Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2012, 10:45   #21
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Doorgaans ligt het loon gemiddeld, heel de loopbaan lager dan dat van een bediende.
Valt nogal mee.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Grafiek-prive-overheid-02.jpg‎
Bekeken: 70
Grootte:  30,3 KB
ID: 88132  

schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:49   #22
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Die 2de peiler moet eigenlijk overbodig zijn door voldoende hoge wettelijke pensioenen! Daar staat PvdA+ voor ivm pensioenen!
En alle werkgevers trekken nu al weg uit Belgie. Een evenredige verdeling van de koek, van al hetgeen beschikbaar is, is de enige realistische oplossing. En staat pvda+ daarvoor ? (maw een afknotting van de hoge pensioenen, ten voordele van de lage pensioenen - en hoge pensioenen in dit geval zijn pensioenen van meer dan 2000 €).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:04   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef007 Bekijk bericht
Die 2de peiler moet eigenlijk overbodig zijn door voldoende hoge wettelijke pensioenen! Daar staat PvdA+ voor ivm pensioenen!
En de nva staat voor het betaalbaar houden van dat systeem.

Heerlijk eerlijk hé !

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:23   #24
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
U begrijpt gewoon niet wat hij wil zeggen. Overheidslonen worden sowieso betaald via de belastingen. Dat neemt niet weg dat die mensen zelf ook belastingen betalen, maar dat is in feite een vestzak broekzak operatie. Elke Euro die een ambtenaar verdient komt uit belastingen.
Misschien de ambtenaren afschaffen? Het werk dat ze verrichten zal wel vanzelf en gratis gedaan worden door boskabouters of zo?
Natuurlijk komt zijn loon van de belastingen! En die worden betaald door mensen die door ambtenaren bediend, geholpen enz worden, of niet?
Ken ook een paar privé/zelfstandigen die goed geboerd hebben, gans hun leven gefoefeld en gefraudeerd, zelfs gestolen en bedrogen, een leventje hebben geleid in functie van het geld dat binnenstroomde...en nu ze ook op pensioen zijn menen te moeten klagen dat ze maar een klein pensioentje hebben: je moet maar durven!
En zonder de bijhorende "boekhouder" te vergeten die moet laten uitschijnen dat ze amper "het zout op hun patatten" verdienen natuurlijk.

Kijk maar naar de komedie die nu weer verkocht wordt rond de invoer van kassa's die fraude en zwart werk zouden moeten tegengaan...
Misschien kan men het ook eens over die aspekten hebben?
Wat niet belet dat sommige pensioenen van sommigen niet "normaal" zijn.
Het is hier ook niet allemaal zwart of wit.
En natuurlijk zijn ze "niet allemaal zo" om de geijkte formule te gebruiken.

Laatst gewijzigd door andev : 29 oktober 2012 om 11:38.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:26   #25
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En de nva staat voor het betaalbaar houden van dat systeem.

Heerlijk eerlijk hé !

.
Ja echt heerlijk, vooral als je dan merkt, dat tegen je 67ste je 2de pijler grotendeels, op mysterieuze wijze verdwenen is.
Want alle geld moet in een consumentenmaatschappij gepompt worden, waar de top niet armer mag worden, terwijl de consumenten verarmen en het consumeren stilvalt.
Het komt allemaal dik in orde, als we maar van de Walen en Di Rupo af zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 11:36   #26
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

[quote=andev;6391065]Ken ook een paar privé/zelfstandigen die goed geboerd hebben, gans hun leven gefoefeld en gefraudeerd, zelfs gestolen en bedrogen, een leventje hebben geleid in functie van het geld dat binnenstroomde...en nu ze ook op pensioen zijn menen te moeten klagen dat ze maar een klein pensioentje hebben: je moet maar durven!

QUOTE]

Ik heb hier ook niemand horen beweren dat dat wel kan.
Maar het ene onrecht praat het andere niet goed.

Laatst gewijzigd door schietboog : 29 oktober 2012 om 11:50.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:57   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ja echt heerlijk, vooral als je dan merkt, dat tegen je 67ste je 2de pijler grotendeels, op mysterieuze wijze verdwenen is.
Want alle geld moet in een consumentenmaatschappij gepompt worden, waar de top niet armer mag worden, terwijl de consumenten verarmen en het consumeren stilvalt.
Het komt allemaal dik in orde, als we maar van de Walen en Di Rupo af zijn.
Alsof de Walen en Di Rupo ons rijkdom brengen. Dat is weer wat nieuws.
Maar het echte probleem met de tweede pijler is, dat deze grotendeels wordt gefinancieerd door de werkgever (terwijl de werknemer zijn bijdrage ook niet als een bijdrage beschouwd, doch eerder als een belasting), en dat de loonlasten, volgens zowel linkse als rechtse partijen, nu al veel te hoog zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:59   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Ik heb hier ook niemand horen beweren dat dat wel kan.
Maar het ene onrecht praat het andere niet goed.
Trouwens de negenproef is hier zeer duidelijk. Een hele resem beroepen van zelfstandigen, zijn knelpuntberoepen aan het worden (bakker, loodgieter, elektrieker...).
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:59   #29
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
En de nva staat voor het betaalbaar houden van dat systeem.Heerlijk eerlijk hé !

.
Ken je partijen die ergens anders voor staan?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 13:13   #30
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ken je partijen die ergens anders voor staan?
Tuurlijk !!

In de praktijk zijn dat alle partijen die toegelaten hebben dat de staatsschuld tot de huidige oceaandiepte afgedaald is.
Met aan de top Verafstoot. Die om zijn postje veilig te stellen, krak het omgekeerde gedaan heeft dat wat hij altijd voorhield.

Een subtop is voor Vande MijnKlote : één dienst van de staat schrijft een briefje uit aan een andere dienst van de staat, waarop staat "ik moet u nog 1 miljoentje euro betalen". Dat klasseert men dan in de map "Zilverfonds".

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:25   #31
tschoon verdiep
Burgemeester
 
tschoon verdiep's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 oktober 2010
Berichten: 589
Standaard

Ik, als ambtenaar, heb geen firmawagen, noch GSM, noch laptop, noch groepsverzekering, 26 dagen vakantie en aan vakantie- en eindejaarspremieke.
Ik heb wel een basis hospitalisatieverzkering maar voor de uitbreiding mag ik zelf bij betalen.
tschoon verdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:29   #32
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Ik, als ambtenaar, heb geen firmawagen, noch GSM, noch laptop, noch groepsverzekering, 26 dagen vakantie en aan vakantie- en eindejaarspremieke.
Ik heb wel een basis hospitalisatieverzkering maar voor de uitbreiding mag ik zelf bij betalen.
De gemiddelde bediende in ons bedrijf heeft geen firmawagen, geen GSM, geen laptop, geen hospitalisatieverzekering, 20 dagen vakantie en een 13de maand.
En dit is representatief voor heel wat KMO's.

En toch zullen zij heel wat minder pensioen trekken dan U.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:30   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.385
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tschoon verdiep Bekijk bericht
Ik, als ambtenaar, heb geen firmawagen, noch GSM, noch laptop, noch groepsverzekering, 26 dagen vakantie en aan vakantie- en eindejaarspremieke.
Ik heb wel een basis hospitalisatieverzkering maar voor de uitbreiding mag ik zelf bij betalen.
Dan heb je 6 dagen vakantie meer dan ik, en ik mag er nog eens 40u per week voor werken.

Vakantiegeld is een schijntje tegenover dat van een arbeider, en de eindejaarspremie een lachtertje.

De hospitalisatie werkt alleen voor meerdaagse opnames, en voor een beperkt aantal situaties. De verplichte groepsverzekering kost me een smak geld per maand, en de kans dat ik daar ooit iets nuttigs van zie is minimaal.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:32   #34
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Tuurlijk !!

In de praktijk zijn dat alle partijen die toegelaten hebben dat de staatsschuld tot de huidige oceaandiepte afgedaald is.
Met aan de top Verafstoot. Die om zijn postje veilig te stellen, krak het omgekeerde gedaan heeft dat wat hij altijd voorhield.

Een subtop is voor Vande MijnKlote : één dienst van de staat schrijft een briefje uit aan een andere dienst van de staat, waarop staat "ik moet u nog 1 miljoentje euro betalen". Dat klasseert men dan in de map "Zilverfonds".

.
Als het over "In de praktijk" gaat mogen we over de N-VA niets zeggen, dat klopt.

Het blijft daar voorlopig bij mooie oppositieretoriek.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:35   #35
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Noch hebben ze een bedrijfswagen, maaltijdcheques, i pod/pad van het werk en al helemaal geen tankkaart.
Toch de gemiddelde niet.

Doorgaans ligt het loon gemiddeld, heel de loopbaan lager dan dat van een bediende.
Ik ben bediende, Geen firmawagen, geen tankkaart, geen surpluskes...
als ik dan hoor wat een gemiddelde leraar verdient, dan denk ik wauw, ik wil ook wel zoveel verdienen, maar helaas.
knip is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 14:43   #36
Nyquist
Minister-President
 
Nyquist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 4.437
Standaard

Elk stelsel dat de huidige generatie in politiek conflict brengt met de volgende generatie zal verloren worden door de huidige generatie. Dat is een realiteit.

Ambtenaren zouden beter nu zelf aandringen op een hervorming, en een eenheidsstatuut.
Nyquist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:13   #37
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Ik ben bediende, Geen firmawagen, geen tankkaart, geen surpluskes...
als ik dan hoor wat een gemiddelde leraar verdient, dan denk ik wauw, ik wil ook wel zoveel verdienen, maar helaas.
Heb je een A1?
Je mag tot 10 jaar ervaring als loonancienniteit meenemen.
Wat houdt je tegen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:17   #38
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Heb je een A1?
Je mag tot 10 jaar ervaring als loonancienniteit meenemen.
Wat houdt je tegen?
Draai de discussie niet om.
Het gaat erom dat een ambtenaar zeker niet minder verdiend in de privésector en dat dit argument dus ook niet meer gebruikt kan worden om het grote verschil in pensioen te rechtvaardigen.

Tenzij jij natuurlijk het reeds enorme ambtenarenapparaat nog wat wil vergroten.
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:23   #39
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schietboog Bekijk bericht
Draai de discussie niet om.
Het gaat erom dat een ambtenaar zeker niet minder verdiend in de privésector en dat dit argument dus ook niet meer gebruikt kan worden om het grote verschil in pensioen te rechtvaardigen.

Tenzij jij natuurlijk het reeds enorme ambtenarenapparaat nog wat wil vergroten.
Neen, ik ben voor veel minder, gemotiveerde, beter opgeleid en betaalde ambtenaren.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 15:34   #40
Robinus V
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 3 april 2010
Locatie: planeet aarde
Berichten: 7.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En staat pvda+ daarvoor ? maw een afknotting van de hoge pensioenen, ten voordele van de lage pensioenen
Volgens mijn ervaring -ik ken veel PVDA'ers- kunnen zowat alle leden zich erin vinden om de hoge pensioenen te verlagen en de lage pensioenen te verhogen.

Misschien moet U op PVDA stemmen.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be