Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 oktober 2013, 10:48   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard Welke is een terechte straf voor parkeren op plaats voor gehandicapten?

Ik stel de vraag en wou even een schot voor de boeg geven, naar aanleiding van het krantenartikel en de volt-reportage die er blijkbaar zit aan te komen.

Titel: Agent wil snel geld afhalen: zet zich op gehandicaptenplaats
link: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...enplaats.dhtml

Mijn voorstel is: auto in beslag nemen en verbeurd verklaren. Is die auto van iemand anders dan de chauffeur, dan moet de chauffeur die auto vergoeden aan de eigenaar.

Opgelet: wie gebruik maakt van een valse kaart ... misbruikt ook zo'n voorbehouden parkeerplaats.
Ook opgelet: als de Schoof zijn gehandicapte schoonmoeder-die-een-kaart-heeft gaat afhalen aan de dagkliniek, dan mag hij die kaart op zijn dashboard leggen: dat is voorzien. Anders kan dat wijveke niet van haar rolstoel in de auto geraken omdat gewone parkeerplaatsen te smal zijn.

Citaat:
Het leven van een politieagent kan toch makkelijk zijn. Wil je snel even geld afhalen, dan parkeer je je toch gewoon op een plaats voor mensen met een handicap? Helaas voor de agent werd hij betrapt door de cameraploeg van het consumentenprogramma van de VRT Volt.

De filmploeg verborg zich vlak voor een parkeerplaats voor mensen met een handicap om te ontdekken of hier vaak misbruik van werd gemaakt. De ploeg ontdekte dat heel wat mensen zich ten onrechte op deze gunstig gelegen plaatsen zetten. Als er gevraagd wordt waarom ze zich hier zonder gehandicaptenkaart op parkeren, komen ze met de slechtste smoesjes eerst aandraven. De meest frappante betrapte was een agent die zich zelf niet aan de wet hield, terwijl er in de buurt nog een andere parkeermogelijkheid was. Achteraf zei de man dat hij gewoon even snel geld wou gaan afhalen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 31 oktober 2013 om 10:48.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 10:50   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Auto krassen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 11:12   #3
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Gemeenschapswerk: helpen om meer parkeerplaatsen aan te leggen. Ze zijn nodig.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 12:12   #4
Black Seven
Burger
 
Geregistreerd: 14 oktober 2012
Berichten: 166
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Auto krassen.

Altijd doen, of met verfspuitje een nazikruis zetten op hun motorkap, of nog beter, auto´ke in brand steken, liefst als dat gespuis zich nog in de wagen bevind.
Nazi gespuis die gehandicapten haten vond je begin jaren 40 ook al, en nu zijn ze nog met meer in Vlaanderen getuige de reacties die je kon zien in de reportage van Volt of de reacties van hln.
Black Seven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 13:38   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Bij een eerste keer: één week rijverbod
Bij een tweede keer: twee weken rijverbod
Derde keer: levenslang rijverbod zonder pardon.

Politieagent in functie: onmiddelijk C4 én levenslang rijverbod én vier maand effectief in de cel.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 14:29   #6
Clicquot
Lokaal Raadslid
 
Clicquot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 382
Standaard

wat een vandalen hier zeg een boete van minimum 250€, onmiddellijke inning, zou voor de meesten onder ons toch al 'pikken', niet?

Voorts, schaf dat soort parkeerplaatsen gewoon af. Er zijn er ofwel te veel of ze zijn niet nodig denk ik, want ik zie ze 9/10 gewoon onbenut staan. Maak in de plaats daarvan alle parkeerplekken gewoon breder/langer, zodat die mensen de ruimte krijgen om met hun krukken, rolstoel etc gemakkelijk te kunnen manouvreren (in/uit-stappen/laden). Ik denk eerlijk gezegd niet dat het hier over 'dicht bij' kunnen parkeren gaat. Iemand die fysiek 'afziet' om te kunnen gaan shoppen, die blijft thuis, laat zich rijden/leveren. Gaat dus eerder om iets dat al dan niet gemakkelijker bereikbaar is, de praktische kant als het ware?
Frustraties/misbruiken weg langs beide kanten.

"Drive-ins", wachtzones, om mensen op te pikken, af te droppen is ook maar een kleintje hé... carrefour, ikea, ziekenhuizen, zie je overal, staat los van parkeerplekken.

Laatste zag ik dit, als ik me niet vergis aan de mediamarkt in St-P-Leeuw??



te gek voor woorden vind ik dat!
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 14:41   #7
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

overtreder een jaartje verplichten altijd en overal een rolstoel mee te zeulen.

overtreder en rolstoel een enkelbandje aandoen en dat kan simpel gecontroleerd worden

Laatst gewijzigd door Anna List : 31 oktober 2013 om 14:41.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 14:43   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
overtreder een jaartje verplichten altijd en overal een rolstoel mee te zeulen.

overtreder en rolstoel een enkelbandje aandoen en dat kan simpel gecontroleerd worden
Krijgt hij dan een gehandicaptenparkeerkaart?
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 14:46   #9
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Krijgt hij dan een gehandicaptenparkeerkaart?
ah nee, anders snapt m de gevolgen van zijn daden nooit hé !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 15:21   #10
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
te gek voor woorden vind ik dat!
En delhaize heeft iets gelijkaardigs voor zwangere vrouwen

voor mij geldt alleen de gehandicaptenplaats, de rest negeer ik
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 15:23   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
En delhaize heeft iets gelijkaardigs voor zwangere vrouwen

voor mij geldt alleen de gehandicaptenplaats, de rest negeer ik

omdat ge vindt dat Delhaize niet het recht heeft zijn privé parking in te richten zoals Delhaize dat wil ? ge vindt eigenlijk dat gij daar zeggenschap in hebt ?

hebt ge veel Delhaize aandelen mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 15:33   #12
Clicquot
Lokaal Raadslid
 
Clicquot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
omdat ge vindt dat Delhaize niet het recht heeft zijn privé parking in te richten zoals Delhaize dat wil ? ge vindt eigenlijk dat gij daar zeggenschap in hebt ?

hebt ge veel Delhaize aandelen mss ?
welke sancties staat daar op bij het 'niet naleven'?

Zeg, stel eens, dat uw fien net azo is... en ge ziet het dus nog niet, moet die dan met haren echo voor haar raampke rijden ofzo? Of zo iemand die er elken dag zwanger uitziet... hoe check je dat dan dat ze niet zwanger is?
__________________
"Beauty is in the ear of the beholder"
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:04   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
...
Iemand die fysiek 'afziet' om te kunnen gaan shoppen, die blijft thuis, laat zich rijden/leveren. Gaat dus eerder om iets dat al dan niet gemakkelijker bereikbaar is, de praktische kant als het ware?
...
Ik vind jouw houding nog niet weinig schandalig.
't Is niet dat ik jou zo'n beperking toe zou wensen, maar 't scheelt begod niet veel.

En zelfs al is er veel aan te merken aan het parkeerbeleid in de steden. Persoonlijk ga ik nog liever twee km door de gietende regen, dan op zo'n plaats te staan.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:08   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
welke sancties staat daar op bij het 'niet naleven'?

Zeg, stel eens, dat uw fien net azo is... en ge ziet het dus nog niet, moet die dan met haren echo voor haar raampke rijden ofzo? Of zo iemand die er elken dag zwanger uitziet... hoe check je dat dan dat ze niet zwanger is?
Kent gij het verkeersreglement? Die verkeersborden op private parkings zijn geen zaak van de politie.
Het is op die plaatsen maar een regeling vanwege de eigenaar, net zoals sommige snelkassa's waar je slechts gebruik van mag maken als je maximum 5 of 10 items in je karretje hebt liggen.
Ik denk niet dat de Delhaize die zaken "controleert", alhoewel het ze zou sieren mochten ze laten weten dat ze liever hebben dat je elders maar gaat winkelen, als je aan die zaken liever je gat veegt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:10   #15
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Seven Bekijk bericht
Altijd doen, of met verfspuitje een nazikruis zetten op hun motorkap, of nog beter, auto´ke in brand steken, liefst als dat gespuis zich nog in de wagen bevind.
Nazi gespuis die gehandicapten haten vond je begin jaren 40 ook al, en nu zijn ze nog met meer in Vlaanderen getuige de reacties die je kon zien in de reportage van Volt of de reacties van hln.
Je zal wellicht naast dat nazi-kruis ook een 'hamer en sikkel' symbool spuiten. Die regimes deden exact hetzelfde met de mensen.

Ikzelf daarentegen zal nooit dergelijke daden van vandalisme plegen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:20   #16
Clicquot
Lokaal Raadslid
 
Clicquot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik vind jouw houding nog niet weinig schandalig. 't Is niet dat ik jou zo'n beperking toe zou wensen, maar 't scheelt begod niet veel.
En zelfs al is er veel aan te merken aan het parkeerbeleid in de steden. Persoonlijk ga ik nog liever twee km door de gietende regen, dan op zo'n plaats te staan.
Hey Schoofzak, hoeveel andersvaliden heb je ooit al vervoerd/geholpen, buiten uw schoonmoeder? Echte praktijkervaring dus. Juist ja...


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Kent gij het verkeersreglement? Die verkeersborden op private parkings zijn geen zaak van de politie.
Het is op die plaatsen maar een regeling vanwege de eigenaar, net zoals sommige snelkassa's waar je slechts gebruik van mag maken als je maximum 5 of 10 items in je karretje hebt liggen.
Ik denk niet dat de Delhaize die zaken "controleert", alhoewel het ze zou sieren mochten ze laten weten dat ze liever hebben dat je elders maar gaat winkelen, als je aan die zaken liever je gat veegt.
Als iemand een drol voor u neerdraait, dan trapt gij daar écht in he? Hilarisch eigenlijk Gij neemt uzelf te veel au serieux heb ik de indruk "ik ga het je hier eens duidelijke maken" lol

Laatst gewijzigd door Clicquot : 31 oktober 2013 om 16:22.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:20   #17
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
welke sancties staat daar op bij het 'niet naleven'?

Zeg, stel eens, dat uw fien net azo is... en ge ziet het dus nog niet, moet die dan met haren echo voor haar raampke rijden ofzo? Of zo iemand die er elken dag zwanger uitziet... hoe check je dat dan dat ze niet zwanger is?
sommige mensen handelen uit ethisch normbesef, ongeacht regels, ongeacht pakkans en eventuele bewijslast ...

anderen niet.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:30   #18
Clicquot
Lokaal Raadslid
 
Clicquot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2011
Berichten: 382
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
sommige mensen handelen uit ethisch normbesef, ongeacht regels, ongeacht pakkans en eventuele bewijslast ... anderen niet.
hier nog zo ne serieuzen
Ge zoudt eens moeten weten/beseffen hoeveel "gehandicapten" (die 'ok' zijn tussen de oren of course) er met onze kop lachen, "ons" zijnde de "niet-gehandicapten". Je zou nogal kunnen opkijken... maar dat is natuurlijk interne keuken... is iets tussen "gehandicapten" en zij die er rechtstreeks in contact mee staan/die ze begeleiden/verzorgen.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2013, 16:56   #19
schaduw
Gouverneur
 
schaduw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2004
Locatie: in een vuiligheid van huizen en straten en verkeer
Berichten: 1.064
Standaard

Laatst ook zoiets gezien voor een garagepoort. Man die politieagente was gegeneerd. Stond in de weg van een werkmanscamionette en iedereen weet hoe in't stad de politie in de nek van de werkmensen zit die hun camionette met gerief graag zo dichtbij als mogelijk hebben. Die gasten hebben zich dus ook niet ingehouden
__________________
Uit willekeur geboren en tot niets bestemd, weef ik al jaren aan mijn doodshemd. (H.Hensen)
schaduw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2013, 11:56   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
hier nog zo ne serieuzen
Ge zoudt eens moeten weten/beseffen hoeveel "gehandicapten" (die 'ok' zijn tussen de oren of course) er met onze kop lachen, "ons" zijnde de "niet-gehandicapten". Je zou nogal kunnen opkijken... maar dat is natuurlijk interne keuken... is iets tussen "gehandicapten" en zij die er rechtstreeks in contact mee staan/die ze begeleiden/verzorgen.
Ja! 't Zit hier vol met serieuzen !
En af en toe komt er een zwanzer voorbij.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be