Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 19 juli 2005, 20:14   #101
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.950
Standaard

Heb ik dat gezegd dat het nazisme goddelijk was ???

Overigens dergelijke foto's zou je evengoed kunnen genomen hebben in de concentratiekampen van de USSR, waar nog meer mensen zijn omgekomen dan in de Duitse, waarmee ik de Duitse niet goedpraat natuurlijk.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline  
Oud 19 juli 2005, 22:55   #102
Seba
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 september 2003
Berichten: 7.241
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje
Het nazisme was natuurlijk "goddelijk" , zeker ???
als dat uw antwoord is op de opmerking dat het bolsjevisme goddeloos was, dan bent u wel in hetzelfde bedje ziek als diegenen die u hier bekampt hoor: u probeert anderen woorden in de mond te leggen die ze helemaal niet gezegd hebben
__________________
Voor homohuwelijk, homo-adoptie en vrije meningsuiting, dus:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Storme
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline  
Oud 20 juli 2005, 09:05   #103
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
Wat mij betreft mogen deze mensen ook in de toekomst vereerd worden. Zij hebben het Vlaams Nationalisme voor de eerste keer echt belangrijk gemaakt op politiek vlak. Leve Staf De Clercq, Cyriel Verschaeve, Wies Moens en Joris Van Severen. Al deze figuren verdienen onze eerbied en respect !
Wie een link zoekt tussen VB en racisme kan die link ook onrechtsreeks aantonen, zoals Vermeersh deed. Zoek eens op wat de lievelingsliteratuur en de grote voorbeelden zijn van hun leiders. Zoek een op wat degenen die zij, en hun mantelorganisaties, vereren tijdens Ijzerwakes e.d. hebben geschreven en uitgespookt. Lees wat die zo eerbiedwaardige Van Severen schreef, of Cyriel Verschaeve (godsdienstwaanzinnige die in de Russen duivels zag).
De zaak is dan duidelijk en kan geclasseerd worden onder: QED
Citaat:
In mijn ogen was Joris Van Severen de grootste visionair die de Vlaamse Beweging ooit heeft gekend." Dat zegt VB-parlementslid Ortwin Depoortere in het recentste nummer van Vlaams Belang Magazine, het ledenblad van de partij. Joris Van Severen (1894-1940) was de autoritaire leider van het in 1931 opgerichte Verbond van Dietse Nationaal-Solidaristen (Verdinaso), dat het Italiaanse fascisme van Mussolini als voorbeeld zag en een ondemocratisch maatschappijmodel voorstond. "Zou hij nog leven, had ik graag van gedachten gewisseld met Joris Van Severen, leider van het Verdinaso." Zo antwoordt Ortwin Depoortere (zie foto) in het VB-ledenblad van februari 2005 op de vraag ‘Met wie zou u een onderhoudend gesprek willen hebben?'.

Joris Van Severen is al meer dan een halve eeuw morsdood. En toch blijft hij ook de jongere generaties begeesteren. Want die Depoortere is niet bepaald een oude zak die nog met een been in de collaboratie staat.

34 is deze in 1970 geboren VB'er, die overigens allesbehalve een buitenbeentje is. Zoals zovele van zijn partijgenoten die niet Jurgen Verstrepen heten heeft hij de klassieke extreem-rechtse leerschool doorlopen: bij de jeugdbeweging VNJ (Vlaams Nationaal Jeugdverbond), de studentenorganisatie NSV (Nationalistische Studentenvereniging) en de buitenparlementaire actiegroep Voorpost.

Een tracé dat vroeg of laat bij het Vlaams Blok/Belang uitmondt, en zoals zovele van zijn partijgenoten was dat ook bij Depoortere eerder vroeg dan laat. Met een universitair diploma in de cultuurwetenschappen op zak belandt hij in 1995 als medewerker bij de senaatsfractie, twee jaar later wordt hij fractiesecretaris, sedert 2004 is hij volksvertegenwoordiger in de Kamer.

Fascisme

Joris Van Severen (zie foto links) had niet zo'n hoge pet op van parlementairen noch van heel dat parlementaire systeem, hoewel hij er tussen 1921 en 1929 zelf in zetelde. Maar Van Severen droomde van de absolute macht en richt in 1931 zijn Verbond van Dietse Nationaal Solidaristen (Verdinaso) op.

In zijn programma kantte het Verdinaso zich tegen de parlementaire democratie, de politieke partijen en de vakbonden. "Aldus opende dit programma de weg naar het fascisme", schrijft de Nieuwe Encyclopedie van de Vlaamse Beweging. Het Verdinaso is tevens antisemitisch. Van Severen in 1933: "Het Verdinaso beschouwt de joden als volksvreemde elementen, als vreemdelingen, en behandelt ze als vreemdelingen, en zal ze morgen in de Dietse nationaalsolidaristische Staat als vreemdelingen beschouwen."

Zegt VB-parlementslid Ortwin Depoortere anno 2005: "In mijn ogen was hij de grootste visionair die de Vlaamse Beweging ooit heeft gekend. Persoonlijk heb ik nog Jef François (zijn trouwe adjudant) gekend die zelfs op het einde van zijn leven met geestdrift kon vertellen over ‘zijn leider'. Los van het tijdsgebonden aspect van militarisme, was hij zijn tijd ver vooruit. Niet alleen bracht hij alle standen en rangen samen rond een ideologie, hij gaf zijn aanhangers ook een moedige levenshouding en stijl mee. Soberheid, trouw, tucht, orde en netheid zouden ook vandaag niet misstaan, me dunkt."

[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by ericferemans on 20-07-2005 at 10:09
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
Wat mij betreft mogen deze mensen ook in de toekomst vereerd worden. Zij hebben het Vlaams Nationalisme voor de eerste keer echt belangrijk gemaakt op politiek vlak. Leve Staf De Clercq, Cyriel Verschaeve, Wies Moens en Joris Van Severen. Al deze figuren verdienen onze eerbied en respect !
Wie een link zoekt tussen VB en racisme kan die link ook onrechtsreeks aantonen, zoals Vermeersh deed. Zoek eens op wat de lievelingsliteratuur en de grote voorbeelden zijn van hun leiders. Zoek een op wat degenen die zij, en hun mantelorganisaties, vereren tijdens Ijzerwakes e.d. hebben geschreven en uitgespookt. Lees wat die zo eerbiedwaardige Van Severen schreef, of Cyriel Verschaeve (godsdienstwaanzinnige die in de Russen duivels zag).
De zaak is dan duidelijk en kan geclasseerd worden onder: QED
Citaat:
In mijn ogen was Joris Van Severen de grootste visionair die de Vlaamse Beweging ooit heeft gekend." Dat zegt VB-parlementslid Ortwin Depoortere in het recentste nummer van Vlaams Belang Magazine, het ledenblad van de partij. Joris Van Severen (1894-1940) was de autoritaire leider van het in 1931 opgerichte Verbond van Dietse Nationaal-Solidaristen (Verdinaso), dat het Italiaanse fascisme van Mussolini als voorbeeld zag en een ondemocratisch maatschappijmodel voorstond. "Zou hij nog leven, had ik graag van gedachten gewisseld met Joris Van Severen, leider van het Verdinaso." Zo antwoordt Ortwin Depoortere (zie foto) in het VB-ledenblad van februari 2005 op de vraag ‘Met wie zou u een onderhoudend gesprek willen hebben?'.

Joris Van Severen is al meer dan een halve eeuw morsdood. En toch blijft hij ook de jongere generaties begeesteren. Want die Depoortere is niet bepaald een oude zak die nog met een been in de collaboratie staat.

34 is deze in 1970 geboren VB'er, die overigens allesbehalve een buitenbeentje is. Zoals zovele van zijn partijgenoten die niet Jurgen Verstrepen heten heeft hij de klassieke extreem-rechtse leerschool doorlopen: bij de jeugdbeweging VNJ (Vlaams Nationaal Jeugdverbond), de studentenorganisatie NSV (Nationalistische Studentenvereniging) en de buitenparlementaire actiegroep Voorpost.

Een tracé dat vroeg of laat bij het Vlaams Blok/Belang uitmondt, en zoals zovele van zijn partijgenoten was dat ook bij Depoortere eerder vroeg dan laat. Met een universitair diploma in de cultuurwetenschappen op zak belandt hij in 1995 als medewerker bij de senaatsfractie, twee jaar later wordt hij fractiesecretaris, sedert 2004 is hij volksvertegenwoordiger in de Kamer.

Fascisme

Joris Van Severen (zie foto links) had niet zo'n hoge pet op van parlementairen noch van heel dat parlementaire systeem, hoewel hij er tussen 1921 en 1929 zelf in zetelde. Maar Van Severen droomde van de absolute macht en richt in 1931 zijn Verbond van Dietse Nationaal Solidaristen (Verdinaso) op.

In zijn programma kantte het Verdinaso zich tegen de parlementaire democratie, de politieke partijen en de vakbonden. "Aldus opende dit programma de weg naar het fascisme", schrijft de Nieuwe Encyclopedie van de Vlaamse Beweging. Het Verdinaso is tevens antisemitisch. Van Severen in 1933: "Het Verdinaso beschouwt de joden als volksvreemde elementen, als vreemdelingen, en behandelt ze als vreemdelingen, en zal ze morgen in de Dietse nationaalsolidaristische Staat als vreemdelingen beschouwen."

Zegt VB-parlementslid Ortwin Depoortere anno 2005: "In mijn ogen was hij de grootste visionair die de Vlaamse Beweging ooit heeft gekend. Persoonlijk heb ik nog Jef François (zijn trouwe adjudant) gekend die zelfs op het einde van zijn leven met geestdrift kon vertellen over ‘zijn leider'. Los van het tijdsgebonden aspect van militarisme, was hij zijn tijd ver vooruit. Niet alleen bracht hij alle standen en rangen samen rond een ideologie, hij gaf zijn aanhangers ook een moedige levenshouding en stijl mee. Soberheid, trouw, tucht, orde en netheid zouden ook vandaag niet misstaan, me dunkt."

[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland
Wat mij betreft mogen deze mensen ook in de toekomst vereerd worden. Zij hebben het Vlaams Nationalisme voor de eerste keer echt belangrijk gemaakt op politiek vlak. Leve Staf De Clercq, Cyriel Verschaeve, Wies Moens en Joris Van Severen. Al deze figuren verdienen onze eerbied en respect !
Wie een link zoekt tussen VB en racisme kan die link ook onrechtsreeks aantonen, zoals Vermeersh deed. Zoek eens op wat de lievelingsliteratuur en de grote voorbeelden zijn van hun leiders. Zoek een op wat degenen die zij, en hun mantelorganisaties, vereren tijdens Ijzerwakes e.d. hebben geschreven en uitgespookt. Lees wat die zo eerbiedwaardige Van Severen schreef, of Cyriel Verschaeve (godsdienstwaanzinnige die in de Russen duivels zag).
De zaak is dan duidelijk en kan geclasseerd worden onder: QED[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door ericferemans : 20 juli 2005 om 09:09.
ericferemans is offline  
Oud 20 juli 2005, 14:27   #104
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
Ik vind dat je nogal licht over diegenen gaat die uit idealisme naar het Oostfront gingen...zij die letterlijk door de pastoors werden opgeroepen om te gaan vechten tegen de bolsjewieken.
Er waren veel jonge gasten van 17 jaar die wilden gaan vechten.
Uiteraard, de clerus gaat zeker niet vrijuit.

Moet ik nu een 3e keer m'n vraag herhalen of komt er nu eindelijk een antwoord
op m'n vraag ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 20 juli 2005, 14:30   #105
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
Gebrainwashed of niet, dit neemt niet weg dat die jonge gasten uit idealisme wilden gaan vechten.
On topic, diene Pelgrim die start hier een thread over racisme en het Vlaams Belang, hier zijn al vijf pagina's zever verteld maar over de link tussen racisme en het Vlaams Belang is nog niks aangetoond.
Integendeel
lees pagina 1 eens opnieuw:
ze staan er zwart op wit (hangt van je instellingen af uiteraard )
en een beetje naar boven scrollen, hup, daar heb je de nieuwe garde van het VB.

Hoezo niks aangetoond
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 20 juli 2005, 18:53   #106
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Integendeel
lees pagina 1 eens opnieuw:
ze staan er zwart op wit (hangt van je instellingen af uiteraard )
en een beetje naar boven scrollen, hup, daar heb je de nieuwe garde van het VB.

Hoezo niks aangetoond
Vertel mij dan eens wat er aangetoond is.......ik zou het begot niet weten.
anakin is offline  
Oud 20 juli 2005, 19:34   #107
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

ericferemans, 11-07-2005, 01:43
en de eropvolgende analyse van khaled

driewerf 11-07-2005, 13:04, legt meer beschouwelijk uit wat met racisme bedoeld word
driewerf 11-07-2005, 13:25, de link met het VB

Juvenalis 11-07-2005, 17:01, praktische gevolgen van de overdreven
anti-vreemdelingen-campagne van het VB

Ericferemans 12-07-2005, 11:10, nog meer beschouwende text over racisme
en praktische voorbeelden.

Ik zit nog niet eens door pagina 3 ...

Als je niet wil lezen en blind bij je stelling blijft,
zijn we uitgepraat, niet ?
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 20 juli 2005, 20:53   #108
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
ericferemans, 11-07-2005, 01:43
en de eropvolgende analyse van khaled

driewerf 11-07-2005, 13:04, legt meer beschouwelijk uit wat met racisme bedoeld word
driewerf 11-07-2005, 13:25, de link met het VB

Juvenalis 11-07-2005, 17:01, praktische gevolgen van de overdreven
anti-vreemdelingen-campagne van het VB

Ericferemans 12-07-2005, 11:10, nog meer beschouwende text over racisme
en praktische voorbeelden.

Ik zit nog niet eens door pagina 3 ...

Als je niet wil lezen en blind bij je stelling blijft,
zijn we uitgepraat, niet ?
Zeg Pelgrimdigges, ooit gehoord van sarcasme ?
Feremans heeft een hoop citaten gepost die niks met racisme te maken hebben. Totaal niks. Nada.

En voor de rest een hoop definities van racisme, maar nergens wordt aangetoond wat nu eigenlijk het verband is met het Vlaams Belang...

Ik hoop nog altijd op een zin die begint met :
"Het Vlaams Belang is racistisch want ..."
en dan iets in de trent van :
"... het wil ras X of Y of Z weg uit onze maatschappij en wel op die of die manier."

Helaas geraakt men niet verder dan 'onrechtstreeks aantonen'. Het 'grote voorbeeld' van de moslims heeft ooit zijn lusten gebotvierd op een negenjarig meisje. Volgens de theorie van het 'onrechtstreeks aantonen' zou dat iets willen zeggen over alle moslims...
khaled is offline  
Oud 20 juli 2005, 22:29   #109
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
ericferemans, 11-07-2005, 01:43
en de eropvolgende analyse van khaled

driewerf 11-07-2005, 13:04, legt meer beschouwelijk uit wat met racisme bedoeld word
driewerf 11-07-2005, 13:25, de link met het VB

Juvenalis 11-07-2005, 17:01, praktische gevolgen van de overdreven
anti-vreemdelingen-campagne van het VB

Ericferemans 12-07-2005, 11:10, nog meer beschouwende text over racisme
en praktische voorbeelden.

Ik zit nog niet eens door pagina 3 ...

Als je niet wil lezen en blind bij je stelling blijft,
zijn we uitgepraat, niet ?
Wat baten kaars en bril als de uil(feremans en Pelgrim enz...)niet zien en wil ?
anakin is offline  
Oud 20 juli 2005, 23:13   #110
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Gelieve objectieve feiten te geven die
staven dat het VB al dan niet een racistische partij is.
Het is niet de bedoeling er een schelddiscussie van te maken,
langs de andere kant, dit is een vrij forum,
doe wat je niet laten kunt
Ik heb het partijprogramma van het VB
doorgenomen en er geen racistische partijpunten waargenomen. Natuurlijk zijn er leden en sympatysanten die racistische uitspraken doen, die vind je evengoed bij de N-VA, VLD, SPA en ook de uitgesproken linkse partijen.
Racisme is m.i. niet partijgebonden, je moet eens de toogpraat beluisteren in een gewoon volkscafé, dan weet je het wel. En kom me niet vertellen dat daar uitsluitend VB-ers komen. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen VB-er,
maar tracht wel een beetje objectief te blijven.
robert t is offline  
Oud 21 juli 2005, 01:57   #111
Boontjes
Parlementslid
 
Geregistreerd: 4 april 2005
Berichten: 1.600
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anakin
Ik vind dat je nogal licht over diegenen gaat die uit idealisme naar het Oostfront gingen...zij die letterlijk door de pastoors werden opgeroepen om te gaan vechten tegen de bolsjewieken.
Er waren veel jonge gasten van 17 jaar die wilden gaan vechten.
Wat is het verschil tussen die onwetende jongeren die door de pastoors naar het Oostfront gestuurd werden tegen de goddeloze bolsjwieken en de onwetende jongere moslims die door immans tegen het goddeloze Westen gestuurd worden ?
M.a.w. godsdienst is ALTIJD de bron van alle kwaad.
Boontjes is offline  
Oud 21 juli 2005, 09:11   #112
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t
Ik heb het partijprogramma van het VB
doorgenomen en er geen racistische partijpunten waargenomen. Natuurlijk zijn er leden en sympatysanten die racistische uitspraken doen, die vind je evengoed bij de N-VA, VLD, SPA en ook de uitgesproken linkse partijen.
Racisme is m.i. niet partijgebonden, je moet eens de toogpraat beluisteren in een gewoon volkscafé, dan weet je het wel. En kom me niet vertellen dat daar uitsluitend VB-ers komen. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen VB-er,
maar tracht wel een beetje objectief te blijven.
Het 70 punten programma ooit doorgenomen ?
Officieel komt het niet meer in het programma voor,
maar reken maar dat de kiezers dit nog kennen.
En er is al aangehaald van winterboy dit slechts "in de koelkast" heeft gelegd,
maar er geensinds afstand van heeft genomen.

Voor de rest een kleine kanttekening bij het karakter van het VB.
Lees eens de titels van de topics die door VB'ers en gelijkgestemden zijn
gemaakt.
Het komt veel neer op kritiek geven op,
met als ondertoon steeds weer die vermaledijde vreemdelingen.
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 21 juli 2005, 09:13   #113
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes
Wat is het verschil tussen die onwetende jongeren die door de pastoors naar het Oostfront gestuurd werden tegen de goddeloze bolsjwieken en de onwetende jongere moslims die door immans tegen het goddeloze Westen gestuurd worden ?
M.a.w. godsdienst is ALTIJD de bron van alle kwaad.
Nagel op de kop !
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 21 juli 2005, 09:39   #114
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Het 70 punten programma ooit doorgenomen ?
Officieel komt het niet meer in het programma voor,
maar reken maar dat de kiezers dit nog kennen.
Zijn dat diezelfde (volgens de politiek correcte media) domme, achterlijke, werkloze, racistische en fascistische debiele randfiguren die nog niet tot 10 kunnen tellen die nu plots in staat geacht worden om alle 70 punten van een (oud) programma klakkeloos van buiten kennen ? Grappig bochtenwerk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
En er is al aangehaald van winterboy dit slechts "in de koelkast" heeft gelegd,
maar er geensinds afstand van heeft genomen.
Heeft Verhofstadt ooit afstand genomen van zijn burgermanifesten ? Er staat nochtans ook genoeg in om hem door het CGKR te laten veroordelen.

Ben jij je er trouwens van bewust dat een zekere Vermeersch (rabiaat anti-Vlaams Belanger) zowaar verschillende punten van het oude Vlaams Blok programma in de praktijk wil omzetten ?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Voor de rest een kleine kanttekening bij het karakter van het VB.
Lees eens de titels van de topics die door VB'ers en gelijkgestemden zijn
gemaakt.
Het komt veel neer op kritiek geven op,
met als ondertoon steeds weer die vermaledijde vreemdelingen.
En die van de anti-Vlaams Belangers komen meestal neer op kritiek geven op, met als ondertoon steeds weer die vermaledijde Vlaams Belangers... Zoek de tien verschillen.
khaled is offline  
Oud 21 juli 2005, 10:05   #115
PelgrimForever
Europees Commissaris
 
PelgrimForever's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2005
Berichten: 7.200
Stuur een bericht via MSN naar PelgrimForever
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Zijn dat diezelfde (volgens de politiek correcte media) domme, achterlijke, werkloze, racistische en fascistische debiele randfiguren die nog niet tot 10 kunnen tellen die nu plots in staat geacht worden om alle 70 punten van een (oud) programma klakkeloos van buiten kennen ? Grappig bochtenwerk.
Schelden, goe goed jullie VB'ers dat ook kunnen, helpt niet.
Uitlachen met nepargumenten evenmin.
Het 70 puntenprogramma had zwaar racistische elementen,
daar is geen ontkennen aan, geen bochtenwerk aan.
Toegeven dat jullie fout zaten kunnen jullie blijkbaar niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Heeft Verhofstadt ooit afstand genomen van zijn burgermanifesten ? Er staat nochtans ook genoeg in om hem door het CGKR te laten veroordelen.
Het gaat hier over het VB.
Daar heeft konijnetand niks mee te zien (Ik verdedig em alvast niet,
nog minder ben ik een aanhanger)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Ben jij je er trouwens van bewust dat een zekere Vermeersch (rabiaat anti-Vlaams Belanger) zowaar verschillende punten van het oude Vlaams Blok programma in de praktijk wil omzetten ?
Ik heb het al veelvuldig aangehaald:
naast hun racistische standpunten zou het niet verstandig zijn die paar
goeie punten van het VB weg te gooien.
Zelfs de meest verfoeilijke systemen hadden zo hun goeie zaken,
van communisten tot fascisten, wat hen net zo min als aanvaardbaar maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
En die van de anti-Vlaams Belangers komen meestal neer op kritiek geven op, met als ondertoon steeds weer die vermaledijde Vlaams Belangers... Zoek de tien verschillen.
Bij gebrek aan argumenten honend lachen en schelden.
Als je met niks beters kunt afkomen moeten jullie eens dringend aan zelfonderzoek gaan doen.

Ik heb een topic geopend over België - de splitsing.
Ik vraag oplossingen, praktische regelingen.
Voorlopig doodse stilte.
Oplossingen bedenken bij het VB is echt wel iets teveel gevraagd he ...
__________________
Pelgrim
[post=1803775] The B@ron roept net als vuilB op tot geweld [/post]
Cashflow, alias Austrian, alias born2bewild, het stalken gaat door.
Thai bedreigt mij fysiek
Vlaams belangers dwepen met Hitler
PelgrimForever is offline  
Oud 21 juli 2005, 13:38   #116
anakin
Partijlid
 
anakin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Nagel op de kop !
Zever en pakskes.....
Pelgrimke, uw vooringenomenheid omtrent het Vlaams Belang druipt er vanaf.
Uw braaf jong moslimkes hebben in de 21ste eeuw wel het internet en vele andere communicatiemiddelen ter hunner beschikking.
Zie maar in Engeland, waar de zelfmoordterroristen het hele gamma van communicatiemiddelen en informatie gebruiken om onschuldige burgers te doden.
Zij hadden wel de keuze....
anakin is offline  
Oud 21 juli 2005, 13:40   #117
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Het 70 punten programma ooit doorgenomen ?
Officieel komt het niet meer in het programma voor,
maar reken maar dat de kiezers dit nog kennen.
En er is al aangehaald van winterboy dit slechts "in de koelkast" heeft gelegd,
maar er geensinds afstand van heeft genomen.

Voor de rest een kleine kanttekening bij het karakter van het VB.
Lees eens de titels van de topics die door VB'ers en gelijkgestemden zijn
gemaakt.
Het komt veel neer op kritiek geven op,
met als ondertoon steeds weer die vermaledijde vreemdelingen.
Ik moet je bekennen dat ik het 70 punten programma niet heb doorgenomen, maar het VB heeft er afstand van genomen en een nieuw partijprogramma geschreven. Dat heb ik zoals gezegd doorgenomen.

Wat de topics die door VB'ers worden opgestart betreft is de partijtop niet verantwoordelijk. Het zijn individuele standpunten van leden en sympathisanten. Als je 1.000.000 kiezers vertegenwoordigt zitten er ongetwijfeld een aantal tussen die uit de bocht gaan. Dit is onvermijdelijk.
Iedere partij of beweging heeft diehards. Ik ben ervan verzekerd dat 99 %
van de moslims heel redelijke mensen zijn. Maar de 1 % moslimfanatici verzieken de hele boel.

Voor de rest heb ik zo eerlijk als mogelijk geantwoord op je openingstopic.
Dat is mijn democratisch recht.
robert t is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:07   #118
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Schelden, goe goed jullie VB'ers dat ook kunnen, helpt niet.
Uitlachen met nepargumenten evenmin.
Het 70 puntenprogramma had zwaar racistische elementen,
daar is geen ontkennen aan, geen bochtenwerk aan.
Toegeven dat jullie fout zaten kunnen jullie blijkbaar niet.



Het gaat hier over het VB.
Daar heeft konijnetand niks mee te zien (Ik verdedig em alvast niet,
nog minder ben ik een aanhanger)



Ik heb het al veelvuldig aangehaald:
naast hun racistische standpunten zou het niet verstandig zijn die paar
goeie punten van het VB weg te gooien.
Zelfs de meest verfoeilijke systemen hadden zo hun goeie zaken,
van communisten tot fascisten, wat hen net zo min als aanvaardbaar maakt.



Bij gebrek aan argumenten honend lachen en schelden.
Als je met niks beters kunt afkomen moeten jullie eens dringend aan zelfonderzoek gaan doen.

Ik heb een topic geopend over België - de splitsing.
Ik vraag oplossingen, praktische regelingen.
Voorlopig doodse stilte.
Oplossingen bedenken bij het VB is echt wel iets teveel gevraagd he ...
Alhoewel je topic niet bepaald over België -de splitsing gaat, wil ik er toch even op reageren. Kan je één belofte citeren die deze vleugellamme regering heeft gerealiseerd? Leven we niet in een land met
twee snelheden? Je hoeft geen nationalist te zijn om te beseffen dat dit apenland geen enkele meerwaarde meer biedt voor de Vlamingen. De zielige 21-juli rede van onze opperbubbel, gedicteerd door konijnentand
Verafstoot, was een totale afgang. Splitsen die boel!
robert t is offline  
Oud 21 juli 2005, 14:08   #119
Jampie
Minister
 
Geregistreerd: 25 oktober 2004
Berichten: 3.287
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw
Lees de verkiezingsuitslagen van enkele maanden nadien.
Wat heeft dat er mee te maken ?
Jampie is offline  
Oud 21 juli 2005, 17:17   #120
khaled
Schepen
 
Geregistreerd: 14 juli 2003
Berichten: 461
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Schelden, goe goed jullie VB'ers dat ook kunnen, helpt niet.
Uitlachen met nepargumenten evenmin.
Als je enerzijds Vlaams Belangers beschouwd als "verstandelijk minderwaardig", en anderzijds hun ervan verdenkt dat ze gans het 70-puntenprogramma van buiten kennen, dan moet je niet komen klagen dat men je niet serieus neemt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Het 70 puntenprogramma had zwaar racistische elementen,
daar is geen ontkennen aan, geen bochtenwerk aan.
Toegeven dat jullie fout zaten kunnen jullie blijkbaar niet.
Graag een overzicht met de punten uit het door jou als het 'rode boekje der Vlaams Belangers' beschouwde 70 punten programma aub.
Ik heb geen zin om te gaan zoeken in je vorige topics, dus mocht je dit reeds gedaan hebben, geef dan een link naar die topic.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Het gaat hier over het VB.
Daar heeft konijnetand niks mee te zien (Ik verdedig em alvast niet,
nog minder ben ik een aanhanger)
Neen, het gaat over afstand nemen van programma's uit het verleden. Verhofstadt zijn manifesten zijn ook racistisch. Tussen haakjes, 'konijnetand' is een scheldwoord.... Niveau aub.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Ik heb het al veelvuldig aangehaald:
naast hun racistische standpunten zou het niet verstandig zijn die paar
goeie punten van het VB weg te gooien.
Zelfs de meest verfoeilijke systemen hadden zo hun goeie zaken,
van communisten tot fascisten, wat hen net zo min als aanvaardbaar maakt.
Toevallig heeft Vermeersch er wel de zogehete racistische punten uitgehaald om in de praktijk om te zetten....

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Bij gebrek aan argumenten honend lachen en schelden.
Als je met niks beters kunt afkomen moeten jullie eens dringend aan zelfonderzoek gaan doen.
Jij hebt het over Vlaams Belangers, ik over anti-Vlaams Belangers. En jij beschuldigt mij van een gebrek aan argumenten en honend lachen en schelden... Jongen (of meisje), weet jij wel wat je wil ? Ik denk dat jij best eens op zelfonderzoek gaat. En leer ondertussen ook nog wat Nederlands (zie vette letters), 't kan de duidelijkheid alleen maar ten goede komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PelgrimForever
Ik heb een topic geopend over België - de splitsing.
Ik vraag oplossingen, praktische regelingen.
Voorlopig doodse stilte.
Oplossingen bedenken bij het VB is echt wel iets teveel gevraagd he ...
Deze topic gaat over het vermeende racisme van het Vlaams Belang. Toon het aan.
khaled is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be