Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2019, 12:17   #221
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
? daarnet was het nog de alleenstaande homo die geen geld had.

ik zie echt niet waarom homo's of hetero's niet gelijke rechten zouden moeten hebben hoor.
Ik heb die vergelijking niet gemaakt, ik ze gewoon eens omgedraaid
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:18   #222
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee een gezin is geen " voortplantingseenheid".
Toch wel. Het is er de enige bestaansreden van. Al de rest zijn mensen die alleen of samen wonen, om andere redenen dan "voortplanten". En of die nu een "amoureuze relatie" of een seksrelatie hebben, speelt hierbij totaal geen rol.

Het grote verschil tussen enerzijds een homokoppel of zelfs homo triootjes of meer, groepsseksers, een groep paters, een hippie commune, een alleenstaande, en zelfs hetero koppels of multiseksuele plezierbelevers die enkel maar samen zijn omwille van liefde en/of seks enerzijds, en een gezin anderzijds, is dat dat gezin een voortplantingseenheid is. Daar is natuurlijk wel seks bij tepas gekomen, maar wat van tel is, is de voortplanting, het FABRICEREN van nakomelingen, en het daarbij ook opvoeden van dat nageslacht.


Citaat:
Een gezin is wel ouders die willen/ kunnen opvoeden. Uw bizarre gedachtegang is totaal van de pot gerukt, of u zelf kinderen opvoedt stel ik nu even in vraag.
AL die groepen van mensen die samenwonen, kunnen kinderen opvoeden. Er zijn veel culturen waar kinderen in groep opgevoed worden. Alleenstaanden kunnen kinderen opvoeden. Het "homo koppel" heeft tussen al die andere vormen van mensen die in staat zijn om kinderen op te voeden, totaal geen speciale plaats. Omdat het, net zoals al die andere groepen van mensen die in staat zijn om kinderen op te voeden, geen voortplantingseenheid is.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2019 om 12:18.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:23   #223
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zie echt niet waarom homo's of hetero's niet gelijke rechten zouden moeten hebben hoor.
Omdat het niet gaat over een 'recht'. Omdat het gaat over kinderen opvoeden die ge niet gefabriceerd hebt en waarover ge dus geen natuurlijk "ouderschap" hebt, en dan zijn er twee opties:

1) de eerste optie is trachten een zo goed mogelijke benadering te vinden van de natuurlijke opvoedingseenheid die ook de voortplantingseenheid was, hun biologische ouders, met een "vader figuur" en een "moeder figuur". Dan kom je uit bij een man en een vrouw (die niet noodzakelijk een KOPPEL moeten zijn, maar liefst wel samenwonen om praktische redenen). De seksuele geaardheid van die mensen heeft hierbij geen enkel belang. Zij spelen de rol van opvoeders die de originele, verloren gegane, voortplantingseenheid (de echte ouders van het kind) zo goed mogelijk tracht te imiteren/vervangen.

2) de andere optie is gewoon elke alleenstaande of elke groep van samenwonende mensen, die in staat blijken te zijn om kinderen op te voeden. Hier horen dus thuis: alleenstaanden, homo koppels, hetero koppels, hippies, paters, nonnekes, en ga zo maar door.

Op geen enkele wijze is een "homo koppel" ergens "speciaal" in deze klassering, doodgewoon omdat de seksuele geaardheid en seksuele relatie tussen opvoeders van een kind *totaal geen rol speelt* in de opvoeding.

Het is niet nodig om te neuken om kinderen groot te brengen.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2019 om 12:37.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:23   #224
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
om stoom af te laten?

zo'n kind opvoeden is niet niks hoor.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:34   #225
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Het laat me volkomen koud dat holebi's, trouwen, samenwonen, sex hebben, hand in hand over straat lopen....whatever. Maar adoptiekinderen aan toewijzen is voor mij een brug te ver.
Mag het even?
Het is inderdaad zo dat het een beetje eigenaardig is om het verwijt te krijgen van "homo hater" als men gewoon een argument wil naar voren brengen waarom homo koppels niet speciaal geschikt zijn om als substituut moeder en vader van wezen te dienen.

Ik ben alles behalve een homo hater. Ik vind dat men seksueel zo vrij moet kunnen zijn als wat, en ik vind dat homo's het volste recht hebben om hun seksuele en amoureuze wensen volledig te beleven in het respect van hun medeburgers. Een homo hater, dat is iemand die hen daarin wil beletten, hen vervolgen en/of hen van gebouwen gooien. Ik ben totaal het tegenovergestelde.

Maar een homo koppel is geen voortplantingseenheid, is geen "mama / papa".

En ik heb een beetje het idee dat dat adoptie vraagstuk een beetje het misbruiken is van adoptiekinderen om propaganda te maken voor het voor de rest verdedigbare politieke standpunt dat men homoseksualiteit in de maatschappij dient te aanvaarden en te respecteren, een beetje zoals Greta en Anuna misbruikt werden om aandacht voor het klimaatsvraagstuk op te eisen.

De vraag van het opvoeden van kinderen is totaal losstaand van het respect voor de belevenis van een homoseksuele relatie.

Laatst gewijzigd door patrickve : 5 juni 2019 om 12:44.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:35   #226
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dom wicht.

dan is het idd aan VGrieken om in te grijpen.
kan hij ineens FDW ook eens aanpakken want die rijdt er ook de kantjes af, de laatste weken nog meer dan anders ...

van zo'n neofiet en lichtgewicht snap ik dat nog...

bij een door de wol geverfde politieker als FDW is dat een openlijke aanval op de voorzitter en zijn keuze om deel te nemen aan de formatiegesprekken ... tijd voor VG om FDW de nieuwe machtsverhoudingen binnen de partij te laten slikken.
Het zal toch niets uithalen. VG mag iedereen buiten hemzelf buitensmijten, het zal nog niets uithalen.

Wie denkt dat het VB op welk niveau in Belgie dan ook gaat meeregeren/besturen, die is goed gek.

De gesprekken BDW/VB zijn enkel strategie van BDW.

In geen duizend jaar zal het VB meebesturen, en al zeker niet met de N-VA.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:38   #227
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zal toch niets uithalen. VG mag iedereen buiten hemzelf buitensmijten, het zal nog niets uithalen.

Wie denkt dat het VB op welk niveau in Belgie dan ook gaat meeregeren/besturen, die is goed gek.

De gesprekken BDW/VB zijn enkel strategie van BDW.

In geen duizend jaar zal het VB meebesturen, en al zeker niet met de N-VA.
uiteraard.

de strategie om BDW te kloppen moet dan ook zijn :

-uitsluitend breekpunten op tafel leggen die rechtstreeks uit het NVA programma komen
-ondertussen de backbenchers(ja, dat is het nieuwe statuut van FDW) in t gareel houden.

het gaat hier immers niet zo zeer over meebesturen dan wel over de volgende verkiezingen winnen. daarom is het noodzakelijk BDW in de fout te dwingen, niet om hem redenen voor verderzetting van het CS op een schoteltje aan te reiken.

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juni 2019 om 12:39.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:45   #228
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uiteraard.

de strategie om BDW te kloppen moet dan ook zijn :

-uitsluitend breekpunten op tafel leggen die rechtstreeks uit het NVA programma komen
-ondertussen de backbenchers(ja, dat is het nieuwe statuut van FDW) in t gareel houden.


het gaat hier immers niet zo zeer over meebesturen dan wel over de volgende verkiezingen winnen. daarom is het noodzakelijk BDW in de fout te dwingen, niet om hem redenen voor verderzetting van het CS op een schoteltje aan te reiken.
Ik zou eerder zeggen, geen breekpunten op tafel leggen.

En iedere keer dat er van het Belang zo'n mannelijke of vrouwelijke kwiebus afkomt met zever over homo-huwelijk - en Bart doet moeilijk - gewoon wijzen naar de leden van de CVP die tegen het homohuwelijk zijn.

Daar heeft BDW nooit geen ethische bezwaren tegen gehad, enkel tegen diegenen die in dezelfde kiesvijver vissen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:48   #229
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou eerder zeggen, geen breekpunten op tafel leggen.

En iedere keer dat er van het Belang zo'n mannelijke of vrouwelijke kwiebus afkomt met zever over homo-huwelijk - en Bart doet moeilijk - gewoon wijzen naar de leden van de CVP die tegen het homohuwelijk zijn.

Daar heeft BDW nooit geen ethische bezwaren tegen gehad, enkel tegen diegenen die in dezelfde kiesvijver vissen.
hmja, maar dan nog, ik zou FDW toch buitenzwieren.

gewoon omdat het kan.

wat heb je aan zo'n voorzitterschap en zo'n overwinning, als je je macht niet laat blijken?

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 juni 2019 om 12:48.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:50   #230
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe lang is het geleden dat je nog eens in Vlaanderen bent geweest? Van begin jaren '60? Kom eens kijken.
Ik zou niet weten wat ik daar zou moeten komen doen ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:54   #231
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Ik zou niet weten wat ik daar zou moeten komen doen ?
Uw vaderland nog eens komen bezoeken he Fredje.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:56   #232
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw vaderland nog eens komen bezoeken he Fredje.
Er wordt maar steeds gezegd dat Vlaanderen ons vaderland zou moeten zijn.

Het land van mijn vader is Belgie, in de provincie Limburg. Er was toen nog geen sprake van Vlaanderen bij ons. Met feestdagen hing de Belgische vlag hier thuis uit.

Ik zie het niet helemaal hoor. Vlaanderen is bezig met natievorming en probeert ook de niet-zo-vlaamse gebieden te annexeren en "bekeren".
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 12:59   #233
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er wordt maar steeds gezegd dat Vlaanderen ons vaderland zou moeten zijn.

Het land van mijn vader is Belgie, in de provincie Limburg. Er was toen nog geen sprake van Vlaanderen bij ons. Met feestdagen hing de Belgische vlag hier thuis uit.

Ik zie het niet helemaal hoor. Vlaanderen is bezig met natievorming en probeert ook de niet-zo-vlaamse gebieden te annexeren en "bekeren".
ah, ge zijt van een paar generaties geleden gij, nu snap ik t al een beetje beter.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 13:04   #234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.438
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Er wordt maar steeds gezegd dat Vlaanderen ons vaderland zou moeten zijn.

Het land van mijn vader is Belgie, in de provincie Limburg. Er was toen nog geen sprake van Vlaanderen bij ons. Met feestdagen hing de Belgische vlag hier thuis uit.

Ik zie het niet helemaal hoor. Vlaanderen is bezig met natievorming en probeert ook de niet-zo-vlaamse gebieden te annexeren en "bekeren".
Logisch ook, met zulke opvoeding...

Ik onthoud, jij kan er eigenlijk niets aan doen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 13:06   #235
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Wat is het meest gebruikelijke in de natuur?
Dat men niet zo moeilijk doet over met wie men neukt. In de natuur wordt een wijfje zelden meer dan 1 X zwanger van hetzelfde mannetje.
Koppels voor het leven vindt je in de natuur maar bij heel weinig soorten dieren om niet te zeggen bijna nooit.
De meeste vogelen er op los met wie of wat ze op hun pad tegenkomen.
dat moet niet altijd een ander dier zijn.....uw onderbeen is ook goed
Naam: nieuwsbrief-3-b1.png
Bekeken: 69
Grootte: 89,2 KB
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 13:12   #236
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stel dat je als kind kon kiezen tussen een hetero koppel en een homo koppel en je bij beiden identiek dezelfde opvoeding/warmte/mogelijkheden zou krijgen.
Voor welke gezinssituatie zou een kind kiezen?
Wat een vraag dat kan van zoveel factoren afhangen dat het onmogelijk is daar een eensluidend antwoord op te geven.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 13:19   #237
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uw vaderland nog eens komen bezoeken he Fredje.
Zou ik het nog herkennen ? Met wat ik daar allemaal over lees en hoor zou dat sterk kunnen tegenvallen
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 13:20   #238
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou ik het nog herkennen ? Met wat ik daar allemaal over lees en hoor zou dat sterk kunnen tegenvallen
hoe lang ben je hier al weg mss?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 13:20   #239
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
uiteraard.

de strategie om BDW te kloppen moet dan ook zijn :

-uitsluitend breekpunten op tafel leggen die rechtstreeks uit het NVA programma komen
-ondertussen de backbenchers(ja, dat is het nieuwe statuut van FDW) in t gareel houden.

het gaat hier immers niet zo zeer over meebesturen dan wel over de volgende verkiezingen winnen. daarom is het noodzakelijk BDW in de fout te dwingen, niet om hem redenen voor verderzetting van het CS op een schoteltje aan te reiken.
maw, deze onderhandelingen zijn maar om te lachen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2019, 13:21   #240
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Stel dat je als kind kon kiezen tussen een hetero koppel en een homo koppel en je bij beiden identiek dezelfde opvoeding/warmte/mogelijkheden zou krijgen.
Voor welke gezinssituatie zou een kind kiezen?
niet, een kind kiest niet.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be