Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 maart 2012, 18:52   #1
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard Nva gelooft niet meer in staatshervormingen.

http://www.n-va.be/citaten/2014-gaan...confederalisme

Citaat:
"Ik geloof niet meer in een klassieke staatshervorming. We komen telkens uit bij het tegenstelde van wat we willen. Met de verkiezingen van 2014 gaan wij voluit voor confederalisme." [/b]Dat zegt Bart De Wever in een interview in Gazet van Antwerpen/Belang van Limburg. Hieronder vindt u een kort uittreksel.

"2014 wordt hét moment. Mag Di Rupo voortdoen of niet? Dat wordt de inzet van de verkiezingen. Halen de status-quo-krachten het? Of kiezen ze voor ons? De kiezer zal beslissen. Wanneer de N-VA sterker wordt is het aan mij. Dan leg ik het confederalisme op tafel. De andere Vlaamse partijen zullen dan hun strategie moeten aanpassen en mij moeten volgen. De Franstaligen beseffen dat zeer goed. Ze schreeuwen moord en brand tegen de N-VA, maar ondertussen zijn ze wel volop met Plan B bezig. Ze weten dat het in 2014 erop of eronder is en bereiden zich mentaal voor op de splitsing." (…)

"Ik geloof niet meer in een klassieke staatshervorming. We komen telkens bij het tegengestelde uit van wij willen. Wat waren nu de uitgangspunten deze keer? De deelstaten moeten meer geresponsabiliseerd worden. Professor André Decoster, opgevoerd door Groen nota bene, zegt dat de responsabilisering zal dálen. Er moest fiscale autonomie komen. Resultaat? De dotaties worden vervangen door opcentiemen. De transfers moesten verminderen. Wat blijkt? Ze zullen nog eens met 2 miljard euro omhoog gaan! En de bevoegdheden die overkomen? Gaan we daarmee het verschil maken? En al die samenwerkingsakkoorden die nog gesloten moeten worden, dat is 27 keer de ellende van de Plantentuin van Meise. Er moet een Copernicaanse Omwenteling naar een confederaal systeem komen. Dat is geen revolutie want daar is perfect een consensus rond te vinden."
Dit is de kern van een NOG grotere impasse dan die van 2010-2011, indien nva in 2014 een grote overwinning boekt. Geen enkele franstalige partij wil iets van een confederatie weten. Cd&V en Open Vld zagen ook wel iets in een confederatie, maar hebben dat idee allang laten varen voor in te stemmen met een zéér slechte staatshervorming in ruil voor de postjes.

Nu zal Di Rupoke nogal zweten nu het scenario van een grote nva-overwinning op gemeentelijk vlak bijna onvermijdelijk is geworden.

Laatst gewijzigd door matthias999 : 3 maart 2012 om 18:55.
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:06   #2
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Eindelijk.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:12   #3
Illuminatus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 december 2011
Berichten: 1.390
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
http://www.n-va.be/citaten/2014-gaan...confederalisme



Dit is de kern van een NOG grotere impasse dan die van 2010-2011, indien nva in 2014 een grote overwinning boekt. Geen enkele franstalige partij wil iets van een confederatie weten. Cd&V en Open Vld zagen ook wel iets in een confederatie, maar hebben dat idee allang laten varen voor in te stemmen met een zéér slechte staatshervorming in ruil voor de postjes.

Nu zal Di Rupoke nogal zweten nu het scenario van een grote nva-overwinning op gemeentelijk vlak bijna onvermijdelijk is geworden.
Slim van onze Bart, héél slim : hij geeft Di Rupo en al zijn medestanders (vakbonden, Het Hof etc.) de pap in de mond!

Die hebben nu nog zo'n 2 jaar (een eeuwigheid in de politiek) de tijd om alles in stelling te brengen tegen Bart's plannen....

De faciliteiten voor Franstaligen zullen nu in snelhardend beton gegoten worden, het lobbyen in Parijs zal nu nog intenser worden en dankzij de 'briljante' zet om een handvol ex-blokkers op te nemen zal het cordon sanitair nu nog vlugger toegepast worden...
Illuminatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:21   #4
matthias999
Minister
 
matthias999's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2011
Locatie: Republiek Vlaanderen
Berichten: 3.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Slim van onze Bart, héél slim : hij geeft Di Rupo en al zijn medestanders (vakbonden, Het Hof etc.) de pap in de mond!

Die hebben nu nog zo'n 2 jaar (een eeuwigheid in de politiek) de tijd om alles in stelling te brengen tegen Bart's plannen....

De faciliteiten voor Franstaligen zullen nu in snelhardend beton gegoten worden, het lobbyen in Parijs zal nu nog intenser worden en dankzij de 'briljante' zet om een handvol ex-blokkers op te nemen zal het cordon sanitair nu nog vlugger toegepast worden...
http://www.youtube.com/watch?v=qyp0N...eature=mh_lolz
matthias999 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:22   #5
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Slim van onze Bart, héél slim : hij geeft Di Rupo en al zijn medestanders (vakbonden, Het Hof etc.) de pap in de mond!

Die hebben nu nog zo'n 2 jaar (een eeuwigheid in de politiek) de tijd om alles in stelling te brengen tegen Bart's plannen....

De faciliteiten voor Franstaligen zullen nu in snelhardend beton gegoten worden, het lobbyen in Parijs zal nu nog intenser worden en dankzij de 'briljante' zet om een handvol ex-blokkers op te nemen zal het cordon sanitair nu nog vlugger toegepast worden...
Torpederen.
Het is sowieso moeilijk om ernaast te schieten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:24   #6
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illuminatus Bekijk bericht
Slim van onze Bart, héél slim : hij geeft Di Rupo en al zijn medestanders (vakbonden, Het Hof etc.) de pap in de mond!

Die hebben nu nog zo'n 2 jaar (een eeuwigheid in de politiek) de tijd om alles in stelling te brengen tegen Bart's plannen....

De faciliteiten voor Franstaligen zullen nu in snelhardend beton gegoten worden, het lobbyen in Parijs zal nu nog intenser worden en dankzij de 'briljante' zet om een handvol ex-blokkers op te nemen zal het cordon sanitair nu nog vlugger toegepast worden...
Precies of een concurrerende politieke partij daartoe weinig of veel pap in de mond moet krijgen.
Op de eerste ministerraad van de non-regering-zonder-Vlaamse-meerderheid zei Di Rupo het al duidelijk: er is maar één doel, en dat is de nva bestrijden.


Nu mijn mening over de zaak zelf:
als lid van de nva stond ik op communautair vlak reeds aan de harde kant. Deze nieuwe stellingname verheugt me dus zeer bijzonder.

Ik zal nog een tandje bijsteken om te helpen waar ik kan, om de partij in oktober een knalfeestje te kunnen laten vieren !!
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:27   #7
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Precies of een concurrerende politieke partij daartoe weinig of veel pap in de mond moet krijgen.
Op de eerste ministerraad van de non-regering-zonder-Vlaamse-meerderheid zei Di Rupo het al duidelijk: er is maar één doel, en dat is de nva bestrijden.


Nu mijn mening over de zaak zelf:
als lid van de nva stond ik op communautair vlak reeds aan de harde kant. Deze nieuwe stellingname verheugt me dus zeer bijzonder.

Ik zal nog een tandje bijsteken om te helpen waar ik kan, om de partij in oktober een knalfeestje te kunnen laten vieren !!
Zal dat weer een select groepje van de happy few zijn of gaat N-VA ditmaal alle sympathisanten welkom heten ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:33   #8
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zal dat weer een select groepje van de happy few zijn of gaat N-VA ditmaal alle sympathisanten welkom heten ?
Tja, Rikske, pikt het zo dat de traditio's nog nauwelijks een zaal half vol krijgen in Vlaanderen???
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 3 maart 2012 om 19:33.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:33   #9
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Tja, Rikske, pikt het zo dat de traditio's nog nauwelijks een zaal half vol krijgen in Vlaanderen???
Wat kunnen partijen mij interesseren ?

Dat boeit me helemaal niet.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:34   #10
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zal dat weer een select groepje van de happy few zijn of gaat N-VA ditmaal alle sympathisanten welkom heten ?
Er zal te weinig vlees zijn op de barbecue. Voilá , uw dag is weer gemaakt
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:35   #11
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Er zal te weinig vlees zijn op de barbecue. Voilá , uw dag is weer gemaakt
Tragische Bart staat op dieet ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:37   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Zal dat weer een select groepje van de happy few zijn of gaat N-VA ditmaal alle sympathisanten welkom heten ?
Hoeveel "happy few" hadden op de nva gestemd op 13 juni ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:38   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tragische Bart staat op dieet ?
Yep ! En Di Rupo kan hem er dik in maken.


wat een niveua van inhoudelijke discussie kunnen wij voeren hé zeg ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:40   #14
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Hoeveel "happy few" hadden op de nva gestemd op 13 juni ?
U weet best wat ik bedoel.

U herinnert zich wel de vorige N-VA BBQ nietwaar ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:41   #15
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
U weet best wat ik bedoel.

U herinnert zich wel de vorige N-VA BBQ nietwaar ?
De volgende is op de wei van Werchter Dan worden de klassieke partijen finaal aan het spit geregen in de grootste BBQ ter wereld.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:42   #16
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De volgende is op de wei van Werchter Dan worden de klassieke partijen finaal aan het spit geregen in de grootste BBQ ter wereld.
Kijk maar uit dat je geen indigestie krijgt, of erger nog de diarree....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 19:49   #17
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bokkenreyder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 maart 2011
Locatie: Limburg
Berichten: 15.112
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De volgende is op de wei van Werchter Dan worden de klassieke partijen finaal aan het spit geregen in de grootste BBQ ter wereld.
En belgicistjes van Vlaamse herkomst zijn het voorgerecht! Brokjes op een zacht vuur geroosterde Henri 1 overgoten met een jus getrokken van Illuminatus en op een bedje van fricassée van de beste stukjes van Het Oosten/system omhuld door carpaccio van Pietje.
__________________
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op:
http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23




Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 20:21   #18
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.888
Standaard

De N-VA mag niet op de "kracht van de verandering" laten wachten tot 2014 en zo in de kaarten spelen van het statusquo.

Hun vorige campagne was niet "In 2014 durven veranderen" maar "Nu ( 2010) durven veranderen".
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 20:24   #19
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Ik vraag mij af wat de traditionele partijen daartegen in gaan brengen. "Geen confederalisme! Vorige keer was maar om te lachen!"
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 20:27   #20
Dirk A
Minister
 
Dirk A's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2011
Berichten: 3.457
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
De N-VA mag niet op de "kracht van de verandering" laten wachten tot 2014 en zo in de kaarten spelen van het statusquo.

Hun vorige campagne was niet "In 2014 durven veranderen" maar "Nu ( 2010) durven veranderen".
Goed. Kan jij even bellen met Elio Di Rupo, met dit idee.
__________________
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be