Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2018, 10:41   #61
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Seksistische opmerking hoor Fred, alsof mannen daartoe in staat zijn en vrouwen niet.
Denk dat er vrouwen en mannen zijn die grote vriendschappen weten te onderhouden zoals er mannen en vrouwen zijn die dit minder goed kunnen
Uiteraard zijn er ook mannen die geen vrienden hebben. Toch blijf ik er bij dat vriendschap bij mannen een andere betekenis heeft dan bij vrouwen.
En ik vind het spijtig dat seksistisch blijkbaar alleen en altijd maar geldt als het tegenover vrouwen is. Ik lees omzeggens alle dagen in de kranten dat vrouwen betere dit zijn en betere dat. Ik hoor daar nooit vanwege de mannen klachten over al zou dat seksistisch zijn ? Op mannen kakken moet blijkbaar maar kunnen tegenwoordig maar o wee als je ietsje ( heel bewezen) beweert over vrouwen.

Onlangs las ik het volgende ; vrouwen veroorzaken minder ongevallen. Geen man reageert daarop dat dit seksistisch zou zijn.
Als dan een verzekeringsagent hierop reageert met te zeggen dat het bewezen is dat vrouwen een auto heel anders gebruiken met name vooral op vastere trajecten en in betere omstandigheden en vooral gemiddeld veel minder kilometers rijden dan mannen is dat seksistisch. Als een koppel samen in de auto ergens heen rijdt is de bestuurder in 90% van de gevallen de man. Wat uiteraard ook weer het risico verhoogt. Maar dat is dan ook weer seksistisch.Het wordt beetje flauw vind ik.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2018 om 10:46.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2018, 11:55   #62
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Zo behandelt men een vriend natuurlijk niet.
uiteraard niet, zo behandelt men alleen de naïeve seksistische kennissen in de vriendenkring.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2018, 11:58   #63
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Uiteraard zijn er ook mannen die geen vrienden hebben. Toch blijf ik er bij dat vriendschap bij mannen een andere betekenis heeft dan bij vrouwen.
En ik vind het spijtig dat seksistisch blijkbaar alleen en altijd maar geldt als het tegenover vrouwen is. Ik lees omzeggens alle dagen in de kranten dat vrouwen betere dit zijn en betere dat. Ik hoor daar nooit vanwege de mannen klachten over al zou dat seksistisch zijn ? Op mannen kakken moet blijkbaar maar kunnen tegenwoordig maar o wee als je ietsje ( heel bewezen) beweert over vrouwen.

Onlangs las ik het volgende ; vrouwen veroorzaken minder ongevallen. Geen man reageert daarop dat dit seksistisch zou zijn.
Als dan een verzekeringsagent hierop reageert met te zeggen dat het bewezen is dat vrouwen een auto heel anders gebruiken met name vooral op vastere trajecten en in betere omstandigheden en vooral gemiddeld veel minder kilometers rijden dan mannen is dat seksistisch. Als een koppel samen in de auto ergens heen rijdt is de bestuurder in 90% van de gevallen de man. Wat uiteraard ook weer het risico verhoogt. Maar dat is dan ook weer seksistisch.Het wordt beetje flauw vind ik.
je slaat de bal kompleet mis want vrouwen rijden veiliger per gereden kilometer.

jonge mannen zijn een gevaar vanwege het teveel aan testosteron.

in principe zouden verzekeraars dit moeten kunnen aanrekenen en vrouwen een veel goedkopere verzekering aan kunnen bieden dan jonge mannen, maar de (mannelijke) wetgever heeft daar een streep door getrokken.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2018, 13:21   #64
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.860
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
je slaat de bal kompleet mis want vrouwen rijden veiliger per gereden kilometer.

jonge mannen zijn een gevaar vanwege het teveel aan testosteron.

in principe zouden verzekeraars dit moeten kunnen aanrekenen en vrouwen een veel goedkopere verzekering aan kunnen bieden dan jonge mannen, maar de (mannelijke) wetgever heeft daar een streep door getrokken.
Als je er vanuit gaat dat vrouwen meestal dezelfde kilometers op hetzelfde traject afmalen kan dat kloppen. Gaan vrouwen buiten dat standaard traject rijden ze meestal mee met een man. Nogmaals vrouwen gebruiken een auto op een andere en voor een andere manier dan mannen
En ik ga akkoord met het feit dat jonge mannen ( zeker niet allemaal) in vele gevallen een gevaar zijn op de baan wegens teveel aan testosteron

Maar je kan evengoed stellen dat oude vrouwtjes door een tekort aan testosteron dikwijls aan de oorsprong liggen van veel ongevallen ( niks voor niks worden die meestal niet meer aanvaard door verzekeraars)

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 28 juni 2018 om 13:22.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2018, 13:26   #65
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als je er vanuit gaat dat vrouwen meestal dezelfde kilometers op hetzelfde traject afmalen kan dat kloppen. Gaan vrouwen buiten dat standaard traject rijden ze meestal mee met een man. Nogmaals vrouwen gebruiken een auto op een andere en voor een andere manier dan mannen
En ik ga akkoord met het feit dat jonge mannen ( zeker niet allemaal) in vele gevallen een gevaar zijn op de baan wegens teveel aan testosteron

Maar je kan evengoed stellen dat oude vrouwtjes door een tekort aan testosteron dikwijls aan de oorsprong liggen van veel ongevallen ( niks voor niks worden die meestal niet meer aanvaard door verzekeraars)
Yo wat een onzin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2018, 13:34   #66
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Yo wat een onzin.
+ een hoog calimero gehalte.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be