Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 7 juni 2014, 16:59   #1
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard Morel had gelijk

In tegenstelling tot wat vele n-va partijslaven hier insinueren zijn de enige 2 (ex)-VB politici waar ik contact mee had FVH en MRM.

Ik zat volledig op dezelfde lijn als hen en ze gaven mij daarin gelijk nog voor ze zelf dat bezwaar uiten wat betreft de debiele strategie van FDW en Valkeniers door te poneren dat n-va en LDD eigenlijk hetzelfde waren als het VB en dat er een forza flandria moest komen. Elke keer dat men dat verkondigde in de media verloor men kiezers...

buiten het feit dat Valkeniers helemaal geen chrisma of welsprekendheid had ( als VB vzttr moet je dat in overvloed hebben als PC kom je er allicht nog mee weg) was die strategie 1 grote richtingaanwijzer naar de n-va.
FDW die keer op keer verkondigde dat Vb en N-VA programmas voor 80 procent het zelfde programma hadden etc.

In realiteit zat de n-va in een uiterst linkse fractie met een brepoels die alles stemde wat haaks op de belangen van de rechtse en vlaamse keizers stonden en collaboreerde de n-va op alle niveaus met de islamiserings en migratiemachine ( nu nog overigens). De n-va is geen rechts-nationale partij en gezien de laatste verkiezingen voor mij zelfs geen V partij meer gezien het volledig opzijschuiven van de vlaamse eisen. Wat is buiten het ultra -liberale nog het verschil tussen cdenv en n-va?

Ook het geflikflooi met JMDD van FDW en Valkeniers was zeer schadelijk voor het VB . JMDD wou enkel komen als hij de boel kon overnemen en wou de illusie wekken dat het VB hem wou omdat hem dat electoraal goed uitkwam. Morel en FVH zagen dit goed in. Voeg daar nog eens aan toe dat FDW mensen als Verstrepen en Debie binnen loodste...

Het enige wat ik Morel verweet is dat ze zoals zoveel rechtse of pseudo rechtse politici de linkse media gebruikte om FDW aan te vallen in ruil voor ruime mediaandacht. Ze had daarentegen moeten werken aan een meerderheid binnen de VB partijraad . Die lag voor het grijpen.

FDW heeft ondanks zijn verdiensten de afgelopen jaren zoveel strategische blunders gemaakt en ook interne onfrisse zaken .....waardoor ik vind dat hij in het algemeen belang nu maar eens de eer aan zichzelf moet houden.

Er is jammer genoeg geen enkel alternatief voor een rechts nationale identitaire kiezer. Er is een goede jonge generatie.

Ik hoop dus dat er snel een breuk komt met het verleden. FDW had en heeft gelijk qua migratie en het gewelddadige totalitaire , vrouwonvriendelijke karakter van de islam.... Maar feit is dat de moslims wereldwijd hard hun best doen om dat elke dag opnieuw zelf aan te tonen.

FDW is en was een enorm getalenteerd politicus( Van der kelen noemde hem de getalenteerdste van zijn generatie) maar hij had zijn talenten beter kunnen gebruiken....

De waakvlam moet echter blijven branden tot er terug een sterke rechts-nationale partij is die weegt op het beleid. het Vb bereikte na 2004 meer in de resoluties van leterme dan nadien door de n-va ooit werd geëist of uitgevoerd.

Ik kan enkel hopen dat de n-va belgie door haar collaboratie van binnenuit vermolmd en aanvreet en closet independisten op sleutelposities plaatst zodat Belgie helemaal onwerkbaar wordt.
Ik zie geen andere strategie of weg gezien de nva geen voorstander is van referenda alla schotland, catalonie , baskenland etc.
Ik vind het eigenlijk best jammer dat de n-va zo eurofiel is en islamofiel en zo salonfahig is. Wie stem er nl niet graag op een winnaar...


In de ideale wereld zonder verfransingsdreiging of islamdreiging stem ik voor een centrumpartij. Als ik een internationale stemtest doe ben ik centrist . Hier ben je extreem-rechts.
ilfalco is offline  
Oud 7 juni 2014, 17:18   #2
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.819
Standaard

Het feit is dat het VB tot voor kort nooit echt een economisch programma had. Ze bliezen warm en koud tegelijk. Pas toen N-VA groter werd en uitgesproken blauw op economisch vlak, is het VB meer en meer als de 'volkspartij' op economisch vlak een linkse koers gaan varen.
Het kon toch allemaal betaald worden van de transfers.
hamac is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be