Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2015, 04:33   #241
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het is makkelijk op te geven of pagina's aan persoonlijke uitlatingen te besteden. Maar de essentie is daarbij niet benadert.
Zeggen dat je dan niet meer antwoord omdat ik gestoord ben is de waanzin voorbij. BigF laat zich Leiden door blinde vlekken en is te klein toe te geven of problemen ervan in de ogen te kijken. Hij verheerlijkt zijn gebruik en beoordeelt het mijn. Maar vanaf ik een objectieve kijk wens te benaderen gaan we het afdoen als zogenaamd geponeerde intelligentie?
En al der wijl heeft niemand de essentie benadert.
Ja dan kan ik ook "winnen" als ik erover ga.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 04:36   #242
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Dan had hij wel "nu en dan 'n glaasje" gelust.
Hij maakt gewoon keuze voor 'n veiliger, maar illegaal, alternatief. Waarom probeert u dat op zo'n pseudo-intellectuele manier af te breken en voor te stellen alsof u dat vanuit het gezond verstand vraagt?
Het is toch een serieuze vraag? Zijn antwoord gelezen?
Mag je eigen kind blowen? Zoneen waarom? Worden de nadelen dan wel duidelijk ineens? Ik poneer niets, ik heb van meet af aan gezegd perspectief te zoeken maar ik krijg het oordeel met psuedo intellect. Draai het niet om
Maar als mijn gestoord gedoe zoveel stoort wil ik dat gerust dempen.
Het is niet dat ik mezelf niet opzij kan zetten hoor.

Laatst gewijzigd door Peche : 13 november 2015 om 04:43.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 04:55   #243
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik zie er geen graten in als "mijn kind zou blowen".
Net zoals ik geen graten inzie dat "mijn kind wel eens 'n glaasje lust.
Het is 'n genotsmiddel als 'n ander. Behalve dat het niet dodelijk is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 04:58   #244
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Geen graten zien (door de roze bril) betekent niet dat er geen graten zijn.
Toch belangrijk te leren hoe ermee om te gaan? Voorbereiden en niet dan wel zien.
Heb jij niet liever dat ze hun lichaam als een geoliede machine onderhouden?
Je bent wat je eet .
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 05:10   #245
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Geen graten zien (door de roze bril) betekent niet dat er geen graten zijn.
Toch belangrijk te leren hoe ermee om te gaan? Voorbereiden en niet dan wel zien.
Heb jij niet liever dat ze hun lichaam als een geoliede machine onderhouden?
Je bent wat je eet .
Dus ofwel rook je cannabis,ofwel soigneert ge uzelf.
Een middenweg of combinatie bestaat niet, zoiets?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 05:19   #246
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Zijn pubers in staat dat te beheersen of erkennen we dat er bij veelal een "probleem" ontwikkeld?
We praten hier allemaal een beetje vanaf ons eigen perspectief wanneer we over de substantie praten. Maar het algemene neutrale plaatje is lang nog niet bereikt.
Hebben wij nood aan aanbod of een beter sensibiliseringsbeleid?
Jongeren in het verkeer is al zoiets waar geld voor vrijgemaakt kan worden tot betere sensibilisering. Dikke off topic maar hoeveel het op termijn kan opbrengen is van onschatbare waarde.
Ik heb op 12 a 13 jaar schooltijd misschien enkele uren sensibilisering in soa, drugs en verkeer gehad. Waarom zo weinig en waarom blijven we zo lang steken? Hoeveel hebben wij zelf in handen en hoe kunnen we onze maatschappij bewuster maken ?

Ik zou ze nog geen sigaret toelaten en faliekant afkeuren.
Ik kijk al met fronsende ogen wanneer een kind coca cola drinkt.
Alles kan beter, maar we verleggen ons lat te weinig en kijken te eenzijdig.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 06:21   #247
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Sensibiliseren haalt niks uit. Dat zet net meer aan tot gebruik dan welk snoop doog filmpje dan ook...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 06:37   #248
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Het sensibiliseren van roken hielp toch?
Steeds minder jongeren roken en steeds meer ouderen stoppen .

U verwart wellicht repressie met sensibiliseren?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 06:53   #249
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het sensibiliseren van roken hielp toch?
Steeds minder jongeren roken en steeds meer ouderen stoppen .

U verwart wellicht repressie met sensibiliseren?
Het roken of gebruiken van cannabis is moeilijk te vergelijken met dat van tabak. Het is 'n genotsmiddel en het kan gerookt worden, maar daar houd het dan ook bij op: het effect is behoorlijk verschillend.

Laatst gewijzigd door Bhairav : 13 november 2015 om 06:53.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 06:57   #250
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik verwar die twee niet met elkaar. Het probleem is dat véél mensen dat niet kunnen en mede daarom is het nog steeds illegaal.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 07:22   #251
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Het roken of gebruiken van cannabis is moeilijk te vergelijken met dat van tabak. Het is 'n genotsmiddel en het kan gerookt worden, maar daar houd het dan ook bij op: het effect is behoorlijk verschillend.
Zulke reacties motiveren mijn creatuur dus onnozel te doen he
Je rookt het meestal samen he. Wiet gejoined met tabak. Joint .
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 07:25   #252
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik verwar die twee niet met elkaar. Het probleem is dat véél mensen dat niet kunnen en mede daarom is het nog steeds illegaal.
Wat kunnen ze niet? Blijf wel op de essentie van sensibiliseren he .
Repressie helpt geen bal bij cannabis. Dat is een verzetstotem geworden.
Maar maak bewust wat er verkeerd aan is en men denkt na over gebruik.
Ik heb de indruk dat te weinig mensen stil staan bij hun eigen gebruik. Of dat nu cannabis, alcohol of tabak is. Tegen ge verslaafd zijt is het te laat he.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 08:04   #253
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Zijn pubers in staat dat te beheersen of erkennen we dat er bij veelal een "probleem" ontwikkeld?
We praten hier allemaal een beetje vanaf ons eigen perspectief wanneer we over de substantie praten. Maar het algemene neutrale plaatje is lang nog niet bereikt.
Hebben wij nood aan aanbod of een beter sensibiliseringsbeleid?
Jongeren in het verkeer is al zoiets waar geld voor vrijgemaakt kan worden tot betere sensibilisering. Dikke off topic maar hoeveel het op termijn kan opbrengen is van onschatbare waarde.
Ik heb op 12 a 13 jaar schooltijd misschien enkele uren sensibilisering in soa, drugs en verkeer gehad. Waarom zo weinig en waarom blijven we zo lang steken? Hoeveel hebben wij zelf in handen en hoe kunnen we onze maatschappij bewuster maken ?

Ik zou ze nog geen sigaret toelaten en faliekant afkeuren.
Ik kijk al met fronsende ogen wanneer een kind coca cola drinkt.
Alles kan beter, maar we verleggen ons lat te weinig en kijken te eenzijdig.
De boeman politiek werkt niet. Je mag kinderen nog zoveel verbieden, als ze eenmaal puberen, nemen de vrienden een deel van de opvoeding over. En natuurlijk ga ik mijn kinderen sensibiliseren over drugs, drank en tabak. Maar hen het plaatje voorhouden dat gebruikers sowieso in de goot eindigen, zoals bij ons op school de sensibiliseringen lieten uitschijnen, werken niet. Dat geloven ze evenmin als te zeggen dat het goed voor hen is.
Met kinderen is het niet de bedoeling ze gans hun leven bij hun handje te houden om ze te sturen rond alle gevaren die ze op hun pad gaan tegenkomen. Kinderen moet je opvoeden dat ze dit zelf kunnen doen. En als je daar nog aan moet beginnen de moment dat ze beginnen puberen ben je dik te laat. The opposite of addiction is connection.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 08:10   #254
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Inderdaad verzet. Van jongs af sensibiliseren. In een wereld zonder aanbod.
Jong geleerd, oud gedaan.
En dat doen we allereerst door onze blinde vlekken als maatschappij toonbaar te maken.
Drugs? Say neen en here is why.
Alcohol is ook drugs en zal op dezelfde voet behandeld moeten worden.

Aan de tabakscampagnes zien we dat sensibiliseren helpt. Aan een verbod zien we dat verkeersongevallen drastisch reduceren.
Laten we de overlast op de gebruiker duwen en niet op onze maatschappij en haar kinderen.

En onthoud, ik doe niet eens moeite.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 08:29   #255
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Inderdaad verzet. Van jongs af sensibiliseren. In een wereld zonder aanbod.
Er is ALTIJD aanbod, je kan dat niet 'uitroeien'. Bij ons destijds was de hotspot van drughandel (en dan vooral softdrugs) de school. Ik vermoed niet dat dat nu anders is.

Citaat:
Jong geleerd, oud gedaan.
En dat doen we allereerst door onze blinde vlekken als maatschappij toonbaar te maken.
Drugs? Say neen en here is why.
Hoe dieper je drugs en drank in de illegaliteit drukt, hoe groter de 'blinde vlekken' zullen worden. In mijn eigen overtuiging is het oververheerlijken van het ego door consumptie en het laten bepalen van je eigenwaarde door media en bezit (zoals rond de kinderen hun oren wordt gesmeten in de reclame van jongsaf aan) veel nefaster voor de verslavingsproblematiek dan het beschikbaar zijn van een produkt. Maar kom, dat is mijn eigen visie.

Citaat:
Alcohol is ook drugs en zal op dezelfde voet behandeld moeten worden.
Daar volg ik.

Citaat:
Aan de tabakscampagnes zien we dat sensibiliseren helpt. Aan een verbod zien we dat verkeersongevallen drastisch reduceren.
Laten we de overlast op de gebruiker duwen en niet op onze maatschappij en haar kinderen.

En onthoud, ik doe niet eens moeite.
Sensibiliseren voor een illegaal produkt kan niet verder gaan dan "doe het nou maar niet". Of ga je dealers verplichten "Kan de gezondheid ernstig shaden" op hun zakjes te drukken.
Niemand pleit voor gebruik in het verkeer. De overlast op de gebruiker duwen hebben ze in de VS reeds geprobeerd, met de gekende gevolgen. In Portugal hebben ze de ballen gehad om gans de boel eens om te gooien, en daar plukken ze nu de vruchten van.
Trouwens, voor mij hoeven coffeeshops niet, ik zie meer iets in iets als cannabis social clubs. Mensen die samen kweken. En decriminaliseren van thuiskweek met beperkingen.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 08:44   #256
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Er is ALTIJD aanbod, je kan dat niet 'uitroeien'. Bij ons destijds was de hotspot van drughandel (en dan vooral softdrugs) de school. Ik vermoed niet dat dat nu anders is.
Er zal ook altij heroïne aanbod zijn. Het is net daarom dat we via sensibilisering moeten zorgen dat mensen er bewust genoeg over zijn er niet voor te kiezen.
Citaat:
Hoe dieper je drugs en drank in de illegaliteit drukt, hoe groter de 'blinde vlekken' zullen worden. In mijn eigen overtuiging is het oververheerlijken van het ego door consumptie en het laten bepalen van je eigenwaarde door media en bezit (zoals rond de kinderen hun oren wordt gesmeten in de reclame van jongsaf aan) veel nefaster voor de verslavingsproblematiek dan het beschikbaar zijn van een produkt. Maar kom, dat is mijn eigen visie.
Wel laat U opvallen dat ik altijd heb gezegd dat we gebruik niet mogen vervolgen. Maar hoef dat gekoppeld te zijn aan een legalisatie?
Waarom heb ik nog nergens kunnen lezen.
Vanaf ik op de essentie hak haken we af, gaan we er rond of worden we persoonlijk
Neen, ik heb het niet over jou .

Onze visie spoort grotendeels afgaand op bovenstaande quote.
We moeten de substanties niet verder achteruit duwen, maar wel de mensheid vooruit.

Citaat:
Sensibiliseren voor een illegaal produkt kan niet verder gaan dan "doe het nou maar niet". Of ga je dealers verplichten "Kan de gezondheid ernstig shaden" op hun zakjes te drukken.
Niemand pleit voor gebruik in het verkeer. De overlast op de gebruiker duwen hebben ze in de VS reeds geprobeerd, met de gekende gevolgen. In Portugal hebben ze de ballen gehad om gans de boel eens om te gooien, en daar plukken ze nu de vruchten van.
Trouwens, voor mij hoeven coffeeshops niet, ik zie meer iets in iets als cannabis social clubs. Mensen die samen kweken. En decriminaliseren van thuiskweek met beperkingen.
Awel daarom de "waarom" er in vetgedrukt bij plaatsen. Just say no heeft niet voldaan. En door ons sociaal omgaan met drank veroorzaken jongeren steeds ergere ongevallen. Men is niet bewust genoeg welke impact alcohol op het ego heeft.

Ik weet niet of Portugal coffeeshops heeft?
Maar het probleem in ons land is geen cannabis vanuit Mexico he
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 09:15   #257
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Ik heb totaal geen probleem met cannabisgebruik, zolang de gebruiker boven de 21 jaar is.
Tot die leeftijd ontwikkelen hersens zich, en is cannabis net zoals alcohol dus schadelijk voor die ontwikkeling.
Van mij mogen ze legaliseren, een blower is minder ambetant dan een zatlap.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 09:20   #258
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb totaal geen probleem met cannabisgebruik, zolang de gebruiker boven de 21 jaar is.
Tot die leeftijd ontwikkelen hersens zich, en is cannabis net zoals alcohol dus schadelijk voor die ontwikkeling.
Van mij mogen ze legaliseren, een blower is minder ambetant dan een zatlap.
Inderdaad. Zie hoe gestoord ik ben na intensief gebruik.
Daaruit concludeer ik trouwens dat u alcohol wil opdrijven naar 21?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 09:51   #259
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Er zal ook altij heroïne aanbod zijn. Het is net daarom dat we via sensibilisering moeten zorgen dat mensen er bewust genoeg over zijn er niet voor te kiezen.
Iemand die zijn realiteit wil ontvluchten met zware shit als heroïne, ga je niet tegenhouden met een belerend vingertje of door de drugs af te pakken. Zulke mensen kun je alleen helpen door hen te helpen hun realiteit waarvan ze vluchten aan te pakken.

Citaat:
Wel laat U opvallen dat ik altijd heb gezegd dat we gebruik niet mogen vervolgen. Maar hoef dat gekoppeld te zijn aan een legalisatie?
Waarom heb ik nog nergens kunnen lezen.
Decriminalisatie voor alle drugs mag van mij zeker.
Voor cannabis kan legalisatie voor mij. Ik denk dat de kosten niet gaan opwegen tegen de baten. Ook omdat het produkt toch relatief onschuldig is en zo wijdverspreid wordt gebruikt en dat men de zwarte markt tot een minimum kan beperken (kweek ook toelaten itt Nederland).
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2015, 10:08   #260
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Verzet Bekijk bericht
Iemand die zijn realiteit wil ontvluchten met zware shit als heroïne, ga je niet tegenhouden met een belerend vingertje of door de drugs af te pakken. Zulke mensen kun je alleen helpen door hen te helpen hun realiteit waarvan ze vluchten aan te pakken.
Nogmaals, ik wil geen lerend vingertje houden. Ik heb dit misschien wel eens gedaan in dit topic. Nu dat creatuur opgeborgen in de kast zit en ik een serieuze onderneming pleeg, hoop ik dat Fred en BigF alsnog uit hun kast komen.

We moeten sensibiliseren en niet blijven hangen. "Op die piek van onze evolutie leven". En die piek wordt niet optimaal genoeg benut.
Bewustzijn toereiken en maximaal bewustzijn van jongs af toereiken opdat dit later kenbaar wordt.

Ik heb daar inderdaad naar een extreme substantie gegrepen. Zelfs als we het bij cannabis houden, zij is geen dame om te onderschatten.

Citaat:
Decriminalisatie voor alle drugs mag van mij zeker.
Voor cannabis kan legalisatie voor mij. Ik denk dat de kosten niet gaan opwegen tegen de baten. Ook omdat het produkt toch relatief onschuldig is en zo wijdverspreid wordt gebruikt en dat men de zwarte markt tot een minimum kan beperken (kweek ook toelaten itt Nederland).
Wel, hoe onschuldig is het werkelijk?
Schuilt het gevaar nu net niet in het onschendbaarheidsgevoel?
Doordat het net zo comfortabel aanvoelt sleept het onzichtbaar over je heen op de lange termijn. Ik zou daar een heel hoofdstuk aan kunnen toewijden.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be