Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2019, 09:16   #81
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Volgens De Standaard vandaag lijkt dat toch niet te kloppen:
Och ja, zich "katholiek noemen". En ondertussen leggen ze feestelijk het hele onderricht van de katholieke Kerk naast zich neer. Bij de CD&V is dat inhoudloos gebrabbel geworden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 09:19   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Jouw definitie is wetenschappelijk gezien fout, maar goed, je bent niet de enige met die definitie. Je tweede punt is totaal naast de kwestie
- als de foetus het leven van de moeder bedreigt was abortus sowieso ook vroeger al toegelaten. Terecht. Maar dat is een héél kleine minderheid.

Eén van de ergste punten in het nieuwe voorstel is dat abortus nu gezien wordt als een normale medische ingreep - wat betekent dat de arts niet meer het recht heeft om de ingreep te weigeren. Ook al gaat het tegen de eed van Hypocrates en tegen zijn/haar eigen overtuiging, hij is verplicht om die ingreep uit te voeren.
Abortussen omwille van medische redenen vormen een onooglijke minderheid, net zoals die uitgevoerd na een verkrachting. Deze hoge uitzonderingen worden echter als hefboom gebruikt om abortus te verkopen voor heel andere zaken. Hierdoor is abortus verworden tot een "nabehoedsmiddel" en krijg je een ongelooflijke devaluatie van het menselijk leven. Heel vreemd in een tijd waarin men steeds meer de waarde van het leven van een dier benadrukt...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 09:24   #83
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Dit is een groteske leugen, een pervertering van het begrip 'cordon sanitaire' dat enkel en alleen slaagt op fascistische nazi partijen die het racisme institutioneel nastreven en daarvoor het EVRM zelfs negeren.

In Vlaanderen heeft het Vlaams Parlement zo maar één partij kunnen ontwaren, het Vlaams Blok, en die zijn dan ook met unanimiteit in het cordon gestampt.
Met nul komma nul resultaat. Geysels had immers als doel om het Vlaams Blok/Belang te laten doodbloeden. En dat is niet gebeurd. Integendeel, de partij is met volle kracht teruggekomen. Demonisering werkt niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 09:28   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
QED : een bondgenootschap tussen paleo-conservatieven die de Pro-Life retoriek van tante Alexandra Colens anno 2019 nog altijd uitdragen.

Dat soortje werkt graag & gretig met groteske vergelijkingen : een vrouw die abortus kiest gaan vergelijken met een nazi regime dat beslist om alle gehandicapten te vermoorden.

Om van te kotsen...
Onschuldig leven in de moederschoot doden is inderdaad "om van te kotsen". U zet hier trouwens een leugen eer: Pro Vita noch Colen hebben ooit de moeder neerzet op een manier zoals u doet. Pro-life hoedt zich er zelfs voor om vrouwen met de vinger te wijzen, omdat zij vaak zelf slachtoffer zijn die richting abortus worden geduwd.

Voorstanders van abortus kunnen echter gerust de vergelijking aan met bepaalde figuren uit dat zwart verleden. Ook zij gaan niet uit van de inherente waarde van het menselijk leven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2019, 10:24   #85
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Onschuldig leven in de moederschoot doden is inderdaad "om van te kotsen". U zet hier trouwens een leugen eer: Pro Vita noch Colen hebben ooit de moeder neerzet op een manier zoals u doet. Pro-life hoedt zich er zelfs voor om vrouwen met de vinger te wijzen, omdat zij vaak zelf slachtoffer zijn die richting abortus worden geduwd.

Voorstanders van abortus kunnen echter gerust de vergelijking aan met bepaalde figuren uit dat zwart verleden. Ook zij gaan niet uit van de in herente waarde van het menselijk leven.

Gelijktijdig wordt geprobeerd om een menselijk leven te verknoeien als het zijn eigen besef van leven krijgt. En dan hoor je geen van alle partijen die zichzelf graag strelen met de onbeperkte macht.
Volwassen worden en zelf kunnen denken gebeurt in een atmosfeer van massaal leugens voorgeschoteld krijgen.
Zo is er momenteel de problematiek van de witte Sint.
Op zeker ogenblik krijg je als kind te horen dat die Sint niet bestaat.
Nu zelfs dat hij een SS'er is.
Van mijn moeder kreeg ik destijds te horen dat kinderen uit een rode kool kwamen. En ik had graag nog een broertje gekregen.
Dus de koe bij de uier gepakt en zelf een pakje koolzaad gaan kopen en gezaaid. Waar niks van kwam natuurlijk.
Gedesillusioneerd gooide ik de rest van dat niet gezaaid pakje over de afsluiting bij de geburen.
Een paar maand nadien wist mijn moeder te vertellen dat ze bij die buur een jongetje gekregen hadden.
Toen ik beweerde dat dit dank zijn mijn zaad was verstonden ze bij mij thuis er niks meer van. Want meer durfde ik niet vertellen want volgens ik te horen kreeg was mijn buurvrouw niet tevreden met de gang van zaken.
Gelukkig bestond abortus toen nog niet.
Pas later besefte ik dan dat ze van kinderen ook leugenaars maakten.
Voorbeelden trekken en wekken. Deze zienswijze had ik nodig om te snappen waarom kinderen van zelfstandigen zelf zelfstandige werden.
Zij kenden de geneugten van liegen en toch arm blijven en wisten dat geld de oorzaak was van een zeer problematisch leven?
Het liegen gaat dus eindeloos door.

Laatst gewijzigd door werkman : 23 november 2019 om 10:40.
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2019, 17:56   #86
MORPHEUS
Minister-President
 
MORPHEUS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 januari 2008
Locatie: ZION DE STAD DER VERLOSTEN
Berichten: 4.557
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Mocht ik ( wat niet is ) van de CDV zijn, ik zou behoorlijk van me afbijten om meerdere niveaus

Federale regering lopende zaken.
CDV zit in een regering van lopende zaken
Met OVLD als partner.
Als regeringspartner OVLD met wisselmeerderheid een thema laat stemmen tot zelfs twee thema’s ( abortus, euthanasie ).
En deze raken CDV hard in hun ideologie. Dan zou ik als CDV een NVA’ke doen zoals na de Marakeshmeerderheid. Of een koning Boudewijn’ke na de vroegere abortuswet. De regering van lopende zaken verlaten. De “ zwarte piet” doorschuiven na de messteken naar OVLD


Vlaamse regering
De optelsom van Vlaamse partijen ( NVA, VB, CDV ) toont dat er geen Vlaamse meerderheid is die deze nieuwe euthanasie en abortuswet steunt. Als regeerpartij in de Vlaamse regering doet OVLD eigenlijk iets , waar onvoldoende draagvlak voor is in Vlaanderen . OVLD negeert beide partners CDV en NVA in de Vlaamse regering. Mocht ik CDV zijn, dan doe ik een PS’ke zoals bij de wapenwet. En vraag om de federale bevoegdheden omtrent abortus en euthanasie naar de gewesten te laten komen

Toekomstige federale regering
Een regering vormen is steeds geven en nemen. Een spel van breekpunten en taboes.
OVLD gaat nu met vooral Waalse en linkse wisselmeerderheid een taboe laten stemmen. Deze taboe ligt erg zwaar bij CDV en CDV kan dit niet meer op tafel leggen bij Magnette.
Omdat het voor voldongen feiten zal staan door regeerpartner OVLD
Ik zou als CDV de mogelijke “abortusmeerderheid” duidelijk waarschuwen. Indien er gestemd wordt, verlaat CDV de tafel voor onderhandeling paarsgroen. Want de abortusmeerderheid is bijna gelijk aan paarsgroen

Enige kans om CDV terug aan tafel te krijgen voor nieuwe federale regering , een nieuwe staatshervorming waar o.a de bevoegdheden abortus en euthanasie naar Vlaanderen komen. Dus tegen de visie van Magnette. Magnette mag dan met zijn PS kiezen tussen
ofwel PS steun aan de nieuwe abortuswet
ofwel zijn taak als informateur

Respecteren cordon
Ook hier krijgt CDV een mes in de rug van OVLD. Er is een geschreven en ongeschreven cordon tegen extreme partijen. Lees VBL en PTB/PVDA
Dat OVLD voor hun wisselmeerderheid gaat PTB/PVDA gebruiken , is eigenlijk het cordon doorbreken.

Mocht ik CDV zijn. Een duidelijk schot voor de OVLD boeg lossen.
Dreigen met het verlaten van de federale regering lopende zaken,
Dreigen met Vlaamse wisselmeerderheid ( CVD, NVA, VBL ) vragen om de bevoegdheid naar Vlaanderen te laten komen
Dreigen met het afhaken voor een Paarsgroene regering en gaan voor staatshervorming

Dan zou de CVD eens ballen tonen. Het voorbeeld is reeds gegeven door NVA na Marakesh
En zie hier
CdH toont ballen
Plots zet cdv een staatshervorming op de agenda
__________________
Belgie is een Matrix programma die u doet inslapen. Geloof deze droom niet meer. Laat uw droombeeld België los. Neem de rode pil. Wat de Matrix u ook toeroept.........
MORPHEUS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be