Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2009, 11:20   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard Open VLD : Het zijn moeilijke tijden voor Open Vld

Het zijn moeilijke tijden voor Open Vld. We leden onze vierde verkiezingsnederlaag op rij, speelden de afgelopen jaren bijna 400.000 kiezers kwijt en hebben dringend nood aan een nieuwe start. Ik neem mijn verantwoordelijkheid en waag de sprong.

Marino Keulen, voormalig Vlaams minister en een ervaren en gedreven liberaal, is kandidaat voor het voorzitterschap van Open Vld. Hij heeft mij gevraagd om zijn kandidatuur te steunen als running mate. Met de Oost-Vlaming en burgemeester Yves Deswaene hebben we iemand aan boord gehaald die zich als burgemeester dag en nacht inzet voor onze basis. Inderdaad, Yves is niet meteen een bekend gezicht in onze partij. Maar we hebben bewust voor hem gekozen. Hiermee willen we benadrukken dat dit voorzittersteam resoluut voor de basis kiest.

Ik steun Marino omdat onze partij nu nood heeft aan geloofwaardigheid en daadkracht. Marino belichaamt dit als geen ander. We mogen onze partij nu niet in een onzeker avontuur storten. We hebben iemand nodig die er nu al staat, en niet iemand die nog een inloopperiode nodig heeft.

En wat mijn rol hierbij zal zijn, vraagt u zich af? Ik wil mij de komende maanden en jaren toeleggen op het inhoudelijke profiel van onze partij.

Daarbij schuif ik alvast twee aandachtspunten naar voor: we moeten eerst en vooral opnieuw die blauwe ideeënfabriek worden die we in het verleden altijd geweest zijn. Een partij die het publieke debat domineert en steeds met baanbrekende en vernieuwende antwoorden komt op nieuwe uitdagingen. En dit niet alleen over ondernemen, fiscaliteit of de arbeidsmarkt maar ook over domeinen die niet meteen tot onze core-business behoren, zoals welzijn, wonen of het sociale beleid.

Daarnaast moeten we diegenen die vooruit willen en initiatief nemen, terug het gevoel geven dat ze beloond worden in onze maatschappij. Iedereen moet kansen krijgen, zeker ook de zwaksten in onze samenleving. Mensen die deze kansen vervolgens grijpen en er alles aan doen om vooruit te komen, moeten hiervan de vruchten plukken. Daartoe moeten we onder meer de arbeidsmarkt en onze fiscaliteit hervormen.

De komende maanden liggen er dus heel wat inhoudelijke en organisatorische uitdagingen op ons te wachten. Wij zijn er als team klaar voor.

Ik kies in ieder geval voor een daadkrachtige en geloofwaardige Open Vld.

Ik kies voor Marino.



Met blauwe groeten,



Annick



Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be