Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 10 mei 2014, 19:16   #241
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hier daarentegen hoeven we geen énkele moeite te doen om jouw verzuurde reactie te zien.

En de reden?

Jambon die toegeeft dat hij niet duidelijk genoeg geweest is.
De lol is ervan af voor de Belgische patriotten nu blijkt dat ze hun kruit te vroeg verschoten hebben.
Oh maar neen, al hun kruit is nog niet verschoten en ze gaan blijven doorlullen over dit non-item
om maar niet voor hun Eigen wandaden te moeten uitkomen en te moeten erkennen dat ze geen enkele maar dan ook geen enkele oplossing kunnen bedenken om de Vlamingen in dit Belgique te geven waar ze recht op hebben.

Ze gaan zelfs zo ver om het als heel slecht en oneerbaar voor te stellen al die Vlamingen die zo egoïstisch durven te zijn om om oplossingen voor hun problemen te vragen.
Foei, stoute Vlaamse Belgen. De eenheid van het land, het is te zeggen, de francophone Eisen die staan op het programma en die zijn belangrijk, maar Vlaanderen; hoe ondankbaar die Vlamingen toch kunnen zijn!!!
marie daenen is offline  
Oud 10 mei 2014, 19:21   #242
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
De zoveelste Bracke op een rij...
Telt u de Brackes van de andere partijen ook op;
hoe krijgt u het allemaal bijgehouden want na de zesde staatsmisvorming is er buiten Brackes over de andere partijen niets meer mee te delen?

Of meer dan waarschijnlijk veegt u die allemaal onder de mat?
marie daenen is offline  
Oud 10 mei 2014, 19:30   #243
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb hem juist op de TV gehoord; hij zegt dat hij dat niet gezegd heeft en dat indien hij de indruk gegeven heeft dat het zo zou zijn dan verontschuldigd hij zich en zegt dat het zeker zo niet is.

Nog meer commentaar op dit non-item?

Vraag hoe gaan ze de Belgische schuldenberg afbouwen en blijven geld vinden voor de Belgische sociale zekerheid?

U kunt misschien beter daarover discuteren ipv van te doen alsof er hier een paar schijtende ezels (of het moeten de Vlamingen zelf zijn) gestationeerd staan. (en dat ze met de klassieke partijen ter plaatse trappelen of eerder nog achteruit gaan is ook klaar en duidelijk).
Als hij het niet gezegd heeft dan had hij het moeten zeggen

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=239
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 19:31   #244
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Het is hard maar het is niet meer dan rechtvaardig. De staat moet geen rijken ondersteunen om hen zogezegd te laten overleven.
Is iemand met een dak boven zijn hoofd dat hij zijn eigendom kan noemen nu ook al rijk?

Ik dacht dat huisvesting een basisbehoefte was.
Thuleander is offline  
Oud 10 mei 2014, 19:37   #245
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Kijk, als langdurig werklozen het kunnen stellen met een leefloon zonder hun huis te verkopen, dan kunnen ze het zeker stellen met een werkloosheidsuitkering die 25% hoger ligt dan het leefloon zonder hun huis te verkopen. De hele zaak is dus een non-issue. Zoals ik al eerder zei is het de NVA alleen om te doen de werkloosheidsuitkeringen te beperken in de tijd en daarom sleuren ze er van alles bij dat er niet bij hoort.

Maar als de NVA er ooit in slaagt de werkloosheidsuitkeringen effectief te beperken in de tijd, dan gaan ze inderdaad aan de ex-uitkeringstrekkers die een huis bezitten allemaal een leefloon moeten geven....En een hoger leefloon dan nu het geval is. Want dat schijnt in hun programma te staan.

Laatst gewijzigd door eno2 : 10 mei 2014 om 19:38.
eno2 is offline  
Oud 10 mei 2014, 19:40   #246
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Is iemand met een dak boven zijn hoofd dat hij zijn eigendom kan noemen nu ook al rijk?
Rijk niet. Wel bemiddeld.

Citaat:
Ik dacht dat huisvesting een basisbehoefte was.
Behoorlijk onderdak wel ja. Huisbezit niet.
eno2 is offline  
Oud 11 mei 2014, 09:11   #247
Thuleander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Thuleander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 oktober 2013
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Behoorlijk onderdak wel ja. Huisbezit niet.
Huisbezit is nochtans de beste garantie voor onderdak hoor.
Thuleander is offline  
Oud 11 mei 2014, 09:14   #248
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Karel Martel B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2010
Berichten: 11.436
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Maar als de NVA er ooit in slaagt de werkloosheidsuitkeringen effectief te beperken in de tijd, dan gaan ze inderdaad aan de ex-uitkeringstrekkers die een huis bezitten allemaal een leefloon moeten geven....En een hoger leefloon dan nu het geval is. Want dat schijnt in hun programma te staan.
Leefloon is geen federale materie.

Als de NVA werkloosheid in de tijd kan beperken, dan kunnen de Gewesten zelf hun ex-uitkeringstrekkers een leefloon geven... of niet.
__________________
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT?
Karel Martel B is offline  
Oud 11 mei 2014, 09:31   #249
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Leefloon is geen federale materie.

Als de NVA werkloosheid in de tijd kan beperken, dan kunnen de Gewesten zelf hun ex-uitkeringstrekkers een leefloon geven... of niet.
A ja, NVA zal in het Vlaamse gewest niets in de pap te brokken hebben.

Het is nu al duidelijk genoeg gesteld naar aanleiding van Jambon dat het NVA het eigen huis totaal uitsluit van middelenonderzoek. Anderzijds gaan ze het leefloon verhogen. Een groter spagaat kan je je niet voorstellen. Langdurige werkzoekenden zonder ressources noch middelen zonder meer schrappen, maar wie een huis bezit krijgt onvoorwaardelijk een verhoogd leefloon, zonder het huis in het middelenonderzoek te betrekken...
eno2 is offline  
Oud 11 mei 2014, 09:35   #250
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thuleander Bekijk bericht
Huisbezit is nochtans de beste garantie voor onderdak hoor.
En rijk zijn is de beste garantie voor armoede.

Jaja, de hele woonproblematiek is naoorlogs (terecht? volgens mij niet) op woonbezit afgestemd geweest, waardoor we de onaanvaardbare tekorten en vijf zes jaar lange wachtlijsten zien in sociale huurwoningen.
eno2 is offline  
Oud 12 mei 2014, 19:10   #251
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
En de 590.000 anderen?
die hebben gewoon pech hé .... eerst is eerst zoals op de beurs
praha is offline  
Oud 12 mei 2014, 19:13   #252
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Die geraken hun huis kwijt, waardoor hun hoop stenen hen niet langer weerhoudt om buiten het rijke België werk te zoeken.
jep en die worden opgekocht door die 10000 voor een appel en een ei waardoor ze niet meer hoeven te gaan werken en er 10000 vacatures vrijkomen.
eind goed al goed
praha is offline  
Oud 12 mei 2014, 19:28   #253
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
How, how, how, laat ons eerst maar eens zien of we daar al gaan geraken. Zo ver zijn we in dit apenland tot nog toe nog nooit geraakt, ik zou me dus niet teveel zorgen maken over wat er daarna gaat gebeuren.
Als die vacatures effectief opgevuld geraken gaat de economie er al sterk op vooruit gaan, er kan meer geconsumeerd worden en er kunnen meer jobs gecreëerd worden. Het zou een uitweg zijn uit de negatieve spiraal waar we inzitten.
excuseer ?
"01/03/'13 Economie Na twee maanden van stijging is in de eerste maand van het nieuwe jaar de werkloosheid met 2,3 procent gedaald ten opzichte van januari 2012. De Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA) kende een uitkering toe aan 438.883 werkzoekende volledig werklozen, of 10.449 minder dan een jaar eerder, zo meldt de RVA vrijdag."
zo'n precedent is dat absoluut niet... maar wat doet het er toe als de dag nadien er weer 10000 nieuwe op straat gezet worden.

Het is fundamenteel oneerlijk de hele problematiek voor te stellen als 'ze willen niet gaan werken'
praha is offline  
Oud 12 mei 2014, 19:36   #254
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
het criminele aan de n-va is dat ze enerzijds het vangnet wegnemen voor mensen die jarenlang bijgedragen hebben en anderzijds die mensen hun jobkansen ontnemen door voka muyters die masaal vergunningen uitdeelt als snoepjes aan polen, Bulgaren, Roemenen etc en de n-va europees voor 60 miljoen nieuwe niet-Europese migranten stemt.

Men knijpt de autochtone arbeider de keel dicht. Hij wordt geconfronteerd met door de graaiers gecreeerde schraarste en sociale dumping en verliest zijn vangnet.

De echte heilige migratiemisbruikhuisjes en sociaal toerisme durft de n-va niet aanpakken en over de miljardentransfers horen we ze ook al niet. Evenmin durft de n-va raken aan ontwikkelingssamenwerking. Me dunk dat we daar al genoeg aan geven in VL en vooral Belgie zelf.
De nva is er dan ook niet voor de burger
praha is offline  
Oud 12 mei 2014, 19:44   #255
knip
Gouverneur
 
knip's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 september 2011
Berichten: 1.109
Standaard

Het is toch lastig om werk te vinden in deze zware tijden... In december was ik ontslagen. Pas begin april heb ik mijn cv op stepstone geplaatst. Sindsdien heeft mijn telefoon rood gestaan van interimkantoren en recruteringsfirma's. Ik heb nog mijn best gedaan om mijn werkloosheid te rekken en ook eens een beetje te kunnen meeprofiteren van de staat, helaas ben ik begin Mei beginnen te werken terwijl ik eigenlijk nog steeds in mijn opzeg zat. Dus wederom heb ik weeral niet kunnen profiteren van de staat. Ik heb heus geen superdiploma, een graduaat boekhouden in avondschool. Ik heb het er moeilijk mee om te geloven dat je na 3 jaar geen enkele job kan vinden. Tja je zal misschien wat water bij de wijn moeten doen en aanvaarden dat je geen 2500 euro netto verdient.

Laatst gewijzigd door knip : 12 mei 2014 om 19:45.
knip is offline  
Oud 12 mei 2014, 20:00   #256
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Het is toch lastig om werk te vinden in deze zware tijden... In december was ik ontslagen. Pas begin april heb ik mijn cv op stepstone geplaatst. Sindsdien heeft mijn telefoon rood gestaan van interimkantoren en recruteringsfirma's. Ik heb nog mijn best gedaan om mijn werkloosheid te rekken en ook eens een beetje te kunnen meeprofiteren van de staat, helaas ben ik begin Mei beginnen te werken terwijl ik eigenlijk nog steeds in mijn opzeg zat. Dus wederom heb ik weeral niet kunnen profiteren van de staat. Ik heb heus geen superdiploma, een graduaat boekhouden in avondschool. Ik heb het er moeilijk mee om te geloven dat je na 3 jaar geen enkele job kan vinden. Tja je zal misschien wat water bij de wijn moeten doen en aanvaarden dat je geen 2500 euro netto verdient.
Een klein vraagje, helemaal niet beledigend bedoeld hoor, maar doe je dat graag , dat boekhouden ? Ik zou er het vliegend schijt van krijgen.
Pericles is offline  
Oud 12 mei 2014, 20:03   #257
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Ik heb hem juist op de TV gehoord; hij zegt dat hij dat niet gezegd heeft en dat indien hij de indruk gegeven heeft dat het zo zou zijn dan verontschuldigd hij zich en zegt dat het zeker zo niet is.

Nog meer commentaar op dit non-item?

Vraag hoe gaan ze de Belgische schuldenberg afbouwen en blijven geld vinden voor de Belgische sociale zekerheid?

U kunt misschien beter daarover discuteren ipv van te doen alsof er hier een paar schijtende ezels (of het moeten de Vlamingen zelf zijn) gestationeerd staan. (en dat ze met de klassieke partijen ter plaatse trappelen of eerder nog achteruit gaan is ook klaar en duidelijk).
.. hij zegt dat hij het niet gezegd heeft .. hij zei ook dat hij niets onbetamelijks gezegd heeft tijdens een bijeenkomst van van het sint-maartensfonds .. wat een kletsmajoor die jan de zwetten .. je reinste prarie dogging .. LMAOF met deze ministrable ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 12 mei 2014 om 20:08.
4x10E6 is offline  
Oud 12 mei 2014, 20:04   #258
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Het is toch lastig om werk te vinden in deze zware tijden... In december was ik ontslagen. Pas begin april heb ik mijn cv op stepstone geplaatst. Sindsdien heeft mijn telefoon rood gestaan van interimkantoren en recruteringsfirma's. Ik heb nog mijn best gedaan om mijn werkloosheid te rekken en ook eens een beetje te kunnen meeprofiteren van de staat, helaas ben ik begin Mei beginnen te werken terwijl ik eigenlijk nog steeds in mijn opzeg zat. Dus wederom heb ik weeral niet kunnen profiteren van de staat. Ik heb heus geen superdiploma, een graduaat boekhouden in avondschool. Ik heb het er moeilijk mee om te geloven dat je na 3 jaar geen enkele job kan vinden. Tja je zal misschien wat water bij de wijn moeten doen en aanvaarden dat je geen 2500 euro netto verdient.
Alweer een bewijs dat die WIL werken werk heeft.

Proficiat!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 12 mei 2014, 20:05   #259
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter
 
4x10E6's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2005
Berichten: 9.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een klein vraagje, helemaal niet beledigend bedoeld hoor, maar doe je dat graag , dat boekhouden ? Ik zou er het vliegend schijt van krijgen.
.. waar steekt de belediging .. velen houden van boeken ..
__________________
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016
Officieel biograaf van Melikan Kucam

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline  
Oud 12 mei 2014, 20:05   #260
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.728
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
De nva is er dan ook niet voor de burger
Tu quoque, praha?
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be