Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 5 juni 2014, 18:18   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.811
Standaard Ik verlaat België en ik neem mee..

Let's face it. Di Rupo II is al een feit.

De komende 5 jaar krijgen we een nieuwe belastingsregering die het faillissement van vele ondernemingen betekent, en de burger verder uitperst. Misschien kan N-VA in 2019 federaal iets betekenen als ze 47% halen in Vlaanderen

Stel dat je midden in de 20 bent en pas bent afgestudeerd.
Opties: België, Nederland, Australië, Nieuw Zeeland, Canada

Bouw je aan een toekomst in België of zoek je andere oorden op?
Eurosceptic is offline  
Oud 5 juni 2014, 18:25   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

als u iets te bieden heeft is canada of nieuw zeeland het beste
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
Oud 5 juni 2014, 18:27   #3
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Ik neem mee? Grapjas.
Athelas is offline  
Oud 5 juni 2014, 18:28   #4
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN
 
Bad Attila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juni 2005
Locatie: Brussel
Berichten: 21.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Let's face it. Di Rupo II is al een feit.

De komende 5 jaar krijgen we een nieuwe belastingsregering die het faillissement van vele ondernemingen betekent, en de burger verder uitperst. Misschien kan N-VA in 2019 federaal iets betekenen als ze 47% halen in Vlaanderen

Stel dat je midden in de 20 bent en pas bent afgestudeerd.
Opties: België, Nederland, Australië, Nieuw Zeeland, Canada

Bouw je aan een toekomst in België of zoek je andere oorden op?
Zijt je nog niet weg?
__________________
Met democratie maak je van een paard, een Romeinse consul.
Bad Attila is offline  
Oud 5 juni 2014, 18:29   #5
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde
 
pixelpower's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2010
Berichten: 905
Standaard

Ik ben daar daadwerkelijk mee bezig inderdaad. Ik ga het eco-toerisme in, en ben intussen al gecertifieerd wildlife gids (FGASA lvl 1). Mijn vrouw ook. Ik verzorg nu al enkele safaris per jaar, maar wil dat nog méér gaan doen.

Ik heb ook een IT firma en stel 10 mensen te werk. En ik zal er hartzeer van hebben die mensen in de steek te laten.

Maar ik leef nu eenmaal maar één keer. En ik verzeker liever mijn oude dag door 30% winst te maken en zélf voor mijn pensioen te sparen, dan steeds het water aan de lippen te hebben en te moeten hopen op een deftig pensioen dat me wordt aangereikt door een ander, dan nog enkel op een moment dat die ander dat wil. Het ziet er nu al niet goed uit. De laagste bedragen in de EU, en werken tot latere leeftijd dan wat het nu is.
pixelpower is offline  
Oud 5 juni 2014, 18:36   #6
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Ik ben daar daadwerkelijk mee bezig inderdaad. Ik ga het eco-toerisme in, en ben intussen al gecertifieerd wildlife gids (FGASA lvl 1). Mijn vrouw ook. Ik verzorg nu al enkele safaris per jaar, maar wil dat nog méér gaan doen.

Ik heb ook een IT firma en stel 10 mensen te werk. En ik zal er hartzeer van hebben die mensen in de steek te laten.

Maar ik leef nu eenmaal maar één keer. En ik verzeker liever mijn oude dag door 30% winst te maken en zélf voor mijn pensioen te sparen, dan steeds het water aan de lippen te hebben en te moeten hopen op een deftig pensioen dat me wordt aangereikt door een ander, dan nog enkel op een moment dat die ander dat wil. Het ziet er nu al niet goed uit. De laagste bedragen in de EU, en werken tot latere leeftijd dan wat het nu is.
Ik ben pas afgestudeerd als manueel therapeut. Zowat elk beroep in de gezondheidszorg is gewenst in Australië en Canada. Nieuw Zeeland weet ik niet zeker maar het salaris zal daar minder zijn.
Ik moet sowieso 2 jaar ervaring opdoen in BE voor ik migreer. Intussen kan ik er over nadenken

Ik dacht veel geld te verdienen als zelfstandige in België, maar dat blijkt volgens vrienden tegen te vallen en je moet vreselijk laat werken.

Mogelijk werk ik hier een tijdje om ervaring op te doen, maar een toekomst beginnen met een nieuwe belastingsregering in het perspectief.. NO WAY
Eurosceptic is offline  
Oud 5 juni 2014, 18:38   #7
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als u iets te bieden heeft is canada of nieuw zeeland het beste
Ben een manueel therapeut die net van de schoolbanken komt.
In principe kan ik in beide landen binnen met dat diploma. Ik ga het zeker uitvissen
Eurosceptic is offline  
Oud 5 juni 2014, 18:47   #8
Woordenaar
Burgemeester
 
Woordenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Locatie: Antwerpen
Berichten: 577
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Ik neem mee? Grapjas.
=> LOL
Woordenaar is offline  
Oud 5 juni 2014, 19:15   #9
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

En het voordeel veel van de steden zijn daar europeser dan in het huidige Europa....
ilfalco is offline  
Oud 5 juni 2014, 19:26   #10
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zijt je nog niet weg?
Welke zin is dit? Allesbehalve spraakkundig juist.
omaplop is offline  
Oud 5 juni 2014, 19:30   #11
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik ben pas afgestudeerd als manueel therapeut. Zowat elk beroep in de gezondheidszorg is gewenst in Australië en Canada. Nieuw Zeeland weet ik niet zeker maar het salaris zal daar minder zijn.
Ik moet sowieso 2 jaar ervaring opdoen in BE voor ik migreer. Intussen kan ik er over nadenken

Ik dacht veel geld te verdienen als zelfstandige in België, maar dat blijkt volgens vrienden tegen te vallen en je moet vreselijk laat werken.

Mogelijk werk ik hier een tijdje om ervaring op te doen, maar een toekomst beginnen met een nieuwe belastingsregering in het perspectief.. NO WAY
Let vooral op met onrealistische verwachtingen. Vrienden van mij wonen en werken al 25 jaar in zwitserland. Kinesitherapeut, en verpleegster.
Indertijd gedaan omdat er toen echt vraag naar was, en bij ons een overtal. Vaststelling nu is dat hun levensstandaard in alle opzichten vergelijkbaar is met wat hun studiegenoten die in belgie bleven hebben bereikt. Inkomen ginder = veel hoger. Huurprijzen zijn echter zo exorbitant dat ze een groot deel van je inkomen opvreten.
Probeer op zijn minst de prijsevolutie van meerdere jaren in kaart te brengen voor je een beslissing neemt. wij zijn gewoon aan (relatief) lage kost voor woonst, maar dat is echt niet overal zo evident...
Weet je dat huurprijzen bv in de groeimetropool Berlijn in twee jaar verdubbelden ?
Jan Modaal verlaat die stad omdat een miniflat meer dan een half maandloon kost.
Wat heb je dan over van die mooie dromen ?
Of Dubai, ook zoiets. Om de drie jaar verhuizen omdat je huurprijs explodeert.
In NZ ben je enkel welkom als je een groot startkapitaal hebt.
Goed nadenken...
Pandareus is offline  
Oud 5 juni 2014, 21:38   #12
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
als u iets te bieden heeft is canada of nieuw zeeland het beste
In Canada is het lang niet allemaal rozegeur en maneschijn - geen enkel ander land heeft zoveel taxichauffeurs met een universitair diploma ...
gertc is offline  
Oud 5 juni 2014, 21:52   #13
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
In Canada is het lang niet allemaal rozegeur en maneschijn - geen enkel ander land heeft zoveel taxichauffeurs met een universitair diploma ...
Lijkt mij best leuk in de zin van dat je dan een intelligent gesprek kan voeren met de taxichauffeur zonder in elkaar geklopt of verkracht te worden.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline  
Oud 6 juni 2014, 08:45   #14
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Er zijn veel jonge Belgen te vinden in New York, in Florida en in Californië. Ik ken er persoonlijk en die vertellen mij hoeveel jonge Belgen ze in de V.S. tegen het lijf lopen.
Telkens een van die jonge Belgen naar hier terugkomt om zijn/haar familie te bezoeken, staat ie te popelen om terug te keren naar de V.S.

Daar ben je vrij en daar kan je je droom proberen leven. Hier wordt je de grond ingeboord voor dat je er ook maar aan begint, zowel sociaal als fiscaal.
Pijnlijke sociale verzuring en fiscale verstikking zijn hier de regel.

Een andere optie is Asië. Hong Kong, Shangaï, Dubaï, Singapore, noem maar op. Deze en andere grootsteden zijn fantastische oorden voor jonge mensen.

Europa is dood en België is geen uitzondering.
__________________
Antoon is offline  
Oud 6 juni 2014, 08:55   #15
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Been there, done that...
No regrets.

Behalve lekker vers eten uit die contreien?

Wat ook goed doet: Als ik terug naar 'Belge' ga shoppen in de "Rob" of aanverwante is allemaal erg goedkoop nu!

't Was duur toen, 't is goedkoop nu.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:03   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Let vooral op met onrealistische verwachtingen. Vrienden van mij wonen en werken al 25 jaar in zwitserland. Kinesitherapeut, en verpleegster.
Indertijd gedaan omdat er toen echt vraag naar was, en bij ons een overtal. Vaststelling nu is dat hun levensstandaard in alle opzichten vergelijkbaar is met wat hun studiegenoten die in belgie bleven hebben bereikt. Inkomen ginder = veel hoger. Huurprijzen zijn echter zo exorbitant dat ze een groot deel van je inkomen opvreten.
Probeer op zijn minst de prijsevolutie van meerdere jaren in kaart te brengen voor je een beslissing neemt. wij zijn gewoon aan (relatief) lage kost voor woonst, maar dat is echt niet overal zo evident...
Weet je dat huurprijzen bv in de groeimetropool Berlijn in twee jaar verdubbelden ?
Jan Modaal verlaat die stad omdat een miniflat meer dan een half maandloon kost.
Wat heb je dan over van die mooie dromen ?
Of Dubai, ook zoiets. Om de drie jaar verhuizen omdat je huurprijs explodeert.
In NZ ben je enkel welkom als je een groot startkapitaal hebt.
Goed nadenken...
Voor Nieuw-Zeeland moet je omgerekend ongeveer over 250.000 euro beschikken.
Emigreren naar ginder kan je als jonge man dus rustig vergeten.
Pericles is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:06   #17
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Begin 20, geen gezin?
Ik ben weg, maar naar waar zou ik zo zeker nog niet weten.
Hoe dan ook neem ik zo weinig mogelijk België of herinneringen eraan mee.
__________________
plakker is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:07   #18
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Ik krijg het helaas niet meer over mijn hart om mijn kinderen uit hun omgeving en bij hun grootouders weg te trekken. Was ik vrijgezel dan was ik waarschijnlijk al lang vertrokken.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:47   #19
N-Vb
Minister-President
 
N-Vb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Locatie: Vlaanderen, België, Europa
Berichten: 4.345
Standaard

ik neem mee:

het boek "Belgique pour les snuls"

N-Vb is offline  
Oud 6 juni 2014, 09:59   #20
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
In Canada is het lang niet allemaal rozegeur en maneschijn - geen enkel ander land heeft zoveel taxichauffeurs met een universitair diploma ...
met een goed cv vindt iedereen werk: wat moest bewezen worden.

Waarschijnlijk amper landen gelijk belgië met zoveel universitairen die er lustig op los doppen. Dan nog liever dat ze tenminste werken dan niet werken
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:36.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be