Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juli 2018, 21:50   #81
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zichen-Zussen-Bolder, een dorpje in Limburg met een

fanfare: https://youtu.be/sdmwpV4dPi8
harmonie: https://youtu.be/F_i-iTBk31Q

Maar gij vindt een BV'ke dat over-gesubsidieerd een liedje komt kwelen op de 11juli viering waarschijnlijk cultureel van een hoger niveau..
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:03   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zichen-Zussen-Bolder, een dorpje in Limburg met een

fanfare: https://youtu.be/sdmwpV4dPi8
harmonie: https://youtu.be/F_i-iTBk31Q

Maar gij vindt een BV'ke dat over-gesubsidieerd een liedje komt kwelen op de 11juli viering waarschijnlijk cultureel van een hoger niveau..
Ik vind al die 'vieringen' te geforceerd en bepaald onnodig.

Verder, Limburg, ja, Antwerpen gaat de Limburgers breken en op hun plaats houden, wij zijn baas.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:11   #83
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik vind al die 'vieringen' te geforceerd en bepaald onnodig.

Verder, Limburg, ja, Antwerpen gaat de Limburgers breken en op hun plaats houden, Wij zijn baas.
Gij gaat nog vreemd opkijken. Onafhankelijk Vlaanderen (als dat er al ooit komt) = RIP Vlaanderen.

Ik denk dat NV-A in Limburg aan zijn zwanenzang bezig is. Tenzij het aantal Limburgers dat gebrainwasht is door de flaminganten hoger is dan ik nu denk.

Het is natuurlijk wel een feit dat de jongeren niet meer weten dat bv die nieuwe NVA kandidate in ons dorp(toeval?) van zwarte (=volksverraders) afkomst is.

Laatst gewijzigd door pajoske : 20 juli 2018 om 22:11.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:23   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij gaat nog vreemd opkijken. Onafhankelijk Vlaanderen (als dat er al ooit komt) = RIP Vlaanderen.

Ik denk dat NV-A in Limburg aan zijn zwanenzang bezig is. Tenzij het aantal Limburgers dat gebrainwasht is door de flaminganten hoger is dan ik nu denk.

Het is natuurlijk wel een feit dat de jongeren niet meer weten dat bv die nieuwe NVA kandidate in ons dorp(toeval?) van zwarte (=volksverraders) afkomst is.
Daarom, je strijdt een verloren gevecht.

De jeugd heeft geen boodschap meer aan de collaboratie-zever, voor hun is dat geschiedenis.

Een gast van een jaar of twintig, overtijd, Hitler kwam ter sprake, zegt die jongen, "dien Hitler was gene gewone, ik heb daar eens iets over gehoord op school."

Het is voorbij, wij hebben de SS-mannen nog persoonlijk gekend, maar die zijn allemaal dood.

Het is geschiedenis, ligt niemand meer wakker van.

Behalve de Belgicisten die nog in 44 leven.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:31   #85
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom, je strijdt een verloren gevecht.

De jeugd heeft geen boodschap meer aan de collaboratie-zever, voor hun is dat geschiedenis.

Een gast van een jaar of twintig, overtijd, Hitler kwam ter sprake, zegt die jongen, "dien Hitler was gene gewone, ik heb daar eens iets over gehoord op school."


Het is voorbij, wij hebben de SS-mannen nog persoonlijk gekend, maar die zijn allemaal dood.

Het is geschiedenis, ligt niemand meer wakker van.

Behalve de Belgicisten die nog in 44 leven.
Ge moet die eens vragen wat ze van de gulden sporenslag weten. Denkt gij dat die jo,geren die de halve wereld afgereisd hebben, en overal vrienden hebben, nog met Vlaamse onafhankelijkheid bezig zijn?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:35   #86
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.309
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom, je strijdt een verloren gevecht.

De jeugd heeft geen boodschap meer aan de collaboratie-zever, voor hun is dat geschiedenis.

Een gast van een jaar of twintig, overtijd, Hitler kwam ter sprake, zegt die jongen, "dien Hitler was gene gewone, ik heb daar eens iets over gehoord op school."

Het is voorbij, wij hebben de SS-mannen nog persoonlijk gekend, maar die zijn allemaal dood.

Het is geschiedenis, ligt niemand meer wakker van.

Behalve de Belgicisten die nog in 44 leven.
De jeugd zit dit weekend op Tomorrowland.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:49   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
De jeugd zit dit weekend op Tomorrowland.
Dat kan geen kwaad, die stemmen toch op groen, dat zijn de zot gedrogeerden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:52   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.564
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ge moet die eens vragen wat ze van de gulden sporenslag weten. Denkt gij dat die jo,geren die de halve wereld afgereisd hebben, en overal vrienden hebben, nog met Vlaamse onafhankelijkheid bezig zijn?
Als dat niet is dan komt dat nog wel.

Het wordt al maar slechter en duurder. Steeds meer en meer betalen om er steeds minder voor terug te krijgen.

Vroeg of laat vragen die zich af, als het zo slecht gaat, waarom betalen we dan zoveel geld aan de Walen?

Wacht nog even tot de rente flink omhoog gaat.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juli 2018, 22:55   #89
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.494
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als dat niet is dan komt dat nog wel.

Het wordt al maar slechter en duurder. Steeds meer en meer betalen om er steeds minder voor terug te krijgen.

Vroeg of laat vragen die zich af, als het zo slecht gaat, waarom betalen we dan zoveel geld aan de Walen?

Wacht nog even tot de rente flink omhoog gaat.

Omdat we een overbodig Vlaamse, Brusselse en Waalse niveau hebben.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 00:35   #90
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Waar haal je dit vandaan?
Ik ken de Limburgers een beetje.

Dit is een plek waar de provincie als meerwaarde wordt beschouwd (ook al ga ik akkoord met de NVA stelling dat het een overbodig niveau is).

Maar de verkiezingen in gaan met afschaffing provincie als thema, in Limburg, is electorale zelfmoord. De sossen hebben al door waar de klepel hangt met 'VOOR LIMBURG" campagneborden. En de CD&V is iets gelijkaardigs van plan.

De NVA gaat hierop hard aangevallen worden.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 02:08   #91
coro
Parlementslid
 
Geregistreerd: 31 juli 2014
Berichten: 1.568
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Provincies???" Een overblijfsel uit de tijd van de Franse bezetting (1795-1815). Hadden reeds lang moeten afgeschaft zijn. In onze tijd een volkomen overtollig bestuursniveau. Al even dom en achterlijk als de 19 Brusselse gemeenten. Opdoeken die handel!
2
coro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 05:38   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Spreek voor jezelf aub. Ik ben vlaming en wil dat smerig VNV vod zelfs niet met handschoenen aanraken. Net zoals ik weiger om vlaams blokkers een hand te geven en erover praat in de 'het' vorm.
Dat kan allemaal goed zijn maar dat verandert de geschiedenis niet.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 05:42   #93
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Walen hebben niks te zoeken in Limburg, zelfs niet in Vlaanderen, maar ze hebben wél Vlaamse centen nodig. Als dat niet het geval was stampten ze de Vlamingen zélf buiten.
Willen de Vlaminkskes Belgique samenhouden, dan kunnen ze moeilijk anders dan de verschillen tussen de gemeenschappen niet te groot te laten worden anders komt er herrie. Er bestaat nog steeds niets zoals een confederatie waarin de gemeenschappen alleen nog samen doen wat ze samen willen doen. Zolang ze een federatie vormen worden ze verplicht om samen te werken. We weten waar dat in de praktijk op neerkomt. Niet dan?
Heel zeker!!
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 05:59   #94
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Gij gaat nog vreemd opkijken. Onafhankelijk Vlaanderen (als dat er al ooit komt) = RIP Vlaanderen.

Ik denk dat NV-A in Limburg aan zijn zwanenzang bezig is. Tenzij het aantal Limburgers dat gebrainwasht is door de flaminganten hoger is dan ik nu denk.

Het is natuurlijk wel een feit dat de jongeren niet meer weten dat bv die nieuwe NVA kandidate in ons dorp(toeval?) van zwarte (=volksverraders) afkomst is.
't Is maar wat ge verstaat onder Volksverraders. Misschien eerst eens noteren dat in het woordje "volksverraders" het woordje "volk" in voor komt.

Let wel op, ik verdedig hier niet zij die mee gevoosd hebben met de Duitsers maar ze deden dit wel voornamelijk omdat ze dachten dat dit hun kans was om eindelijk verlost te geraken van de Franstalige in dit onland. Dus, voor het Vlaamse volk en niet tegen.

Dat waren dus niet de volksverraders, het zijn die Vlamingen die Belgisch gezind waren en zij die gehandeld hebben tegen het Vlaamse volk die eigenlijk moeten betiteld worden als volksverraders.

Maar ik zeg het nog eens, wat er zich allemaal heeft afgespeeld in de oorlog valt niet goed te praten en zij die de Duitsers hand en span diensten hebben geleverd bij de Jodenvervolging zijn er met kaal scheren goedkoop vanaf gekomen.

Maar ik versta niet dat al die onder u, die zo afgeven op de zwarte tijdens de oorlog, vandaag zo Europees gezind zijn voor een Europa waarin Duitsland en Frankrijk onder elkaar de lakens delen. Dat zelfde Duitsland dat, als ze heel hun naoorlogse schuldenberg hadden moeten betalen, vandaag zeker nog niet BIJNA in een positie had gestaan om lakens uit te delen.

Dus, wie zijn er nu de zwarte???????????????????

Laatst gewijzigd door Garry : 21 juli 2018 om 06:29.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 06:37   #95
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Daarom, je strijdt een verloren gevecht.

De jeugd heeft geen boodschap meer aan de collaboratie-zever, voor hun is dat geschiedenis.

Een gast van een jaar of twintig, overtijd, Hitler kwam ter sprake, zegt die jongen, "dien Hitler was gene gewone, ik heb daar eens iets over gehoord op school."

Het is voorbij, wij hebben de SS-mannen nog persoonlijk gekend, maar die zijn allemaal dood.

Het is geschiedenis, ligt niemand meer wakker van.

Behalve de Belgicisten die nog in 44 leven.
En ze proberen vooral de negatieve dingen te onthouden en in de kijker te zetten.

Ik heb altijd gezegd, "Niets is zo slecht dat het niet goed is voor iets anders".

Na de Romeinse val was ook alles wat Romeins was slecht en werd het kind met het badwater weggesmeten. Dat heeft er voor gezorgd dat wij hier in onze streken nog heel heel heel lang in lemen hutten hebben gewoond, stinkend van het vuil en samengaand met de nodige ziektes. Het is zoals je zegt, het is geschiedenis, daar ligt niemand meer wakker van.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 juli 2018 om 06:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 07:30   #96
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Omdat we een overbodig Vlaamse, Brusselse en Waalse niveau hebben.
En ervoor hadden we enkel een francofoon niveau... Het is daar dat jij naar terug wilt???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 07:33   #97
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't Is maar wat ge verstaat onder Volksverraders. Misschien eerst eens noteren dat in het woordje "volksverraders" het woordje "volk" in voor komt.

Let wel op, ik verdedig hier niet zij die mee gevoosd hebben met de Duitsers maar ze deden dit wel voornamelijk omdat ze dachten dat dit hun kans was om eindelijk verlost te geraken van de Franstalige in dit onland. Dus, voor het Vlaamse volk en niet tegen.

Dat waren dus niet de volksverraders, het zijn die Vlamingen die Belgisch gezind waren en zij die gehandeld hebben tegen het Vlaamse volk die eigenlijk moeten betiteld worden als volksverraders.

?
Dus bvb mijn grootvader, vlaams gezind, die toch bij het verzet is gegaan, was volgens u een volksverrader.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 07:33   #98
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
't Is maar wat ge verstaat onder Volksverraders. Misschien eerst eens noteren dat in het woordje "volksverraders" het woordje "volk" in voor komt.

Let wel op, ik verdedig hier niet zij die mee gevoosd hebben met de Duitsers maar ze deden dit wel voornamelijk omdat ze dachten dat dit hun kans was om eindelijk verlost te geraken van de Franstalige in dit onland. Dus, voor het Vlaamse volk en niet tegen.

Dat waren dus niet de volksverraders, het zijn die Vlamingen die Belgisch gezind waren en zij die gehandeld hebben tegen het Vlaamse volk die eigenlijk moeten betiteld worden als volksverraders.

Maar ik zeg het nog eens, wat er zich allemaal heeft afgespeeld in de oorlog valt niet goed te praten en zij die de Duitsers hand en span diensten hebben geleverd bij de Jodenvervolging zijn er met kaal scheren goedkoop vanaf gekomen.

Maar ik versta niet dat al die onder u, die zo afgeven op de zwarte tijdens de oorlog, vandaag zo Europees gezind zijn voor een Europa waarin Duitsland en Frankrijk onder elkaar de lakens delen. Dat zelfde Duitsland dat, als ze heel hun naoorlogse schuldenberg hadden moeten betalen, vandaag zeker nog niet BIJNA in een positie had gestaan om lakens uit te delen.

Dus, wie zijn er nu de zwarte???????????????????
en hetzelfde geldt voor de francofonie, zeker in la Belgique dat ze zelfs nu nog altijd mismeesteren op kosten van de Vlamingen...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 07:34   #99
marie daenen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 december 2013
Berichten: 35.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Dus bvb mijn grootvader, vlaams gezind, die toch bij het verzet is gegaan, was volgens u een volksverrader.
Waar lees jij dat???
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2018, 07:52   #100
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als dat niet is dan komt dat nog wel.

Het wordt al maar slechter en duurder. Steeds meer en meer betalen om er steeds minder voor terug te krijgen.

Vroeg of laat vragen die zich af, als het zo slecht gaat, waarom betalen we dan zoveel geld aan de Walen?

Wacht nog even tot de rente flink omhoog gaat.
Tot 2019 hee Xeno, dan woon je in het onafhankelijk vlaanderen. Dixit onze enthousiaste kaproen. Geen zorg dus.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be