Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 december 2020, 18:25   #481
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Dat zijn extreme cijfers, ongelofelijk.

Nu komt de grondwet toch in werking, mag de staat zomaar zoveel bedrijven en mensen bewust failliet maken? Nee volgens de grondwet rechters maar ze gaven toch hun goedkeuring.
Stilaan gaan er meer en meer van die berichten doorsijpelen. De media gaat dit niet kunnen blijven toedekken. Alleen zal het dan te laat zijn. De experts zullen uit beeld verdwijnen en de politici zullen zoals gewoonlijk hun verantwoordelijkheid ontlopen. En de bevolking blijft met de brokken zitten.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 18:42   #482
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Daar is inderdaad iets van maar blijkbaar durven ze dat risico niet te nemen.
Dat een politicus in Belgie bang is hetzelfde te doen als zijn moedigere collegae in landen als Zweden, soit.

Maar ik mis een open en pluriform DEBAT daaarover in mainstream media.

Ik mis ook politici die zich openlijk tegen de rigide partijlijn durven uitspreken.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 3 december 2020 om 18:43.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 19:46   #483
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dat een politicus in Belgie bang is hetzelfde te doen als zijn moedigere collegae in landen als Zweden, soit.

Maar ik mis een open en pluriform DEBAT daarover in mainstream media.

Ik mis ook politici die zich openlijk tegen de rigide partijlijn durven uitspreken.
Je bent lang niet de enige.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 22:10   #484
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zou een forum voor gelijkgestemden niet eerder iets zijn voor jou ? Daar komt iedereen met iedereen voor 100 % overeen. Het is wel redelijk saai maar dat moet je er maar bijnemen
Gelijkgestemde over de onzin die je schrijft en het vervuilen en banaliseren van het gehele forum.
Maar ook dat heb je weer niet begrepen, en je mag stoppen met al die ongemeende smileys, dat doet me teveel denken aan een andere trol op dit forum.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 22:19   #485
alpina
Europees Commissaris
 
alpina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2003
Berichten: 7.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De echte waarde van dit forum ios idd dat we het NIET met elkaar eens zijn. Dat ben ik geheel met je eens. Moeten we zo houden.

Ellende is daarnaast wél dat we in het politieke landschap die pluriformiteit aan meningen inzake corona nu net NIET hebben. Helaas.

Niemand durft meer uit de absurde tunnel van irrationele maatregelen en onvrijheid te stappen.
Dat is inderdaad het fundamentele probleem.

Maar het gaat verder: ook in de traditionele media komen serieuze tegenstemmen (dus geen halve gare complotdenkers) veel te weinig aanbod. Dat komt niemand ten goede, maar men doet er niets aan.

"Ter zake" en "de afspraak" lijken bij momenten niets meer dan het propaganda-kanaal van de overheid. Buiten het "aanscherpen" van de kuddegeest bij deze die daar gevoelig voor zijn brengt dat dus niets bij.

Laatst gewijzigd door alpina : 3 december 2020 om 22:20.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 22:21   #486
gertc
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Gelijkgestemde over de onzin die je schrijft en het vervuilen en banaliseren van het gehele forum.
Maar ook dat heb je weer niet begrepen, en je mag stoppen met al die ongemeende smileys, dat doet me teveel denken aan een andere trol op dit forum.
Het is erg genoeg als er op een feestje een zatte nonkel is. Maak het niet nog erger door met hem in discussie te gaan. Negeren helpt.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 22:22   #487
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Gelijkgestemde over de onzin die je schrijft en het vervuilen en banaliseren van het gehele forum.
Maar ook dat heb je weer niet begrepen, en je mag stoppen met al die ongemeende smileys, dat doet me teveel denken aan een andere trol op dit forum.
Niet reageren Fred, een typische driehoek drukker. Negeren.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2020, 23:03   #488
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Niet reageren Fred, een typische driehoek drukker. Negeren.
Moest dat zo zijn dat was onze Fred al maanden geleden een banneling geweest.

Lees hieronder het standpunt van de moderator.
Gelukkig voor u heeft deze mens amper tijd om hier en daar wat moderatie te doen.

Citaat:
Aan alle forumgebruikers,

Wie verantwoordelijk is voor meldingen (driehoeken) en de mogelijke gevolgen (banpunten en bans), is enkel door de moderatie geweten.

Meldingen (driehoeken) kunnen gebeuren door:
-Een beledigde forumgebruiker
-Een andere forumgebruiker die een belediging opmerkt en meldt
-De moderatie die een overtreding ontdekt

Discussies over wie aan wie een ban aansmeerde zijn daardoor zinloos, en dienen vermeden te worden.

Om dit af te dwingen:
Wie zich er zich toch aan waagt, kan banpunten oplopen voor persoonlijke aanval (4p)


Pontifex
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 02:59   #489
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Gelijkgestemde over de onzin die je schrijft en het vervuilen en banaliseren van het gehele forum.
Maar ook dat heb je weer niet begrepen, en je mag stoppen met al die ongemeende smileys, dat doet me teveel denken aan een andere trol op dit forum.
Dat is uw persoonlijke mening.

U lijkt niet te willen aanvaarden dat iedereen zijn stijl van discussiëren heeft. Niet iedereen neemt een discussie even ernstig.
Dit is een politiek forum waar het doel is om uw mening te toetsen aan die van anderen.

Ik vind dat de corona regels wel zin hebben een paar anderen vinden hier van niet.
Wie vervuilt er dan ?

En ja ik plaats af en toe een smiley waarmee ik wil aantonen dat ik in discussie kan gaan zonder daarbij ruzie te willen maken.
Zolang men beleefd blijft en respect toont zie ik geen probleem.

Sommige mensen hun mening interesseert mij hier ook al lang niet meer...ik stoor me daar niet aan en heb daar een simpele oplossing voor...Ik lees ze niet meer.

Niks belet u om mij te negeren.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2020 om 03:21.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 03:36   #490
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Ik zelf zal u niet negeren want uw mening blijft me boeien

Sowieso begin ik die ganse discussies rond corona beu te worden. Heb de indruk dat alles hierover al twintig maal is gezegd en herhaald.

Het duurt nu eenmaal ook ellendig lang.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2020 om 03:50.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 10:49   #491
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Ge moet weten wanneer ge moet terugtrekken in het leven. (lees vooral de laatste zin van de tekst in quote)

titel: “Liever zelf kiezen voor afscheid in schoonheid dan gedwongen faillissement”: deze 4 fiere handelaars trekken er de stekker uit na corona
link: https://www.hln.be/oostende/liever-z...rona~a63eb886/


Citaat:
Totale uitverkoop’ plaatsten zij afgelopen dinsdag voor het etalageraam. Met een bloedend hart, maar het gaat niet meer. Corona heeft diepe financiële wonden geslagen bij veel fiere handelaars. “We willen niet wachten tot het te laat is en zelf de beslissing nemen”, klinkt het bij Michelle (60), negen jaar fiere bazin van de gelijknamige boetiek in Oostende, en haar collega’s. “Een beslissing met het verstand”, voegt Annabel toe, al 15 jaar vaste waarde met haar kledingzaak IO in Jabbeke. Corona was helaas sterker. Vier getuigenissen van vier fiere ondernemers.
Redactie 03-12-20, 21:16 Laatste update: 22:59

9

Woensdag vierde Michelle Vanhakendover haar 60ste verjaardag. Toen ze 9 jaar geleden haar boetiek Michelle in Oostende opende, was ze van plan dat zo te houden tot aan haar pensioen in 2025. De coronacrisis kwam er tussenfietsen en ze besliste om ermee te stoppen, nu de verliezen nog meevallen. “Ik ben heel blij dat ik zo een faillissement kan vermijden”, zegt ze. “Het is met een bloedend hart dat ik stop, maar ik wil mijn pensioen niet starten met een schuldenberg. Ik zal het nu mooi afwerken en alles afbetalen, en dan een maand uitblazen en kijken wat er op mijn pad komt.”
Swenny Ritzen van kledingzaak La Gente.
Swenny Ritzen van kledingzaak La Gente. © Benny Proot

Eveneens in Oostende houdt ook Swenny Ritzen een volledige uitverkoop in La Gente. De winkel opende pas zeven maanden geleden. “Al mijn goederen komen uit een fabriek in Spanje, maar die zal nog maanden stilliggen. Mijn buffer is nog niet groot genoeg om deze periode te overbruggen. De huurprijs is daarvoor ook te hoog. Ik heb daarom beslist om de stekker eruit te trekken”, vertelt Swenny. “Ik kan nu mijn potje weer wat vullen met de uitverkoop en daarna zou ik graag opnieuw willen proberen als dit allemaal voorbij is.”
Annabel De Smedt van damesboetiek IO in Jabbeke.
Annabel De Smedt van damesboetiek IO in Jabbeke. © Benny Proot

Zo’n totale uitverkoop is ook Annabel De Smedt van plan. Haar boetiek IO is al 15 jaar een vaste waarde in Jabbeke, maar zal de coronacrisis toch niet overleven. Dat, en het feit dat er ook wegenwerken in haar straat gepland staan. “Eenmaal zover zou de straat hier voor vier of zes maanden komen open te liggen. Dan zou het na de tweede coronalockdown wéér bijzonder moeilijk worden voor mijn boetiek. Nee, dat heb ik er niet voor over. Deze beslissing is er niet één met het hart, maar met mijn verstand. De uitverkoop loopt door tot mijn volledige stock verkocht is. Ik gok dat een sluiting ten vroegste voor maart zal zijn.”

We staan gekend als een sterk team. Maar helaas is corona sterker
Jessica Verhaeghe, kledingzaak Loft 40

Zo lang zullen Jessica Verhaeghe en Doreen Couwelier zelfs niet wachten. De totale uitverkoop in hun kledingzaak Loft 40 in het dorpje Koolskamp bij Ardooie is gestart en eind januari gaat de winkel definitief dicht. “We zijn nog niet zo lang bezig, dus een enorme buffer hebben wij niet. In ons topseizoen waren we wekenlang dicht. Communies, trouwfeesten… Ze gingen allemaal aan onze neus voorbij. Doreen en ik staan gekend als twee zotte dozen, als een sterk team. Maar helaas is corona sterker.”
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 10:51   #492
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Het duurt nu eenmaal ook ellendig lang.
Dan met men alle maatregelen maar stopzetten en dan zal het snel opgelost zijn.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 10:57   #493
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet weten wanneer ge moet terugtrekken in het leven. (lees vooral de laatste zin van de tekst in quote)

titel: “Liever zelf kiezen voor afscheid in schoonheid dan gedwongen faillissement”: deze 4 fiere handelaars trekken er de stekker uit na corona
link: https://www.hln.be/oostende/liever-z...rona~a63eb886/
Niet corona is sterker, wel al die "over the top" maatregelen en een onbekwame regering.
Er zijn genoeg voorbeelden uit zowat heel de wereld dat winkels sluiten totaal geen zin had.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 11:13   #494
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Het gaat echt slecht in de winkels.
Nu ze terug open zijn ook opnieuw.
Sommigen blijven gewoon dicht zelfs.
De voorbode van het einde.

Misschien trekt het snel weer wat aan want dit is een fiasco over alle koppen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 december 2020 om 11:14.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 11:47   #495
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.258
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat echt slecht in de winkels.
Nu ze terug open zijn ook opnieuw.
Sommigen blijven gewoon dicht zelfs.
De voorbode van het einde.

Misschien trekt het snel weer wat aan want dit is een fiasco over alle koppen.
Maar als je onderzocht wil zien of bepaalde politici betaald zijn door Bezos (amazon) en Bol.com ben je een "complotdenker"
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 12:48   #496
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet weten wanneer ge moet terugtrekken in het leven. (lees vooral de laatste zin van de tekst in quote)

titel: “Liever zelf kiezen voor afscheid in schoonheid dan gedwongen faillissement”: deze 4 fiere handelaars trekken er de stekker uit na corona
link: https://www.hln.be/oostende/liever-z...rona~a63eb886/
Wat me opvalt is dat het allemaal kledingzaakjes zijn ?
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 18:02   #497
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Wat me opvalt is dat het allemaal kledingzaakjes zijn ?
Tsja, een mode-journaliste gaat wat bekende zaakvoerders interviewen en komt met dit artikel naar de hoofdredacteur.
De moeite om verder op te borduren zeker?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 18:19   #498
elsina
Provinciaal Gedeputeerde
 
elsina's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2010
Locatie: vlaanderen
Berichten: 941
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het gaat echt slecht in de winkels.
Nu ze terug open zijn ook opnieuw.
Sommigen blijven gewoon dicht zelfs.
De voorbode van het einde.

Misschien trekt het snel weer wat aan want dit is een fiasco over alle koppen.

Niet alleen blijven ze dicht. Valt mij ook op veel leegstand dat je ziet, met bordjes '' Te huur''

Komen dan weer van die goedkope pop-ups winkels in de plaats
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 20:04   #499
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door elsina Bekijk bericht
Niet alleen blijven ze dicht. Valt mij ook op veel leegstand dat je ziet, met bordjes '' Te huur''

Komen dan weer van die goedkope pop-ups winkels in de plaats
Ik heb vandaag eens rondgelopen Kalanderberg-koestraat-brabantdam. Gent.
Circa 200 m lang in totaal.
15 lege winkels al.
Allemaal te huur nu.

Het fietskot onder de schaapstal.
Bijna geen fietsen meer te zien.
Momenteel huizen daar de bedelaars in met harde moslim muziek.
Voor de rest niemand nog te zien, zelfs niet om een fiets te huren.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 4 december 2020 om 20:07.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 20:17   #500
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb vandaag eens rondgelopen Kalanderberg-koestraat-brabantdam. Gent.
Circa 200 m lang in totaal.
15 lege winkels al.
Allemaal te huur nu.

Het fietskot onder de schaapstal.
Bijna geen fietsen meer te zien.
Momenteel huizen daar de bedelaars in met harde moslim muziek.
Voor de rest niemand nog te zien, zelfs niet om een fiets te huren.
Antwerpen net hetzelfde.
In de beste winkelstraten (winkelwandel in de buurt van Huidevetterstraat, Meir, Groenplaats) staan talloze winkelpanden te huur. Het is echt wel een desolaat beeld. En die lege panden vertegenwoordigen weeral eens een zaak die het niet gered heeft, ondernemers in financiële problemen, werknemers die zonder werk zitten, enz ....
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be