Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 17 februari 2022, 15:58   #181
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hard tegen hard dus hé, ijsboer.

ik ben inderdaad medestander voor Uw stelling; "Volg de juiste kanalen, maar laat de drie machten gescheiden"

Helaas is daar met "noodwetten allerhande" geen zak meer van aan.....

En ik wijs dan in eerste instantie met de vinger naar de rechterlijke macht, die zich wel ZEER gemakkelijk voor het karretje van de wetgevende macht hebben laten spannen.
Het was vooral de uitvoerende macht die hier almachtig was en door niemand werd gehinderd.

Net zoals in de middeleeuwen.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 16:03   #182
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het was vooral de uitvoerende macht die hier almachtig was en door niemand werd gehinderd.

Net zoals in de middeleeuwen.
Ze werden niet tegen gehouden, inderdaad. Nu, stilaan wel. Door de bevolking. Nog altijd niet door de oppositie, noch de rechterlijke macht.

Die 2 laatste zijn ongelooflijk zwakke lapzwanzen. Allemaal, hier en daar een uitzondering niet te na gesproken.

De eerste die z'n schoenen uittrekt en op de kansel begint te meppen, (of op de bek van brandluchtje, dat zou de voorbije 2 jaar HELEMAAL goedmaken), moet ik nog zien.

We're on our own....
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2022, 16:12   #183
IJsboer
Europees Commissaris
 
IJsboer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2009
Berichten: 7.252
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Hard tegen hard dus hé, ijsboer.

ik ben inderdaad medestander voor Uw stelling; "Volg de juiste kanalen, maar laat de drie machten gescheiden"

Helaas is daar met "noodwetten allerhande" geen zak meer van aan.....

En ik wijs dan in eerste instantie met de vinger naar de rechterlijke macht, die zich wel ZEER gemakkelijk voor het karretje van de wetgevende macht hebben laten spannen.
Dat kan ik niet ontkennen. Er zijn wel degelijk dingen gebeurd die ik ook niet correct vind. De algemene mondmaskerplicht in provincie Antwerpen, de avondklok, het enkel toelaten van essentiële verplaatsingen: Een boete krijgen als je helemaal op je eentje ergens in een afgelegen bos zou gaan wandelen...

Het wil niet zeggen dat het helpt, dat je het zomaar mag doen vind ik. Die dingen waar ik zo tegen was daar is allemaal achteraf door virologen en dokters en wetenschappers beweerd dat het compleet zinloos was. Toch hebben mensen hier geldboetes voor betaald... Het is een beetje als in een contract met je werkgever zetten dat je naakt moet komen werken. Ook al staat het in een contract, wil het niet zeggen dat het juridisch correct is. Maar zo'n dingen kan je wel bewerkstelligen als je de wetgevende of uitvoerende macht niet scheidt van de rechterlijke macht.
__________________
Het probleem met de wereld is dat de lompe mensen vol zelfzekerheid zitten en de slimme mensen vol twijfels.

Laatst gewijzigd door IJsboer : 17 februari 2022 om 16:12.
IJsboer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be