![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#9841 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En in België ? Ik moet nog altijd het eerste huis zien dat wordt verkocht opdat mensen het niet zouden kunnen afbetalen. Ik zie de beurswaarden helemaal niet kelderen. Ik lees dat de spaarboeken op de banken dit jaar nog ferm zijn aangedikt. Ik zie geen mensen die hun Audi moeten verkopen en nu met de bus gaan. De coiffeuses rijden nog steeds met hun cabrio en nemen geen tram. Ik zie de file vrachtwagens maar aanzwellen. Ik zie alles groter hoger en langer worden. Ik zie de haven van Antwerpen nog niet verkleinen noch die van Zeebrugge. En ik heb zelfs een vermoeden dat de luchthaven eerder zal uitbreiden dan krimpen. In onze contreien ravage ? Die vraag stelde Supertram zich al de seventies. Lekkere muziek trouwens ![]() Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2021 om 07:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9842 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
https://forum.politics.be/showpost.p...8&postcount=17 En deze beschrijving past daar wonderwel in: “The Chinese must be laughing their heads off at the way the West has been pole-axed economically by the Coronavirus, and is now increasing riven by political polarisation. The West’s growing instability is playing right into China’s game plan. Sun Tzu would be delighted…” https://www.corona-stocks.com/blain-...eir-heads-off/ In China is het al enkele maanden terug feest en hier blijven we onze porceleinwinkel verder vernietigen, zonder enig einde in zicht, dus game over voor het Westen. Slimme jongens, die Chinezen, die verdienen de wereldheerschappij.
![]() |
![]() |
#9843 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geld komt niet altijd op de goede plaats en voor sommige delen is er zelfs geen of nauweliks geld. Natuurlijk is er bij een deel vd burgers finciele pijn, en natuurlijk is er stille armoede, en natuurlijk verdwijnt er bij sommigen spaargeld als sneeuw voor de zon. Als het geldsmijten vd overheid stopt zullen we de rekening echt kunnen opmaken. En dan zal je zien daat we winnaars én verliezers hebben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9845 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik eis nu het kappen van alle berkenbomen in Belgie. Ik ben namelijk allergisch voor berkenpollen en ik kan het niet langer aanzien dat anderen maar gewoon lopen te feesten in de natuur en ik geen berkenbos kan bezoeken in de bloeitijd. Sterker nog, die pollen waaien ook nog eens buiten het bos en kunnen zo mijn huis bereiken en dan moet ik met mooi weer de ramen dichthouden. Ik heb recht op een berkenpollenvrije lucht en we kunnen best zonder berkenbomen leven.
We kunnen na 1 jaar maatregelen toch wel eens normaal met elkaar constateren dat pubers gewoon nvoltijds aar school zouden moeten kunnen gaan en daar zich sociaal ontwikkelen en dat iemand met diabetes en een bmi van 42 even niet zo maar een druk Bois de la Cambre of een supermarkt in kan lopen. Waarom is het aldoor kwetsbaren opsluiten en anderen feesten? En waarom is er eigenlijk geen individuele verantwoordelijkheid voor kwetsbaren? Ik zie pubers en jongeren zich al een jaar lang heel erg inspannen om zich aan de maatregelen te houden en GIGANTISCH veel kwaliteit van leven inleveren en het enige wat ze daar in ruil voor terugkrijgen is een miljardenschuld, leerachterstanden, myopie, obesitas, economische crisis, sociale ontwikkelingsproblemen en bakken vol zuur van ouderen, kwetsbaren en socialmedia-deugders die hen verwijten zich te lopen aanstellen. En als puntje bij paaltje komt vinden we de kritische deugpersonen gewoon terug bij hun ouders thuis op bezoek, toch even op kantoor, in een druk Bois de la Cambre of in drie verschillende Aldi's in Gent. Maar ja, dat mag hè, en zij feesten niet hè, en oh ja, zij zijn het die dit land hebben opgebouwd laten we dat vooral niet vergeten. En die generatie noemt dat dan solidair zijn ook nog. Het opmerkelijke in deze crisis is namelijk dat we tot nu toe geen enkele extra inspanning hebben gevraagd van de groep voor wie dit virus een reëel gevaar vormt tov de volledige bevolking (op het bezoeksverbod in de verpleeghuizen in de 1e golf na dan). En dat wie het waagt ook maar op te roepen daar eens naar te kijken gelijk verketterd wordt, een wappie is of beschuldigd wordt te willen feesten terwijl kwetsbaren in eenzame isolatie worden opgesloten. En dat terwijl de generatie die het minste risico loopt ook nog eens de volledige rekening van deze crisis gepresenteerd krijgt. En dat bovenop de al bestaande rekeningen die bij deze generatie waren neergelegd zoals pensioenstelsel, zorgstelsel en het klimaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9846 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9847 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat systeem van "syndicaal" loonoverleg bestaat nergens anders en moet ook hier dringend op de schop.
![]() |
![]() |
![]() |
#9848 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9849 |
Europees Commissaris
|
![]() Mooie afbeelding van The Economist met de stamboom van het virus.
_________________________ It’s a family affair - The same covid-19 mutations are appearing in different places Convergent evolution may make travel restrictions redundant ![]() THE GENETIC mutations that cause evolution may arise at random. But natural selection often produces creatures that are similar, despite living in different environments. For example birds, bats, pterodactyls and insects all developed wings independently, because they were a nifty way to travel. This process is known as convergent evolution. Viruses evolve, too. SARS-CoV-2, which causes covid-19, replicates while infecting its host. As it does, the virus’s genetic information—a sequence of 30,000 RNA letters—is sometimes corrupted. These mutations can make SARS-CoV-2 more dangerous in several ways. They can increase transmissibility, evade detection by tests, avoid immune responses (including from vaccines) and cause more severe illness. This makes tracking the evolution of SARS-CoV-2 crucial. Of the 110m covid-19 cases found worldwide, scientists have sequenced and published the genomes of 600,000. By comparing these sequences and other viral characteristics, evolutionary biologists create phylogenetic trees—a set of hypothetical relationships between sequences which show how the virus has evolved over time. All trees begin with an initial sample from Wuhan sequenced in January 2020, with subsequent samples as descendants. Sequences with similar new features are grouped into “lineages”, using criteria and a nomenclature developed by researchers at the universities of Edinburgh and Oxford. So far 41,000 mutations have been documented, falling into 880 lineages. Only a handful of these mutations make the virus more dangerous. Most occur within the 3,800 letters used for the virus’s spike protein, which helps it bind to its host. Sometimes they can combine to pose several new threats, as they seem to have done in a Californian lineage that is worrying scientists. New studies suggest that this lineage may be more infectious, evade antibodies and cause more severe illness. Sequencing done in the state shows that this variant could already be responsible for a majority of cases there. Two common mutations have appeared in many other worrying lineages. As with the wings of birds and bats, these familiar foes have evolved independently in different places. The first mutation, known as N501Y, increases transmissibility. It is present in the “Kent” lineage that has run riot in Britain since December, as well as some lineages elsewhere. The second, known as E484K, enables the virus to partially avoid the host’s antibodies. It is prevalent in Brazil and South Africa. E484K has also recently been spotted in new lineages in America and Europe, including Britain. ![]() This convergent evolution could eventually render travel bans from South America and Africa redundant. Yet E484K’s sudden appearance in many places, regardless of border controls, may hold a silver lining. Far better that the virus produces a few recurrent threats than many different ones. The hope is that drug companies can tweak vaccines to zap these mutants. More worrying is the world’s lack of genetic surveillance. Though Britain has sequenced only 6% of all its cases, that is still nearly as many as the rest of the world combined. With just £32m ($45m) of funding it can now analyse 30,000 genomes a week. America, which has sequenced just 0.4% of its covid-19 cases, is trying to speed up. The government recently released $200m, with perhaps another $2bn to follow. As the new threat in California shows, the world needs such investment to keep up with natural selection. Sources: “Pangolin: lineage assignment in an emerging pandemic as an epidemiological tool”, by A. Rambaut et al., University of Edinburgh; CoV-GLUE, by D. Robertson et al., University of Glasgow; GISAID; The Economist |
![]() |
![]() |
![]() |
#9850 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar wat moet ik kijken dan ? Staat dat vermeld op de affiche Huis te koop ?
Ken jij veel mensen die momenteel hun huis moeten verkopen opdat ze de hypotheek niet meer kunnen ophoesten ? Ik zou dat alleszins zeer eigenaardig vinden gezien de prijzen van de huizen ( en appartementen) ferm is gestegen dit jaar. De gemiddelde prijs van een huis is in 2020 in alle Vlaamse provincies gestegen. In Antwerpen was de prijsstijging het grootste met een stijging van 7,6 procent. De gemiddelde prijs voor een huis was daar 327.577 euro. Maar ook in Limburg was er een grote prijsstijging van 7,4 procent Zou dat komen door al die gedwongen verkopen ?? ![]() Vraag en aanbod al ooit van gehoord ? Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2021 om 12:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9851 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Gipsy : 26 februari 2021 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9852 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Eigenlijk ken ik geen enkele jongere die zo redeneert of zich daar een flut van aantrekt.....die feesten neuken en zuipen ook nu gewoon verder. Ah ja en af en toe trekken ze eens goed door met hun nieuwe Golf GTI. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9853 |
Minister-President
|
![]() Update van het dodental van tot 14 feb.
Goed dat er nog altijd ondersterfte is. Als dit straks stijgt kan dit enkel aan de vaccinatie liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9854 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9855 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9856 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die economische ravage valt dan toch nog mee. Ik dacht het wel. De rest valt minder mee. Vrij kunnen reizen is voor avonturiers als wij een echte drug. Ik zit er net als jij ook erg mee verveeld. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2021 om 14:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9857 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Bepaalde Israëli's vrezen dat na de geslaagde inenting-kampanje er mutaties plaats grijpen en een variant opduikt, die besmettelijker is.
https://gilad.online/writings/2021/2...ophecy-and-the
![]() |
#9858 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toekomstplannen mogen we alvast voor de rest van dit decennium opbergen daar ben ik van overtuigd. Het wordt nu ook weer een pak erger in Frankrijk ondanks redelijke strenge maatregelen. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 26 februari 2021 om 15:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hehe. Zoals die docu over de doppers. Mocht er ene om de zoveel tijd eens gaan reizen. Iedereen jaloers. Veel sociale aangelegenheden zijn zo. Beetje opscheppen. Geen erg.... Nieuwe auto, nieuw huisje, jacht, reisje hier en daar. Middenklasse. Rijken. Die doen veelal wat ze willen. Positie verzekeren. Arm volk die werken meestal zo hard dat ze geen tijd hebben voor....Luxus..... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9860 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Moeder, waarom leven wij ?" |
|
![]() |
![]() |