Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 januari 2021, 12:19   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
... is de nieuwe grafitti die ik gisteren zag in Gent, op een muur in een doorgang onder een gebouw vlakbij parkje en winkel aan Brugse Poort.

Perfecte samengang van het letterlijke en het figuurlijke.
Er lopen er hier zelfs veel rond die met een hoofddoek geboren zijn. Al lang voor covid.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 12:23   #22
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik niet want ik heb nooit een smartphone op zak. Geen zin om ganser dagen met zo een half tv toestel rond te lopen. Zou ook niet weten waarom.
Er zijn uitzonderingen uiteraard. Ik ga zeker niet naar Gent om die foto te maken nu.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 januari 2021 om 12:24.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 12:24   #23
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door IJsboer Bekijk bericht
We worden ook allemaal naakt geboren.

Eentje om over na te denken wanneer je op een warme zomerdag op straat wandelt.
Zoals een autoloze zondag vind ik dat er ook een kledingloze zondag zou moeten zijn.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 15:47   #24
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Zoals een autoloze zondag vind ik dat er ook een kledingloze zondag zou moeten zijn.
Geen slecht idee maar er zijn een hoop mensen die ik toch liever tegenkom wanneer ze wat kleren aanhebben

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 januari 2021 om 15:48.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 20:26   #25
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Geen slecht idee maar er zijn een hoop mensen die ik toch liever tegenkom wanneer ze wat kleren aanhebben
Het gaat om een gevoel van vrijheid feitelijk niet hoe men er naakt uitziet. Een paar jaar terug zat ik in het verkeer vast in een klein straatje in Brussel en werd voorbijgestoken door wel honderd naakte fietsers, mannen en vrouwen. Er zat daar van alles tussen, jong, oud, dik, mooi en minder maar wat me feitelijk opviel waren hun gelukkige gezichten.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 januari 2021 om 20:27.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 21:01   #26
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Foto's links bronnen... ik haalde dit niet van internet - is wat IK zag.
Vandaag opnieuw gepasseerd en gestopt, het is een tekst met 3 zinnen, de eerste is Engelstalig "Breathing is a birth right".
De middenste over "generatieconflict", en is een kritiek op de oudere.
De laatste zin is deze van dit onderwerp.

Waarover het gaat is mij duidelijk.
Hoe anders kun je dit interpreteren dan gaande over de corona dwingelandij van de Nazi's?
En ik zag deze morgen een eenhoorn. Pix or it didn't happen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 januari 2021, 21:10   #27
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het was allemaal niet nodig. We hebben niet de vibrational frequency om ziek te worden van Covid.

https://twitter.com/immortaltech/sta...11292896284674

Laat die twee maar eens in resonantie gaan, de hele planeet gaat naar de kloten.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 11:22   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
????
Bron, Link?

Waar gaat dit over?
Ik denk dat dit gaat over een tekst die de draadopsteller ergens las in een graffiti-omgeving.
En die tekst is inderdaad wel iets of wat relevant om te bespreken in een draad. Daar heb ik geen bron, foto, link of ministerieel besluit voor nodig.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 11:25   #29
HOUZEE !
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 oktober 2008
Berichten: 4.837
Standaard

Nu willen ze die smerige dingen ook verplichten op het werk.

Ik weiger sowieso, dan moet mijn baas maar een andere clown zoeken.
HOUZEE ! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 januari 2021, 11:35   #30
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.469
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Nu willen ze die smerige dingen ook verplichten op het werk.

Ik weiger sowieso, dan moet mijn baas maar een andere clown zoeken.
'k Loop al van in maart met die dingen rond...
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:37   #31
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Ergens de voorbije maand hebben ze de tekst op de muur weggeveegd/gestraald/whatever.
Gisteren gepasseerd en viel me ineens op, omdat ik er stopte wegens grote massa afval / sluikstort, en ik dan stop om te zien of er wat tussen zit waarmee ik kan bricoleren.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:47   #32
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Iedereen heeft een fotoapparaat op zak, zijn smartphone.
Alleen verslaafden hebben die prullen op zak ..
Efkes serieus ...toch alle bewondering voor iemand die zonder telefoon door het leven kan wandelen. Wie danst naar wie zijn pijpen?
__________________
Creating more with less is a hallmark of a good engineer.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 13:54   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Iedereen heeft een fotoapparaat op zak, zijn smartphone.
Ik ken twee vrouwen in mijn directe omgeving die zelfs geen smartphone hebben. Internet trouwens ook niet.

Ik heb al enkele decennia een pc en gsm, maar ik heb zelden één van beide op zak.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 14:35   #34
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ken twee vrouwen in mijn directe omgeving die zelfs geen smartphone hebben. Internet trouwens ook niet.

Ik heb al enkele decennia een pc en gsm, maar ik heb zelden één van beide op zak.
internet zou ik een groot gemis vinden, een heel groot gemis zowel professioneel als particulier

voor de rest zal het mondmasker een blijvertje worden, voor fijn stof bij werkzaamheden in de tuin en elders waar kleinigheden bij vrij komen

Laatst gewijzigd door edwinp : 16 mei 2021 om 14:36.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 14:38   #35
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.428
Standaard

Wat wel opvalt. In Vlaanderen worden vaak monddoeken op straat gedragen. In Nederland doet men dat enkel binnen en vindt men het absurd.

Je ziet hier vaak mensen in dorpen met mondkapje fietsen, wat nergens op slaat. Vooral Nederlanders valt dit op als ze hier komen.

Uiteraard zijn de meeste Vlamingen net als die Nederlanders, maar die zichtbare minderheid buitenluchtmondkapjesdrqgers valt zeker op.

In grootsteden handhaaft men erin op drukke plekken wellicht, en hier is het ook verplicht in het dorpscentrum, maar ik hou me er zelf bijvoorbeeld niet aan wegens nutteloze regel. Bord staat er voor de sier. Geen drukte en buitenlucht en ik moet geen winkel in. Ga spelen, zeg ik dan.

Laatst gewijzigd door Weyland : 16 mei 2021 om 14:43.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 14:53   #36
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.237
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
internet zou ik een groot gemis vinden, een heel groot gemis zowel professioneel als particulier.
Het internet is een onmisbaar hulpmiddel om het vrije koren van het gesubsidieerde mediakaf te kunnen scheiden. Zonder het internet hebben we geen keuze en zijn we overgeleverd aan de overmacht van onze politieke manipulators.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 20:59   #37
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Ik heb een computer met internet verbinding, en dat is het.
Wat Knuppel laatst zei klopt wel, ik zie vaak genoeg mensen die enkel tv en krant en de "gratis" magazientjes hebben van overheid en gesponsorden, en die hebben niks maar dan ook niks om te verifieren of te vervolledigen in geval selectiviteit ter "duiding" / beeldvorming.
En ik merk op die propaganda vaak genoeg dat die er alles aan doet om "internet" als een bron van desinformatie te brandmerken waaraan ze toevoegen dat de kijker "op hen kan rekenen". Ik moet dan schamper lachen om de grofheid van die leugen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 21:07   #38
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat wel opvalt. In Vlaanderen worden vaak monddoeken op straat gedragen. In Nederland doet men dat enkel binnen en vindt men het absurd.

Je ziet hier vaak mensen in dorpen met mondkapje fietsen, wat nergens op slaat. Vooral Nederlanders valt dit op als ze hier komen.

Uiteraard zijn de meeste Vlamingen net als die Nederlanders, maar die zichtbare minderheid buitenluchtmondkapjesdrqgers valt zeker op.

In grootsteden handhaaft men erin op drukke plekken wellicht, en hier is het ook verplicht in het dorpscentrum, maar ik hou me er zelf bijvoorbeeld niet aan wegens nutteloze regel. Bord staat er voor de sier. Geen drukte en buitenlucht en ik moet geen winkel in. Ga spelen, zeg ik dan.
Je riskeert ermee dwangarbeid voor de nazi's.
Ik ontwijk stelselmatig de betreffende straten. Ik niet alleen trouwens, ik heb gemerkt dat de parallelwegen van die mondvodstraten veel drukker geworden zijn dan vroeger, door andere voetgangers / fietsers die hetzelfde als ik doen.
Het illustreert op nog maar eens een andere manier hoe epidemisch-zinloos die klooierij was en is.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 21:18   #39
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
... is de nieuwe grafitti die ik gisteren zag in Gent, op een muur in een doorgang onder een gebouw vlakbij parkje en winkel aan Brugse Poort.

Perfecte samengang van het letterlijke en het figuurlijke.
Je had er toch beter een foto van gemaakt.
Je betoog zou geloofwaardiger zijn.
En dan nog. Graffiti.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2021, 21:22   #40
Walvader
Gouverneur
 
Geregistreerd: 22 juli 2020
Berichten: 1.443
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Wat wel opvalt. In Vlaanderen worden vaak monddoeken op straat gedragen. In Nederland doet men dat enkel binnen en vindt men het absurd.

Je ziet hier vaak mensen in dorpen met mondkapje fietsen, wat nergens op slaat. Vooral Nederlanders valt dit op als ze hier komen.

Uiteraard zijn de meeste Vlamingen net als die Nederlanders, maar die zichtbare minderheid buitenluchtmondkapjesdrqgers valt zeker op.

In grootsteden handhaaft men erin op drukke plekken wellicht, en hier is het ook verplicht in het dorpscentrum, maar ik hou me er zelf bijvoorbeeld niet aan wegens nutteloze regel. Bord staat er voor de sier. Geen drukte en buitenlucht en ik moet geen winkel in. Ga spelen, zeg ik dan.
Vlamingen zijn blijkbaar een zeer volgzaam gedwee volkje zonder gezond verstand. Het gezond verstand is er wel, maar komt blijkbaar weinig aan bod in MSM.
Walvader is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be