Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Filip de Man (Vlaams Belang) - 15 tot 21 januari Filip De Man, (Roeselare, 11 november 1955) is een Vlaams politicus, journalist en volksvertegenwoordiger (1991-) voor het Vlaams Belang. In zijn partij behoort hij tot de meest rechtse groep, met een uitgesproken anti-migrantenstandpunt.

 
 
Discussietools
Oud 18 januari 2007, 10:59   #221
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
En is dat dan geen erg duidelijk standpunt?

Neen, waar zit het voorstel? Leg mij dat maar eens uit.
Als je zulke vragen aan andere politici stelt,krijg je iets �* la: we moeten meer middelen sturen ipv geld, we moeten ontwikkelingshulp laten afhangen van....

Jongeren die bussen in brand steken en vluchtelingen in iemands tuinhuisje steken, zijn geen voorstellen mbt ontwikkelingshulp.
Dat zie je nu toch ook zelf in?
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:06   #222
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
U mag vragen wat u wil aan wie u wil. Daar heb ik niets aan te zeggen.

Maar zeg eens, aan welke politicus heeft u al gevraagd wat hij denkt van de makkak-uitspraak van forummer Deryz?

Welke politicus heeft er geantwoord dat ik de mensen uit Afrika maar in mijn thuis moet laten wonen als ik vraag wat hun standpunt is over ontwikkelingshulp. En welke politicus heeft er geantwoord dat deze mensen hem geen bal kunnen schelen en voor hem gerust mogen verder kreperen. Want dat zijn de zaken die ik opmaak uit zijn antwoorden op de vragen over ontwikkelingshulp.

Dus als dat zijn mening is over die mensen, wel dan moeten wij wel vragen wat hij denkt over de mensen die hier wonen.


Bij de andere politici moesten we die vraag gewoon niet stellen, omdat we uit de antwoorden op ontwikkelingshulp en art100§1 en armoedebestrijding reeds wisten dat zij deze mensen ook als mensen beschouwen en respectvol behandelen.

De heer "de Man" heeft deze vraag dus duidelijk zelf uitgelokt en bij zijn eerste posting ook reeds duidelijk laten verstaan dat hij hen totaal niet als gelijkwaardige wil beschouwen.

En dat hij hier geen behoorlijke antwoorden geeft uit angst persoonlijk voor de rechtbank te worden gedaagd.
Jantje is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:07   #223
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Neen, waar zit het voorstel? Leg mij dat maar eens uit.
Je ziet toch het verschil tussen de begrippen 'voorstel' en 'standpunt'?

Citaat:
Als je zulke vragen aan andere politici stelt,krijg je iets �* la: we moeten meer middelen sturen ipv geld, we moeten ontwikkelingshulp laten afhangen van....
Net wat ik dacht: jij eist eigenlijk voorstellen in plaats van een standpunt. En als je geen voorstellen krijgt, dan vind je dat de betrokkene ook geen standpunt heeft.

Citaat:
Jongeren die bussen in brand steken en vluchtelingen in iemands tuinhuisje steken, zijn geen voorstellen mbt ontwikkelingshulp.
Dat zie je nu toch ook zelf in?
Stel dat Deman nu eens geen interesse heeft voor ontwikkelingshulp, kan dat dan voor jou?
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 18 januari 2007 om 11:07.
baarle is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:10   #224
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Welke politicus heeft er geantwoord dat ik de mensen uit Afrika maar in mijn thuis moet laten wonen als ik vraag wat hun standpunt is over ontwikkelingshulp. En welke politicus heeft er geantwoord dat deze mensen hem geen bal kunnen schelen en voor hem gerust mogen verder kreperen. Want dat zijn de zaken die ik opmaak uit zijn antwoorden op de vragen over ontwikkelingshulp.

Dus als dat zijn mening is over die mensen, wel dan moeten wij wel vragen wat hij denkt over de mensen die hier wonen.


Bij de andere politici moesten we die vraag gewoon niet stellen, omdat we uit de antwoorden op ontwikkelingshulp en art100§1 en armoedebestrijding reeds wisten dat zij deze mensen ook als mensen beschouwen en respectvol behandelen.

De heer "de Man" heeft deze vraag dus duidelijk zelf uitgelokt en bij zijn eerste posting ook reeds duidelijk laten verstaan dat hij hen totaal niet als gelijkwaardige wil beschouwen.

En dat hij hier geen behoorlijke antwoorden geeft uit angst persoonlijk voor de rechtbank te worden gedaagd.
Je post staat vol met duidelijke standpunten van Deman zoals jij die percipieert. En toch wordt er hier pagina's lang gejeremieerd dat Deman geen standpunt zou hebben en de vraag zou ontwijken...
__________________
baarle is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:11   #225
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je ziet toch het verschil tussen de begrippen 'voorstel' en 'standpunt'?
Net wat ik dacht: jij eist eigenlijk voorstellen in plaats van een standpunt. En als je geen voorstellen krijgt, dan vind je dat de betrokkene ook geen standpunt heeft.


Baarle, er werd dan ook gevraagd naar voorstellen, hoe hij ontwikkelingshulp ging organiseren. Wat hij vindt van het feit dat mensen sterven in landingsgestellen ed.

Je kommaneukerij is maar een doel om die ontwijking te verdoezelen.

Citaat:

Stel dat Deman nu eens geen interesse heeft voor ontwikkelingshulp, kan dat dan voor jou?
Tuurlijk,maar dan moet hij dat maar gewoon zeggen ipv rond de pot te draaien.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:14   #226
Ozymandias
Gouverneur
 
Ozymandias's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2006
Berichten: 1.393
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Stel dat Deman nu eens geen interesse heeft voor ontwikkelingshulp, kan dat dan voor jou?

Maar daar gaat het net om, denk ik. Los van het feit of dat kan of niet voor mij of voor wie dan ook, gaat het erom dat meneer De Man dat niet heeft gezegd. Hij reageert (net) naast de kwestie, zodat beide zijdes erin kunnen lezen wat ze willen.
Je kan lezen: Hij heeft geen interesse voor ontwikkelingshulp, want hij geeft geen voorstellen
Je kan lezen: Ja, hij heeft gelijk, die marokkanen doen alles fout
Je kan lezen: Hij doet geen uitspraak omdat de vraag niet met oprechte bedoelingen gesteld is, het is een strikvraag.

Het is net de bedoeling, echter, dat de volksvertegenwoordiger hier komt praten over hoe hij het volk wil vertegenwoordigen. Om mensen te overtuigen van zijn visie, niet om al tapdansend moeilijke vragen te ontwijken (Het mentale beeld dat ik hiervan krijg is trouwens wel een koddig beeld), en zo breed mogelijk antwoorden te geven. Dat doet hij hier wel en in vele andere discussies ook (zie bijvoorbeel de discussie over 0110, of de uitspraak over makakken (sic)).
Ozymandias is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:17   #227
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Voor de allerlaatste maal...Als FDM niet het antwoord geeft dat jij graag zou willen horen wil dit zeggen dat hij de zaken (die zaken die hij het waard vind om te beantwoorden) anders ziet dan jullie.
Dat dit kwasie onbegrijpelijk is voor zwaar geïndoctrineerde voorvechters van het in hun ogen sacrale linkse geloof is te betreuren maar een bittere realiteit...ikzelf vind dat de achillespees van links...
Ik ben om te beginnen niet links, ik val links zelfs heel vaak aan en krijg van hen vaak te lezen dat ik een Vber ben.

En verder zijn de vragen echt niet bedoeld om tegen het VB te gebruiken.

Een simpel antwoord in de vorm van, ik en het VB hebben nog geen behoorlijk en werkbaar buitenlandsbeleid uitgestippeld, had veel kunnen vermijden.

Ik heb persoonlijk een voorstel van buitenlandsbeleid gepost op de draad ontwikkelingshulp, maar zelfs daarop heeft de heer "de Man" zijn visie niet gegeven.
Jantje is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:19   #228
garfield
Europees Commissaris
 
garfield's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 januari 2005
Locatie: Utopia of/en Hellhole
Berichten: 6.224
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip De Man Bekijk bericht
Dat hij beter moet leren schrijven: er moeten twee k's in Marokkaan.
prachtig reply
__________________
Let's make sure that history never forgets... the name... Enterprise
garfield is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:23   #229
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je post staat vol met duidelijke standpunten van Deman zoals jij die percipieert. En toch wordt er hier pagina's lang gejeremieerd dat Deman geen standpunt zou hebben en de vraag zou ontwijken...

De bedoeling van deze sessie is niet dat ik gaan zoeken wat zijn standpunt is maar dat hij dat zelf duidelijk geeft.

Wij eisen immers geen perfectie, wij vragen enkel wat zijn standpunten en meningen zijn.

En het is niet aan jou en mij om die te geven, dat is zijn taak.

Als hij bang is om zelf duidelijke antwoorden te geven, moet hij hier geen sessie houden.
Jantje is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:26   #230
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als FDM niet het antwoord geeft dat jij graag zou willen horen wil dit zeggen dat hij de zaken (die zaken die hij het waard vind om te beantwoorden) anders ziet dan jullie.
Wees gerust van een VB-er verwacht ik niet dat hij de zaken ziet zoals ik, MAAR ik verwacht WEL een antwoord. En dat gaf hij niet.
En van een volksvertegenwoordiger, door ons vetbetaald, verwacht ik geen waardeoordeel over de aan hem gestelde vragen. Ik verwacht een antwoord op ALLE vragen, ook als die hem misschien een ietwat "onwennig" gevoel geven.

Laatst gewijzigd door Pietje : 18 januari 2007 om 11:26.
Pietje is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:34   #231
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ach, we zullen het hier maar bij laten zekers.

De VB-politici doen blijkbaar gewoon waar ze zin in hebben en hun kiezers stellen zich daar duidelijk geen vragen bij.

Want voor deze kiezers zijn simpele uitlatingen blijkbaar voldoende als antwoord, zolang ze maar beledigend zijn tegenover niet VB-kiezers en andere.

Laatst gewijzigd door Jantje : 18 januari 2007 om 11:55.
Jantje is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:35   #232
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Zullen we postings aan Hans1 van VB-aanhangers eens boven halen.
En ik kan verder ook niet echt zeggen dat deze zelfde VB-aanhangers de politici van andere partijen met veel respect behandelen.

Maar ja, hebben nu gezien van wie ze dat hebben geleerd.

Dit terwijl wij wel steeds respect vol zijn gebleven tegenover de heer "de Man". Maar nu hebben we dus gezien wat wij voor de VB-politici betekenen.
Hans1 zegt evenveel keer fascist, racist, nazi als Pietje als het gaat over iemand dat VB gezind is, maw ze werken met twee maten en twee gewichten, dat stoort mij
politici van andere partijen behandelen het VB ook niet met veel respect, dan krijg je geen respect terug hé, is toch niet meer dan normaal
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:36   #233
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En van een volksvertegenwoordiger, door ons vetbetaald, verwacht ik geen waardeoordeel over de aan hem gestelde vragen.
Je verwacht dat tegenstanders zich als een lam op jouw slachtbank zouden leggen. Je goed recht, zou ik zeggen.

Citaat:
Ik verwacht een antwoord op ALLE vragen, ook als die hem misschien een ietwat "onwennig" gevoel geven.
De verwachtingen zijn vrij.
__________________
baarle is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:41   #234
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Je verwacht dat tegenstanders zich als een lam op jouw slachtbank zouden leggen. Je goed recht, zou ik zeggen.
Neen, ik verwacht klaar en duidelijke antwoorden, ipv een partijtje rond de pot draaien. En het is onnodig mij woorden , die ik niet geuit heb , in de mond te leggen.
Pietje is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:42   #235
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Neen, ik verwacht klaar en duidelijke antwoorden, ipv een partijtje rond de pot draaien.
Verwachten staat vrij.
__________________
baarle is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:44   #236
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Neen, ik verwacht klaar en duidelijke antwoorden, ipv een partijtje rond de pot draaien. En het is onnodig mij woorden , die ik niet geuit heb , in de mond te leggen.
u ontkent zelfs niet dat u een leugenaar en een hypocriet bent, zegt dat dan ook niet veel over u?
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:46   #237
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
u ontkent zelfs niet dat u een leugenaar en een hypocriet bent, zegt dat dan ook niet veel over u?

Deryz, misschien is het je nog niet opgevallen maar dit is een forumsessie met Filip de Man, niet met Pietje.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:46   #238
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Fieseler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juli 2004
Berichten: 12.602
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Wees gerust van een VB-er verwacht ik niet dat hij de zaken ziet zoals ik, MAAR ik verwacht WEL een antwoord. En dat gaf hij niet.
En van een volksvertegenwoordiger, door ons vetbetaald, verwacht ik geen waardeoordeel over de aan hem gestelde vragen. Ik verwacht een antwoord op ALLE vragen, ook als die hem misschien een ietwat "onwennig" gevoel geven.
Ach....als je wil doe ik je wel een pleziertje hoor en wil ik hier wel wat racistisch nazilectuur googelen hoor...dan heb je toch tenminste IETS om over op te scheppen als je straks bij de door ABVV betaalde blokwatch toekomt...
__________________
Though i walk through the valley of the shadow of death, i will fear no evil, for thou art with me
Fieseler is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:47   #239
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Deryz, misschien is het je nog niet opgevallen maar dit is een forumsessie met Filip de Man, niet met Pietje.
speelt u advocaat van de duivel?
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 18 januari 2007, 11:50   #240
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ach....als je wil doe ik je wel een pleziertje hoor en wil ik hier wel wat racistisch nazilectuur googelen hoor...dan heb je toch tenminste IETS om over op te scheppen als je straks bij de door ABVV betaalde blokwatch toekomt...
Dat is de bedoeling niet. Pietje wil net als vele anderen eindelijk eens een duidelijk antwoord vanwege de heer de Man.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be