Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 januari 2012, 11:45   #241
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aequitas Bekijk bericht
En hun vervolgens ook voor de rechter slepen als er gestaakt werd? Want dat is het eerste wat de bedrijven zullen doen als ze daardoor economische schade lijden.

Maw.: De vakbonden gaan rap failliet zijn = concreet zeggen 'we zijn voor een vakbond die niets mag/kan doen'

Dat zijn verschillende zaken:

sjoemelen tijdens de verkiezingen leidt ertoe dat een select clubje de macht in handen houdt en de postjes verdeeld en de leden onmondig maakt, dissidenten die daar tegen inkomen worden stalinistisch uitgerangeerd

staken is een recht waar geen straffen op staan

dat wil niet zeggen dat de stakers zich mogen schuldig maken aan vandalisme of criminaliteit zoals auto's in brand steken, winkels plunderen of werkwilligen in elkaar slaan
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 12:09   #242
Sfax
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 januari 2003
Berichten: 12.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Antwoord dan eens op volgende vragen,
dan krijgen we een beter zicht op uw visie van de crisis.

wie heeft de internationale crisis veroorzaakt?
wie heeft financiêle producten verkocht die achteraf gebakken lucht bleken?
wie kreeg extreme bonussen om de banken failliet te helpen?
wie gokte met de spaarcenten van de spaarders?
wie verknoeide de Dexia-bank en de andere banken?
wie maakte Fortis kapot?
wie maakte Ethias en Arco kapot?
wanneer krijgen de spaarders hun geld van Arco terug?
wie verkocht de Belgische gebouwen?
wie verkocht ons goud aan 250 $ ounce? nadien stond het 1900 $
hoeveel banen leveren de notionele intrestaftrek op? = 0,0
hoeveel banen hebben onze politici? 2,3,4,5,6,7,8,...
hoeveel heeft de wafelijzerpolitiek gekost?
hoe is er door de politici in de jaren 60, 70 met geld gegooid, zie blunderboek?
waarom is onze energie duurder dan in het buitenland?
waarom zijn onze telefoontarieven duurder dan in het buitenland?
waarom zijn alle gemeenteraadsleden van Charleroi ooit al eens opgepakt?
waarom zijn er problemen bij de politie van Hasselt?
waarom zitten we met een klassejustitie in België?
waarom betalen de bedrijven geen belastingen?

kortom, wie heeft al die problemen veroorzaakt?
de werkende bevolking?


www.neutr-on.be
Aangezien je zelf niet verder komt dan in complete Calimero-style vragen te stellen, kan ik ook kort zijn: jazeker.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:22   #243
Aequitas
Partijlid
 
Aequitas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 april 2010
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 0
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Dat zijn verschillende zaken:

sjoemelen tijdens de verkiezingen leidt ertoe dat een select clubje de macht in handen houdt en de postjes verdeeld en de leden onmondig maakt, dissidenten die daar tegen inkomen worden stalinistisch uitgerangeerd

staken is een recht waar geen straffen op staan

dat wil niet zeggen dat de stakers zich mogen schuldig maken aan vandalisme of criminaliteit zoals auto's in brand steken, winkels plunderen of werkwilligen in elkaar slaan
Staken is inderdaad een recht, een individueel recht zelfs! Maar voor bedrijven staat de deur dan wel heel wijd open om de vakbonden voor de rechter te slepen wegens het belemmeren van een economische activieit met financiele verliezen als gevolg.

En welk taalgebruik toch: dissidenten, stalinistisch uitgerangeeert? De zaken veralgemenen en vooral geen FEITEN opsommen? Rara uit welke populistische hoek zou Neutron toch komen?
__________________
'Het ergste dat arme mensen kan overkomen, is dat er geen rijke mensen meer zijn. Als je de motor van de welvaart aanvalt met allerlei belastingen, gaat dat eerst ten koste van die mensen.' Siegfried Bracke
Aequitas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:35   #244
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Omdat er dan ook een hele resem van criminele feiten door de vingers worden gezien...
Openbare wegen blokkeren mag niet, toch doen ze dat en mogen ze dat. Vuurtje stook mag niet, de stakingspiketten van de vakbond doen niet liever.
Mensen gijzelen, ja gijzelen. Vergeten hoe ze regelmatig direktieleden gijzelen? Mag niet hé.
Maar ook andere mensen gijzelen ze hoor, vrachtwagenbestuurders die enkele dagen in een fabriek komen vast te zitten, autobestuurders die ze random blokkeren... Zelfs de mensen die betaalden voor een abonnement van het openbaar vervoer zien die investering voor niets dienen omdat de vakbonden geen zin hebben om te werken... Zelfde voor degenen die postzegels plakten op hun brieven of kerstkaartjes, lekker te laat.
Bedrijven platleggen en gesloten houden omdat het niet naar hun zin is, bedrijf mag terug in werking als de vakbond zijn zin heeft gekregen...

Dan komen we nog niet aan het grote geld dat men kwijt is met hun staking, deze keer gaan de schattingen tot ongeveer 700 miljoen euro, op wie zijn kap komt dat verlies? Jawel, uiteindelijk op de nek van de gewone brave man in de straat.
Beschermingspraktijken? Als u dat niet ziet moet u beter kijken.

Maar ! Niemand die die dingen durft aan te pakken, geen enkele politieker die durft op te staan tegen die criminele feiten.
Erger nog, de vakbondsleden die de wet overtreden krijgen nog geen pv aan hun been. Machtige organisatie hé...
Beste,

het is aan onze leiders om een gezond beleid te voeren,
niet om de bevolking te bestelen, uit te buiten, de banken te beroven, de staatskas te plunderen, de beleggers op te lichten de pensioenkassen leeg te maken, enz. Antwoord eens op de vragen in een vorige link gesteld over de oorzaken van de crisis.

Als er economische problemen zijn in een land ligt dat meestal aan de onbekwame, corrupte politici. Als er dan niet vlug een oplossing gevonden wordt krijg je sociale onrust.

Dat begint met betogingen en stakingen.

Sommigen vinden dat niet goed genoeg en dan wordt er geweld gepleegd, zoals je in uw bericht beschrijft.

Neutr-On keurt dat niet goed, maar zo is het nu eenmaal.

Als dan de signalen van de bevolking genegeerd worden kan het tot een revolutie leiden.
Cf. de Arabische Lente, de anjerrevolutie, de Franse Revolutie waar de hoofden van het koningshuis er af gingen, de Oktoberrevolutie.
Meestal hebben die te maken met schatrijke corrupte leiders, dictators, en een uitgebuite bevolking die in armoede leeft.

Sommige corrupte leiders laten dan op de bevolking schieten om ze te onderwerpen.
Bij de verkiezingen, als die er al zijn, wordt er meestal op grote schaal gesjoemeld.
Voorbeelden daarvan zijn legio: Congo, Egypte, Lybie, Zimbabwe, ...

Hier is het gelukkig nog niet zo erg.

Maar er zijn voorbeelden genoeg te geven dat er dringend verandering nodig is.

www.neutr-on.be
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:36   #245
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Aangezien je zelf niet verder komt dan in complete Calimero-style vragen te stellen, kan ik ook kort zijn: jazeker.
U bent heel kortzichtig hoor.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:38   #246
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard Internationale vakbonden, een werldwijde schande

Ja vakbonden zijn een schande. Hoe die internationale vakbonden slavernij van huispersoneel wereldwijd afschaft door ze een arbeidersstatuut te geven.
Een echte , wereldwijde schande.

En hoe Luc Cortebeeck van zo'n internationale maffia-instelling de criminele
ondervoorzitter durft te zijn.!!!

Met dank aan Manta voor de ontleende woordenschat (crimineel, maffia) , zo buitengewoon geschikt voor vakbonden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 januari 2012 om 13:57.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 13:41   #247
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aequitas Bekijk bericht
Staken is inderdaad een recht, een individueel recht zelfs! Maar voor bedrijven staat de deur dan wel heel wijd open om de vakbonden voor de rechter te slepen wegens het belemmeren van een economische activieit met financiele verliezen als gevolg.

En welk taalgebruik toch: dissidenten, stalinistisch uitgerangeeert? De zaken veralgemenen en vooral geen FEITEN opsommen? Rara uit welke populistische hoek zou Neutron toch komen?
Het taalgebruik is aangepast aan de feiten.
Zoals u kon lezen zijn wij voor een rechtspersoonlijkheid voor vakbonden zodat ze hun leden niet langer kunnen bedriegen.
Maar de vakbonden zijn niet verantwoordelijk voor de criminele gedragingen van hun individuele leden.

Welke populistische hoek had je voor ogen?
Geen etiket op ons plakken aub,
wij zijn neutraal en onafhankelijk.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 14:53   #248
Spreken is zilver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 januari 2012
Berichten: 70
Standaard

Ik hou van onze vakbonden. Regelmatig de boel platleggen zonder dan men er kan aan raken. Gewoon keihard er tegen aan, met het verstand op nul.
Spreken is zilver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 22:46   #249
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
Het taalgebruik is aangepast aan de feiten.
Zoals u kon lezen zijn wij voor een rechtspersoonlijkheid voor vakbonden zodat ze hun leden niet langer kunnen bedriegen.
Maar de vakbonden zijn niet verantwoordelijk voor de criminele gedragingen van hun individuele leden.

Welke populistische hoek had je voor ogen?
Geen etiket op ons plakken aub,
wij zijn neutraal en onafhankelijk.
Maar ge doet niets anders dan etiketten plakken,uw visie van neutraal?
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2012, 23:15   #250
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Maar ge doet niets anders dan etiketten plakken,uw visie van neutraal?
waar, wanneer?
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 03:00   #251
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
En voor wie zijn ze er dan wel? Begrijpt u uberhaupt wat het doel van een staking is?
Zeker al niet staken tegen iets en de dag nadien dat ''iets'' unaniem goed keuren.

Laatst gewijzigd door daiwa : 7 januari 2012 om 03:00.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 15:15   #252
Spreken is zilver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 januari 2012
Berichten: 70
Standaard

Ik vind het van onze vakbonden moedig dat ze de bonussen van Dexia hebben goedgekeurd.

Dit is het bewijs dat ze progressief zijn.
Spreken is zilver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 21:31   #253
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreken is zilver Bekijk bericht
Ik vind het van onze vakbonden moedig dat ze de bonussen van Dexia hebben goedgekeurd.
Is dat zo?
Citaat:
Dit is het bewijs dat ze progressief zijn.
[/quote]
Is dat zo?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 21:32   #254
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spreken is zilver Bekijk bericht
Ik hou van onze vakbonden. Regelmatig de boel platleggen zonder dan men er kan aan raken. Gewoon keihard er tegen aan, met het verstand op nul.
Er zit meer achter dan een nulverstand bij hen
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2012, 21:47   #255
Spreken is zilver
Banneling
 
 
Geregistreerd: 1 januari 2012
Berichten: 70
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Er zit meer achter dan een nulverstand bij hen
Is dat zo?
Spreken is zilver is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 00:08   #256
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

Ik ben nooit gesyndiceerd geweest, en zal het nooit zijn. De reden komt van de vakbonden zelf.
Meestal wordt men eerst geholpen, en betaalt men daarna voor bewezen diensten. Bij vakbonden is het omgekeerd.

Kort relaas:
ik werkte met meerdere mensen bij in het weekend via een tussenpersoon. Deze tussenpersoon betaalde regelmatig het personeel niet uit.
Iemand heeft aangeklopt bij een vakbond, moest lid worden, en heeft grotendeels het tekort uitbetaald gekregen.
Ook ik wou me als slachtoffer melden, en zocht contact met de vakbond in kwestie (ACV). Toen men het dossier had gevonden, zei men dat ik contact moest opnemen met het lokaal kantoor in Brugge en onmiddellijk expliciet zeggen dat ik geen lid was. Zo gezegd, zo gedaan. Gevolg: men wou mij niet helpen omdat ik geen lid wou worden.
Deze tussenpersoon was/is "gekend" bij officiële instanties, en ik kon een groot dossier aanbrengen (namen, info…). Maar geen intesse door de vakbond, want ik betaal geen lidgeld. En de tussenpersoon in kwestie: die loopt vrij rond en doet rustig verder.

Vroeger hebben vakbonden misschien de kleine man geholpen, maar nu niet meer. Nu eerst geld, en de rest zien we wel.

PS, als men hierop reageert een meer details wil weten: het is reeds "te lang" geleden, en dus te laat.

Een anti-groet is hier op zijn plaats.

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 8 januari 2012 om 00:18.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 12:48   #257
slegie
Staatssecretaris
 
slegie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2004
Berichten: 2.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lplp Bekijk bericht
dag, ik ben een student aan de kul.
Ik vind het ongehoord wat hier gebeurd! Deze mensen van de vakbond + de mensen die gaan staken zijn dikke egoïsten. Zij maken het onmogelijk voor de jeugd om ooit nog iets moois voor hun eigen op te starten want door hun toedoen zullen wij tot over onze oren in belastingen zitten later.
Ik wil de jeugd dan ook massaal oproepen om hun ongenoegen te uitten tov deze dikke egoïsten!

Het is crisis voor iedereen in binnen en buitenland, iedereen gaat langer moeten werken DUS OOK HIER. Wat denken die mensen die voor de overheid werken wel niet, dat zij zo een zwaar beroep hebben dat ze extra's moeten krijgen... NIET DUS. Iedereen gelijk voor de wet dus zij moeten ook langer werken. Laat ons eerst maar eens die hoge schuldenberg weg zien te krijgen en dit zal zeker niet gaan door te staken, jullie werken het land gewoonweg tegen en dit alles voor jullie eigen gewin: EGOISTEN dat zijn jullie!

WAAR gaat dit toch over... Omdat je als conducteur ocharme 2 jaartjes langer moet werken, of als buschauffeur 2 jaartjes langer in de bus moet zitten... Mensen als je dit op je 60e kan, dan zal je dit ook nog o pje 62e kunnen! Die 2 jaar zullen het niet maken voor jullie, maar voor ons wel! Dat is 2 jaar minder dat wij jullie moeten betalen en 2 jaar extra die jullie zelf aan pensioenen betalen. Dat als al een behoorlijk bedrag!
dus wees nu is solidair met de jeugd en medemens en doe dit soort zaken niet.
Als jullie dit wel willen doordrijven dan hoop ik dat de jeugd later zegt: het is genoeg, wij betalen de brassers ,die toen hebben gestaakt of die toen vertikten om 2 jaar extra te werken, NIET MEER!

ik hoop dat jullie op tijd inzien dat staken niet werkt!
ik begrijp best de frustratie van heel wat jongeren en ik vind tevens ook dat de vakbonden realistisch moeten blijven en hun verantwoordelijkheid moeten opnemen in de sociale problematiek. het enige wat men bereikt met staken tegenwoordig is fustratie bij de burger, onnodige kosten voor de bedrijven en het schaad onze fragiele economie nog meer.

De vakbonden die denken dat men het wereldwijde kapitalisme(verschuiving van de welvaart/productie naar het oorsten) kan bestrijden met lokale stakingen van openbare diensten is nog dommer dan de meeste politiekers in Europa.

het probleem in een democratie is dat belangrijke maar dikwijls onpopulaire thema's niet worden aan gepakt, als men al kan spreken nog van democratie waar men steeds uit dezelfde partijen maar kan kiezen en die enkel aan de macht willen blijven en niets meer.

het probleem bij de mensheid is dat we niet naar de toekomst kijken, het kapitalisme heeft maar 1 doel en dat is zoveel mogelijk winst maken NU, of we daarvoor nu milieu voor moeten kapot maken, duizenden mensen werkloos moeten maken, dat we grondstoffen gebruiken om rommel te maken, dat maakt allemaal niet uit, enkel de winst telt om men wil zo snel mogelijk rijk zijn en zoveel mogelijk geld verdienen. en deze mentaliteit zit zowel de laagste regionen van de bevolking als bij de hoogste.

maar dit gezegd zijnde moeten we lokaal (ons eigen land dus) wel beschermen en proberen onze welvaart te behouden en hiervoor moeten dus heel wat problemen opgelost worden. hier zijn een paar voorbeelden die ik zou voorstellen om de welvaart te behouden.

- Er zijn teveel ambtenaren die voor de overheid werken, we moeten hier serieus in snoeien en ook zij moeten hun verantwoordelijkheid nemen!
- 4 regeringen in 1 land met eigen ministers en hun heel gevolg etc... dit is gewoon te gek voor woorden, 1 regering voor zo'n klein gebied is meer dan genoeg, al de rest afschaffen en het begrotingstekort is zo opgelost met deze oplossing
- De vreemdelingen problematiek correct en kordaat aanpakken, we kunnen geen OCMW voor de wereld zijn en mensen terug sturen op een fatsoenlijke manier is geen onrecht, En europa zou zich beter eens bezighouden met de regeringen op het matje te roepen vanwaar al deze vreemdelingen vandaan komen (Polen, Tsjechië, Roemenië etc...) in plaats van zich te focussen op de slechte begrotingen van westerse landen die net door deze problemen voor een stuk veroorzaakt worden.
- het afschaffen van kindergeld vanaf het 3de kind, een modaal westers gezin heeft 2 kinderen en met de combinatie van 2 werkende ouders is dit aantal meer dan verantwoord en men zou het krijgen van veel kinderen moeten ontmoedigen (de bevolking blijven doen vergroten om de vergrijzing op te vangen is gewoon het probleem blijven uitstellen totdat, we kunnen nu beter door de zure appel heen bijten en de babyboom van de jaren 60/70 opvangen) doorgaans zijn het ook de vreemdelingen en of lagere regionen van de samenleving die veel kinderen willen of krijgen om zo te kunnen genieten van het gratis kindergeld dat er bij gepaard gaat maar wel niet hun verantwoordelijkheid als ouders kunnen of willen opnemen dus ik pleit hier om kindergeld af te schaffen vanaaf het 3de kind en je dan terug meer belastingen te laten betalen, dit zal heel wat vreemdelingen nog verder ontmoedigen om hier te blijven om hier te kweken en voor de lagere meestal marginale bevolking zullen dan misschien 2 keer nadenken vooraleer ze zich laten vol maken voor de zoveelste keer.
- het milieu bewustzijn bij de bevolking in het westen is er na zo lange tijd maar nu misbruiken we dit bewustzijn om taksen op CO² en dergelijke te heffen en dergelijke, ik pleit er voor om milieu verantwoorde zaken zodanig goedkoop te maken dat mensen automatisch dit kiezen inzake financiele gedachten, ik denk aan zonnepanelen voor ieder huis, ik denk aan windmolen parken in en rond grote steden en industrie terreinen, ik denk aan elektrische wagens (die opgeladen worden grotendeels door de eigen zonnepanelen), het renoveren van woningen goedkoper maken dan bouwen(zorgen dat mensen liever een bestaande woning kopen en dan klaarmaken na hun eigen smaak dan alweer een stukje grond volbouwen)
- bij een goede oogst worden tonnen fruit en groenten vernietigd om de veilingsprijs niet te doen kelderen, ik weet dat boeren ook iets moeten verdienen om te kunnen overleven maar goed voedsel vernietigen in deze moderne tijd met zoveel mensen in eigen land die honger lijden is schandalig. ik pleit er voor om dit voedsel te gebruiken in opvangcentra's, bejaarden tehuizen etc... zodat het tenminste voor iets dient en de facrtuur voor oude mensen in een bejaarden tehuis naar beneden kan doordat het tehuis voor dit eten ook niks moet betalen.
- maximum loon voor alle functies en jobs.
slegie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 17:51   #258
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Ik ben nooit gesyndiceerd geweest, en zal het nooit zijn. De reden komt van de vakbonden zelf.
Meestal wordt men eerst geholpen, en betaalt men daarna voor bewezen diensten. Bij vakbonden is het omgekeerd.

Kort relaas:
ik werkte met meerdere mensen bij in het weekend via een tussenpersoon. Deze tussenpersoon betaalde regelmatig het personeel niet uit.
Iemand heeft aangeklopt bij een vakbond, moest lid worden, en heeft grotendeels het tekort uitbetaald gekregen.
Ook ik wou me als slachtoffer melden, en zocht contact met de vakbond in kwestie (ACV). Toen men het dossier had gevonden, zei men dat ik contact moest opnemen met het lokaal kantoor in Brugge en onmiddellijk expliciet zeggen dat ik geen lid was. Zo gezegd, zo gedaan. Gevolg: men wou mij niet helpen omdat ik geen lid wou worden.
Deze tussenpersoon was/is "gekend" bij officiële instanties, en ik kon een groot dossier aanbrengen (namen, info…). Maar geen intesse door de vakbond, want ik betaal geen lidgeld. En de tussenpersoon in kwestie: die loopt vrij rond en doet rustig verder.

Vroeger hebben vakbonden misschien de kleine man geholpen, maar nu niet meer. Nu eerst geld, en de rest zien we wel.

PS, als men hierop reageert een meer details wil weten: het is reeds "te lang" geleden, en dus te laat.

Een anti-groet is hier op zijn plaats.
Beste,

op uw verhaal zijn toch wel enkele opmerkingen te maken:

- als je u niet verzekert tegen brand is het te laat wanneer je brand hebt,
of denk je dat je uw huis terugbetaalt krijgt als je na de brand even een premie van 150 euro gaat betalen?

- bij de wegenwacht betaal je een jaarlijkse bijdrage voor als je met autopech staat

er zijn altijd mensen die de problemen afwachten (wat hun goed recht is) en als ze dan problemen hebben gaan ze bij de vakbond aankloppen;

als dan de vakbond nog wil helpen als ze lid worden willen ze nog gratis geholpen worden

Neutr-On maakt het ook regelmatig mee dat mensen vragen stellen met de belofte lid te worden.
Een s ze dan hun antwoord gekregen hebben hoor je ze niet meer, laat staan dat ze lid worden.

Op het eerste zicht ben je iemand die wel de indexaanpassingen opstrijkt, niet meestaakt voor loonsverhogingen maar ze wel krijgt en constant zit te kappen op de vakbonden terwijl je er wel alle vruchten van wil plukken.
Kortom, je laat de kastanjes door anderen uit het vuur halen.

Profiteurs en parasieten heb je overal.

Wij helpen mensen zo veel mogelijk verder, maar je mag niet verwachten dat we dure rechtszaken gaan opstarten voor niet-leden.

Syndicale groeten.

Laatst gewijzigd door neutron : 8 januari 2012 om 17:54.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 20:58   #259
fbpolitics
Gouverneur
 
fbpolitics's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2012
Berichten: 1.265
Standaard

@ neutron
Dank voor je antwoord.

Problemen zijn er, en zullen er altijd zijn. Voor alles zich indekken, is een recht, maar geen plicht. Als men rijk is, kan men zich misschien voor alles laten verzekeren zodat men 'ingeval van' hulp krijgt.
Als men aan de rand van de maatschappij leeft, moet men keuzes maken. Ik ben nu (nog) niet in dit geval, en ik kon dus lid worden. Ga je hetzelfde zeggen tegen mensen die het wel moeilijk hebben?
Juist, meestal begint men pas iets te zoeken als het te laat is. Maar een huis verzekeren en mijn geval zijn wel iets anders… Een huis en auto is wettelijk verplicht, en daarna heeft de verzekering 1001 excuses om gedeeltelijk te betalen -> andere discussie.
Gezien het aantal namen en de gekende info, kon dit een mooi resultaat teweegbrengen. Ook niet altijd in $$ uit te drukken, zijnde de mondelinge publiciteit.
Het dossier was al bestaande, enkel een grote uitbreiding ervan was mogelijk. Resultaat is dat de tussenpersoon jaren heeft kunnen verder werken.
Jammer, voor de vakbond(en), mezelf en de vele anderen die ook de stap niet wilden zetten. Maar ik heb open kaart gespeeld, en de beslissingen werden genomen door eenieder.

Wat betreft het feit dat ik de kastanjes uit het vuur laten halen door anderen: is staken, een lidkaartje en lidgeld HET symbool daarvoor? Ik denk dat je hiermede potentieel op velen hun tenen kan trappen.
Vrijheid heeft ook zijn prijs.
__________________
- Om onze vrijheid die onder luid applaus blijvend wordt ontnomen terug te krijgen, zal een enorm grote meerderheid vallen.
Het enige doel is de coronapas, de schande, die te allen prijze blijvend zal en moet worden ingevoerd.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 januari 2012, 21:21   #260
neutron
Banneling
 
 
neutron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 augustus 2005
Berichten: 2.022
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
@ neutron
Dank voor je antwoord.

Problemen zijn er, en zullen er altijd zijn. Voor alles zich indekken, is een recht, maar geen plicht. Als men rijk is, kan men zich misschien voor alles laten verzekeren zodat men 'ingeval van' hulp krijgt.
Als men aan de rand van de maatschappij leeft, moet men keuzes maken. Ik ben nu (nog) niet in dit geval, en ik kon dus lid worden. Ga je hetzelfde zeggen tegen mensen die het wel moeilijk hebben?
Juist, meestal begint men pas iets te zoeken als het te laat is. Maar een huis verzekeren en mijn geval zijn wel iets anders… Een huis en auto is wettelijk verplicht, en daarna heeft de verzekering 1001 excuses om gedeeltelijk te betalen -> andere discussie.
Gezien het aantal namen en de gekende info, kon dit een mooi resultaat teweegbrengen. Ook niet altijd in $$ uit te drukken, zijnde de mondelinge publiciteit.
Het dossier was al bestaande, enkel een grote uitbreiding ervan was mogelijk. Resultaat is dat de tussenpersoon jaren heeft kunnen verder werken.
Jammer, voor de vakbond(en), mezelf en de vele anderen die ook de stap niet wilden zetten. Maar ik heb open kaart gespeeld, en de beslissingen werden genomen door eenieder.

Wat betreft het feit dat ik de kastanjes uit het vuur laten halen door anderen: is staken, een lidkaartje en lidgeld HET symbool daarvoor? Ik denk dat je hiermede potentieel op velen hun tenen kan trappen.
Vrijheid heeft ook zijn prijs.
De zon schijnt voor iedereen, gratis.
Als je een hospitalisatieverzekering wil moet je betalen.
Als je niks overkomt is dat weggegooid geld.
Als je ziek wordt of een ongeluk krijgt ben je blij dat je de hoge hospitalisatiekosten niet moet betalen.
Zo werkt het nu eenmaal.

Uw verhaal is te onduidelijk om het verder te kunnen bespreken.
Gelukkig zijn er vakbonden om wantoestanden zoals in de tijd van Daens te voorkomen.

Daarnaast heeft Neutr-On ook veel kritiek op de grote vakbonden.
Volgens Neutr-On hebben zij een groot aandeel in de huidige problemen van het land. Door hun gebrek aan controle, de verstrengeling met de politieke partijen, het niet aanklagen van de corruptie, hun oneerlijke monopoliepositie, enz.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be