Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2007, 21:59   #61
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nee, maar dan ben ik aan het studeren. Tot 11 uur ongeveer. Geloof me, het is nodig
Is dit een oplossing?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 22:10   #62
Percalion
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Percalion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2003
Locatie: Vrije Markt
Berichten: 10.698
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
The Economist van deze week sprak enorm denigrerend over hem en steunt Clinton. Ik bedoel...
We hebben 't over hetzelfde exemplaar dan. indeed.
__________________
Hitler was a massmurdering fuckhead, as many important historians have said.
Percalion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:30   #63
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion Bekijk bericht
We hebben 't over hetzelfde exemplaar dan. indeed.
Dat is dan hetzelfde blad waar Herbert Spencer nog voor schreef. Die draait zich om in zijn graf...
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 09:13   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Is dit een oplossing?
Herexamens?

Dat wilde mijn dochter niet omdat het haar vakantie zou bederven.
Als de bijeenkomst in Halle zoveel oplevert als die van vorige keer in Overijse zou ik daar mijn stressvrije vakantie ook niet voor opofferen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 15:21   #65
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
van Maerlant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Locatie: New Caprica City
Berichten: 15.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Is dit een oplossing?
Nevaaaa
__________________
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.













It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 20:27   #66
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Rode verstuurt oproepingsbrieven wel in het Nederlands
In tegenstelling tot Kraainem heeft faciliteitengemeente Sint-Genesius-Rode vorige week alle oproepingsbrieven verstuurd in het Nederlands. Het is de eerste keer dat dit gebeurt. Sinds de totstandkoming van de omzendbrief-Peeters in de tweede helft van de jaren '90 bleef Rode net als enkele andere faciliteitengemeenten de kiesbrieven versturen volgens taalaanhorigheid wat strijdig is met deze omzendbrief.

Verrassing
"Het is voor mij een grote verrassing omdat waarnemend burgemeester Myriam Rolin duidelijk tegen haar Franstalige achterban ingegaan is. Ze heeft zelfs het schepencollege er niet voorafgaandelijk over geraadpleegd, maar in dit college haar beslissing vorige vrijdag op mijn vraag gewoon bevestigd. Dit kan eigenlijk niet, maar ik ga er mij natuurlijk niet tegen verzetten", aldus de Vlaamse schepen Anne Sobrie.
klik


Als het goed mag het ook gezegd worden dit integenstelling tot kraainem.

Citaat:
In Kraainem hebben de Franstalige inwoners onwettig een Franstalige oproepingsbrief gekregen voor de verkiezingen van 10 juni. Dat zegt gemeenteraadslid Luk Van Biesen (Open VLD).
"De Franstalige meerderheid in de gemeenteraad heeft beslist om ze in het Frans te versturen", zegt Van Biesen. "Dat is in strijd met de omzendbrief-Peeters, die vraagt dat de brieven eerst in het Nederlands worden verstuurd en dat wie een Franstalige brief wil dat schriftelijk moet aanvragen."

Van Biesen wil dat de Vlaamse regering een burgemeester aanstelt "die de wet wel naleeft". Hij wil ook een klacht indienen bij het gerecht.

Het is niet het eerste probleem met oproepingsbrieven in de faciliteitengemeente. Ook voor de verkiezingen van 8 oktober 2006 was er heel wat discussie
klik
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 21:31   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
In tegenstelling tot Kraainem heeft faciliteitengemeente Sint-Genesius-Rode vorige week alle oproepingsbrieven verstuurd in het Nederlands. Het is de eerste keer dat dit gebeurt. Sinds de totstandkoming van de omzendbrief-Peeters in de tweede helft van de jaren '90 bleef Rode net als enkele andere faciliteitengemeenten de kiesbrieven versturen volgens taalaanhorigheid wat strijdig is met deze omzendbrief.

Verrassing
"Het is voor mij een grote verrassing omdat waarnemend burgemeester Myriam Rolin duidelijk tegen haar Franstalige achterban ingegaan is. Ze heeft zelfs het schepencollege er niet voorafgaandelijk over geraadpleegd, maar in dit college haar beslissing vorige vrijdag op mijn vraag gewoon bevestigd. Dit kan eigenlijk niet, maar ik ga er mij natuurlijk niet tegen verzetten", aldus de Vlaamse schepen Anne Sobrie.
Wie weet zit daar de betoging van het KVHV voor een onafhankelijk Vlaanderen van een paar weken geleden wel voor iets tussen!

Volgende betoging houden we in Kraainem!
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:46   #68
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie weet zit daar de betoging van het KVHV voor een onafhankelijk Vlaanderen van een paar weken geleden wel voor iets tussen!

Volgende betoging houden we in Kraainem!
ja dat kwam ook bij me op
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:54   #69
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wie gaat er naar de spoedmeeting in Halle op 7 juni om 20.30?
Er gaan bussen naartoe uit heel Vlaanderen.

Ik heb in alle geval voor twee personen ingeschreven.
Ik zal er ook zijn !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 11:55   #70
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Graag had ik geweten wat ik moet doen met mijn oproepbrief waarop vermeld staat Halle-Vilvoorde?
Volgens de wet zou dit arrondissement onwettig zijn.
Moet ik met deze brief naar de gemeente? Of moet ik ergens anders een klacht neerleggen?
eerst voor het Vlaams Belang gaan stemmen en daarna zie je wel !
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:02   #71
Miguelito
Minister
 
Miguelito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 december 2004
Locatie: Puerto de la Cruz, Tenerife
Berichten: 3.312
Standaard

Citaat:
Rolin kreeg veeg uit de panMaingain haalde ook scherp uit naar Myriam Rolin, de burgemeester van Sint-Genesius-Rode. Die had de omzendbrief-Peeters toegepast en ook de Franstaligen een Nederlandstalige oproepingsbrief gestuurd.

Enkele burgemeesters van andere faciliteitengemeentes beschuldigden Rolin ervan dat ze de beslissing alleen maar nam om haar benoeming als burgemeester niet kwijt te raken.
Het was weer vor de postjes. Grappig, mangain protesteert tegen het naleven van de wet
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Neem van me aan dat, als het nu verkiezingen worden, de NVA de weg opgaat van het VB. Te weten: pardoes de berg af. Wees daar maar zeker van

Laatst gewijzigd door Miguelito : 30 mei 2007 om 12:02.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 12:04   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Deze stuurde ikzelf, naar een voorbeeldbrief van Haviko:

Gemeente en datum

Aan het college van burgemeester en schepenen
adres

Tot mijn spijt moet ik u meedelen dat ik omwille van gewetensbezwaren, politieke redenen en uit burgerzin niet kan stemmen.

Ik sluit mij aan bij de oproep van het Halle-Vilvoorde Komitee en de VVB, onder auspiciën van het Overlegcentrum van Vlaamse Verenigingen, om mijn medewerking te weigeren aan de organisatie van alle verkiezingen in Vlaanderen waarbij de grondwettelijke indeling van het land in taalgebieden, gewesten en provincies niet wordt geëerbiedigd, en waarbij de Waalse en Frans-Brusselse kandidatenlijsten op discriminerende wijze worden voorgelegd aan kiezers uit het Nederlands taalgebied.

Met deze actie, die de morele steun heeft gekregen van ontelbare Vlaamse vooraanstaanden, en die aansluit bij de acties van de burgemeesters van Halle-Vilvoorde, wil ik het houden van verkiezingen waarbij Waalse en Frans-Brusselse lijsten in het Nederlands taalgebied aan de kiezer worden voorgelegd, ten stelligste afkeuren. Ik verwijs ook uitdrukkelijk naar de talrijke resoluties van het Vlaams Parlement en van gemeenten en provincies in gans Vlaanderen, die stellen dat de huidige regeling strijdig is met de grondwet en elke legitimiteit heeft verloren, en naar het arrest van het Hof van Beroep te Gent van 29 april 2004, waarbij een dienstweigeraar werd vrijgesproken. Dit alles geldt nog meer nu het Arbitragehof bij arrest nr.73/2003 van 26 mei 2003 de huidige regeling discriminerend en ongrondwettelijk verklaard heeft,.

Zolang de kieskring Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst is overeenkomstig de grondwettelijke indeling van het land, en de overheid dus zelf de grondwet niet naleeft, kan ze van mij in redelijkheid niet verwachten dat ik mij aan de opkomstplicht houd. Ik kan in eer en geweten niet meedoen aan ongrondwettige verkiezingen.
Met oprechte hoogachting,

Naam
adres

handtekening

Niet vergeten aangetekend te versturen!

Maak je brief in dubbel op en bewaar je bewijs van aangetekende zending. Stuur ook een afschrift naar het secretariaat van Haviko. [email protected]
Deze organisatie zal je rechten helpen verdedigen indien de Belgische staat het je moeilijk maakt omdat je weigerde mee te werken aan ongrondwettelijke verkiezingen.
moest dat echt aangetekend ?

5 euro extra betalen voor "illegale organisatie"...

hoeveel brengt dat op ? 1 tegen 100 ? zoals bij de chinees...
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.

Laatst gewijzigd door ancapa : 30 mei 2007 om 12:08.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 16:20   #73
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Prachtig; wij missen in Nederland toch veel. Dit gaat voor de betrokkenen wel minstens zo amusant zijn als een Neeferendum.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:32   #74
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
moest dat echt aangetekend ?

5 euro extra betalen voor "illegale organisatie"...

hoeveel brengt dat op ? 1 tegen 100 ? zoals bij de chinees...
Hela, hela!
Ik wil niet ook nog kans lopen op een stevige boete zonder dat ze daar weten waarom ik aan onwettige verkiezingen weiger deel te nemen, hé?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:32   #75
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Neeferendum.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 17:40   #76
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik ook nog niet. Wel al mijn oproepingsbrief om bijzitter te spelen, maar daar zeggen wij www.burgerzin.be tegen...
Heb net een schrijven ontvangen waarin de voorzitter meldt dat mijn 'verzuim' niet als gegrond wordt aanvaard.

Ik heb hem hetvolgende terug gestuurd:
Citaat:
Geachte Heer Voorzitter,

Ik heb uw brief van 29 mei goed ontvangen. Ik blijf evenwel bij mijn standpunt en overtuiging zoals uiteengezet in mijn aangetekende brief van 16 mei jl., die ik hier als volledig herhaald beschouw.

Ik kan en wil mijn medewerking niet verlenen aan een discriminerende en ongrondwettige kieswet.

Ik kan mij niet inbeelden dat dit strafbaar zou zijn.

Daar ik mijn standpunt niet zal wijzigen is verdere briefwisseling hierover nutteloos.

Met oprechte hoogachting,
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!

Laatst gewijzigd door Gun : 30 mei 2007 om 17:40.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 18:05   #77
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Heb net een schrijven ontvangen waarin de voorzitter meldt dat mijn 'verzuim' niet als gegrond wordt aanvaard.
Welke gronden voor wettig verzuim wegen dan nog zwaarder dan een ongrondwettelijke kieskring en onwettige verkiezingen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:25   #78
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
moest dat echt aangetekend ?

5 euro extra betalen voor "illegale organisatie"...

hoeveel brengt dat op ? 1 tegen 100 ? zoals bij de chinees...
Nee hoor. Gewoon in het postkantoor aangetekend laten versturen en hen zeggen dat het voor de verkiezingen is (dat je bijzitter moet spelen). Dan schrijven ze in het rood "KIESWET" op je verzending is *poef* 't is gratis.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be