Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Onrust en terrorisme in Europa
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Onrust en terrorisme in Europa Parijs, Verviers, ... Discussies over de terreur van Islamitische Staat en Al Qaida op Europese bodem, Islamisten, Mohamedcartoons, en de opkomst van bewegingen Pegida, Vlativa, ...

 
 
Discussietools
Oud 24 maart 2017, 12:45   #141
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.080
Standaard

Citaat:
Verdachte Antwerpen aangehouden voor poging tot terroristische moord
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...he-moord.dhtml

Vreemd !
Blijkbaar wordt er een onderscheid gemaakt tussen een "terroristische moord" en het begrip "terreur".

Feit is dat het goed is dat dit individu niet meer vrij rondloopt.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:45   #142
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De man is een Frans staatsburger.
En toch werd hij aangehouden als illegaal.

Lees jij geen kranten of wat?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:47   #143
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb nog altijd geen antwoord gehad waarom een "terrorist" die een "terroristische" aanslag wou plegen er alles aan deed om voetgangers te vermijden en zijn schietwapen buiten handbereik hield ...
Ik zou zeggen, vraag het hem eens.

Ik hoef geen antwoorden te geven op jouw riedels / twijfels / hardnekkig geloof in het eigen gelijk.

Ik citeer alleen wat ik net in de kranten zie verschijnen.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:49   #144
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.310
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ik zou zeggen, vraag het hem eens.

Ik hoef geen antwoorden te geven op jouw riedels / twijfels / hardnekkig geloof in het eigen gelijk.

Ik citeer alleen wat ik net in de kranten zie verschijnen.
Wat ik schrijf komt uit het news (radio en pers).
DucDEnghien is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:50   #145
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Na zin eerste ondervraging werd de man intussen aangehouden op verdenking van terroristische moord.

Het gerecht zegt er wel bij dat het nog te vroeg is om definitieve conclusies te trekken.

Zoals ik al eerder stelde: gelukkig was hij wel heel erg dronken.
Wat is uw punt?

Lijkt me maar normaal dat ze de man daarvoor aanhouden, dan kunnen ze het tenminste onderzoeken.

Ma bon, tegenwoordig lijkt het voldoende te zijn om voor iets aangehouden te worden om er door het publiek voor veroordeeld te worden.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:53   #146
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.645
Standaard

Ik kijk uit naar de dag dat er dezelfde verontwaardiging ontstaat als er een willekeurig persoon tegen 80-100km/h door het centrum van een willekeurige stad rijdt.

Gebeurt nochthans quasi dagelijks, maar dan zonder (?) vermeende terroritische doelen.

Maar dat is minder erg... of zoiets...

Tja
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:53   #147
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Ik heb nog altijd geen antwoord gehad waarom een "terrorist" die een "terroristische" aanslag wou plegen er alles aan deed om voetgangers te vermijden en zijn schietwapen buiten handbereik hield ...
Die radicale moslims zijn niet gewoon van te zuipen hé. Moest hij nuchter geweest zijn, hij zou er wel een hoop omver gereden hebben en afgeknald
Dadeemelee is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:54   #148
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.905
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is 't al bekend of hij voldoende kansen kreeg en hij teder behandeld werd ?
daiwa is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:54   #149
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hij was 7 uur vrij nadat hij als illegaal was opgepakt.
Hij woont in Frankrijk maar zou hier met een vrouw op vakantie zijn geweest (was zijn uitleg toen hij opgepakt werd). Die vrouw zoeken ze nu, maar zou inderdaad bij hem zijn geweest toen hij werd gearresteerd.

Hoe hij in die 7 uur aan valse paspoorten en wapens raakte zal toch eerst moeten uitgelegd raken alvorens het bij een ordinaire dronken crimineel te houden.

Ik vind het ook typisch links om iedereen die aan terreur denkt meteen als extreem rechts te omschrijven.

Er zijn er nogal wat die onder invloed hun 5 minutes of fame plegen, dit weekend nog één op Orly.

Edit: na een eerste ondervraging communiceert het parket net dat de man werd aangehouden voor poging tot terroristische moord, maar dat het nog te vroeg is om definitieve conclusies te trekken.

Extreem-rechts gerecht blijkbaar...
Wel alles lezen wat er staat hé, Nierika. Er zijn nog geen aanwijzingen dat de man terroristische motieven had. De riot gun was gedeeltelijk gedemonteerd en dus niet onmiddellijk bruikbaar en er werd geen munitie gevonden.

Na de hele heisa van gisteren, kon het parket moeilijk anders dat de verdachte aanhouden. Maar aangezien er nog geen aanwijzingen zijn dat de man terroristische motieven had, is het nog steeds veel te vroeg om conclusies te trekken.

En het blijft dus ook een feit dat De Wever en co veel te voortvarend geweest zijn met hun inderhaast opgetrommelde persconferentie tegen het advies van het federale parket in.

Laat staan om het te koppelen aan de noodzaak van militairen op straat. Of de felicitaties voor het SRT. Een man die zijn roes ligt uit te slapen in een geparkeerde wagen, moeten onze gewone politiemannen ook nog aankunnen, me dunkt.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 maart 2017 om 12:55.
Edina is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:54   #150
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik kijk uit naar de dag dat er dezelfde verontwaardiging ontstaat als er een willekeurig persoon tegen 80-100km/h door het centrum van een willekeurige stad rijdt.

Gebeurt nochthans quasi dagelijks, maar dan zonder (?) vermeende terroritische doelen.

Maar dat is minder erg... of zoiets...

Tja
In Zele gebeurt dit dagelijks rond de kerk, wel uitsluitend 's nachts. Nu staan er camera's, ben eens benieuwd.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:54   #151
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ik kijk uit naar de dag dat er dezelfde verontwaardiging ontstaat als er een willekeurig persoon tegen 80-100km/h door het centrum van een willekeurige stad rijdt.

Gebeurt nochthans quasi dagelijks, maar dan zonder (?) vermeende terroritische doelen.

Maar dat is minder erg... of zoiets...

Tja
Ja, die doen dat ook allemaal doelbewust om zo veel mogelijk mensen omver te kegelen...

Alles voor het eigen gelijk hé?
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:55   #152
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
In huis hebben mag, mee rondrijden op de Meir niet.
Hij was waarschijnlijk op weg naar zijn schietclub.
Dadeemelee is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:55   #153
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, die doen dat ook allemaal doelbewust om zo veel mogelijk mensen omver te kegelen...

Alles voor het eigen gelijk hé?
heeft die "terrorist" dan ook doelbewust zo veel mogelijk mensen proberen omver te kegelen? Dat is nieuws! heb jij of je bron al naar de politie gestapt met deze zeer belangrijke en vooral nieuwe informatie?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:55   #154
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Die link die je doorstuurt gaat niet naar de verklaring van het parket, die gaat naar een artikel in Het Laatste Nieuws. Er is een verschil tussen de verklaring van het parket en een artikel in Het Laaste Nieuws. Het Laatste Nieuws is een krant, het parket is het parket.

Ge zijt mij toch ne kaddee zenne...

Overigens, blijkbaar spreken de kranten elkaar tegen. Volgens De Standaard was hij "een uur spoorloos", volgens het Laatste nieuws werd hij blijjkbaar een kwartier later opgepakt. De kranten lijken het er wel over eens dat hij lag te slapen in de auto...

Enneuh, waar vind ik al deze verklaringen?:



en hoezo heeft BDW gelijk gekregen? Ik ben niet mee. Op welk vlak?

Ge zegt zomaar wat he


Anselmo, ik denk dat ge beter niet reageert, want ge maakt het alleen maar genanter voor BDW en uzelf. Als ge in een moeras zit, moet ge vooral niet bewegen want dan zinkt ge dieper.
Er is wel degelijk een verschil tussen een door een journalist opgetekende verklaring van het parket en een in het "veld" genoteerde verklaring van een toevallige getuige, die bovendien meent te weten wat de feitelijke bedoeling van de dader was.

Trouwens ik ga hier geen discutie aan , maar wijs enkel op bepaalde feiten die door anderen bewust of onbewust "vergeten" wordt.

Dat bovendien journalisten bij wijlen onbetrouwbare informatie doorgeven/gaven kan niet ontkend worden, maar dat geldt voor alle facetten van hun berichtgeving, niet enkel die in de eigen kraam passen.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:56   #155
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.645
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, die doen dat ook allemaal doelbewust om zo veel mogelijk mensen omver te kegelen...

Alles voor het eigen gelijk hé?
Wat maakt het uit wat de motivatie van een daad is als de impact hetzelfde is?...
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline  
Oud 24 maart 2017, 12:56   #156
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Edina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2006
Locatie: Spaceship Earth
Berichten: 12.669
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
En toch werd hij aangehouden als illegaal.

Lees jij geen kranten of wat?
Sinds wanneer zijn kranten of andere media ineens 100% betrouwbaar? in hun jacht op scoops, laten ze steeds vaker steken vallen. Gisteren beweerde men op het VTM nieuws blijkbaar ook dat de riotgun geladen was. Quod non dus.

Laatst gewijzigd door Edina : 24 maart 2017 om 12:57.
Edina is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:03   #157
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Is 't al bekend of hij voldoende kansen kreeg en hij teder behandeld werd ?
bwa, hij heeft een bruine huid, een rare naam, het zal wel een moslim en dus terrorist zijn hé.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:06   #158
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Ja, die doen dat ook allemaal doelbewust om zo veel mogelijk mensen omver te kegelen...

Alles voor het eigen gelijk hé?
Het heeft geen zin om een redelijk gesprek met lieden te voeren, die er enkel op uit zijn de zaken te minimaliseren omdat ze vrezen dat uit het gebeurde een politiek tegenstander garen zou kunnen spinnen.
Dat is uiteraard frustrerend maar ze zullen er mee moeten leren leven.

Iemand die tegen 100km per uur overdag door een van de drukste winkel-wandelstraten van het land raast begaat een daad van terreur ongeacht of er dan doden of gewonden vallen .Punt.
Of men dan semantisch over een terrorist mag spreken is van geen belang.

Dat dit een ernstige waarschuwing was blijft ook een feit.
Het is het stadsbestuur geraden de veiligheid voor zijn burgers verder te versterken.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:06   #159
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Wel alles lezen wat er staat hé, Nierika. Er zijn nog geen aanwijzingen dat de man terroristische motieven had. De riot gun was gedeeltelijk gedemonteerd en dus niet onmiddellijk bruikbaar en er werd geen munitie gevonden.

Na de hele heisa van gisteren, kon het parket moeilijk anders dat de verdachte aanhouden. Maar aangezien er nog geen aanwijzingen zijn dat de man terroristische motieven had, is het nog steeds veel te vroeg om conclusies te trekken.

En het blijft dus ook een feit dat De Wever en co veel te voortvarend geweest zijn met hun inderhaast opgetrommelde persconferentie tegen het advies van het federale parket in.

Laat staan om het te koppelen aan de noodzaak van militairen op straat. Of de felicitaties voor het SRT. Een man die zijn roes ligt uit te slapen in een geparkeerde wagen, moeten onze gewone politiemannen ook nog aankunnen, me dunkt.
Ik onthou: na zijn eerste ondervraging slaagde hij er niet in om het parket er van te overtuigen wat jij, Vlijmscherp, Voltain en zovele anderen zeker weten:

Dat zijn eventueel terroristisch motief een extreemrechtse poging tot recuperatie is.

Wat Dewever betreft: het parket neemt hem niet zozeer het feit kwalijk dat hij het over een mogelijk verijdelde aanslag had, want daar gaan ze van in het begin van uit, alleen staat het hen niet aan dat hij met zijn persconferentie eventuele handlangers zou kunnen alarmeren of triggeren.
Vandaar hun advies (waar hij als burgemeester perfect kan voor bedanken en het recht op informatie kan gebruiken) om er geen te geven.

Iets wat na de aanhouding van Salah Abdeslam geleid heeft tot 22/03.

Maar wat moest Dewever dan doen?

Het stond al in alle media en er werd volop gespeculeerd.

Alsof eventuele handlangers dat dan ook al niet hadden opgevangen.

Overigens heeft Dewever niks aan informatie gelost die niet mocht gelost worden, dat geeft het parket dan weer wel toe.

Maar natuurlijk is links nu boos en misnoegd omdat er weer eens een islamitische allochtoon in een kwaad daglicht wordt gesteld.

Of het nou zo zal blijken of niet, de perceptie of de stelling dat een islamitische allochtoon in staat zou zijn tot terreur is vandaag de dag al voor wanhopig links (zie Vlijmscherps stompzinnige opmerking) genoeg om er extreemrechtse toogpraat in te zien.

Het VB is extreemrechts.

Het overgrote deel van de bevolking is niet links als het gaat over de mogelijkheid van islamitisch terrorisme.

Leer dat eens inzien...
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
Oud 24 maart 2017, 13:08   #160
Nierika
Europees Commissaris
 
Nierika's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2005
Berichten: 7.823
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
bwa, hij heeft een bruine huid, een rare naam, het zal wel een moslim en dus terrorist zijn hé.
Tja, dan was hij niet anders dan die van 22/03, die van Orly, die van Londen, Madrid, de Bataclan en een stilaan eindeloze lijst anderen.

Wat is je punt nu?

Wat ben jij tot een karikatuur van jezelf aan het verworden zeg.
__________________
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be