mijn gezondheid speel ik geen lotto.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2021, 11:41   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

https://www.hln.be/binnenland/kinesi...aten~a99e4c5e/

Maurice De Hond en sommige anderen bekijken de zaken nogal eng.
Dat is van de hond zijn kloten.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be