Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 augustus 2012, 21:36   #81
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Op mijn werk mag ik mijn politieke overtuiging ook niet verwoorden.
En als je thuis toevallig iets tweet en een van uw slachtoffers leerlingen pikt dat op en vraagt uw ontslag?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 02:46   #82
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Rauw kapitalisme dus. En dus worden er gastarbeiders binnengehaald want goedkoper in vergelijking met investeren in plaatselijke jeugd.
Ze hadden niet genoeg geld voor al die bruine hemden voor "uw" jeugd...
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 23:45   #83
-Jo-
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 januari 2011
Locatie: Brugge
Berichten: 6.158
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ah voila, en de athleten die denken daar aan politiek te moeten doen, die vliegen naar huis.
Klein detail: geen van beide atletes waarover het gaat in deze draad, hebben aan politiek gedaan op de Olympische Spelen.

Je doet je nicknaam alle eer aan.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2012, 23:55   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Ah voila, en de athleten die denken daar aan politiek te moeten doen, die vliegen naar huis.
Gewoon een vraagje: op welke wijze heeft Nadja Drygalla aan politiek gedaan tijdens de Olympische Spelen? Heeft zij überhaupt ergens aan politiek gedaan trouwens?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 03:58   #85
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
De Griekse hinkstapspringster Voula Papachristou is uit het Griekse olympische team gezet nadat ze op Twitter haar sympathie voor de nationaal-revolutionaire partij Gouden Dageraad had betuigd en een "beledigende" tweet over Afrikaanse immigranten had verstuurd.
Papachristou's Twitter account (@papaxristoutj) bevat talrijke retweets en YouTube-videos die de Griekse nationaal-revolutionaire partij promoten. Doch het was een poging om grappig te zijn die haar haar olympische selectie kostte. Ze verzond een tweet waarop ze zinspeelde op het Nijlvirus dat via muggen nu ook in Athene slachtoffers maakt: ‘Met zoveel Afrikanen in Athene, eten de Westnijlmuskieten nu zoals thuis,’ schreef ze zondagavond.
Papachristou had er ook een gewoonte van gemaakt tweets over te nemen van de woordvoerder van de Gouden Dageraad, Ilias Kasidiaris. Die haalde kort voor de voorbije verkiezingen de wereldpers toen hij in een debat op de Griekse televisie twee extremistische vrouwen sloeg.
Verschillende politieke partijen drongen aan op de verwijdering van Voula Papachristou uit het Griekse team en zo geschiedde door het Griekse Olympische Comité dat onder zware druk werd gezet! Niet de sport telt, maar de persoonlijke opvattingen van een atleet. Omdat de Olympische Spelen één groot commercieel gebeuren zijn waar niets het pure geldgewin mag bederven. Zeker niet mensen met een mening die tot de oppositie behoort.

Amai. Jo verdraait de gegevens wel zwaar hier over wie extremistische opvattingen had, en een misdadig verleden.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 06:40   #86
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Zijn er dan andere beroepen waar men geen politieke mening kan hebben?
Ik ben leerkracht.

Ik kan én mag een politieke mening hebben, maar tijdens de werkuren doe ik er écht wel verstandig aan daar zo weinig mogelijk tot helemaal niks over los te laten.

Ik heb ondertussen al begrepen dat ik met nogal wat collega's ook buiten de werkuren maar beter niet te véél over politiek praat, en al helemaal niet met mijn eigen inzichten en voorkeuren te koop moet lopen.

De tolérance waarop ze zo graag prat gaan en de ouverture d'esprit waaraan ze te pas en te onpas lippendienst bewijzen blijkt zich immers niet verder uit te strekken dan de niet bepaald grote périmètre van de eigen 'parochie'.



Gelukkig - helaas? - beschik ik nog over de uitlaatklep die dit forum me biedt.

De alhier heersende ruimdenkendheid en verdraagzaamheid maken heel veel goed
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg

Laatst gewijzigd door djimi : 8 augustus 2012 om 06:42.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 07:54   #87
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Amai. Jo verdraait de gegevens wel zwaar hier over wie extremistische opvattingen had, en een misdadig verleden.
Hij (Jo) heeft net Chapter2 in Mein Kampf omgedraaid. Give the kid with the straight right arm some time.....he'll only get "better"..
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 07:58   #88
Creed
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 juli 2012
Locatie: US Left Coast
Berichten: 1.351
Standaard

[quote=djimi;6268170]Ik ben leerkracht.

Ik kan én mag een politieke mening hebben, maar tijdens de werkuren doe ik er écht wel verstandig aan daar zo weinig mogelijk tot helemaal niks over los te laten.

Ik heb ondertussen al begrepen dat ik met nogal wat collega's ook buiten de werkuren maar beter niet te véél over politiek praat, en al helemaal niet met mijn eigen inzichten en voorkeuren te koop moet lopen.

De tolérance waarop ze zo graag prat gaan en de ouverture d'esprit waaraan ze te pas en te onpas lippendienst bewijzen blijkt zich immers niet verder uit te strekken dan de niet bepaald grote périmètre van de eigen 'parochie'.



----> Het "onderwijs" in uw land staat daarvoor bekend. Het resultaat van de belgische jeugd die dat systeem geproduceerd heeft kan u hier tewerk zien. Fantastisch eindprodukt moet ik zeggen.
Maar U ziet dat in. Dus is er misschien nog ooit hoop voor belgie. Da's een grote MISSCHIEN.
Creed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 09:04   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Creed Bekijk bericht

----> Het "onderwijs" in uw land staat daarvoor bekend. Het resultaat van de belgische jeugd die dat systeem geproduceerd heeft kan u hier tewerk zien. Fantastisch eindprodukt moet ik zeggen.
Maar U ziet dat in. Dus is er misschien nog ooit hoop voor belgie. Da's een grote MISSCHIEN.

Persoonlijk voel ik niet de minste behoefte 'hoop voor belgie' te koesteren, maar ik wil daarom u dat plezier nog niet misgunnen.

Mij zou het alleszins niet storen mocht dit product van gewelddadig separatisme vandaag nog van de landkaarten verdwijnen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Nederlandeen03.jpg‎
Bekeken: 47
Grootte:  132,6 KB
ID: 87156  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Nederlandeen02.png‎
Bekeken: 47
Grootte:  235,7 KB
ID: 87158  

Bijgevoegde afbeelding(e)
 
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 09:30   #90
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Waar blijven onze racistjes om een notoir multi-raciaal event als de O.S. tot de grond af te breken?

Eeen tijdelijke slaptitude??

Gelukkig zijn er nog atleten zelf waar we kunnen op rekenen voor racistische uitspraken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 11:22   #91
Multipus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 augustus 2012
Berichten: 547
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het IOC heeft geen bal te zeggen over wat athleten in hun vrije tijd eventueel doen en uitspreken. Het IOC heeft zich niet met het privéleven van athleten te moeien.

Het zou wellicht iets anders geweest zijn als die Griekse athlete zoiets tegen een tegenstander direct voor, tijdens of meteen na de wedstrijd gezegd zou hebben, maar dit gaat dus over een tweet in haar eigen vrije tijd.
2
Voor SA buigen ze dan weer wel. POCO'er kan je niet worden.
Gaat al lang niet meer over sport. Opening van 25? miljoen, vertienvoudigde kosten(3 naar 30 miljard, raketten op dak en van de pot gerukte sponsoreisen.
Zo mogen "fish and ships" geen frieten meer serveren.

Laatst gewijzigd door Multipus : 8 augustus 2012 om 11:23.
Multipus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 12:59   #92
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Op mijn werk mag ik mijn politieke overtuiging ook niet verwoorden.
en wat doet ge met dat duits geval
roeister weggestuurd omdat ventje lid is van een rechts-extreme bende.

da's toch op het randje mi
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 22:28   #93
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Nja, da´s een gans anders geval dan deze racistische blonde bimbo die constant ambassadrice speelde van de Gouden Dageraad.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:08   #94
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Jij had het over platte racisten, en uit niets blijkt dat haar oorspronkelijke uitspraak racistisch was, laat staan van plat racisme getuigde. [...] Ik tikte je enkel op de vingers omdat jij de oorspronkelijke uitspraak van die athlete wel heel erg verdraaide.
Mijn interpretatie van haar tweet was
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
"Al die negers in griekenland trekken muggen aan uit Afrika"
Uw interpretatie van haar tweet was
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Natuurlijk wil ze dat kenbaar maken. Er zitten immers ook teveel Afrikanen in Athene, en bij uitbreiding in Griekenland en de rest van Europa. En ze wil tevens kenbaar maken dat er in het kielzog van al die migranten allerlei vieze tropische ziektes opduiken die voorheen in onze contreien niet of nauwelijks aanwezig waren.

Ik denk dat u de betekenis van het woord 'verdraaien' best even opzoekt voor u ermee gaat strooien.

Laatst gewijzigd door Klein Licht : 9 augustus 2012 om 18:09.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:12   #95
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gewoon een vraagje: op welke wijze heeft Nadja Drygalla aan politiek gedaan tijdens de Olympische Spelen? Heeft zij überhaupt ergens aan politiek gedaan trouwens?
Citaat:
'Wij hebben de informatie over Nadja's achtergrond vandaag ontvangen en hebben haar erover aangesproken. In dat gesprek heeft Nadja op een geloofwaardige manier aangegeven dat ze alle olympische waarden respecteert', zegt het Duitse Olympisch Comité.

Desondanks verlaat Drygalla het olympische dorp. Naar eigen zeggen 'om te vermijden dat de toestand in de pers de andere Duitse atleten zou belasten.'
Zij was zelf al uitgeschakeld, en is blijkbaar vrijwillig naar huis gegaan. Dit in tegenstelling tot het onderwerp van deze draad.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 18:17   #96
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het IOC heeft geen bal te zeggen over wat athleten in hun vrije tijd eventueel doen en uitspreken. Het IOC heeft zich niet met het privéleven van athleten te moeien.

Het zou wellicht iets anders geweest zijn als die Griekse athlete zoiets tegen een tegenstander direct voor, tijdens of meteen na de wedstrijd gezegd zou hebben, maar dit gaat dus over een tweet in haar eigen vrije tijd.
Het enige dat het Griekse Olympisch comité blijkbaar vraagt is dat haar olympiers zich tijdens de Olympische Spelen schikken naar de Olympische gedachte. Als zij thuis een website runt die negers verhuurt om op te kakken, tant pis he, maar tijdens de Spelen, liever even niet.
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 22:51   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Zij was zelf al uitgeschakeld, en is blijkbaar vrijwillig naar huis gegaan. Dit in tegenstelling tot het onderwerp van deze draad.
Bij dat "vrijwillig" heb ik zo mijn bedenkingen. Er zijn immers ook nog andere middelen om iemand diets te maken dat hij of zij moet vertrekken, zonder daarom onmiddellijk de grove middelen uit te halen. Subtieler kan ook.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 22:52   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
Het enige dat het Griekse Olympisch comité blijkbaar vraagt is dat haar olympiers zich tijdens de Olympische Spelen schikken naar de Olympische gedachte. Als zij thuis een website runt die negers verhuurt om op te kakken, tant pis he, maar tijdens de Spelen, liever even niet.
Wat kan er tijdens de Spelen niet? En op basis van welke olympische reglementering kan "dat" dan niet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 22:53   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
Nja, da´s een gans anders geval dan deze racistische blonde bimbo die constant ambassadrice speelde van de Gouden Dageraad.
Constant? Welke feiten wrijft u haar dan allemaal aan?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 23:37   #100
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Ze gebruikte twitter om constant Goude Dageraad te "rewitteren", vaak posts van die kerel die twee vrouwen sloeg op de openbare televisie zender. Ze deed eerst arrogant als men aanstoot nam aan haar racisme... en kwam pas as met excuses als het vuur haar te warm werd onder haar voeten. Geen oprechte excuses dus. Ze is een domme, blonde, racistisch bimbo.

Ze moet nu niet komen huilen dat ze buitengesloten is.

Wil jij een Vlaamse neonazi skin Belgie zien vertegenwoordigen op die Olympische spelen?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be