Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 mei 2020, 10:02   #2401
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Nee, ik knip dat stuk er niet uit. Ik heb geen enkele reden om de historische pijn te ontkennen. Maar we moeten allemaal het laddertje op. Daar waar de vruchten te plukken zijn.

Er is veel ellende geweest. Aan beide kanten. Nu moet men verder. Ja of niet, en blijft dit conflict nog jaren en jaren voortborduren.
Dan vind ik het raar dat u het woord "agressor" op een bepaalde groep kleeft. Als je dat hanteert, moet je ook een correcte chronologie hanteren.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:04   #2402
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan vind ik het raar dat u het woord "agressor" op een bepaalde groep kleeft. Als je dat hanteert, moet je ook een correcte chronologie hanteren.
Het hangt er vanaf. Jij ziet blijkbaar de stichting van de staat Israel als 'agressie'. Ik niet perse. Wel is het waar dat de stichting van de staat OOK met agressie is gegaan. Maar je kunt je afvragen waardoor dat dan weer kwam. En zo kun je blijven door discussiëren tot je gek wordt.

Zulke discussies laat ik liever over aan Palestina en Israel adepten. Zinnige mensen als ik houden zich bezig met de huidige feiten.

Laatst gewijzigd door Nietzsche : 22 mei 2020 om 10:04.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:08   #2403
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het hangt er vanaf. Jij ziet blijkbaar de stichting van de staat Israel als 'agressie'. Ik niet perse. Wel is het waar dat de stichting van de staat OOK met agressie is gegaan. Maar je kunt je afvragen waardoor dat dan weer kwam. En zo kun je blijven door discussiëren tot je gek wordt.

Zulke discussies laat ik liever over aan Palestina en Israel adepten. Zinnige mensen als ik houden zich bezig met de huidige feiten.
Er is een spreekwoord: "Wie de geschiedenis niet kent, begrijpt heden noch toekomst."
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:10   #2404
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is een spreekwoord: "Wie de geschiedenis niet kent, begrijpt heden noch toekomst."
Er is een spreekwoord: 'wie een obsessie heeft met de historie, ziet de huidige realiteit niet'.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:16   #2405
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Er is een spreekwoord: "Wie de geschiedenis niet kent, begrijpt heden noch toekomst."
Tot welk tijdstip in de geschiedenis vindt u dat er moet worden teruggegaan om historisch onrecht recht te zetten?

Tot welk tijdstip in de geschiedenis was het aanvaardbaar om manu militari een staat te creëren / uit te breiden?


Het ontstaan van Israël was niet mooi. De huidige grenzen zijn niet allemaal op een mooie manier bekomen.

Maar bij hoeveel landen is dit niet het geval? Wat is er zo uniek aan Israël?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:20   #2406
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Er is een spreekwoord: 'wie een obsessie heeft met de historie, ziet de huidige realiteit niet'.
Correctie: dat is uw fantasie.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:23   #2407
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Correctie: dat is uw fantasie.
Ad hominem.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:24   #2408
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ad hominem.
Neen, het gaat over uw zogezegd spreekwoord dat er nu eenmaal geen is, maar voortspruit uit uw fantasie. Verwijs me anders gerust naar een bron voor dat zogezegde spreekwoord van u.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:26   #2409
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, het gaat over uw zogezegd spreekwoord dat er nu eenmaal geen is, maar voortspruit uit uw fantasie. Verwijs me anders gerust naar een bron voor dat zogezegde spreekwoord van u.
Het was een grapje, gast.

Valt er in het echt ook zo weinig met je te lachen?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2020, 10:32   #2410
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het was een grapje, gast.

Valt er in het echt ook zo weinig met je te lachen?
Als u op grappen en grollen uit bent, kunt u misschien voor een ander forum opteren. Of naar K&K gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2020, 23:40   #2411
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Heb in het vet gezet voor Maddox die niet graag leest.

1 oktober 1985: vandaag 35 jaar geleden bombardeerde Israël het hoofdkwartier van de Palestijnse Bevrijdingsorganisatie in Tunesië, waarbij 73 mensen omkwamen.

De Verenigde Naties hadden gestemd om de Israëlische aanval te veroordelen, waarbij de Verenigde Staten zich van stemming onthield. Amerikaanse functionarissen ontkenden voorkennis en ten minste één diplomaat veroordeelde de inval.
De PLO, toen geleid door Yasser Arafat, was in Tunisie gestationeerd nadat het in 1982 een overeenkomst had gesloten om Libanon te verlaten.

De schade van het bombardement was enorm, waarbij het hoofdkwartier van de PLO werd vernietigd en omstanders werden gedood.

Israël had Libanon aangevallen om de PLO tot vergelding uit te lokken. In juli 1981 doodden Israëlische straaljagers 200honderd burgers tijdens een enkele aanval op Beiroet, en Ariel Sharon, destijds de Israëlische minister van Defensie, legde een openbare gelofte af om "het verzet" voor eens en voor altijd uit te roeien. De bescherming van de vluchtelingenkampen was een prioriteit voor de PLO. Met het oog daarop sloot de PLO-leiding uiteindelijk een "duivelse" deal om de vrouwen en kinderen veilig te houden. In april 1982 had de VN 2125 schendingen van het Libanese luchtruim en 652 schendingen van de Libanese territoriale wateren geregistreerd. Israël verzamelde 25.000 "soldaten" aan de grens en ging door met het illegaal uitvoeren van provocerende manoeuvres in het zuiden van Libanon. De PLO verzette zich net als de Libanese regering tegen vergelding.

Israël zou een reden vinden om binnen te vallen, ongeacht of de PLO wel of niet actie ondernam. Ronald Reagan stuurde Philip Habib, die bemiddelde bij een wapenstilstand, waarbij de PLO Libanon zou evacueren. De PLO trok zich pas uit Libanon terug na een expliciete garantie van de Amerikanen, met de belofte va Reagan, dat de veiligheid zou gewaarborgd blijven van vrouwen en kinderen die weerloos achterbleven in de vluchtelingenkampen (Sabra en Shatilla).

Dit document werd persoonlijk ondertekend. Zo werd de PLO naar Tunesië verbannen met de schriftelijke belofte van de VS. Het lot van de vrouwen en kinderen lag in die belofte van Ronald Reagan. Ariel Sharon marcheerde met zijn "leger" naar Libanon - bekend als "de oase van het Midden-Oosten" vanwege zijn pracht - en belegerde Beiroet gedurende 2 slopende maanden, gedurende welke tijd Israël de mensen water, elektriciteit en medische zorg ontzegde.

In augustus waren de resultaten 17.500 burgerslachtoffers, 40.000 gewonden, 400.000 daklozen en 100.000 zonder onderdak. Op de grond lag Libanon verwoest en verkracht, zonder infrastructuur voor voedsel en water.



Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 00:03   #2412
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Weerom , u maakt de vergissing mij te verwarren met een onwetende Israël aanhanger.

In 1985 was Libanon een door een burgeroorlog vernield land. Een burgeroorlog gestart door de uit Jordanië verdreven PLO na Zwarte September.

Maar ja, Israël is niet vies van false flag operaties. En ze komen ermee weg omdat ze gewoon de troefkaarten in handen hebben. Gemotiveerde bevolking, genoeg middelen en diplomatiek de juiste vrienden bespelen.

De PLO was toen al een hoopje corrupte leiders die hun volk gewoon gebruikten om zichzelf te verrijken. Verbazingwekkend nietwaar?

Wat is de PLO nu? Uitgezonderd het door maden opgevreten karkas van hun nobelprijswinnende terroristische leider?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 2 oktober 2020 om 00:04.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 00:42   #2413
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het was een grapje, gast.
Valt er in het echt ook zo weinig met je te lachen?
DE cursus niet geblokt, he.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 15:12   #2414
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Weerom , u maakt de vergissing mij te verwarren met een onwetende Israël aanhanger.

In 1985 was Libanon een door een burgeroorlog vernield land. Een burgeroorlog gestart door de uit Jordanië verdreven PLO na Zwarte September.

Maar ja, Israël is niet vies van false flag operaties. En ze komen ermee weg omdat ze gewoon de troefkaarten in handen hebben. Gemotiveerde bevolking, genoeg middelen en diplomatiek de juiste vrienden bespelen.

De PLO was toen al een hoopje corrupte leiders die hun volk gewoon gebruikten om zichzelf te verrijken. Verbazingwekkend nietwaar?

Wat is de PLO nu? Uitgezonderd het door maden opgevreten karkas van hun nobelprijswinnende terroristische leider?
De PLO is een speelbal van Israel en de VS, ze zijn financieel afhankelijk van hen.
Dit verklaart mooi waarom hamas ontstond en bestaat, die heulen niet met de vijand.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 15:23   #2415
atmosphere
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 19.777
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Irrelevant.
Zeer relevant want Israel doet zich continu voor als de vredelievende partij.
Citaat:
Als jij mij slaat en mijn verdediging brengt meer schade aan, dan blijf jij toch echt de agressor.
maar dat is niet de situatie ! bovendien als ik u sla en u slaat ter verdediging niet alleen mij maar ook mijn familie dood , bent u wel degelijk een agressor. Aangevallen worden is geen vrijbrief voor het gebruik van disproportioneel geweld.

Citaat:
2: Gaza mag niet vrij zijn, omdat het onder bestuur staat van terroristen.
Het is niet hamas die de blokkade en bezetting handhaaft!
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”

Laatst gewijzigd door atmosphere : 2 oktober 2020 om 15:25.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 19:32   #2416
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.248
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
1: Irrelevant.
Als jij mij slaat en mijn verdediging brengt meer schade aan, dan blijf jij toch echt de agressor.
2: Gaza mag niet vrij zijn, omdat het onder bestuur staat van terroristen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zeer relevant want Israel doet zich continu voor als de vredelievende partij.
maar dat is niet de situatie ! bovendien als ik u sla en u slaat ter verdediging niet alleen mij maar ook mijn familie dood , bent u wel degelijk een agressor. Aangevallen worden is geen vrijbrief voor het gebruik van disproportioneel geweld.
Het is niet hamas die de blokkade en bezetting handhaaft!
Je blijft dezelfde meme hanteren, terwijl die toch echt niet werkt...

Dit spel heeft NIETS te zien met 'vredelievend' zijn of 'rechtvaardigheid'.
Territoriale geschillen hebben nooit niets te zien met moraliteit, maar gaan enkel over macht.

Wie aan de territoriale macht, grens, of veiligheid van een staat wil komen moet beseffen dat er ook staten zijn die deze 100% bewaken. En dat wie dat wil in vraag stellen, moet bereid zijn om het nodige pak rammel in ontvangst te nemen.

Wie de 'vredelievende partij is' interesseert IRL niemand. (tenzij wat NGO volk, of de lokale godsdienst of zedenleer leerkracht in ons west europa).
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 19:53   #2417
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
De PLO is een speelbal van Israel en de VS, ze zijn financieel afhankelijk van hen.
Dit verklaart mooi waarom hamas ontstond en bestaat, die heulen niet met de vijand.
Of de PLO heeft een leuke les geleerd, doe moeilijk en krijg bommen in het gezicht. Werk mee, en krijg bakken geld.

Maar eerst moet je wel moeilijk doen om geld te krijgen.

Nu de PLO een rottend lijk is, gewoon gestorven aan de kanker van hebzucht, zijn de maden (oa Hezbollah, Hamas en de hele rest van de rotzooi) aan't ontpoppen in meer van't zelfde.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 19:58   #2418
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.400
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Zeer relevant want Israel doet zich continu voor als de vredelievende partij.
Uitgezonderd een paar sneeuwvlokjes die een verkeerde afslag hebben genomen zullen er bitter weinig mensen zijn Israëls beweringen (naar uw zeggen) gaan geloven. Ik alvast niet. Israël gebruikt gewoon het enige recht waar alles en iedereen zich op kan beroepen.
Citaat:
maar dat is niet de situatie ! bovendien als ik u sla en u slaat ter verdediging niet alleen mij maar ook mijn familie dood , bent u wel degelijk een agressor.
Alleen als anderen de agressor terecht wijzen.
Citaat:
Aangevallen worden is geen vrijbrief voor het gebruik van disproportioneel geweld.
Winnen is de vrijbrief. Wie begon maakt na de strijd niet meer uit.
Citaat:
Het is niet hamas die de blokkade en bezetting handhaaft!
Gelukkig niet nee. Denk u nu echt dat Hamas en soortgelijken , als die de macht zouden hebben om Israël te blokkeren, humanitaire hulp zouden laten passeren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 22:16   #2419
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Of de PLO heeft een leuke les geleerd, doe moeilijk en krijg bommen in het gezicht. Werk mee, en krijg bakken geld.

Maar eerst moet je wel moeilijk doen om geld te krijgen.

Nu de PLO een rottend lijk is, gewoon gestorven aan de kanker van hebzucht, zijn de maden (oa Hezbollah, Hamas en de hele rest van de rotzooi) aan't ontpoppen in meer van't zelfde.
Dat zo cynisch en "ik ben onpartijdig , hoor" proberen klinken blijft grappig.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2020, 22:17   #2420
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.782
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uitgezonderd een paar sneeuwvlokjes die een verkeerde afslag hebben genomen zullen er bitter weinig mensen zijn Israëls beweringen (naar uw zeggen) gaan geloven. Ik alvast niet. Israël gebruikt gewoon het enige recht waar alles en iedereen zich op kan beroepen.

Alleen als anderen de agressor terecht wijzen.

Winnen is de vrijbrief. Wie begon maakt na de strijd niet meer uit.

Gelukkig niet nee. Denk u nu echt dat Hamas en soortgelijken , als die de macht zouden hebben om Israël te blokkeren, humanitaire hulp zouden laten passeren?


"en iedereen..." let that one sink in
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be