Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 oktober 2018, 16:28   #261
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Blijkbaar niemand.
Aan welk merk denk je dan?

Er zijn er 6 die CNG-modellen aanbieden:
Ik heb op de website van de hier zo vermaledijde Volkswagen gezien dat bij de TGI-Golf de kofferruimte onaangetast blijft omdat de brandstoftanks in het chassis verwerkt zijn. Het gaat inderdaad om twee tanks, één voor CNG-gas en één voor benzine (50 liter). Het is dus een soort hybride wagen. Het zou voor mij slechts op één punt een heraanpassing vragen: mijn huidige diesel heeft een automatische versnellingsbak terwijl de TGI-Golf een 6-versnellings manuele heeft. Maar vroeger had ik ook altijd een manueel bediende versnelling.

Waar ik woon zijn er, telkens op een afstand van 2 tot 3 km, twee verkooppunten waar ook CNG kan getankt worden. Niet onbelangrijk vind ik.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 16:38   #262
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb op de website van de hier zo vermaledijde Volkswagen gezien dat bij de TGI-Golf de kofferruimte onaangetast blijft omdat de brandstoftanks in het chassis verwerkt zijn. Het gaat inderdaad om twee tanks, één voor CNG-gas en één voor benzine (50 liter). Het is dus een soort hybride wagen. Het zou voor mij slechts op één punt een heraanpassing vragen: mijn huidige diesel heeft een automatische versnellingsbak terwijl de TGI-Golf een 6-versnellings manuele heeft. Maar vroeger had ik ook altijd een manueel bediende versnelling.

Waar ik woon zijn er, telkens op een afstand van 2 tot 3 km, twee verkooppunten waar ook CNG kan getankt worden. Niet onbelangrijk vind ik.
Volkswagen Groep (dus wslk alle 4 merken) zal zijn TGIs ook met DSG aanbieden, dat is een gerobotiseerde automaat met dubbele koppeling:

https://www.discover-cng.com/wp-cont...sche_Daten.pdf

bvb uit Autogids:
Citaat:
https://www.autogids.be/model-type-j...dline-dsg.html

Prijs Volkswagen Golf VII 5d 1.5 TGi BlueMotion 96kW Trendline DSG
De hele lijst, CNG vind je helemaal onderaan:
https://www.autogids.be/model-type-j...019/prijs.html

De DSG-versie is € 1890 duurder.

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2018 om 16:48.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 16:46   #263
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Volkswagen Groep (dus wslk alle 4 merken) zal zijn TGIs ook met DSG aanbieden, dat is een gerobotiseerde automaat met dubbele koppeling:

https://www.discover-cng.com/wp-cont...sche_Daten.pdf
Dank u voor de informatie. Tenzij natuurlijk zo'n DSG automatische koppeling de prijs geweldig uit de pan zou doen swingen, kies ik uiteraard liever voor dergelijke koppeling.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 16:50   #264
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dank u voor de informatie. Tenzij natuurlijk zo'n DSG automatische koppeling de prijs geweldig uit de pan zou doen swingen, kies ik uiteraard liever voor dergelijke koppeling.
is een 1890 € optie bij VW, bij Skoda wslk goedkoper zoals gewoonlijk (is dezelfde DSG)
Die prijzen kan men vinden...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2018 om 16:52.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 17:02   #265
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
is een 1890 € optie bij VW, bij Skoda wslk goedkoper zoals gewoonlijk (is dezelfde DSG)
Die prijzen kan men vinden...
Ik denk dat ik hiervoor kies:
https://www.volkswagen.be/app/config...6?page=summary
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 17:31   #266
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
VW zal blij zijn.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 18:06   #267
Deo
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 21 maart 2015
Berichten: 2.515
Standaard

Ik koop een euro 6 diesel van de nieuwste types en ik zwier daar 80% af van toepassingen voor dieseluitstoot te verminderen dan zal die onmiddellijk 20% minder uitstoot hebben.
Waarom?
Rij met versie één full euro 6, dan zal de voet iets verder indrukken om een bepaalde acceleratie en snelheid te ontwikkelen en dit gaat gepaard met een meerverbruik.
Rij met versie twee en 80% minder rand apparatuur van full euro 6 norm .
Die zal veel sneller accelereren en zijn snelheid halen met veel minder verbruik dan de eerste versie .
Minder verbruik is minder roet en CO2
Een goede motor moet je niet smoren in zijn energie curve.
Deo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 18:11   #268
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Ik koop een euro 6 diesel van de nieuwste types en ik zwier daar 80% af van toepassingen voor dieseluitstoot te verminderen dan zal die onmiddellijk 20% minder uitstoot hebben.
Waarom?
Rij met versie één full euro 6, dan zal de voet iets verder indrukken om een bepaalde acceleratie en snelheid te ontwikkelen en dit gaat gepaard met een meerverbruik.
Rij met versie twee en 80% minder rand apparatuur van full euro 6 norm .
Die zal veel sneller accelereren en zijn snelheid halen met veel minder verbruik dan de eerste versie .
Minder verbruik is minder roet en CO2
Een goede motor moet je niet smoren in zijn energie curve.
Ga je dan ook in de software prullen ?

En de keuring ? Iedere keer wagen ombouwen ?
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2018, 18:25   #269
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deo Bekijk bericht
Ik koop een euro 6 diesel van de nieuwste types en ik zwier daar 80% af van toepassingen voor dieseluitstoot te verminderen dan zal die onmiddellijk 20% minder uitstoot hebben.
Waarom?
Rij met versie één full euro 6, dan zal de voet iets verder indrukken om een bepaalde acceleratie en snelheid te ontwikkelen en dit gaat gepaard met een meerverbruik.
Rij met versie twee en 80% minder rand apparatuur van full euro 6 norm .
Die zal veel sneller accelereren en zijn snelheid halen met veel minder verbruik dan de eerste versie .
Minder verbruik is minder roet en CO2
Een goede motor moet je niet smoren in zijn energie curve.
Van de nieuwste types? Full euro 6? Je bedoelt dus Euro 6d (zonder temp).

Even kijken wie dat vandaag al heeft:
https://www.adac.de/infotestrat/umwe..._euro_6d_temp/

Enkel de dure Alpina diesels, 4 modellen. De rest allemaal de temporaire euro-6d-temp. Heeft U iemand wat wijsgemaakt?


Ook dat is een sjoemeldieselkar met een laf compromis, moest je geïnformeerd willen zijn... en euro 6d full is nauwelijks beter. De grenswaarde daalt van 168 naar 120 mg/km NOx, en het aantal roetdeeltjes (PN) mag 50% stijgen tijdens RDE:
bron: https://de.wikipedia.org/wiki/Abgasn...it_Dieselmotor NOx -lijn je ziet het toch of moet ik het plakken?
Citaat:
Emissionsgrenzwerte für Pkw mit Dieselmotor (Angaben in mg/km, bei PN in 1/km)
Euro 6d-TEMP | Euro 6d
1. Sep. 2019 | 1. Jan. 2021
Testzyklus/Prüfverfahren WLTP / RDE
...
NOx – 80 / 168 | 80 / 120 3
PM 4,5 / –
PN – 6·10_11 | 6·10_11 / 9·10_11 3

3 durch RDE-Konformitätsfaktor
De enige hoop ligt wslk bij Bosch - hoe ironisch - maar die techniek zal nog niet op grote schaal klaar zijn:
Citaat:
https://www.auto55.be/nieuws/29987-n...inder-uitstoot

Nieuwe Bosch dieseltechnologie: 10x minder uitstoot
Laat U dus niets wijsmaken door een flut-autoverkoper die U een klotediesel wil aandraaien die in 3 jaar al voor vuile diesel bestempeld gaat worden...
ttz zodra Bosch zijn nieuwe techniek voor de massa gaat verkopen... wslk dan een euronorm 7 in de maak...

Laatst gewijzigd door Micele : 7 oktober 2018 om 18:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:30   #270
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard Dieselprijs al 8,1 cent meer dan benzine, zelfs duurder dan Super 98

Yep, men was verwittigd. Koop vooral een steeds duurder wordende diesel. en wat extra voor die Bio 7.

Als men een wagen koopt enkel naar de verkoper luisteren, die zet je wel lekker in de zak om je een vervuilende sjoemeldiesel aan te draaien. Men zal er bij elke inspectie aan terugdenken als je de adblue extra moet betalen en hogere inspectiekosten. Maar de dikke ontgoocheling is voor later als je van die dieselwagen ooit af wil geraken. Raad kost niets. lol.

Citaat:
https://carbu.com/belgie/index.php/officieleprijs
Vandaag 09/10/18

Super 95 E10 : 1,5530 €/l
Super 98 E5: 1,6280 €/l


Diesel B7: 1,6340 €/l
Citaat:
https://www.demorgen.be/economie/die...d.php?t=245434

Diesel wordt nog wat duurder

08-10-18, 10.13u - Redactie - Bron: Belga

Nooit eerder was diesel zo duur. Dieselrijders moeten dinsdag evenwel nog wat extra betalen, zo blijkt uit een mededeling van de federale overheidsdienst Economie.

De maximumprijs voor een liter diesel stijgt dinsdag met 2,5 cent tot 1,6340 euro per liter. Aanleiding voor de prijsstijging is het duurder worden van olieproducten of biocomponenten op de internationale markten.

Op 12 oktober wijzigt de benaming van diesel in B7, in het kader van een Europese harmonisering van de brandstofetiketten. Ook de etiketten voor benzine wijzigen. Benzine 98 wordt E5, benzine 95 wordt E10.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2018 om 09:32.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:31   #271
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

CO2 is een broeikasgas, maar is verder geen vervuilende stof – die de Europese overheid oplegt. Omdat een dieselmotor minder verbruikt dan een benzine, blijft hij vandaag een efficiënte manier om de quota te halen die zijn opgelegd voor nu en voor de toekomst – gemiddeld 95 g/km in 2020 en 75 g/km in 2025. Alleen al daarom kunnen we diesels niet zomaar schrappen. Tenzij wanneer regeringen de beslissingen van een aantal grootsteden zouden gaan overnemen om in de toekomst dieselwagens gewoon de toegang tot hun grondgebied te ontzeggen (in zogenaamde LEZ’s of lage-emissiezones).

Men zou dus veel verstandiger LEZ schrappen.

In Japan moedigt men diesel aan met zeer forse taksvoordelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 9 oktober 2018 om 09:33.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:35   #272
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
CO2 is een broeikasgas, maar is verder geen vervuilende stof – die de Europese overheid oplegt. Omdat een dieselmotor minder verbruikt dan een benzine, blijft hij vandaag een efficiënte manier om de quota te halen die zijn opgelegd voor nu en voor de toekomst – gemiddeld 95 g/km in 2020 en 75 g/km in 2025. Alleen al daarom kunnen we diesels niet zomaar schrappen. Tenzij wanneer regeringen de beslissingen van een aantal grootsteden zouden gaan overnemen om in de toekomst dieselwagens gewoon de toegang tot hun grondgebied te ontzeggen (in zogenaamde LEZ’s of lage-emissiezones).
Fake news, een dieselmotor mag 10% minder verbruiken dan een benzinemotor maar het is de benzinemotor die dan 3% minder CO2 uitstoot.

Heb je dat nog altijd niet gesnapt Mambo? Ga eens terug naar school.

Laatst gewijzigd door Micele : 9 oktober 2018 om 09:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:43   #273
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Emmisie; hoe zit dat nu eigenlijk?

Allemaal goed en wel maar hoe worden deze grenswaardes bepaald? Wel tijdens de Europese typegoedkeuring van elk nieuwe model moeten enkele auto’s ook emissietesten ondergaan. Hierbij leggen ze een testcyclus af. Deze test wordt uitgevoerd in een labo op een rollende weg. Daarbij moet een bepaald snelheidspartoon nauwkeurig worden gevolgd. Zelfs de schakelpunten en schakeltijden liggen vast! Er wordt gecorrigeerd voor het gewicht van de auto, maar de simulatie van de luchtweerstand is onnauwkeurig. De testcyclus ziet er als volgt uit:



De eerste 4 delen is telkens een herhaling van de stadcyclus en het laatste grote deel is de buiten-de-stadcylus. Het is misschien niet zo duidelijk op de figuur te zien, maar de maximumsnelheid ligt op 50 km/u voor de stadcyclus en op 120 km/u voor de buiten-de-stadcylus. Er wordt bijvoorbeeld van 0 tot 50 km/u geaccelereerd in 26 seconden en van 0 tot 70 km/u in 41 seconden. Deze testcylcus heeft m.a.w. een hoog bomparijstijlgehalte. Het gevolg is - om het nog zacht uit te drukken - dat de resultaten van deze test niet dicht bij de realiteit aansluiten.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:47   #274
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Waterdamp uit de uitlaat; hoera of shit ?
H2O (waterdamp)

Waterdamp is onschadelijk voor het milieu, maar in dampvorm is water wel het grootste broeikasgas dat we op aarde hebben.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:51   #275
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard Dieselbrandstof peperduur.

Yep, men was verwittigd. Koop vooral een steeds duurder wordende diesel. en wat extra voor die Bio 7.

Als men een wagen koopt enkel naar de verkoper luisteren, die zet je wel lekker in de zak om je een vervuilende sjoemeldiesel aan te draaien. Men zal er bij elke inspectie aan terugdenken als je de adblue extra moet betalen en hogere inspectiekosten. Maar de dikke ontgoocheling is voor later als je van die dieselwagen ooit af wil geraken. Raad kost niets. lol.

Citaat:
https://carbu.com/belgie/index.php/officieleprijs
Vandaag 09/10/18

Super 95 E10 : 1,5530 €/l
Super 98 E5: 1,6280 €/l


Diesel B7: 1,6340 €/l
Citaat:
https://www.demorgen.be/economie/die...d.php?t=245434

Diesel wordt nog wat duurder

08-10-18, 10.13u - Redactie - Bron: Belga

Nooit eerder was diesel zo duur. Dieselrijders moeten dinsdag evenwel nog wat extra betalen, zo blijkt uit een mededeling van de federale overheidsdienst Economie.

De maximumprijs voor een liter diesel stijgt dinsdag met 2,5 cent tot 1,6340 euro per liter. Aanleiding voor de prijsstijging is het duurder worden van olieproducten of biocomponenten op de internationale markten.

Op 12 oktober wijzigt de benaming van diesel in B7, in het kader van een Europese harmonisering van de brandstofetiketten. Ook de etiketten voor benzine wijzigen. Benzine 98 wordt E5, benzine 95 wordt E10.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:52   #276
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Emmisie; hoe zit dat nu eigenlijk?

Allemaal goed en wel maar hoe worden deze grenswaardes bepaald? Wel tijdens de Europese typegoedkeuring van elk nieuwe model moeten enkele auto’s ook emissietesten ondergaan. Hierbij leggen ze een testcyclus af. Deze test wordt uitgevoerd in een labo op een rollende weg. Daarbij moet een bepaald snelheidspartoon nauwkeurig worden gevolgd. Zelfs de schakelpunten en schakeltijden liggen vast! Er wordt gecorrigeerd voor het gewicht van de auto, maar de simulatie van de luchtweerstand is onnauwkeurig. De testcyclus ziet er als volgt uit:



De eerste 4 delen is telkens een herhaling van de stadcyclus en het laatste grote deel is de buiten-de-stadcylus. Het is misschien niet zo duidelijk op de figuur te zien, maar de maximumsnelheid ligt op 50 km/u voor de stadcyclus en op 120 km/u voor de buiten-de-stadcylus. Er wordt bijvoorbeeld van 0 tot 50 km/u geaccelereerd in 26 seconden en van 0 tot 70 km/u in 41 seconden. Deze testcylcus heeft m.a.w. een hoog bomparijstijlgehalte. Het gevolg is - om het nog zacht uit te drukken - dat de resultaten van deze test niet dicht bij de realiteit aansluiten.
Dat is een grote grap. Men gaat uit van hoeveel reductie in de praktijk mogelijk is (bijvoorbeeld sommige grenzen zijn soepeler voor benzinewagens).

Probleem is dat de testprocedures:
1. onrealistisch rijgedrag simuleerden
2. allerlei trukken (afkoppelen batterij, airco, afplakken,...) toelieten

Gevolg: de normen werden (onrealistisch) streng.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:53   #277
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het eerste dat opvalt is dat de CO2-uitstoot van de dieselmotor kleiner is dan deze van de benzinemotor. Dit komt doordat diesel per liter meer energie bevat en een dieselmotor werkt efficiënter bij lage motorbelasting. Ook op vlak van CO-uistoot scoort de dieselmotor beter. CO-uitstoot bij een benzinemotor wordt voornamelijk gevormd tijdens het stationair draaien en tijdens een koude start. De volgende twee emissies kunnen we samen behandelen: HC en CH4, dit zijn de onverbrande brandstofdampen, die voornamelijk bij een benzinemotor vrijkomen tijdens koude start. Ook hier scoort de dieselmotor beter.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:56   #278
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Bij benzine motor werkt de katalysator maar vanaf een temperatuur tussen 200 a 300 °.

Daarom, en omdat volgens tesla adepten , de Belg voornamelijk toch maar kleine ritjes doen het jaar door.

Helpt het dus niet zoveel, tenzij men de uitlaat electrisch kan voorverwarmen.
Dat is niet zo vaak het geval.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 09:57   #279
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het eerste dat opvalt is dat de CO2-uitstoot van de dieselmotor kleiner is dan deze van de benzinemotor. Dit komt doordat diesel per liter meer energie bevat en een dieselmotor werkt efficiënter bij lage motorbelasting. Ook op vlak van CO-uistoot scoort de dieselmotor beter. CO-uitstoot bij een benzinemotor wordt voornamelijk gevormd tijdens het stationair draaien en tijdens een koude start. De volgende twee emissies kunnen we samen behandelen: HC en CH4, dit zijn de onverbrande brandstofdampen, die voornamelijk bij een benzinemotor vrijkomen tijdens koude start. Ook hier scoort de dieselmotor beter.
Jamaar, de normen zijn ook niet gebaseerd op 'wat voor het milieu' goed is, maar op wat technisch mogelijk is.

Ze hebben zich daar bij de EU door onwetendheid bij diesels in de voet geschoten met te strenge normen en nu kunnen ze moeilijk terugkrabbelen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2018, 10:01   #280
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is een grote grap. Men gaat uit van hoeveel reductie in de praktijk mogelijk is (bijvoorbeeld sommige grenzen zijn soepeler voor benzinewagens).

Probleem is dat de testprocedures:
1. onrealistisch rijgedrag simuleerden
2. allerlei trukken (afkoppelen batterij, airco, afplakken,...) toelieten

Gevolg: de normen werden (onrealistisch) streng.
De cijfers die u en ik meekrijgen van de fabrikant zijn uiteraard de meest gunstige.
In de praktijk vervallen die omdat we allen gans anders rijden.
Je zou kunnen zeggen dat iemand met een zeer zuinige auto zo bruusk kan rijden dat zijn verbruik hoger ligt dan een zuinige rijder met een gulzige auto.

Alles is 99% fake in dat wereldje.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be