Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2024, 17:58   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.755
Standaard Sanda Dia, de open brief van de moeder vs het boek van de vader.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2024/02...der-sanda-dia/

De open brief integraal:

Beste bezorgde lieve medemensen,

Ik heb me meer dan 5 jaar bewust uit de mediagekte gehouden, in de hoop dat alles vanzelf zou luwen. Helaas doet de recente heisa me in mijn pen kruipen.

Dit moet stoppen, Sanda's ziel moet kunnen rusten.Ik begrijp alle reacties, verontwaardigingen en de roep om gerechtigheid. Het is een "symbooldossier", wordt gezegd.

Maar dat neemt niet weg dat er echte mensen achter zitten. Achter de Sanda Dia die in de kranten en op de schermen wordt afgebeeld, zit een echte jongen, een doorsnee Belgische jongen die opgroeide in een leuk huis in een rustige wijk, die ging voetballen, hobby's had, die Latijn volgde en ging studeren, iedereens vriend.

Sanda beschouwen als een kansarme sukkelaar is zijn herinnering onrecht aandoen. Zoals zoveel doorsnee studenten wou hij bij een studentenclub, en specifiek bij dat clubje horen.

Hij kende immers al enkele jongens van vroeger. Koste wat kost wilde hij meedoen aan de doop, hoewel hij wist wat er hem te wachten zou kunnen staan. Er waren al 7 jongens afgehaakt tijdens de voorrondes die hen al te gortig waren.

Hij wist ook dat het de trend was bij studentendopen om steeds verder te gaan met onverantwoord gedrag, steeds riskantere proeven af te nemen, met een onbezonnen houding, zonder stil te staan bij de gevolgen. Zelfs met de verwittiging van hun ouders, die jongeren al geregeld in de wind slaan, heeft niemand dit gewild of zien aankomen, die jongens niet, en ook Sanda niet.

Wat er die nacht tijdens de doop gebeurd is, is lang en grondig onderzocht. Het gerecht heeft alle kanten van het verhaal op een evenwaardige manier gehoord, ze zorgvuldig afgewogen en heeft zich erover uitgesproken.Sanda is om het leven gekomen bij een tragisch ongeluk als gevolg van onbezonnen gedrag en, hoe pijnlijk om te horen ook, zijn eigen keuzes.

Het had niets te maken met zijn afkomst, met zijn ouders, met zijn huidskleur. Als het niet was gebeurd, was hij gewoon een Reuzegommer geweest. En had hij het volgende jaar meegedaan aan de doop, maar dan aan de andere kant.

Rechtvaardigheid doen aan Sanda kan door paal en perk te stellen aan achterhaalde dooprituelen, de onmenselijke vernederingen en beproevingen zonder enige vorm van beheersing of verantwoording.

Rechtvaardigheid voor Sanda zal echter nooit afgekocht kunnen worden, niet met boetes of werkstraffen, niet met giften aan "De Familie", aan initiatieven en vzw's.

Ik besef dat dit voor veel mensen een manier is om iets te kunnen bijdragen, om hun verdriet te verwerken, maar het is niet mijn manier. Dat mijn zoon, naar mijn gevoel, nu als een martelaar wordt gebruikt, doet hem geen eer aan en blijft in het collectieve geheugen het foute narratief voeden.

Ik ben iedereen zeer dankbaar voor alle goede bedoelingen, en het oprechte medeleven, en hoop dat de recuperatie van dit verschrikkelijke gebeuren mag stoppen, en dat Sanda de rust krijgt die hij verdient.


Het boek van de vader:

Gedurende vijf jaar heeft vader Ousmane Dia gezwegen, maar nu deelt hij zijn diepste gevoelens en ervaringen in een boek getiteld "Ze hebben mijn zoon vermoord". In dit boek beschrijft hij zijn liefde voor Sanda, zijn leven zonder wrok, maar ook de kwesties rondom de kinderen van de Vlaamse elite, ongelijke behandeling in de rechtsspraak en zijn ervaringen met de KU Leuven. Hij onthult ook zijn persoonlijke reis van Senegal naar België.

Eerste voorstelling boek "Ze hebben mijn zoon vermoord"
26/02/2024 - 19:00 - De ROMA Antwerpen

Het verlies van een kind weegt op een relatie.

Met de beste bedoelingen kan je als individu deel uitmaken van het probleem via een massa die gaat voor de oplossing.

Het is beter als buitenstaander verstrooiing te zoeken in fictie.

https://www.youtube.com/watch?v=CkpDDngb1Ew
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 18:25   #2
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Lijkenpikkerij bestaat in alle culturen en in de ganse wereld.
Het is verwerpelijk dat sommige politici (o.a. Sammy Mahdi) ook daaraan meewerken.
De rommel op internet, dat kan men verwachten, maar van politici mag men toch meer inzicht veronderstellen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 19:30   #3
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Lijkenpikkerij bestaat in alle culturen en in de ganse wereld.
Dit is geen lijkenpikkerij he. De dode neger is gewoon een aanzet en een element van bewijs, maar niet het onderwerp van de controverse.

De controverse gaat over hoe een groep zwijnen met absurde en dodelijke praktijken, als het mis gaat, beschermd worden door het gerecht omdat het kinderen zijn van ons-kent-ons en dat mensen die die zwijnerij willen aan de kaak stellen, zelf ambras krijgen met datzelfde gerecht dat enkel maar dient als een apparaat om mensen het zwijgen op te leggen, en mensen die "belangrijke mensen storen" te vermorzelen.

Zoals de ma zelf aangeeft, over die dode neger zelf moeten we niet treuren, want die zou anders zelf onderdeel geworden zijn van die zwijnerij met veel plezier. Het is gewoon dank zij het dood gaan ervan dat die dingen zichtbaar konden gemaakt worden.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 19:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 19:36   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit is geen lijkenpikkerij he. De dode neger is gewoon een aanzet en een element van bewijs, maar niet het onderwerp van de controverse.

De controverse gaat over hoe een groep zwijnen met absurde en dodelijke praktijken, als het mis gaat, beschermd worden door het gerecht omdat het kinderen zijn van ons-kent-ons en dat mensen die die zwijnerij willen aan de kaak stellen, zelf ambras krijgen met datzelfde gerecht dat enkel maar dient als een apparaat om mensen het zwijgen op te leggen, en mensen die "belangrijke mensen storen" te vermorzelen.

Zoals de ma zelf aangeeft, over die dode neger zelf moeten we niet treuren, want die zou anders zelf onderdeel geworden zijn van die zwijnerij met veel plezier. Het is gewoon dank zij het dood gaan ervan dat die dingen zichtbaar konden gemaakt worden.
Toch wel, in de eerste plaats door dat YT-mormel die er geld en roem mee schept. Ook Sanda's moeder is van dat gedacht

https://www.demorgen.be/snelnieuws/m...ppen~ba3acae0/
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 23 februari 2024 om 19:38.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 19:39   #5
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch wel, in de eerste plaats door dat YT-mormel die er geld en roem mee schept.
Die schept geen geld met dat lijk, maar met de pogingen van het gerecht om hem het zwijgen op te leggen, he. Dat lijk dient enkel maar als bewijsmateriaal.

In die bijzonder grappige brief legt die ma trouwens uit dat Sanda een even groot stuk zwijn wilde worden, dus daar moeten we het niet voor laten.

Gans het gedoe gaat niet om een dode neger, maar om hoe het gerecht een instrument is dat dient om sjiek zwijnenvolk te beschermen van aandacht en anderen proberen doen te zwijgen he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 19:40.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 19:40   #6
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.040
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dit is geen lijkenpikkerij he. De dode neger is gewoon een aanzet en een element van bewijs, maar niet het onderwerp van de controverse.

De controverse gaat over hoe een groep zwijnen met absurde en dodelijke praktijken, als het mis gaat, beschermd worden door het gerecht omdat het kinderen zijn van ons-kent-ons en dat mensen die die zwijnerij willen aan de kaak stellen, zelf ambras krijgen met datzelfde gerecht dat enkel maar dient als een apparaat om mensen het zwijgen op te leggen, en mensen die "belangrijke mensen storen" te vermorzelen.

Zoals de ma zelf aangeeft, over die dode neger zelf moeten we niet treuren, want die zou anders zelf onderdeel geworden zijn van die zwijnerij met veel plezier. Het is gewoon dank zij het dood gaan ervan dat die dingen zichtbaar konden gemaakt worden.
Het is zoals een groepje dat aan wurgsex doet. Als er dan ene een beetje te ver gaat en hij doodt een ander, dan gaat hij niet vrijuit omdat zijn slachtoffer meedeed.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 19:42   #7
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Het is zoals een groepje dat aan wurgsex doet. Als er dan ene een beetje te ver gaat en hij doodt een ander, dan gaat hij niet vrijuit omdat zijn slachtoffer meedeed.
Maar daarover gaat het hier zelfs niet eens.

Mocht het gerecht met de grove borstel door die zwijnenclub gegaan zijn nadat een van hen dood ging, dan zou Acid niks hebben om op te teren.

Het gaat erover hoe alles gedaan werd door het gerecht om die zwijnen te beschermen, en hoe zij die dat laken, zelf ambras wordt aangedaan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 23 februari 2024 om 19:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 19:48   #8
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.062
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die schept geen geld met dat lijk, maar met de pogingen van het gerecht om hem het zwijgen op te leggen, he. Dat lijk dient enkel maar als bewijsmateriaal.

In die bijzonder grappige brief legt die ma trouwens uit dat Sanda een even groot stuk zwijn wilde worden, dus daar moeten we het niet voor laten.

Gans het gedoe gaat niet om een dode neger, maar om hoe het gerecht een instrument is dat dient om sjiek zwijnenvolk te beschermen van aandacht en anderen proberen doen te zwijgen he.
dat zou hij idd geworden zijn, anders zou hij zich niet aangesloten hebben bij die studentenclub.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2024, 20:00   #9
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat zou hij idd geworden zijn, anders zou hij zich niet aangesloten hebben bij die studentenclub.
Vandaar dat men die Sanda niet moet ophemelen, en daar geen ochottekesocheere van maken. Dat het lot op hem gevallen is, en niet op een ander (want dat stond te gebeuren he) is toevallig, maar toont wel gewoon de natuur van de bezigheden daar aan.

Dat soort bezigheden laken, ik zie niet in wat daar "fout" aan is. Het zijn smeerlapperijen die doden veroorzaken. Normaal gezien is het zo dat mensen die zich ledig houden met het organiseren van smeerlapperijen die doden veroorzaken OPENBAAR moeten gemaakt worden om HET PUBLIEK TE WAARSCHUWEN hiervoor, net zoals een restaurant dat rotte vis en giftige oesters serveert.

Dat gans de machinerie van pers, gerecht en zo dik in de weer is geweest om dat vooral NIET te doen, en dat men een Youtuber rechterlijk lastig valt omdat die gedurfd heeft enkele FEITEN te noemen, is het schandaal hier he, maar ze zijn op ne slimme gevallen die perfect weet hoe zo een poging tot intimidatie in stilte om te zetten in een lucratief succes.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 00:27   #10
Storm
Partijlid
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Berichten: 250
Standaard

Dat er mensen diene Acid verdedigen
Storm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 00:44   #11
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Vandaar dat men die Sanda niet moet ophemelen, en daar geen ochottekesocheere van maken. Dat het lot op hem gevallen is, en niet op een ander (want dat stond te gebeuren he) is toevallig, maar toont wel gewoon de natuur van de bezigheden daar aan.

Dat soort bezigheden laken, ik zie niet in wat daar "fout" aan is. Het zijn smeerlapperijen die doden veroorzaken. Normaal gezien is het zo dat mensen die zich ledig houden met het organiseren van smeerlapperijen die doden veroorzaken OPENBAAR moeten gemaakt worden om HET PUBLIEK TE WAARSCHUWEN hiervoor, net zoals een restaurant dat rotte vis en giftige oesters serveert.

Dat gans de machinerie van pers, gerecht en zo dik in de weer is geweest om dat vooral NIET te doen, en dat men een Youtuber rechterlijk lastig valt omdat die gedurfd heeft enkele FEITEN te noemen, is het schandaal hier he, maar ze zijn op ne slimme gevallen die perfect weet hoe zo een poging tot intimidatie in stilte om te zetten in een lucratief succes.
Eerlijk gezegd, ik heb heel deze soap niet gevolgd, dus fill me in; wat zijn de feiten?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:35   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Eerlijk gezegd, ik heb heel deze soap niet gevolgd, dus fill me in; wat zijn de feiten?
Voor zover ik het zelf maar deels gevolgd heb, en als ik fouten maak hoop ik dat men mij corrigeert, hierzie:

- er is een studentengroepering Reuzegom dat gekend is voor het feit dat de leden daarvan vaak tot de high society behoren, en het feit dat het grove zwijnen zijn.

- zij organiseren dopen met zware zwijnerij en veel sadisme, daar moet je door om lid te worden van deze club

- een student Sanda Dia (die ook een zwarte is, maar dat doet er verder niet toe behalve dat het iets grappigs kan hebben) had de ambitie om tot die belangrijke-mensen club te behoren en liet zich dus dopen

- tijdens die doop werd hij aangezet, volgens het gangbare doopritueel, om zich een langdurige alcoholvergiftiging op te doen en is daaraan gestorven, nadat zelfs iemand van de faculteit geneeskunde (een prof ?) hen tegengekomen was op straat en gezegd dat die dringend naar het ziekenhuis moest waar niemand gevolg aan gegeven heeft

- nadien was het grote doofpot organisatie in de pers, het gerecht en zo om te weten WIE de doop organisatoren waren, de leden van Reuzegom die die dingen gedaan hadden waar Sanda aan gestorven was. Een proces achter gesloten deuren heeft die gasten tot belachelijke strafjes veroordeeld, en zonder strafblad.

- een Youtuber, Acid, die dat clubje kent, heeft de namen van de verantwoordelijken vernoemd in een van zijn videootjes. Hij heeft ook de uitvinder en vorige praeses van Reuzegom, die het huidige doop ritueel mee heeft uitgevonden/opgesteld, vernoemd (dat is iemand die ondertussen in Zwitserland werkt) en heeft aangegeven dat hij de zoon was van de houders van een sterrenrestaurant, om aan te geven dat het hier om een soort van klassenjustitie gaat.

- grote verontwaardiging werd geuit ten aanzien van Acid dat hij de reputatie van die jonge mensen, door hun namen bekend te maken, voor de rest van hun leven zou schenden.

- zijn fans zouden als gevolg van die video dat restaurant gestalkt hebben, voornamelijk door nep reservaties via telefoon te nemen, en niet op te dagen.

- de restaurant houders, dus de ouders van die uitvinder van het doopritueel, hebben klacht neergelegd, en Acid is vervolgd door het gerecht. Hij is veroordeeld tot 3 maanden voorwaardelijk gevangenis, een kleine boete, en 20 000 Euro schadevergoeding aan het restaurant.

- Acid heeft een crowdfunding gestart om die schadevergoeding te betalen, die bijzonder veel succes heeft, en al veel meer dan 100 000 Euro heeft opgebracht.

Laatst gewijzigd door patrickve : 24 februari 2024 om 07:38.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:47   #13
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Lijkenpikkerij bestaat in alle culturen en in de ganse wereld.
Het is verwerpelijk dat sommige politici (o.a. Sammy Mahdi) ook daaraan meewerken.
De rommel op internet, dat kan men verwachten, maar van politici mag men toch meer inzicht veronderstellen.
Voor Sammy is dat gewoon politieke recuperatie. Hij hoopt daarmee op stemmen van de jongeren.

Dit is echt laakbaar, een politieke partij onwaardig.
Als een politieker vindt dat er onrecht gedaan is, dan moet hij er voor zorgen dat de wet aangepast wordt.

PS: ik zag een ijzersterke Theo Francken op de afspraak op vrijdag over deze zaak.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:49   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toch wel, in de eerste plaats door dat YT-mormel die er geld en roem mee schept. Ook Sanda's moeder is van dat gedacht

https://www.demorgen.be/snelnieuws/m...ppen~ba3acae0/
Inderdaad.
Ik ben onder de indruk bij het lezen van die brief.
Echt m'n petje af voor die vrouw, die het heus niet gemakkelijk heeft met het verlies van haar zoon. Maar zij kijkt gewoon door al die mediaheisa heen en zegt (schrijft) waar het op staat. Zij durft zelfs te wijzen op de verantwoordelijkheid van haar zoon.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:52   #15
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Die schept geen geld met dat lijk, maar met de pogingen van het gerecht om hem het zwijgen op te leggen, he. Dat lijk dient enkel maar als bewijsmateriaal.

In die bijzonder grappige brief legt die ma trouwens uit dat Sanda een even groot stuk zwijn wilde worden, dus daar moeten we het niet voor laten.

Gans het gedoe gaat niet om een dode neger, maar om hoe het gerecht een instrument is dat dient om sjiek zwijnenvolk te beschermen van aandacht en anderen proberen doen te zwijgen he.
Het gerecht wilde hem helemaal niet het zwijgen opleggen. Het gerecht heeft hem daar zelfs niet voor veroordeeld.

Het gerecht heeft wel geoordeeld over het feit dat die YT -er de verkeerde mensen er bij betrokken heeft en dat hij deze mensen veel schade berokkend heeft. Het gerecht gaf hem zelfs de kans om te kiezen voor een werkstraf, hetgeen voor het gerecht zou betekend hebben dat de YT-er schuldinzicht had, niet dus.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:54   #16
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het gerecht wilde hem helemaal niet het zwijgen opleggen. Het gerecht heeft hem daar zelfs niet voor veroordeeld.
Ge begrijpt toch wel dat dit een stok is om de stoute hond mee te slaan he. Men gaat niet openlijk zeggen waar hij voor gepest wordt (of waar men hem trachtte voor te pesten) niewaar. Dat is zoals uit het raam vallen in Moskou he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:56   #17
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat zou hij idd geworden zijn, anders zou hij zich niet aangesloten hebben bij die studentenclub.
En dat vind ik net sterk in die brief van de moeder.
De brief op zich vind ik helemaal niet grappig.
Ik waardeer de moed van de moeder dat zij de feiten zo helder durft te schrijven. Het zou voor haar veel gemakkelijker geweest zijn om zich mee te laten drijven door het populistische gezeik op de sociale media.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:57   #18
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Het gerecht heeft wel geoordeeld over het feit dat die YT -er de verkeerde mensen er bij betrokken heeft en dat hij deze mensen veel schade berokkend heeft.
Voor zover ik weet is dat dus niet eens waar. Ik heb begrepen dat de feiten die door Acid werden aangehaald allemaal correct waren, en dat hij nergens expliciet heeft opgeroepen om schade te veroorzaken aan een restaurant.

Dat toont dus wel degelijk aan dat dat vonnis enkel diende om een lastigaard die niet binnen de lijntjes kleurde, even wat ambras aan te doen he.

Volgens ik begrepen heb, is de "verkeerde persoon" helemaal geen verkeerde persoon, maar wel degelijk een persoon die gedaan heeft wat in het videootje gesteld werd (namelijk een vorige verantwoordelijke van Reuzegom die mee dat doopritueel heeft opgesteld en dus bestendigd).
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:57   #19
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Storm Bekijk bericht
Dat er mensen diene Acid verdedigen
Ergo, er geld voor over hebben.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 februari 2024, 07:58   #20
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
En dat vind ik net sterk in die brief van de moeder.
De brief op zich vind ik helemaal niet grappig.
Ik waardeer de moed van de moeder dat zij de feiten zo helder durft te schrijven. Het zou voor haar veel gemakkelijker geweest zijn om zich mee te laten drijven door het populistische gezeik op de sociale media.
Inderdaad heeft de vader veel beter begrepen dan de ma hoe ge lucratief bezig moet zijn he Die heeft tenminste een dynamiek mee.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be