Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 4 juni 2014, 10:05   #1
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard De Franstaligen bepalen de regering en de Vlamingen betalen hiervoor

Het is een illusie te denken ,dat Vlamingen de federale regering kunnen bepalen.
Het zijn de Franstaligen die de macht vormen en zolang de Vlamingen betalen en zich schikken, kan er een federale regering gevormd worden.
Zo is het altijd nog gegaan en Belgie dankt haar bestaan hieraan.
Daarom zal ook BDW een federale regering kunnen vormen, als hij met een zak geld komt of garandeert, voor Brussel en het Zuiden.

Laatst gewijzigd door cato : 4 juni 2014 om 10:06.
cato is offline  
Oud 4 juni 2014, 10:57   #2
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

@Cato: ik kan het niet beter omschrijven dan wat u zegt. Een waarheid als een koe, die telkens tot stand komt door de volksverradende vlaamse traditio's en linkiewinkies. En zeggen dat we nochtans de sleutels in handen hebben in de vorm van een geldkraan, die je simpelweg dichtdraait en het lek is gestopt. Maar dat is moeilijk hé, heel moeilijk, want voor een paar zilverlingen laten sommige vlaamse partijen zich maar al te graag naaien, anaal en zonder glijmiddel.
graaf de bethune is offline  
Oud 4 juni 2014, 11:15   #3
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is een illusie te denken ,dat Vlamingen de federale regering kunnen bepalen.
Het zijn de Franstaligen die de macht vormen en zolang de Vlamingen betalen en zich schikken, kan er een federale regering gevormd worden.
Zo is het altijd nog gegaan en Belgie dankt haar bestaan hieraan.
Daarom zal ook BDW een federale regering kunnen vormen, als hij met een zak geld komt of garandeert, voor Brussel en het Zuiden.
Ik zou zeggen, "zolang de traditioneel anti-Vlaamse partijen zich schikken kunnen organisatie zoals o.a. het ACW en ABVV in de miljarden blijven graaien".

Want dat is aan "Vlaamse" kant de bestaansreden van Belgie.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 4 juni 2014, 12:45   #4
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@Cato: ik kan het niet beter omschrijven dan wat u zegt. Een waarheid als een koe, die telkens tot stand komt door de volksverradende vlaamse traditio's en linkiewinkies. En zeggen dat we nochtans de sleutels in handen hebben in de vorm van een geldkraan, die je simpelweg dichtdraait en het lek is gestopt. Maar dat is moeilijk hé, heel moeilijk, want voor een paar zilverlingen laten sommige vlaamse partijen zich maar al te graag naaien, anaal en zonder glijmiddel.
Blijkbaar vinden ze het lekker en ze genieten van hun postjes.
Niet alleen de politici ook de mensen van de media.
Zoals Yves Desmet, geniet ook van het N-VA bashen en droomt van een volgende tripartite
Het verschil is dat hij een goed salaris ontvangt en de gewone Vlaming mag de transfers naar het zuiden betalen.

Laatst gewijzigd door cato : 4 juni 2014 om 12:45.
cato is offline  
Oud 4 juni 2014, 12:54   #5
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

@cato: de kruik gaat zo lang te water tot ze barst, en ik hoop dat ze nu al aan het barsten is. Nu als dit spelletje nog lang blijft duren ga ik mijn taktiek aanpassen. In die zin dat ik ga zorgen dat ik geen inkomensbelasting meer hoef te betalen. Momenteel betaal ik 23000 euro/jaar belastingen. Maw, ik ben sponsor van al het klienteel van de linkiewinkie's, iets waarin ik mij enorm in opjaag en voorlopig niet veel kan aan doen. Tenzij, tenzij, mij laten afdanken of zorgen dat ze mij van pure miserie afdanken en dan ga ik op den dop, ik bouw verder de zelfde pensioenrechten op en ipv belastingen te betalen wordt ik een netto ontvanger, ik krijg ook nog allerhande sociale tarieven, ik mag ook graaien in het stookoliefonds enz enz enz. Eens het zover is , hoef ik mij ook niet meer te ergeren in het links bestuur, integendeel zelf, dan heb ik er alle baat bij om op de linkiewinkies te stemmen, wie weet (vermits ik dan veel vrije tijd heb) wordt ik daar nog militant. Mooi t'leven is mooi , zal mijn motto dan zijn.
graaf de bethune is offline  
Oud 4 juni 2014, 12:56   #6
Johan217
Minister
 
Johan217's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Gent
Berichten: 3.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Daarom zal ook BDW een federale regering kunnen vormen, als hij met een zak geld komt of garandeert, voor Brussel en het Zuiden.
Geld krijgen ze sowieso. Grond, dát is wat ze willen.
__________________
Rock 'n' roll is the only religion that will never let you down.
Johan217 is offline  
Oud 4 juni 2014, 13:36   #7
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Als alles weer bij het oude blijft en de traditionele partijen Vlaanderen opnieuw aan de PS verkopen, dan moeten de Vlamingen zelf het heft in handen nemen en een middel verzinnen om de transfers tegen te houden.

Ik denk al langer aan een manier om een deel van de belastingen niet te betalen op de rekening van het ministerie van Financiën, maar eventueel op een rekening die door een of andere actiegroep wordt geopend onder toezicht van een deurwaarder bv.

Als ieder Vlaming het deel dat normaal naar Wallonië gaat niet officieel betaalt, dan zal het protest wel voelbaar zijn.

Natuurlijk moet dit op een manier geregeld worden dat men geen boetes krijgt , maar, vermits men WEL betaalt zou dat misschien wel kunnen lukken.


Als stemmen voor verandering niet lukt, dan moeten we het forceren.
omaplop is offline  
Oud 4 juni 2014, 13:41   #8
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Het is een illusie te denken ,dat Vlamingen de federale regering kunnen bepalen.
Het zijn de Franstaligen die de macht vormen en zolang de Vlamingen betalen en zich schikken, kan er een federale regering gevormd worden.
Zo is het altijd nog gegaan en Belgie dankt haar bestaan hieraan.
Daarom zal ook BDW een federale regering kunnen vormen, als hij met een zak geld komt of garandeert, voor Brussel en het Zuiden.
Neen? Echt?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 4 juni 2014, 13:44   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Als alles weer bij het oude blijft en de traditionele partijen Vlaanderen opnieuw aan de PS verkopen, dan moeten de Vlamingen zelf het heft in handen nemen en een middel verzinnen om de transfers tegen te houden.

Ik denk al langer aan een manier om een deel van de belastingen niet te betalen op de rekening van het ministerie van Financiën, maar eventueel op een rekening die door een of andere actiegroep wordt geopend onder toezicht van een deurwaarder bv.

Als ieder Vlaming het deel dat normaal naar Wallonië gaat niet officieel betaalt, dan zal het protest wel voelbaar zijn.

Natuurlijk moet dit op een manier geregeld worden dat men geen boetes krijgt , maar, vermits men WEL betaalt zou dat misschien wel kunnen lukken.


Als stemmen voor verandering niet lukt, dan moeten we het forceren.
Allemaal symboliek die weinig tot geen aarde aan de dijk zet.

Al wat je moet doen is geduld hebben, kijk gewoon naar hoe de traditionele anti-Vlaamse partijen aan beide zijden van de taalgrens een van de rijkste landen in de wereld vakkundig kapotgemaakt en leeggezogen hebben de laatste 50 jaar.

Laat die mensen rustig verder doen, de N-VA en het VB samen kunnen nooit het land zo vakkundig en snel afbreken als hoe het Belgisch establishment het aan het doen is.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 4 juni 2014, 14:36   #10
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.103
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Geld krijgen ze sowieso. Grond, dát is wat ze willen.
Het moet niet gekker worden.
Ook nog grond ,aan de Brusselse Rand voor de corridor.
cato is offline  
Oud 4 juni 2014, 15:42   #11
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
BWarrior's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juni 2009
Locatie: België
Berichten: 17.561
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Allemaal symboliek die weinig tot geen aarde aan de dijk zet.

Al wat je moet doen is geduld hebben, kijk gewoon naar hoe de traditionele anti-Vlaamse partijen aan beide zijden van de taalgrens een van de rijkste landen in de wereld vakkundig kapotgemaakt en leeggezogen hebben de laatste 50 jaar.

Laat die mensen rustig verder doen, de N-VA en het VB samen kunnen nooit het land zo vakkundig en snel afbreken als hoe het Belgisch establishment het aan het doen is.
Dat klopt. Het zijn immers niet het VB en de N-VA die cultuur, onderwijs, het ziekenhuisbeleid, de bijstand aan personen, de kinderbijslagen, het integratiebeleid, sport, toerisme, ruimtelijke ordening, leefmilieu en waterbeleid, landinrichting en natuurbehoud, huisvesting, landbouwbeleid en zeevisserij, economie, energie, het verdragsrecht, de voogdij over de gemeenten en de provincies, de arbeidsmarkt, de media, openbare werken, streekvervoer, de residentiële geriatrie, geestelijke gezondheidszorgen, palliatieve zorgen, de justitiehuizen, delen van het verkeersreglement en verkeersveiligheid, de rijopleiding, het rampenfonds, de huur- en pachtwetten, de vestigingswet, de onteigeningsprocedure, de toegang tot het beroep enz. enz. gesplitst hebben
BWarrior is offline  
Oud 4 juni 2014, 16:02   #12
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Dat klopt. Het zijn immers niet het VB en de N-VA die cultuur, onderwijs, het ziekenhuisbeleid, de bijstand aan personen, de kinderbijslagen, het integratiebeleid, sport, toerisme, ruimtelijke ordening, leefmilieu en waterbeleid, landinrichting en natuurbehoud, huisvesting, landbouwbeleid en zeevisserij, economie, energie, het verdragsrecht, de voogdij over de gemeenten en de provincies, de arbeidsmarkt, de media, openbare werken, streekvervoer, de residentiële geriatrie, geestelijke gezondheidszorgen, palliatieve zorgen, de justitiehuizen, delen van het verkeersreglement en verkeersveiligheid, de rijopleiding, het rampenfonds, de huur- en pachtwetten, de vestigingswet, de onteigeningsprocedure, de toegang tot het beroep enz. enz. gesplitst hebben
Ik vind het vertederend om te zien hoe Ultra-Belgicisten en Vlaams-nationalisten elkander kunnen vinden.
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
Oud 4 juni 2014, 16:46   #13
Profiteureersteklas
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 4 juni 2014
Berichten: 49
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@cato: de kruik gaat zo lang te water tot ze barst, en ik hoop dat ze nu al aan het barsten is. Nu als dit spelletje nog lang blijft duren ga ik mijn taktiek aanpassen. In die zin dat ik ga zorgen dat ik geen inkomensbelasting meer hoef te betalen. Momenteel betaal ik 23000 euro/jaar belastingen. Maw, ik ben sponsor van al het klienteel van de linkiewinkie's, iets waarin ik mij enorm in opjaag en voorlopig niet veel kan aan doen. Tenzij, tenzij, mij laten afdanken of zorgen dat ze mij van pure miserie afdanken en dan ga ik op den dop, ik bouw verder de zelfde pensioenrechten op en ipv belastingen te betalen wordt ik een netto ontvanger, ik krijg ook nog allerhande sociale tarieven, ik mag ook graaien in het stookoliefonds enz enz enz. Eens het zover is , hoef ik mij ook niet meer te ergeren in het links bestuur, integendeel zelf, dan heb ik er alle baat bij om op de linkiewinkies te stemmen, wie weet (vermits ik dan veel vrije tijd heb) wordt ik daar nog militant. Mooi t'leven is mooi , zal mijn motto dan zijn.
Idem bij mij. Op mijn 19e gaan werken. Na 6 jaar gestopt om voor een aalmoes te werken. Dan 14 jaar zelfstandige geweest en gedurende 14 jaar mij blauw moeten betalen aan allerlei belastingen. Dan 7 jaar voor een baas gaan werken. Om mij dan te laten afdanken. En nu laten ze mij gerust en betalen ze alles terug. Alles wat ik aan hun heb moeten afgeven. Ik ben officieel alleenstaande en mijn minimum stempelgeld blijft vast.

Laatst gewijzigd door Profiteureersteklas : 4 juni 2014 om 16:46.
Profiteureersteklas is offline  
Oud 4 juni 2014, 17:31   #14
graaf de bethune
Gouverneur
 
Geregistreerd: 13 juli 2011
Berichten: 1.256
Standaard

@profiteureersteklas: ik ging werken vanaf mijn 16 de, altijd officieel, veel belastingen betaald, van 2002 tot 2012 2de extra job officieel gedaan, daarmee gestopt, te veel belastingen en in mijn huidige job ook al te veel belastingen. Dus als ik nu dopper wordt kunnen ze inderdaad beginnen met mij de immense schuld die ze staan hebben bij mij terug te betalen. En dan wordt ik een lekker linkse rakker, u bent dat ook waarschijnlijk.
graaf de bethune is offline  
Oud 4 juni 2014, 17:45   #15
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@profiteureersteklas: ik ging werken vanaf mijn 16 de, altijd officieel, veel belastingen betaald, van 2002 tot 2012 2de extra job officieel gedaan, daarmee gestopt, te veel belastingen en in mijn huidige job ook al te veel belastingen. Dus als ik nu dopper wordt kunnen ze inderdaad beginnen met mij de immense schuld die ze staan hebben bij mij terug te betalen. En dan wordt ik een lekker linkse rakker, u bent dat ook waarschijnlijk.
Niemand heeft ook maar enige "schuld" met u te vereffenen.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 4 juni 2014, 17:47   #16
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door graaf de bethune Bekijk bericht
@Cato: ik kan het niet beter omschrijven dan wat u zegt. Een waarheid als een koe, die telkens tot stand komt door de volksverradende vlaamse traditio's en linkiewinkies. En zeggen dat we nochtans de sleutels in handen hebben in de vorm van een geldkraan, die je simpelweg dichtdraait en het lek is gestopt. Maar dat is moeilijk hé, heel moeilijk, want voor een paar zilverlingen laten sommige vlaamse partijen zich maar al te graag naaien, anaal en zonder glijmiddel.
U zet een schitterende karikatuur van een N-VA'er neer. Zeer goed geobserveerd. Mijn oprechte felicitaties.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 4 juni 2014, 18:16   #17
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koppijn Bekijk bericht
Ik vind het vertederend om te zien hoe Ultra-Belgicisten en Vlaams-nationalisten elkander kunnen vinden.
Beiden leven in een imaginaire wereld.
Ik kan dat dus best begrijpen.
Another Jack is offline  
Oud 4 juni 2014, 20:07   #18
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

Toch vreemd om de cordonniers van de n-va te horen praten over de traditionele partijen... terwijl de n-va overal samenwerkt met die partijen, terwijl de n-va een verderzetting is van zo een partij en terwijl de n-va een kartel vormde met zo een partij.

Die spreidstand is gewoon absurd en dat leidt vroeg of laat tot een gescheurde broek.

En nu willen ze voor Europa nog eens de meest anti-vlaamse liberale premier steunen en tot hun fractie toetreden nl verafstoot.

Zoals ik eerder al zei een Vb stem is niet enkel nuttiger maar een n-va stem is dan nog eens een stem voor verhoftstadt en de EUSSR en de totale islamisering.

Maar voor de VL heb ik maar 1 boodschap : je krijgt waarvoor je stemt...

De n-va had zoals in schotland, baskenland en catalonie voor onafhankelijkheid moeten kiezen. Het had geen stemmen gekost en men stond nu in een veel sterkere positie want confdederalisme was dan een compromis. Maar de n-va had geen vlaamse eisen dus is meer VL geld het compromis.

De n-va overwinning was geen overwinning voor vl autonomie maar voor een Belgische centrum-rechtse regering. In wekelijkheid zal die amper beter zijn dan een centrum-linkse regering en zal VL welvaart nog steeds verdwijnen in waalse zakken.

De volgmigratie, asieltsunami en demografische explosie maakt overigens dat wij ook in VL als autochtoon straks niet veel meer in de pap te brokken hebben. Allicht had Valkeniers gelijk met zijn forza flandria maar het was tactisch gezien zelfmoord gezien de n-va nooit zou samenwerken en dat zou gebruiken als electoraal wapen. Het VB heeft jarenlang campagne gevoerd voor de n-va en in mindere maten LDD.
ilfalco is offline  
Oud 4 juni 2014, 21:06   #19
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Vlamingen zijn laffe, makke lammetjes. Het is jammer maar het is niet anders.
Hypochonder is offline  
Oud 4 juni 2014, 21:17   #20
koppijn
Minister-President
 
koppijn's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2008
Locatie: a'pen
Berichten: 4.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
Vlamingen zijn laffe, makke lammetjes. Het is jammer maar het is niet anders.
HYPOCHONDER:
1) Iemand die steeds denkt dat hij ziek is 2) Zwaarmoedig 3) Zwartkijker 4) Zwaarmoedig persoon
__________________
"L'homme n'est ni ange ni bête, et le malheur veut que qui veut faire l'ange fait la bête."Blaise Pascal
koppijn is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be