Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 april 2004, 10:55   #161
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Ik zal je een beetje helpen, hee ...Misschien trekken de posts van Filo en mij zoveel op elkaar omdat wij hier een van de weinigen, als niet de enigen zijn die van verzoening en vrede spreken. Was je nog niet opgekomen hee Maar ja, wat wil je...
Als mijn buurman ongevraagd en ongenood in mijn tuin komt parkeren en mijn gazon als hondenwei gebruikt, dan volstaat het niet dat ik hem vredevol uitnodig om het gras af te rijden. Neen, ik wil hem eruit. Dat is het minimum. Als ik dan geen schadevergoeding vraag, mag hij blij zijn.

Tu piges?

Verzoening en vrede hebben daar niets mee te maken. Het gaat over baas in eigen hof.
Linkse wijven mogen wel brullen van 'baas in eigen buik', maar als wij spreken van 'baas in eigen land' dan zijn we extremisten!!!

Nogal selectief hé.

Kijk eens hier, meid, niet iedereen is jouw buurman, dus ra eens wie hier selectief is...

PS: Voor je weer in je broek begint te rommelen; ik vind dat je meer als een meid klinkt dan waar jouw broekinhoud op zou kunnen wijzen...
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 11:05   #162
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal

Mja, eigenlijk volgt het een gewoon uit het ander hoor :

Als je bij de intelligentia hoort ben je vanzelfsprekend politiek correct
en als je een idioot bent, ben je vanzelfsprekend Vlaams Blokker.

Het omgekeerde is niet altijd het geval.
Links claimt al 50 jaar de exclusiviteit van het intellect. Gelukkig is er rechts om hen eten te geven.....
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2004, 13:10   #163
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Als mijn buurman ongevraagd en ongenood in mijn tuin komt parkeren en mijn gazon als hondenwei gebruikt, dan volstaat het niet dat ik hem vredevol uitnodig om het gras af te rijden. Neen, ik wil hem eruit. Dat is het minimum. Als ik dan geen schadevergoeding vraag, mag hij blij zijn.

Tu piges?

Verzoening en vrede hebben daar niets mee te maken. Het gaat over baas in eigen hof.
Linkse wijven mogen wel brullen van 'baas in eigen buik', maar als wij spreken van 'baas in eigen land' dan zijn we extremisten!!!

Nogal selectief hé.

Kijk eens hier, meid, niet iedereen is jouw buurman, dus ra eens wie hier selectief is...

PS: Voor je weer in je broek begint te rommelen; ik vind dat je meer als een meid klinkt dan waar jouw broekinhoud op zou kunnen wijzen...
bij gebrek aan argumenten.... kraam je onzin uit. Sukkel!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 11:58   #164
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun

Neen, FILO, ik vertel jou niks, want jij insinueert natuurlijk dat elke daad van agressie door Marokkanen, uitgelokt werd... Dat weten we allang.
En weer krijg ik hier een bevestiging van het feit dat Ibeke, eigenlijk Filo is...
Nu bevestig je toch mijn eerder geïnsinueerd inzichtsvermogen van de gemiddelde vreemdelingenhater op dit forum ...Ik zal je een beetje helpen, hee ...Misschien trekken de posts van Filo en mij zoveel op elkaar omdat wij hier een van de weinigen, als niet de enigen zijn die van verzoening en vrede spreken. Was je nog niet opgekomen hee Maar ja, wat wil je...
Het is toch zo belachelijk, mensen als jij die anderen steeds maar in vakjes willen plaatsen. 'Vreemdelingenhater'? Weet jij dan nog niet dat ik zelf met een vreemdelinge (van Afrikaanse afkomst) getrouwd ben. En mijn vrouw heeft dezelfde degoût tegenover Marokkanen als ik...
Dus waar blijf jij dan?
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 12:11   #165
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atilladehoen
Alle Vlaams Blokkers zijn idioten, en 'wij'(de PC's) zijn 'de' intelligentsia.
Zo simpel is dat! Of niet, Headinajarreke?
Mja, eigenlijk volgt het een gewoon uit het ander hoor :

Als je bij de intelligentia hoort ben je vanzelfsprekend politiek correct
en als je een idioot bent, ben je vanzelfsprekend Vlaams Blokker.

Het omgekeerde is niet altijd het geval.
God, wat is diene Parcifal toch ne slimme, he. Tjongetjonge, 'k wou da'k ook zo intelligent was... Maar ja, ik ben maar ne stomme Vlaamse Blokker.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 12:13   #166
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard


Ja, sorry hoor. Maar ik had hiervoor uw grapje met mijn naam niet bemerkt. 'Attiladehoen'! Schitterend! Ik kom niet meer bij van het lachen!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 12:15   #167
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus

Als mijn buurman ongevraagd en ongenood in mijn tuin komt parkeren en mijn gazon als hondenwei gebruikt, dan volstaat het niet dat ik hem vredevol uitnodig om het gras af te rijden. Neen, ik wil hem eruit. Dat is het minimum. Als ik dan geen schadevergoeding vraag, mag hij blij zijn.

Tu piges?

Verzoening en vrede hebben daar niets mee te maken. Het gaat over baas in eigen hof.
Linkse wijven mogen wel brullen van 'baas in eigen buik', maar als wij spreken van 'baas in eigen land' dan zijn we extremisten!!!

Nogal selectief hé.


Kijk eens hier, meid, niet iedereen is jouw buurman, dus ra eens wie hier selectief is...

PS: Voor je weer in je broek begint te rommelen; ik vind dat je meer als een meid klinkt dan waar jouw broekinhoud op zou kunnen wijzen...

Kijk es aan... Niet bepaald typische praat voor een moslimmeisje; wel je reinste nonsens getekend FILO!!!!
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 13:01   #168
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Als je bij de intelligentia hoort ben je vanzelfsprekend politiek correct
en als je een idioot bent, ben je vanzelfsprekend Vlaams Blokker.
Waarmee je op paradoxale wijze bewijst een Vlaams Blokker te zijn.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 15:51   #169
parcifal
Banneling
 
 
parcifal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2003
Berichten: 26.968
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Waarmee je op paradoxale wijze bewijst een Vlaams Blokker te zijn.
Collega!!! (NOT)
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 16:09   #170
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard


sdlfkjqsdpvj<klxvn ;x,cvipqsjs,vwxkqsfj<sc,vwxcnbvqlsdfopwc,v ,vJSDVP?<

HIERBOVEN STAAT MEER ZINNIGS TE LEZEN DAN IN PARCIFALS GELUL...
8)
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 18:43   #171
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke

Nu bevestig je toch mijn eerder geïnsinueerd inzichtsvermogen van de gemiddelde vreemdelingenhater op dit forum ...Ik zal je een beetje helpen, hee ...Misschien trekken de posts van Filo en mij zoveel op elkaar omdat wij hier een van de weinigen, als niet de enigen zijn die van verzoening en vrede spreken. Was je nog niet opgekomen hee Maar ja, wat wil je...
Het is toch zo belachelijk, mensen als jij die anderen steeds maar in vakjes willen plaatsen. 'Vreemdelingenhater'? Weet jij dan nog niet dat ik zelf met een vreemdelinge (van Afrikaanse afkomst) getrouwd ben. En mijn vrouw heeft dezelfde degoût tegenover Marokkanen als ik...
Dus waar blijf jij dan?
Nou, dan ben je toch gewoon een Marokkanenhater, hee...Vreemdelingenhater is erg overkoepelend, moet je weten, er zijn immers vele soorten vreemdelingen.

Moet ik ook echt alles voor je oplossen? Leer toch eens zelf je verstand gebruiken
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 19:33   #172
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun

Het is toch zo belachelijk, mensen als jij die anderen steeds maar in vakjes willen plaatsen. 'Vreemdelingenhater'? Weet jij dan nog niet dat ik zelf met een vreemdelinge (van Afrikaanse afkomst) getrouwd ben. En mijn vrouw heeft dezelfde degoût tegenover Marokkanen als ik...
Dus waar blijf jij dan?
Nou, dan ben je toch gewoon een Marokkanenhater, hee...Vreemdelingenhater is erg overkoepelend, moet je weten, er zijn immers vele soorten vreemdelingen.

Moet ik ook echt alles voor je oplossen? Leer toch eens zelf je verstand gebruiken
Ibeke... je toon is blijkbaar aan het veranderen sinds je eerste sympathieke postings. Zouden we ons dan toch vergissen?
En inderdaad, we maken een onderscheid tussen "vreemdelingen" en "criminele en lastverkopende vreemdelingen". En de Marokkanen springen steeds in het oog, niet alleen in België maar ook in de andere landen. Maar er zijn natuurlijk ook gewone vriendelijke Marokkanen... De vele crapuul-marokkanen zie ik liever vertrekken of buitengooien.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2004, 19:54   #173
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke

Nou, dan ben je toch gewoon een Marokkanenhater, hee...Vreemdelingenhater is erg overkoepelend, moet je weten, er zijn immers vele soorten vreemdelingen.

Moet ik ook echt alles voor je oplossen? Leer toch eens zelf je verstand gebruiken
Ibeke... je toon is blijkbaar aan het veranderen sinds je eerste sympathieke postings. Zouden we ons dan toch vergissen?
En inderdaad, we maken een onderscheid tussen "vreemdelingen" en "criminele en lastverkopende vreemdelingen". En de Marokkanen springen steeds in het oog, niet alleen in België maar ook in de andere landen. Maar er zijn natuurlijk ook gewone vriendelijke Marokkanen... De vele crapuul-marokkanen zie ik liever vertrekken of buitengooien.

Ja, Andev, je hebt gelijk.
Maar als je mij toch zo goed hebt gevolgd, dan moet je ook maar eens kijken naar hoeveel ik langs mijn kant (en dus ook van mijn (Marokkaanse) gemeenschap) heb toegegeven en hoe weinig er langs de andere kant wordt toegegeven. Hoeveel ik ook toegeef dat er inderdaad fouten worden gemaakt in de opvoeding, in de behandeling van jongens ten opzichte van meisjes, in het overbrengen van religie, Marokkanen zijn nog altijd "vuile vreemdelingen", in hun geheel, geen uitzonderingen (of toch overwegend, op dit forum).
Wat vind je daar van? Is dat een adequate manier van onderhandelen volgens jou?

En wat ik ook niet begrijp is hoe mensen op dit forum er nog steeds niet in slagen om terrorisme los te koppelen van het wezen van de Islam. Integendeel, provocerend, herbevestigt men na mijn uitleg zijn (overigens verkeerde) stelling dat de Islam de bron is van alle kwaad. Dat is niet zo, want dan zou ik geen moslim zijn, moet je weten.

Ik sta nog steeds open voor discussies, maar ik ben niet bereid om tegen de eerste de beste pipo die komt zeggen dat zijn buur bij hem in den hof parkeert, te zeggen: Ja het is ons schuld wij zijn niet goed opgevoed. Zo gaat dat niet, Andev, de discussie moet ook zinnig zijn en de aangehaalde kritiek terecht en dan doe ik mee, hoe hard ze ook is. Ik sta daar voor open, want sommige mensen hebben gewoon het juiste beeld niet en beseffen daardoor niet wat ze zeggen...


Maar ik ben nog steeds wie ik ben en mijn idealen gelden ook nog steeds, wat ik ook zeg op dit forum:...Peace voor iedereen, ook voor de Blokkers.



Ik heb niet de bedoeling om mensen te kwetsen, maar ik kan ook niet allegedurig schietschijf spelen, dat begrijp je vast wel.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 08:10   #174
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard

Ik ben echt ontroerd...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 08:40   #175
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Maar als je mij toch zo goed hebt gevolgd, dan moet je ook maar eens kijken naar hoeveel ik langs mijn kant (en dus ook van mijn (Marokkaanse) gemeenschap) heb toegegeven en hoe weinig er langs de andere kant wordt toegegeven. Hoeveel ik ook toegeef dat er inderdaad fouten worden gemaakt in de opvoeding, in de behandeling van jongens ten opzichte van meisjes, in het overbrengen van religie, Marokkanen zijn nog altijd "vuile vreemdelingen", in hun geheel, geen uitzonderingen (of toch overwegend, op dit forum).
Wat vind je daar van? Is dat een adequate manier van onderhandelen volgens jou?
Tja, is het de gastheer die zich moet aanpassen aan de gasten? Is het het recht van gasten de eigendommen van de gastheer te vernielen, zijn dochters te verkrachten?

Citaat:
En wat ik ook niet begrijp is hoe mensen op dit forum er nog steeds niet in slagen om terrorisme los te koppelen van het wezen van de Islam. Integendeel, provocerend, herbevestigt men na mijn uitleg zijn (overigens verkeerde) stelling dat de Islam de bron is van alle kwaad. Dat is niet zo, want dan zou ik geen moslim zijn, moet je weten.
Het is moeilijk te vatten dat er in deze wereld het terrorisme, op een paar uitzonderingen na, islamacties zijn. Van de Filipijnen tot Spanje, tot New York. Spijtig, maar niet te vatten....?????

Citaat:
Ik sta nog steeds open voor discussies, maar ik ben niet bereid om tegen de eerste de beste pipo die komt zeggen dat zijn buur bij hem in den hof parkeert, te zeggen: Ja het is ons schuld wij zijn niet goed opgevoed. Zo gaat dat niet, Andev, de discussie moet ook zinnig zijn en de aangehaalde kritiek terecht en dan doe ik mee, hoe hard ze ook is. Ik sta daar voor open, want sommige mensen hebben gewoon het juiste beeld niet en beseffen daardoor niet wat ze zeggen...
Ja, het zijn wij Westerlingen die weer eens in de fout gaan. Wij begrijpen het niet.
Zullen wij dan nu een eindelijk beseffen dat motorolie in de riool thuishoort, dat afval op de stoep kan gekiept, dat vuile pampers door het venster van de 10de verdiep dienen gegooid...Wij, Westerlingen zijn toch domme mensen, dat we dat allemaal niet begrijpen....
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 09:43   #176
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Je weet net zo goed als ik dat personen in dergelijke posities hun baan tegenwoordig op het spel zetten door dergelijke uitspraken te doen, ook al zijn ze correct. Maar ja...
Dan zit ik toch in een omgekeerde situatie... Maar ja, ik werk dan ook in de ICT, waar 90% eigenlijk rechtse frustri's en vakjesdenkers zijn. En oeioei als ik eens een grapje maak over het VB, dan is het plots heel stil, want dat mag niet. Het VB is heilig, daar lach je niet mee!

BTW. Mensen verliezen hun baan niet door hun politieke overtuiging. Als ze nu een kletskop met een hakenkruis erin getatoëerd zouden hebben, zou dat misschien iets anders zijn, maar iemand ontslagen omdat hij een domme uitspraak doet... pfff who cares! Iedereen zegt wel eens iets dom. Als er nu ook nog eens een VB-er was die eens iets intelligents zou verkondigen, was de wereld al een stuk beter, maar helaas...
Och komaan kerel, het is nog steeds taboe, misschien nu al wat minder maar het is al jaren taboe wanneer je maar een greintje simpathie zou hebben voor het VB. Ga dit nu toch niet ontkennen é. Ik heb het grapje natuulijk niet gehoord schrijf het effe neer dan kan ik meelachen of niet misschien. Maar dat vele mensen die jij meteen in het VB hoekje stopt niet meer kunnen lachen met bepaalde Vb opmerkingen of dingen met vreemdelingen is het gevolg van jaren lang uitsluiting en afkeuring van de mening en problemen van deze mensen. Ik dacht dat de migranten problemen de oorzaak waren van uitsluiting en discriminatie, awel dan is het toch volgens jou eigen redenering heel normaal dat autochtonen ook uiteindelijk zo reageren, of is dit toch een probleem dat per bevolkingsgroep kan geklasseerd kan worden?

En jou laatste zin is zoals standaart gewone onzin die je neerzet omdat je het blok niet moet meer niet. Je weet net zo goed als mij dat het blok wel intelligente dingen zegt.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2004, 10:20   #177
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
[size=3]Ja, Andev, je hebt gelijk.
Maar als je mij toch zo goed hebt gevolgd, dan moet je ook maar eens kijken naar hoeveel ik langs mijn kant (en dus ook van mijn (Marokkaanse) gemeenschap) heb toegegeven en hoe weinig er langs de andere kant wordt toegegeven. Hoeveel ik ook toegeef dat er inderdaad fouten worden gemaakt in de opvoeding, in de behandeling van jongens ten opzichte van meisjes, in het overbrengen van religie, Marokkanen zijn nog altijd "vuile vreemdelingen", in hun geheel, geen uitzonderingen (of toch overwegend, op dit forum).
Wat vind je daar van? Is dat een adequate manier van onderhandelen volgens jou?

Ik dacht dat we hier vooral een lans hadden opgezet om de "andere marokkanen" ook eens stelling te laten nemen?
Maar dat gebeurt veel te weinig (en ik geloof zelfs dat je dat zelf ergens hebt bevestigd). Mensen zoals (in NEDERLAND!!! - hier durven ze niet want anders zijn het Vlaams Blokkers) Hirshi Ali, Hafid Bouazza, Afshan Elian e.d. worden helemaal niet gezien als "vuile vreemdelingen". Die mensen laten duidelijk blijken dat ze onze waarden en normen wèl hebben geaccepteerd. Hier kwam een tijdje geleden nick "Rebel" met een gelijkaardig standpunt, spijtig heeft hij het tamelijk rap opgegeven. Het zijn déze mensen die we nodig hebben! Zolang die paar mensen slechts roependen in de woestijn zijn, blijven jullie jezelf als deel van de "vuile vreemdelingen" profileren, waarbij degenen die wèl kritiek leveren netjes inhet VB kamp geduwd worden. (zie mezelf! ik stem NU VB omdat op marokkaanse forums, en door sommige prikkers hier, onmiddellijk verondersteld werd dat ik daarop stemde! ok! nu hebben ze gelijk gekregen!) Zolang er niet meer allochtonen OOK eens hun stem laten horen en NIET standaard hun moslimbroeders blijven verdedigen, zal de polarisatie enkel maar groter worden. Daar heeft het VB totaal niets mee te maken! Ook in Nederland, Frankrijk, Duitsland etc. krijgt men deze polarisatie. Maar blijkbaar is het moeilijker voor de moslimgenootschap om hun eigen criminelen te bekritiseren dan om openlijk de waarden en normen van DEZE maatschappij te aanvaarden!



En wat ik ook niet begrijp is hoe mensen op dit forum er nog steeds niet in slagen om terrorisme los te koppelen van het wezen van de Islam. Integendeel, provocerend, herbevestigt men na mijn uitleg zijn (overigens verkeerde) stelling dat de Islam de bron is van alle kwaad. Dat is niet zo, want dan zou ik geen moslim zijn, moet je weten.

Waarom moeten WIJ terrorisme loskoppelen van islam? Waarom zeg je niet:
"En wat ik ook niet begrijp is hoe de terroristen er nog steeds niet in slagen om terrorisme los te koppelen van het wezen van de Islam. "
Dan kon ik tenminste uw stelling respecteren. Zolang ik enkel Allah Akhbar hoor als er weer een bom is ontploft met honderden doden, is het voor mij als niet moslim een beetje moeilijk om dat los te koppelen. U richt uw commentaar dus aan de verkeerde personen
.


Ik sta nog steeds open voor discussies, maar ik ben niet bereid om tegen de eerste de beste pipo die komt zeggen dat zijn buur bij hem in den hof parkeert, te zeggen: Ja het is ons schuld wij zijn niet goed opgevoed. Zo gaat dat niet, Andev, de discussie moet ook zinnig zijn en de aangehaalde kritiek terecht en dan doe ik mee, hoe hard ze ook is. Ik sta daar voor open, want sommige mensen hebben gewoon het juiste beeld niet en beseffen daardoor niet wat ze zeggen...

Indien - zoals in Nederland effektief is gebeurd - een mohamedaans koppel (waarom moeten we trouwens onze Nederlandse taal aanpassen?) bij de dokter komt, en die dokter, die de mevrouw een hand wil geven, plotsklaps een klop in zijn gezicht krijgt omdat in ZIJN cultuur vrouwen geen hand mogen krijgen, is dat dan ook nog een zinnige discussie?

Maar ik ben nog steeds wie ik ben en mijn idealen gelden ook nog steeds, wat ik ook zeg op dit forum:...Peace voor iedereen, ook voor de Blokkers.



Ik heb niet de bedoeling om mensen te kwetsen, maar ik kan ook niet allegedurig schietschijf spelen, dat begrijp je vast wel.

Ik vind het vooral spijtig dat sommige prikkers het vermoeden uitspraken dat jij en Filo dezelfde waren. Dit lijkt me een belediging voor jou en ik sta daar totaal niet achter
Ga dus vooral niet weg en verblijd ons met je verdere postings. Het zijn de mensen zoals jij die voor de verandering moeten zorgen, zoals ik zei
.
[/size]
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 20:26   #178
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Maar als je mij toch zo goed hebt gevolgd, dan moet je ook maar eens kijken naar hoeveel ik langs mijn kant (en dus ook van mijn (Marokkaanse) gemeenschap) heb toegegeven en hoe weinig er langs de andere kant wordt toegegeven. Hoeveel ik ook toegeef dat er inderdaad fouten worden gemaakt in de opvoeding, in de behandeling van jongens ten opzichte van meisjes, in het overbrengen van religie, Marokkanen zijn nog altijd "vuile vreemdelingen", in hun geheel, geen uitzonderingen (of toch overwegend, op dit forum).
Wat vind je daar van? Is dat een adequate manier van onderhandelen volgens jou?
Tja, is het de gastheer die zich moet aanpassen aan de gasten? Is het het recht van gasten de eigendommen van de gastheer te vernielen, zijn dochters te verkrachten?

Citaat:
En wat ik ook niet begrijp is hoe mensen op dit forum er nog steeds niet in slagen om terrorisme los te koppelen van het wezen van de Islam. Integendeel, provocerend, herbevestigt men na mijn uitleg zijn (overigens verkeerde) stelling dat de Islam de bron is van alle kwaad. Dat is niet zo, want dan zou ik geen moslim zijn, moet je weten.
Het is moeilijk te vatten dat er in deze wereld het terrorisme, op een paar uitzonderingen na, islamacties zijn. Van de Filipijnen tot Spanje, tot New York. Spijtig, maar niet te vatten....?????

Citaat:
Ik sta nog steeds open voor discussies, maar ik ben niet bereid om tegen de eerste de beste pipo die komt zeggen dat zijn buur bij hem in den hof parkeert, te zeggen: Ja het is ons schuld wij zijn niet goed opgevoed. Zo gaat dat niet, Andev, de discussie moet ook zinnig zijn en de aangehaalde kritiek terecht en dan doe ik mee, hoe hard ze ook is. Ik sta daar voor open, want sommige mensen hebben gewoon het juiste beeld niet en beseffen daardoor niet wat ze zeggen...
Ja, het zijn wij Westerlingen die weer eens in de fout gaan. Wij begrijpen het niet.
Zullen wij dan nu een eindelijk beseffen dat motorolie in de riool thuishoort, dat afval op de stoep kan gekiept, dat vuile pampers door het venster van de 10de verdiep dienen gegooid...Wij, Westerlingen zijn toch domme mensen, dat we dat allemaal niet begrijpen....
Astenblief, dorus, doe ni onnozel. ...Ge weet goed genoeg wat ik bedoel. Ik heb het al duizend keer gezegd: Ik geloof niet in een Islam die terrorisme ondersteunt, volgens mij bestaat dat ook niet. Ziet gij dan niet hoe die mensen misbruik maken van de godsdienst om hele meuten Bin Ladens achter zich te scharen. Godsdienst is een krachtig middel, dat hebben die zelfbommers ook wel gezien.

En waar heb ik aan u ooit gevraagd dat gij u moet aanpassen? Gij moet u toch helemaal niet aanpassen, gaat toch gewoon door met uw leven, kom op voor uw rechten, zoals ge nu doet, eigenste recht...Maar ge moet het wel redelijk doen. Niet alle gasten vernielen en niet alle gasten verkrachten en daar kunt ge nog steeds niet rond...Voor u is het echt nog 1 pot nat en dat zal u blijven belemmeren in interculturele discussies als deze.

Ja, het zijn wij Westerlingen die weer eens in de fout gaan. Wij begrijpen het niet.
Zullen wij dan nu een eindelijk beseffen dat motorolie in de riool thuishoort, dat afval op de stoep kan gekiept, dat vuile pampers door het venster van de 10de verdiep dienen gegooid...Wij, Westerlingen zijn toch domme mensen, dat we dat allemaal niet begrijpen....


Groot slachtoffer uithangen, ge doet mij echt bijna huilen...Wat wilt ge nu zeggen? Dat alle Marokkanen hun motorolie in de riool gooien, dat alle Marokkanen hun afval op de stoep gooien, dat ze ook allemaal massaal hun pampers door de ramen smijten. Wordt toch wakker, weet gij hoeveel kinderen die mensen allesamen hebben? België zou allang tot pamperland zijn uitgeroepen.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2004, 21:55   #179
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Zelfs in de ziekenhuizen heeft men de schrik al te pakken, men heeft schrik voor familieleden wanneer er fouten gemaakt worden of andere dingen. Over wie o wie zou het hier inneens weer gaan.

Respect voor anderen? Vergeet het maar. Onderrand moet men overal agenten gaan plaatsen zelfs aan de ingangen van ziekenhuizen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be