Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 januari 2021, 11:09   #8921
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Trouwe volgelingen hebben al helemaal geen eigen mening en geen tegen argumenten.
klopt volledig, dat hebben we het laatste jaar gezien.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 11:09   #8922
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat getrol wordt redelijk doorzichtig.
Klopt Fred, u wordt doorzichtig.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 11:11   #8923
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ja als u alleen maar wil lezen wat uw goeroe hier uitkraamt zal u weinig tegen argumenten lezen.

Trouwe volgelingen hebben al helemaal geen eigen mening en geen tegen argumenten.

Dat zijn trouwens allemaal mensen die net als hij een café belangrijker vinden voor de maatschappij dan een ziekenhuis.

Er zijn nu eenmaal mensen waarmee in discussie gaan totaal geen zin heeft.

Ik veronderstel dat ik geen tekeningetje moet maken over welke categorie mensen ik het heb.

Voor de rest kan het me nog minder schelen als aan U
Niks goeroe of trouwe volgeling.
Of zijn sluitende argumenten ook al een aanwijzing tot semi-religieuze volgzaamheid ?
Wat die argumenten betreft, wel, ge moet niet rond de pot (blijven) draaien, als ge die kunt weerleggen is dat al voldoende, maar het is juist daar waar het bij jou ea maatregeladepten nogal eens ontbreekt.
Je kan dus, zoals je schrijft, idd beter eens een tekeningetje maken, ipv de truken van een trol te gebruiken, om je eigen gelijk aan te tonen en daarmee ook het ongelijk van ‘de goeroe’.
Allez, zet uw Paint programma eens aan.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 11:19   #8924
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niks goeroe of trouwe volgeling.
Of zijn sluitende argumenten ook al een aanwijzing tot semi-religieuze volgzaamheid ?
Wat die argumenten betreft, wel, ge moet niet rond de pot (blijven) draaien, als ge die kunt weerleggen is dat al voldoende, maar het is juist daar waar het bij jou ea maatregeladepten nogal eens ontbreekt.
Je kan dus, zoals je schrijft, idd beter eens een tekeningetje maken, ipv de truken van een trol te gebruiken, om je eigen gelijk aan te tonen en daarmee ook het ongelijk van ‘de goeroe’.
Allez, zet uw Paint programma eens aan.
Volledig mee eens. Rond de pot draaien en half trollen. Maar zaken weerleggen... dat is te veel gevraagd voor de oude garde hier.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 15 januari 2021 om 11:19.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 11:39   #8925
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Volledig mee eens. Rond de pot draaien en half trollen. Maar zaken weerleggen... dat is te veel gevraagd voor de oude garde hier.
Ja, in een ander draad lag ik haast plat van het lachen.

Ik zeg eerst dat hij het mis had. Daarna bewijs ik hem dat hij het mis had. Dan zeg ik hem dat hij gefopt is geweest. Daarna bewijs ik hem hoe ze hem gefopt hebben. En dan nog blijven ronddraaien zoals een duivel in een wijwater vat. Het is met momenten hilarisch.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 12:31   #8926
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Volledig mee eens. Rond de pot draaien en half trollen. Maar zaken weerleggen... dat is te veel gevraagd voor de oude garde hier.
Weerleg jij anders eens iets .....nog niet veel weerleggingen mogen lezen behalve dat je kwaad bent dat er maatregelen zijn dat de oudere mensen allemaal profiteurs en luierikken zijn en dat ze over Pattaya niet zoveel vooroordelen moeten hebben.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 12:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 12:33   #8927
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Ja, in een ander draad lag ik haast plat van het lachen.

Ik zeg eerst dat hij het mis had. Daarna bewijs ik hem dat hij het mis had. Dan zeg ik hem dat hij gefopt is geweest. Daarna bewijs ik hem hoe ze hem gefopt hebben. En dan nog blijven ronddraaien zoals een duivel in een wijwater vat. Het is met momenten hilarisch.
Wees blij dat de Fred U nog eens aan het lachen brengt tussen al de ellende.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 12:35.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 12:40   #8928
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Niks goeroe of trouwe volgeling.
Of zijn sluitende argumenten ook al een aanwijzing tot semi-religieuze volgzaamheid ?
Kan je ook eens iets laten weten over Uw eigen mening in plaats van u steeds te verstoppen achter de rug van de goeroe ?

Geen enkel argument is in deze sluitend .Dat U dat beweert bewijst hoezeer een trouwe volgeling bent van de goeroe.
Doe zo verder want de sekte duldt weinig of geen tegenspraak.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 12:54.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 13:45   #8929
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Kan je ook eens iets laten weten over Uw eigen mening in plaats van u steeds te verstoppen achter de rug van de goeroe ?
Als er oorzaak en gevolg op eenvoudige wijze wordt uitgelegd en daarbij plausibele argumenten worden aangehaald waaróm dat zo is, dan kan ik die met mijn simpel verstand volgen en de logica daarvan nagaan.
Als er al fouten zouden instaan, dan zal ik ea op dit forum daarop wijzen.
Tot nog toe is die noodzaak niet gebleken.

Citaat:
Geen enkel argument is in deze sluitend .Dat U dat beweert bewijst hoezeer een trouwe volgeling bent van de goeroe.
U lijkt me hier de religieuze noot te zijn in dit coronaverhaal, die siddert en beeft als de ‘experts’ een uitspraak doen, uitspraken waarvan al sinds maart vorig jaar aangetoond werd dat die uitgaan van een reeds foutief aangetoonde premisse (Ferguson) en die blunder vandaag nog steeds plaatsvind.
Citaat:
Doe zo verder want de sekte duldt weinig of geen tegenspraak.
Goh, ik zit al bijna een jaar te wachten op wetenschappelijk onderbouwde tegenspraak die de fouten zou kunnen aantonen, waarmee de ‘goeroe’ ons hier om de oren slaat, helaas pindakaas, de onwetendheid onder de maatregelvolgelingen blijft zich manifesteren.
Sektegedrag is idd niet voor rede vatbaar, da’s ondertussen meer dan duidelijk geworden.
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 14:22   #8930
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht

U lijkt me hier de religieuze noot te zijn in dit coronaverhaal, die siddert en beeft als de ‘experts’ een uitspraak doen, uitspraken waarvan al sinds maart vorig jaar aangetoond werd dat die uitgaan van een reeds foutief aangetoonde premisse (Ferguson) en die blunder vandaag nog steeds plaatsvind.
Raar is dat. Ik kreeg hier nochtans een heleboel verwensingen naar mijn hoofd opdat ik het vliegtuig nam. Dus zo beven zal ik niet doen zeker ?

En ja je hebt gelijk dat die maatregelen blijkbaar niet het gewenste doel bereiken. Echter durft niemand zich wagen met welke scenario's we zouden worden geconfronteerd mochten er geen of andere maatregelen zijn getroffen....

Mijn opinie is duidelijk.....beperk je contacten ...hoe minder onderlinge contacten hoe minder kans op overdracht.

Voor de rest...Nothing really matters. Althans niet voor mij

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 14:37.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 15:20   #8931
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter
 
lamenielachen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 9.398
Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ah, hier zit wel ander volk ook hoor. Hier zitten burgers. Je zou verwachten van burgers die zoiets ondergaan, dat ze zelf goeie argumenten hebben, nee ? En dat ze wel degelijk heel hard kunnen argumenteren waarom iemand die zegt dat die dingen verkeerd zijn, zelf fout is ?

Kortom, je zou van een burger verwachten dat hij een stevige redenering koestert waarom de dingen die men hem oplegt, onwrikbaar juist zijn.

Nog eens, ik moet Ferguson niet tegenspreken, die heeft zichzelf voldoende belachelijk gemaakt in Zweden. Ik stel ook vast dat Ferguson in zijn papers wel degelijk tegelijkertijd "wetenschappelijke voorzichtigheid" aan de dag legt, en tevens zomaar botte keuzes maakt voor de ganse wereld zonder die keuzes aan de hand van een kosten-baten analyse voor te leggen. Dus moeet ik daar verder niks meer aan vragen, hij heeft geen argument.

Ik heb ook van gans die TV virologen bende nooit een ARGUMENT gehoord, dat aangeeft dat hun kosten baten analyse van hun plan positief is.

Daar valt dus ook niet mee te argumenteren, ze hebben er geen.

Maar je zou verwachten dat de eindgebruiker op wiens kop dat allemaal valt, de burger, wel een "kijk" heeft he. Je zou verwachten dat die oftewel zijn mening herziet aan de hand van dingen die die eerder niet begrepen had, of eerder zelf dingen aanbrengt die maken dat hij de argumentatie die ik aanbreng, anders bekijkt en de fouten erin kan aanwijzen.
Ongeacht uw kosten baten systeem gaat het er hem hier vooral om dat men niet "daadkrachtig" optreed.
Ze zijn nu nog aan het uitzoeken waar ze gaan vaccineren, dat kon men ook vorig jaar reeds rond hebben want die vaccinatie stond vast.
Ondertussen zijn de Chinezen hun 2de hospitaal van 1000den bedden aan het opzetten en hebben ze zowat het inwonersaantal van België gevaccineerd.
Gekwaak uit alle richtingen waar iedereen zijn voeten aan veegt en ondertussen zijn we anderhalf jaar verder en zal het vaccin "misschien" redding brengen maar staan we behalve qua onderzoek en vaccin geen haar verder.
Zou het kunnen dat er te veel "Orakels" mekaar overlappen en ondertussen alles bleef zoals het was?
__________________
België is een politiek kippenhok met steeds meer kakelende kippen die alsmaar meer vreten maar geen eieren leggen.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 15:23   #8932
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.258
Standaard

Zijn coronacijfers wel zo feitelijk als ze lijken? Een gesprek met Mattias Desmet

https://www.youtube.com/watch?v=lytrdTqI2rs
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 15:40   #8933
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Ongeacht uw kosten baten systeem gaat het er hem hier vooral om dat men niet "daadkrachtig" optreed.
Ze zijn nu nog aan het uitzoeken waar ze gaan vaccineren, dat kon men ook vorig jaar reeds rond hebben want die vaccinatie stond vast.
Ja, dat is de grootste mop he. Alles tot aan het vaccin.... en niet voorzien wat er moet gebeuren als dat er dan is

Vandaar dat ik denk dat die "tot aan het vaccin" maar lippendienst was, maar dat men gewoon modderde van week tot week.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 17:07   #8934
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Er zijn dus 127.000 doden gevallen in 2020, als we de maatregel-doden aftrekken zoals van die hittegolf en andere zitten we op 119.000 (voorzichtige schatting) wat neerkomt op een 10 doden per 100.000.

Als we de cijfers van de laatste 20 jaar bekijken is dat vergelijkbaar met de jaren 2000 tot 2005. Nadien is de bevolking jonger geworden door immigratie waardoor het sterftepercentage daalde en door de medische vooruitgang.

Zo bekeken is er dus geen pandemie aan de gang, dit is een normale schommeling binnen de cijfers.

https://www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=be&v=26&l=nl

.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  sterfte-per-jaar-per-100000.png‎
Bekeken: 35
Grootte:  54,9 KB
ID: 113675  

Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 17:37   #8935
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Weerleg jij anders eens iets .....nog niet veel weerleggingen mogen lezen behalve dat je kwaad bent dat er maatregelen zijn dat de oudere mensen allemaal profiteurs en luierikken zijn en dat ze over Pattaya niet zoveel vooroordelen moeten hebben.
Ik volg Patrick zijn denkwijze, waarom zou ik dan iets moeten weerleggen? Laten waaien was en is nog steeds de beste oplossing.

Laatst gewijzigd door Erra555 : 15 januari 2021 om 17:43.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 18:39   #8936
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik volg Patrick zijn denkwijze, waarom zou ik dan iets moeten weerleggen? Laten waaien was en is nog steeds de beste oplossing.
Je kan dat wel veronderstellen maar hoe kan je weten dat dat de beste oplossing is ? Werd die manier van aanpak letterlijk ergens toegepast ? Enig idee hoe de toestand er in onze ziekenhuizen zou hebben uitgezien mochten we het hebben laten waaien ?

Ik denk dat er veel verkeersslachtoffers op het asfalt zouden moeten blijven liggen wegens geen personeel noch plaats in de ziekenhuizen.

Maar ieder heeft nu wel zijn mening.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 15 januari 2021 om 18:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 19:00   #8937
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik volg Patrick zijn denkwijze, waarom zou ik dan iets moeten weerleggen? Laten waaien was en is nog steeds de beste oplossing.
Ja, dat is wel grappig.

- theorie X, argumenten Y.
- zever
- weerleg het dan .
- weerleg het zelf als dat zo gemakkelijk is om het te weerleggen, slimme !

patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 19:10   #8938
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Zijn coronacijfers wel zo feitelijk als ze lijken? Een gesprek met Mattias Desmet

https://www.youtube.com/watch?v=lytrdTqI2rs
Zeer interessant, bedankt.

De Simpson's paradox is uitermate toepasbaar op de corona cijfers, gewoon het tellen van de maatregeldoden is al voldoende. En dan nog zijn voorbeelden van agressieve beademing, het dodental ging van 40% naar 4% als ze het niet meer deden.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 januari 2021, 22:17   #8939
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Weerleg jij anders eens iets .....nog niet veel weerleggingen mogen lezen behalve dat je kwaad bent dat er maatregelen zijn dat de oudere mensen allemaal profiteurs en luierikken zijn en dat ze over Pattaya niet zoveel vooroordelen moeten hebben.
Ja, erg he, die Pattaya-goedpraters.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2021, 00:11   #8940
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Voor wie Van Ranst een vraag wil stellen:

https://www.davidsfondsacademie.be/a...fo/ecourses/51
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be