Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 januari 2020, 16:18   #1541
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Spoedig herstel & laat je niet klein krijgen.
Laat ons zeggen dat ik veel gezonder uit de operatie ben gekomen.
Me nu nog klein krijgen? Die kans is klein en ik sta ook al een geruime tijd niet meer alleen.
Ook in mijn strijd tegen onze fiscus wordt ik door goede mensen met de beste zorgen omringd.



Bedank voor je steun.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 16:33   #1542
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Je gaat nog een boegbeeld worden Johan. Een voorbeeld voor allen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 17:14   #1543
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Je gaat nog een boegbeeld worden Johan. Een voorbeeld voor allen.
Tja, je moet wel weten dat hij voor zijn broeders van beulen stemt PVDA, en dan komen de linksen eraan gehuppeld.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 17:25   #1544
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja, je moet wel weten dat hij voor zijn broeders van beulen stemt PVDA, en dan komen de linksen eraan gehuppeld.
En hoe verandert dit inzicht de situatie?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 19:04   #1545
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe verandert dit inzicht de situatie?
Hij klaagt het systeem aan dat hij steunt door zijn stem nml. politieke linkse benoemingen.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2020, 19:44   #1546
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beste mensen,

De meest pijnlijke maar ook mooiste kerstmis die ik me kan herinneren.

Die 10 jaar die onze fiscus alles in het werk heeft gesteld om ons de dood in te jagen hebben me alleen maar sterker, kwader en onverzettelijker gemaakt. En op een bevlogen moment dan denk je bij jezelf …. die steeds terugkerende pijn …. toch maar eens naar de cardioloog …. wie weet is het meer dan die stress waaraan we al die tijd gewoon aan zijn geworden.

En dan stap je van die ene wereld waarin inefficiëntie, domheid, isoleren van info, afwimpelen van verantwoordelijkheid mekaar voor de voeten loopt om toch op het hoogste schavotje te kunnen belanden naar een totaal andere wereld, een totaal tegengestelde.
Woensdag 18 december, afspraak met een cardioloog in Bilzen. Fietsje trappen, de dokter wist onmiddellijk hoe laat het was en twee uur later lag ik op medium care in het Ziekenhuis Oost Limburg. De ene test volgde de andere op en dankzij mijn niet al te slechte fysieke conditie lag ik de dag daarna op de operatietafel om via een slagaders de boel te herstellen. Dat was ijdele hoop en vier overbruggingen waren noodzakelijk. In deze wereld geen plaats voor gelul en gezever en dat was, na 10 jaar heel andere ervaringen opgedaan te hebben, wel even wennen. Het woord 'hoogdringend' heeft hier nog impact en is in staat om dingen te verschuiven. De operatie werd helemaal naar het begin van de wachtrij verschoven en reeds maandag om 21,00 uur kon vrouwlief me even bezoeken op intensive care. Alles was super verlopen en de ambtenaren die het onderwerp van deze draad kennen zullen wel in hun binnenste vloeken en dit toch extra jammer vinden.

Zoals iedereen weet verhuis je na enkele dagen naar een gewone afdeling. Verplegers en verpleegsters met een brede glimlach, ja ook tijdens deze feestdagen. Alles kits Johan?
Verplegers en verpleegsters met Vlaamse namen... met anders klinkende moeilijke namen... identieke toewijding.
Mensen die vanzelfsprekend vinden om hun job naar behoren uit te voeren ook al krijgen ze te maken met mensen die ze niet kennen en ook nooit zullen kennen. Ik wist niet waar ik het had, ze bestaan dus nog – die goede mensen.
Ik wens u een spoedig herstel.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 09:18   #1547
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Tja, je moet wel weten dat hij voor zijn broeders van beulen stemt PVDA, en dan komen de linksen eraan gehuppeld.
Maddox een linkse? Denk ik niet hoor.
Ik een linkse? Ja, daar zit je plat op. Het rechtse en liberaal denken heeft de wereld van vandaag gecreëerd. Even rondkijken en oordelen of het je bevalt.
Indien niet zijn er alternatieven. SPa, PVDA, Groen en waarom niet , in mindere mate nog CD&V.
Mensen die op rechts stemmen maken een politieke keuze omdat ze denken dat ze met die keuze zichzelf beschermen. Dat is en illusie. Enkel een wereld die rechtvaardig in elkaar zit voor iedere burger kan die beschermen.

Als Jan Jambon zegt dat hij een goed akkoord op tafel heeft gelegd omdat iedereen een beetje ontevreden is dan heeft hij juist niks gepresteerd. Het betekend dat hij niets gedaan heeft aan de mistoestanden die er heersen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 09:19   #1548
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik wens u een spoedig herstel.
Merci man.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 09:24   #1549
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hij klaagt het systeem aan dat hij steunt door zijn stem nml. politieke linkse benoemingen.
Het 'systeem' is corrupt. Reden genoeg om het aan te klagen. En als jij wil beweren dat de PVDA (of groen - of SPa ) hier enige inbreng in heeft gehad dan
hoor ik het graag hoe dat dan in zijn werk is gegaan.

Van welke strekking is onze voorzitter van de Fiscus eigenlijk?
Die kon al jaren geleden opgetreden hebben en ik vraag me af of het bewust aan de zijlijn blijven staan niet kan beschouwd worden als schuldig verzuim.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 4 januari 2020 om 09:28.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2020, 09:59   #1550
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Het 'systeem' is corrupt. Reden genoeg om het aan te klagen. En als jij wil beweren dat de PVDA (of groen - of SPa ) hier enige inbreng in heeft gehad dan
hoor ik het graag hoe dat dan in zijn werk is gegaan.

Van welke strekking is onze voorzitter van de Fiscus eigenlijk?
Die kon al jaren geleden opgetreden hebben en ik vraag me af of het bewust aan de zijlijn blijven staan niet kan beschouwd worden als schuldig verzuim.
Probeer eens te achterhalen welke partijkaart al die ambtenaren die u zo bij uw pietje hadden, hebben. We weten van links dat ze zelfs ne loodgieter als rechter zouden benoemen als het hen uitkomt. Links is 1 pot nat de misdaden zijn legio en in de Walen is het nog iets erger dan hier.
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 16:38   #1551
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Probeer eens te achterhalen welke partijkaart al die ambtenaren die u zo bij uw pietje hadden, hebben.
Daar ga ik hier niet mee beginnen. Er komt wel, samen met de uitgave van het boek, een interactieve website waar dit hele dossier zeer grondig gaat worden beschreven, we gaan ons zelfs wagen aan analyses. Bedoeling is om iedereen de mogelijkheid te geven om 'zijn' realiteit te koppelen aan hoe het er bij overheidsdiensten echt aan toe gaat.



Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
We weten van links dat ze zelfs ne loodgieter als rechter zouden benoemen als het hen uitkomt.
Waarom zou een gewone burger niet kunnen beschikken over een correct rechtvaardigheidsgevoel en juiste beslissingen kunnen nemen? Vergeet niet dat amper een kleine minderheid van de overheidsdiensten en gevestigde justitie nog het vertrouwen geniet van de burger.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Links is 1 pot nat de misdaden zijn legio.
Noem er eens een paar van de huidige generatie 'links'.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
in de Walen is het nog iets erger dan hier.
Dat is een losgeslagen regio met een mentaliteit die zeer dicht ligt bij pure misdaad …. en Federale en Vlaamse overheid staat beteuterd naar die opgestoken middenvinger te staren.

Al zo'n negen jaar geleden bewees een gerechtelijk onderzoek in Mechelen dat de fiscus van Namen mij een rol toebedeelde die alleen in hun fantasie bestaat.

Vandaag …. ja je leest het goed … eist de minister van financiën vertegenwoordigd door Rene R. (fiscus Namen) opnieuw zo'n 400.000€ op basis van … het gedachtengoed van Naamse fiscus anno 2008 ….
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2020, 17:20   #1552
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beste mensen,

De meest pijnlijke maar ook mooiste kerstmis die ik me kan herinneren.

Die 10 jaar die onze fiscus alles in het werk heeft gesteld om ons de dood in te jagen hebben me alleen maar sterker, kwader en onverzettelijker gemaakt. En op een bevlogen moment dan denk je bij jezelf …. die steeds terugkerende pijn …. toch maar eens naar de cardioloog …. wie weet is het meer dan die stress waaraan we al die tijd gewoon aan zijn geworden.

En dan stap je van die ene wereld waarin inefficiëntie, domheid, isoleren van info, afwimpelen van verantwoordelijkheid mekaar voor de voeten loopt om toch op het hoogste schavotje te kunnen belanden naar een totaal andere wereld, een totaal tegengestelde.
Woensdag 18 december, afspraak met een cardioloog in Bilzen. Fietsje trappen, de dokter wist onmiddellijk hoe laat het was en twee uur later lag ik op medium care in het Ziekenhuis Oost Limburg. De ene test volgde de andere op en dankzij mijn niet al te slechte fysieke conditie lag ik de dag daarna op de operatietafel om via een slagaders de boel te herstellen. Dat was ijdele hoop en vier overbruggingen waren noodzakelijk. In deze wereld geen plaats voor gelul en gezever en dat was, na 10 jaar heel andere ervaringen opgedaan te hebben, wel even wennen. Het woord 'hoogdringend' heeft hier nog impact en is in staat om dingen te verschuiven. De operatie werd helemaal naar het begin van de wachtrij verschoven en reeds maandag om 21,00 uur kon vrouwlief me even bezoeken op intensive care. Alles was super verlopen en de ambtenaren die het onderwerp van deze draad kennen zullen wel in hun binnenste vloeken en dit toch extra jammer vinden.

Zoals iedereen weet verhuis je na enkele dagen naar een gewone afdeling. Verplegers en verpleegsters met een brede glimlach, ja ook tijdens deze feestdagen. Alles kits Johan?
Verplegers en verpleegsters met Vlaamse namen... met anders klinkende moeilijke namen... identieke toewijding.
Mensen die vanzelfsprekend vinden om hun job naar behoren uit te voeren ook al krijgen ze te maken met mensen die ze niet kennen en ook nooit zullen kennen. Ik wist niet waar ik het had, ze bestaan dus nog – die goede mensen.
Ik wens je een goed herstel toe Johan! Eenmaal uit het ziekenhuis zal je wellicht nog een aangepast fitness-programma moeten doorlopen. Ga er stevig tegenaan.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:36   #1553
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik wens je een goed herstel toe Johan! Eenmaal uit het ziekenhuis zal je wellicht nog een aangepast fitness-programma moeten doorlopen. Ga er stevig tegenaan.
Dank je. Vandaag de eerste van 45 beurten (3 per week) . 2020 starten met een revalidatie van meerdere maanden, dat was helemaal niet verwacht.
Nu, het maakt ook onverwacht een hoop tijd vrij voor andere dingen.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2020, 10:39   #1554
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Beste mensen,

De meest pijnlijke maar ook mooiste kerstmis die ik me kan herinneren.

Die 10 jaar die onze fiscus alles in het werk heeft gesteld om ons de dood in te jagen hebben me alleen maar sterker, kwader en onverzettelijker gemaakt. En op een bevlogen moment dan denk je bij jezelf …. die steeds terugkerende pijn …. toch maar eens naar de cardioloog …. wie weet is het meer dan die stress waaraan we al die tijd gewoon aan zijn geworden.

En dan stap je van die ene wereld waarin inefficiëntie, domheid, isoleren van info, afwimpelen van verantwoordelijkheid mekaar voor de voeten loopt om toch op het hoogste schavotje te kunnen belanden naar een totaal andere wereld, een totaal tegengestelde.
Woensdag 18 december, afspraak met een cardioloog in Bilzen. Fietsje trappen, de dokter wist onmiddellijk hoe laat het was en twee uur later lag ik op medium care in het Ziekenhuis Oost Limburg. De ene test volgde de andere op en dankzij mijn niet al te slechte fysieke conditie lag ik de dag daarna op de operatietafel om via een slagaders de boel te herstellen. Dat was ijdele hoop en vier overbruggingen waren noodzakelijk. In deze wereld geen plaats voor gelul en gezever en dat was, na 10 jaar heel andere ervaringen opgedaan te hebben, wel even wennen. Het woord 'hoogdringend' heeft hier nog impact en is in staat om dingen te verschuiven. De operatie werd helemaal naar het begin van de wachtrij verschoven en reeds maandag om 21,00 uur kon vrouwlief me even bezoeken op intensive care. Alles was super verlopen en de ambtenaren die het onderwerp van deze draad kennen zullen wel in hun binnenste vloeken en dit toch extra jammer vinden.

Zoals iedereen weet verhuis je na enkele dagen naar een gewone afdeling. Verplegers en verpleegsters met een brede glimlach, ja ook tijdens deze feestdagen. Alles kits Johan?
Verplegers en verpleegsters met Vlaamse namen... met anders klinkende moeilijke namen... identieke toewijding.
Mensen die vanzelfsprekend vinden om hun job naar behoren uit te voeren ook al krijgen ze te maken met mensen die ze niet kennen en ook nooit zullen kennen. Ik wist niet waar ik het had, ze bestaan dus nog – die goede mensen.
voorspoedig herstel gewenst!
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 09:49   #1555
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
voorspoedig herstel gewenst!
Dank je wel. Wel verraderlijk hoe snel een mens aftakelt eens vastgekluisterd aan zijn (of haar) bed. Het belang van genoeg beweging nemen wordt daarmee nog eens dik onderlijnt. Dus, voor diegenen onder ons die te vaak verplicht zijn om al zittend werk te verrichten, stap, fiets en sport zo vaak als de mogelijkheid zich voordoet.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 januari 2020, 10:57   #1556
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Dank je wel. Wel verraderlijk hoe snel een mens aftakelt eens vastgekluisterd aan zijn (of haar) bed. Het belang van genoeg beweging nemen wordt daarmee nog eens dik onderlijnt. Dus, voor diegenen onder ons die te vaak verplicht zijn om al zittend werk te verrichten, stap, fiets en sport zo vaak als de mogelijkheid zich voordoet.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 januari 2020, 12:27   #1557
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Een artikel uit "Het Laatste Nieuws" trok vanmorgen even mijn aandacht.



En dan herinner ik me het gesprek dat ik jaren geleden heb gehad met een inspecteur van de gerechtelijke politie van Mechelen. ( 2012 ... (!) )
" kijk mijnheer Daelemans, om de documenten in uw bezit te krijgen die U van elke betrokkenheid vrijpleiten hoeft U helemaal niks te doen. Nog enkele weken en het onderzoek is afgerond en het dossier gaat dan naar de procureur waar iedereen die het nodig acht het kan inlezen en kopijen kan vragen.

We zijn nu 2020 en bij mijn weten is het dossier is nog steeds niet doorgestuurd naar procureur, ik denk dat als benadeelde burgerlijke partij ik hiervan wel op de hoogte zou gebracht zijn.

Nu is er van ons uit (burgerlijke partij) een schade-eis opgesteld en het lijkt me verstandig om in de loop van de week eens na te gaan wat er met het onderzoek aan de hand is en of er al dan niet sprake is van 'afkoping' van straf. Het zou opnieuw van de overheid uit zeer gortig zijn dat er een minnelijke schikking wordt getroffen met de deugnieten en de burgerlijke partijen verder zelf maar moeten opdraaien voor hun geleden schade.

Ook kom ik graag te weten of de stukken uit een 'afgekocht' dossier openbaar mogen gemaakt worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 11 januari 2020 om 12:28.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 19:18   #1558
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Info is binnen.
Het strafdossier zou zeer recent afgerond zijn en de eindvordering zou kunnen opgemaakt worden. Van zodra deze is opgemaakt zal dit ook worden meegedeeld.
Niettegenstaande vergelijkbare info al sinds 2012 ons een stand van zaken berichten waar niks van waar bleek te zijn ben ik toch geneigd dit bericht te geloven.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 januari 2020, 22:16   #1559
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

We kennen ondertussen ook de conclusiekalender, de derde in rij.

Conclusies procedure eerste aanleg 2011: 3/10/2011 - 30/11/2011 - 09/01/2012 - 09/02/2012 - 09/03/2012 ( document toen reeds al ondertekend door R.R. - huidige raadsman van de fiscus)

Conclusies procedure Hof van Beroep Luik 2014 : 30/06/2014 - 30/09/2014 - 30/11/2014 - 30/01/2015 ( in samenspraak met R.R. raadsman van fiscus )

Procedure en conclusies naar aanleiding van de door onze fiscus ingestelde subsidiaire belasting. ( 30/10/2019 bedrag; 394.046.18€) : 11/03/2020 - 30/06/2020 - 30/09/2020 - 31/12/2020
Pleiten zal dus doorgaan begin 2021.

Ik ga van de gelegenheid gebruik maken om enkele bijzondere kantelmomenten op te lijsten, kwestie van nieuwe lezers die een poging willen wagen om deze “fantastische affaire” te begrijpen wat op weg te helpen.

December 2005: De bvba APM&ed wordt overgelaten door Daelemans Johan en overgenomen door Coumans Patrick.
Mei 2008: Er wordt een BTW-controle uitgevoerd bij de bvba APM&ed
Juni 2009: Een PV dat handelt over die BTW-controle wordt ter goedkeuring naar de Regionale directie Brussel 2 doorgestuurd. Dit document is het eerste document waarin door de fiscus van Ciney/Namen een verkeerde zaakvoerder wordt opgevoerd.

Er worden in die periode door de fiscus nog verschillende documenten doorgestuurd waarin de verkeerde zaakvoerder wordt vernoemd. Dit zowel intern als naar derden toe. Een voorbeeld dat kan tellen, in correspondentie naar een advocaat (Antwerpen) heeft de fiscus zelf een foute zaakvoerder aangewezen.

November 2009: Interne correspondentie leert ons dat de fiscus (Brussel – Namen) zicht krijgt op een fraudecarroussel waarin APM&ed bvba één van de vele vennootschappen is die hierin meedraaien.

Wat hierna gebeurd hou je niet voor mogelijk …. maar dat is voor één van volgende dagen.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 16 januari 2020 om 22:18.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 januari 2020, 12:05   #1560
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Dit is mijn introductiemail naar Eric Raeven toe, schrijver van ons verhaal en deze informatie is verstuurd op 6 mei 2012.

__________________________________________________ _____________________


Hallo Eric (Raeven)

Ons taxatieprobleem ontpopt zich tot een waanzinnig verhaal en het is nog realiteit ook.

Even een korte introductie.

Einde 2005 laat ik mijn zaak (APM&ed) over aan C******* P*****, via een voor bij onbekende boekhouder J** V******* , mij aangewezen door onze toenmalige boekhouder. Tijdens een BTW-controle in 2007 laat de dienstdoende ambtenaar het na om het staatsblad te raadplegen en voert mij op als zaakvoerder. Vervolgens word ik getaxeerd op de investeringen van C****** P***** ten bedrage van 230.000€.
Deze herziening 'inkomstenbelasting 2007' krijg ik begin 2010 in de bus.

Ik stap met deze fout naar het BTW-kantoor in Ciney waar ik geen inzake krijg in het dossier vermits ik geen zaakvoerder ben van APM&ed......

1. Via via kom ik te weten op welke manier ik een bezwaarschrift dien in te dienen wat ik ook onmiddellijk doe. Om eventuele vragen te beantwoorden bezoek ik de inspecteur die het dossier beheerd. Tijdens dit bezoek lijkt de oplossing een formaliteit in de vorm van een verklaring op te stellen door de boekhouder van C****** P*****. 5 dagen later is de verklaring overhandigd en de zaak zou moeten opgelost zijn.

Groot was mijn verbazing als mijn bezwaar wordt verworpen op basis van het ontbreken van rekening gegevens uit de '2007' boekhouding. Blijkbaar was de overheid niet in staat om de eigenaar van een rekening na te trekken, iets wat ons wel lukte na amper 15 min internet en 2 telefoons.
Het kwaad was echter geschied. De stap die nu diende ondernomen te worden was de overheid voor de rechter slepen, zo ook gedaan, datum....midden 2010.

De zaak zou voorkomen op 26 april 2012 en ondertussen dommelt iedereen in.

Rond 10 april 2012 krijgen we in enkele zinnen uitgelegd dat de zaak is verdaagd naar 14 februari 2013. Ik besluit me hierbij niet neer te leggen en wil de fouten die aan de basis van het dossier liggen laten corrigeren zodat er uiteindelijk geen dossier meer overblijft.

Na veel druk uitgeoefend te hebben op de ambtenaren die dit dossier beheren krijg ik met mondjesmaat informatie en val zo goed als van mijn stoel.

APM&ed bvba is met een schuldenberg aan de staat van bijna 1.000.000€ onder de neus van de overheid vertrokken naar de Dominicaanse Republiek waar het even later failliet is gegaan.
Het dossier van APM&ed bvba zit zelfs vandaag de dag 'niet op zijn plaats'. Straffer is nog, niemand houdt er zich mee bezig, er kraait geen haan meer naar en nog minder is dit dossier onderwerp van een onderzoek.

Ik denk bij mezelf...dan onderzoek ik het zelf maar...

Uitgerust met internet kom je ver. Zeker nu de publicaties van het Belgisch staatsblad online staan.
Ik had al eens publiciteit ontvangen op ons huisadres gericht aan een voor mij ongekende firma en besloot om al de bedrijven van de gemeente op te vragen en vervolgens de adressen te vergelijken met mijn huisadres. Raak... er waren niet minder dan 6 andere bedrijven die kortstondig op ons adres werden ingeschreven en uitgeschreven. Telkens met 4 terugkerende namen;
boekhouder J** V******* en zaakvoerders C****** P*****, L********** J** en P******* L**.

Ik vermoede al wat fraude maar de omvang deed me toch wat duizelen.
Deze bedrijven hadden opnieuw andere adressen waarmee ik op dezelfde manier aan nog meer bedrijven de namen van boven vernoemden kon linken.

Met deze lijst ben ik vrijdag (5 mei) naar de federale dienst financiën gestapt in Brussel waar ik ben verder geholpen door Jacquet Christian. Systematisch hebben we de gevonden BTW-nummers door het systeem gehaald en bij de derde was het opnieuw prijs.
Bedrijfsnaam: Global Trust International – onder de neus van de overheid naar het buitenland (Brazilië) met een schuld van 870.000€ aan de Belgische staat.
Zeer pikant detail...het dossier is verhuist naar de federale dienst in Namen en is daar 'verdampt',
kort uitgelegd...zonder gevolg naar de vuilbak verhuisd. GEEN verder onderzoek...niks.
Raad de namen eens van de boekhouder en zaakvoerders... J** V******* en C****** P*****, L********** J** en P******* L**.

Nu geloof ik niet dat ik op die paar uurtjes onderzoek alles heb blootgelegd van dit befaamde viertal, het verontrust me wel enorm dat IK, een onnozel particuliertje die fraude op het spoor kom en dat onze machtige administratie niet in staat is om MIJN overduidelijk 'pruts' dossier tot een goed einde te brengen.

Om het leesbaar te houden laat ik nu nog een hoop stommiteiten van de ambtenaren van Namen/Ciney uit de tekst alsook de namen van politici die ik heb gecontacteerd en zonder reactie bleven.

Nu kom ik even 'to the point' ik wil dat dit gepubliceerd word en ik weet dat jij dit verhaal kan schrijven en mogelijk ook de juiste mensen kent om dit in de media te krijgen.

Volgende week stap ik naar de BBI/ISI in Brussel.
Let's kick some ass....

tot later Johan
( niet betaald particulier fraudeonderzoeker tegen wil en dank....)
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be