Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 18 januari 2010, 20:11   #441
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steve_M's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 13.586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
denk dat je niet mee bent wat ik duidelijk wou maken.
Ik denk het wel. Jij schreef:

Citaat:
misschien dat jij geen probleem daarmee hebt met acties die achterbaks zijn en over politiek gaan ipv echt de mensen willen helpen.
Hoezo, achterbaks? Ze geven zelf toe dat het bedoeld was als politiek signaal (een signaal waar ik het niet mee eens ben, maar dat is irrelevant). Politiek geïnspireerd en niet alleen maar om de mensen echt te helpen? Het is dan ook een politieke partij en niet caritas, he. Liefdadigheid is trouwens zelden alleen maar "om de mensen te helpen". Denk maar aan de eeuwen katholieke liefdadigheid die vooral bedoeld was om zieltjes te winnen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 08:34   #442
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zitten die ook achter een cordon?

Wie is dat dan?
Die zitten in dezelfde parlementen, waar iedere verkozene dezelfde rechten heeft, qua spreken, vragen, indienen.

Bent u opok nog zo goedgelovig dat je hun vergoeilijking van hun onkunde en luiheid gelooft? Een meerderheid kan voorstelllen overnemen, of "pikken", maar dan moet je er eerst wel hebben die haalbaar, becijferd en uitgewerkt zijn. Tot nu kon niemand mij een dergelijk dossier van het VB voorleggen. U wel?

Het ging over Greta D'hondt, schrik van iedere minister van sociale zaken en tewerkstelling, zeker ten tijde van paars, als ze inde oppositie zat.
Het was ook die die leterme een klop gaf, toen hij boertig en zonderrespect een babbeltje kwam doen met haar achterbuur terwijl zij aan het woord was.
Ze werd opzij gezet voor de volvo baas, die ondertussen vertrokken is.
Ze werkt nu ook deeltijds en gratis voor de armen bij welzijnszorg in brussel.

Laatst gewijzigd door spherelike : 19 januari 2010 om 08:38.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 08:46   #443
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zitten die ook achter een cordon?

Wie is dat dan?
Die zitten in dezelfde parlementen, waar iedere verkozene dezelfde rechten heeft, qua spreken, vragen, indienen.

Het ging over Greta D'hondt, schrik van iedere minister van sociale zaken en tewerkstelling, zeker ten tijde van paars, als ze inde oppositie zat.
Het was ook die die leterme een klop gaf, toen hij boertig en zonderrespect een babbeltje kwam doen met haar achterbuur terwijl zij aan het woord was.
Ze werd opzij gezet voor de volvo baas, die ondertussen vertrokken is.
Ze werkt nu ook deeltijds en gratis voor de armen bij welzijnszorg in brussel.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 10:41   #444
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Die zitten in dezelfde parlementen, waar iedere verkozene dezelfde rechten heeft, qua spreken, vragen, indienen.

Bent u opok nog zo goedgelovig dat je hun vergoeilijking van hun onkunde en luiheid gelooft? Een meerderheid kan voorstelllen overnemen, of "pikken", maar dan moet je er eerst wel hebben die haalbaar, becijferd en uitgewerkt zijn. Tot nu kon niemand mij een dergelijk dossier van het VB voorleggen. U wel?
Ze zitten dus niet zoals het VB achter een cordon bedoel je?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 11:58   #445
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ze zitten dus niet zoals het VB achter een cordon bedoel je?
Sorry hoor, maar wie nog gelooft dat het VB achter een cordon zitten dat ze zelf niet willen, is een dommekloot.

Als je naar de (in)formateur stapt met een puntennota, te nemen of te laten, dan zet je jezelf buiten spel, en dan is dat niet de schuld van de anderen.
Iedereen weet dat niemand alleen kan regeren, tenzij met absolute meerderheid. Als je niet bereidt zijt compromissen te sluiten, dan zet je jezelf buiten spel.
Handig is het natuurlijk om dommekloten te laten geloven dat het niet uw schuld is, zo verzeker je jezelf van de sympathie van die dommekloot, en zit je gebeiteld op je vetbetaalde stoel, zonder iets te hoeven doen. Want die dommekloot gelooft nog dat je niets kan, niets mag doen. Iemand die nog twee bruikbare hersencellen overheeft weet uiteraad dat dit niet waar is, en dat ze net als ieder ander parlementair, hun mandaat volledig kunnen invullen.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:32   #446
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Sorry hoor, maar wie nog gelooft dat het VB achter een cordon zitten dat ze zelf niet willen, is een dommekloot.

Als je naar de (in)formateur stapt met een puntennota, te nemen of te laten, dan zet je jezelf buiten spel, en dan is dat niet de schuld van de anderen.
Iedereen weet dat niemand alleen kan regeren, tenzij met absolute meerderheid. Als je niet bereidt zijt compromissen te sluiten, dan zet je jezelf buiten spel.
Handig is het natuurlijk om dommekloten te laten geloven dat het niet uw schuld is, zo verzeker je jezelf van de sympathie van die dommekloot, en zit je gebeiteld op je vetbetaalde stoel, zonder iets te hoeven doen. Want die dommekloot gelooft nog dat je niets kan, niets mag doen. Iemand die nog twee bruikbare hersencellen overheeft weet uiteraad dat dit niet waar is, en dat ze net als ieder ander parlementair, hun mandaat volledig kunnen invullen.
Ik denk dat als je gelijk moest hebben je heel wat minder zou vloeken.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:36   #447
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik denk dat als je gelijk moest hebben je heel wat minder zou vloeken.
Als dat je stelling is, dan heb ik helemaal gelijk, tenzij jij ergens een vloek kan vinden?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 januari 2010, 14:57   #448
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Als dat je stelling is, dan heb ik helemaal gelijk, tenzij jij ergens een vloek kan vinden?
We schijnen elkaar niet te begrijpen, laat ons het hier maar bijhouden.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 12:01   #449
Jarno
Parlementsvoorzitter
 
Jarno's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2006
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.020
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik gun de daklozen alle hulp, meen nog ik doe actief mee. Vandaar dat ik des te koleiriger ben als men de miserie van deze mensen politiek misbruikt. En zelfs bij deze sukkelaars de eigen volk gedachte wil doordrukken.
Blijkbaar hebben die vetbetaalde parlementaire broekverslijter niet door dat echte armoede echte solidariteit schept, over godsdienst, cultuur en afkomst heen.

U weet allicht zelf wel beter dat het niet over hulp gaat, maar over een politieke zet. U mag dat blijven verdedigen, maar in eer en geweten?
Ga jij zelf een behoeftige voorbijsturen? Als nu blijkt dat zijn godsdienst varkensvlees enkel in uiterste nood toelaat, ga jij dan cheken of hij wel in uiterste nood is en hem spek aanbieden?
Vind jij dit echt nog medemenselijk, niets aan de hand?
Zo een beetje gelijk linkse krakers die kraken om armen te helpen maar niemand toelaten die hun politieke visie niet deelt? Of is het zo dat je enkel mag discrimineren op basis van overtuiging maar niet op afkomst?
__________________
"Het hele probleem met de wereld is dat dwazen en fanatici altijd zo zeker van zichzelf zijn, en wijze mensen toch zo vol van twijfel."
Bertrand RUSSEL
Jarno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 12:54   #450
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Sorry hoor, maar wie nog gelooft dat het VB achter een cordon zitten dat ze zelf niet willen, is een dommekloot.

Als je naar de (in)formateur stapt met een puntennota, te nemen of te laten, dan zet je jezelf buiten spel, en dan is dat niet de schuld van de anderen.
Iedereen weet dat niemand alleen kan regeren, tenzij met absolute meerderheid. Als je niet bereidt zijt compromissen te sluiten, dan zet je jezelf buiten spel.
Handig is het natuurlijk om dommekloten te laten geloven dat het niet uw schuld is, zo verzeker je jezelf van de sympathie van die dommekloot, en zit je gebeiteld op je vetbetaalde stoel, zonder iets te hoeven doen. Want die dommekloot gelooft nog dat je niets kan, niets mag doen. Iemand die nog twee bruikbare hersencellen overheeft weet uiteraad dat dit niet waar is, en dat ze net als ieder ander parlementair, hun mandaat volledig kunnen invullen.
Wat een verzuurdheid en frustratie. Zou je van 2010 toch niet eens proberen een vrolijker jaar te maken? Iemand die zoveel vuile woordjes gebruikt op amper enkele zinnen moet het toch wel erg te pakken hebben ..

Laatst gewijzigd door Savatage : 20 januari 2010 om 12:55.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 12:58   #451
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik gun de daklozen alle hulp, meen nog ik doe actief mee.
Bullshit. Als mensen van een andere politieke strekking als jij aan daklozenhulp doen kan je het niet verkroppen. Lees je eigen berichtjes er maar eens op na in deze thread, ze getuigen van de frustraties die deze daklozenhulp in jou naar boven brengt.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 13:40   #452
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wat een verzuurdheid en frustratie. Zou je van 2010 toch niet eens proberen een vrolijker jaar te maken? Iemand die zoveel vuile woordjes gebruikt op amper enkele zinnen moet het toch wel erg te pakken hebben ..
Als jij een verhaal vertelt over jan, ga je dan in iedere zin van voornaam veranderen?
Ik vertel een verhaal over in mijn ogen dommekloten. konsequent in iedere zin bij naam genoemd.
Ik zeg ook waarom, dus is dat alles behalve verzuurd, of is iedereen verzuurd, die niet in aanbidding valt voor "de goeie vondst" van de xenofobe partij?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 13:42   #453
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
De VB geeft soep. De andere partijen geven soepsidie.
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 13:43   #454
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Bullshit. Als mensen van een andere politieke strekking als jij aan daklozenhulp doen kan je het niet verkroppen. Lees je eigen berichtjes er maar eens op na in deze thread, ze getuigen van de frustraties die deze daklozenhulp in jou naar boven brengt.
Natuurlijk , mijn posts staan vol van verwijten naar poverello, het rode kruis, de vierde wereldbeweging, het leger des heils,.... en de zovele ander verenigingen die DAGELIJKS met de problematiek begaan zijn.
Kan jij jezelf echt hiervan overtuigen?
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 14:38   #455
the_dude
Eur. Commissievoorzitter
 
the_dude's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 augustus 2005
Locatie: Ekeren
Berichten: 8.149
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Natuurlijk , mijn posts staan vol van verwijten naar poverello, het rode kruis, de vierde wereldbeweging, het leger des heils,.... en de zovele ander verenigingen die DAGELIJKS met de problematiek begaan zijn.
Kan jij jezelf echt hiervan overtuigen?

ja, maar het VB is van mening dat die organisaties hun kiespubliek niet vertegenwoordigen, dus doen ze zelf maar iets kwestie van toch ergens hun dotaties aan op te doen. En geef toe, toch beter aan een soep zoals hier (en ik ga ervan uit dat er deftige stukken vlees in zaten ) dan aan een brochure met beloftes, waarvan het de bedoeling niet is om ze uit te voeren, of een daguitstapje voor de leden of een 'werk'bezoek, zoals we ze kennen in de politiek, naar een of ander schoon land voor de partijtop.
Ik denk dat de organisatie die u opsomt, hoogstwaarschijnlijk ook wel eens lachen met wat komt politieke partij hier nu doen? Zich wat bekommeren om de daklozen (verstaan als: mensen zonder domicilie die geen stem hebben), dat doen politici normaal gezien niet? En anderzijds blij zijn dat er een dag was waarop er iets meer eten was.

Je kan ook kijken naar de reactie vanuit de maatschappij op een of andere aardbeving ergens ter wereld, iedereen geschokt en we moeten met z'n allen weer in de geldbeugel en de media speelt weer mee en over dit evenement (want het is geen natuurramp meer, het is een evenement) zul je de politiek wel horen.
En volgend jaar zullen weer mensen sterven de kou in onze stations, en volgend jaar zullen er minstens evenveel daklozen in ons land rondlopen; maar ja die zijn niet interessant genoeg voor de beleidsmakers.
__________________
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming
nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën
hebben die niet.''

Laatst gewijzigd door the_dude : 20 januari 2010 om 14:47.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 15:56   #456
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
ja, maar het VB is van mening dat die organisaties hun kiespubliek niet vertegenwoordigen, dus doen ze zelf maar iets kwestie van toch ergens hun dotaties aan op te doen. En geef toe, toch beter aan een soep zoals hier (en ik ga ervan uit dat er deftige stukken vlees in zaten ) dan aan een brochure met beloftes, waarvan het de bedoeling niet is om ze uit te voeren, of een daguitstapje voor de leden of een 'werk'bezoek, zoals we ze kennen in de politiek, naar een of ander schoon land voor de partijtop.
Ik denk dat de organisatie die u opsomt, hoogstwaarschijnlijk ook wel eens lachen met wat komt politieke partij hier nu doen? Zich wat bekommeren om de daklozen (verstaan als: mensen zonder domicilie die geen stem hebben), dat doen politici normaal gezien niet? En anderzijds blij zijn dat er een dag was waarop er iets meer eten was.

Je kan ook kijken naar de reactie vanuit de maatschappij op een of andere aardbeving ergens ter wereld, iedereen geschokt en we moeten met z'n allen weer in de geldbeugel en de media speelt weer mee en over dit evenement (want het is geen natuurramp meer, het is een evenement) zul je de politiek wel horen.
En volgend jaar zullen weer mensen sterven de kou in onze stations, en volgend jaar zullen er minstens evenveel daklozen in ons land rondlopen; maar ja die zijn niet interessant genoeg voor de beleidsmakers.
Ik kan je volgen.

Ik zou echter dan liever een geldelijke donatie zien aan één of meerdere organisaties die dagelijks actief zijn op het terrein, en die zicht hebben op de echte noden.
Ze kunnen dan nog een persbericht de wereld insturen over hoe ze begaan zijn met deze sukkelaars, en hoeveel ze gegeven hebben.
Minder stunt en minder dubbele bodem, maar volgens de verdedigers was het louter om de hulp te doen, dus....
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 19:50   #457
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Ik kan je volgen.

Ik zou echter dan liever een geldelijke donatie zien aan één of meerdere organisaties die dagelijks actief zijn op het terrein, en die zicht hebben op de echte noden.
Ze kunnen dan nog een persbericht de wereld insturen over hoe ze begaan zijn met deze sukkelaars, en hoeveel ze gegeven hebben.
Minder stunt en minder dubbele bodem, maar volgens de verdedigers was het louter om de hulp te doen, dus....
Dat kunnen ze niet doen. Heelwat organisaties willen geen geld van het VB. Ze moesten dus wel zelf iets organiseren. En dan is het weer niet goed.
Waren er klachten over de kwaliteit van de soep ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 20:27   #458
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat kunnen ze niet doen. Heelwat organisaties willen geen geld van het VB. Ze moesten dus wel zelf iets organiseren. En dan is het weer niet goed.
Waren er klachten over de kwaliteit van de soep ?
Dat zegt dan veel over hoe het VB gezien wordt door organisaties die anders nog niet te veel hulp weigeren.
Ik heb ooit geweten dat ze voor buitenlandse hulp eisten dat er een briefje in ieder pakket zou zitten met de tekst "vanwege het solidaire vlaamse volk".

met vertalen, drukken, en in ieder pakket steken, was de hulp misschien al niet meer nodig.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 21:42   #459
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
Dat zegt dan veel over hoe het VB gezien wordt door organisaties die anders nog niet te veel hulp weigeren.
Ik heb ooit geweten dat ze voor buitenlandse hulp eisten dat er een briefje in ieder pakket zou zitten met de tekst "vanwege het solidaire vlaamse volk".

met vertalen, drukken, en in ieder pakket steken, was de hulp misschien al niet meer nodig.
Dat zegt eerder iets over die organisaties zelf. Ge kunt trouwens beter iets rechtstreeks geven aan de mensen die het nodig hebben dan aan deze "organisaties". Van uw giften daaraan komt haast niets terecht bij de mensen zelf. Quasi alles gaat op in werkingskosten. De bazen van bijvoorbeeld 11.11.11. verdienen meer dan 7000 euro per maand. Vindt u dat normaal ? De "weldoener" uithangen maar dan enkel en alleen maar op voorwaarde er in eerste instantie zelf beter van te worden. Geef mij dan maar de soep van het VB.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 januari 2010, 22:49   #460
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat zegt eerder iets over die organisaties zelf. Ge kunt trouwens beter iets rechtstreeks geven aan de mensen die het nodig hebben dan aan deze "organisaties". Van uw giften daaraan komt haast niets terecht bij de mensen zelf. Quasi alles gaat op in werkingskosten. De bazen van bijvoorbeeld 11.11.11. verdienen meer dan 7000 euro per maand. Vindt u dat normaal ? De "weldoener" uithangen maar dan enkel en alleen maar op voorwaarde er in eerste instantie zelf beter van te worden. Geef mij dan maar de soep van het VB.
Welk percentage van de budgetten van VB gaat naar werkingsmiddelen en verloningen?
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 20 januari 2010 om 22:50.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be