Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 april 2007, 20:20   #121
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het VB haalde die twee zetels dus op zijn eentje. Dat klinkt al beter.
Ik hecht daar vooral belang aan omdat ik vanmorgen op de radio hoorde dat de politiek uit deze verkiezingen conclusies zal trekken in het licht van de komende, federale verkiezingen.
Zeg uhm, Govaert gaat meedoen aan de verkiezingen van 10 juni onder Dedecker, hij is dus een "separatist" eigenlijk

Dat maakt dat er in totaal in principe 33.41% naar separatisten is gegaan!


Populairste kandidaten :
Walter Govaert 2905 (Respect, wil burgemeester worden)
Marc Gybels 2225 (CD&V, burgemeester)
Alain Pardaen 1742 (Groen&Co)

Bij VB haalt Kathy Mertens het meest (409), en Wouter Bracke 350 (de twee verkozenen haalde dus ook het meest stemmen)

Toch even een demper op de vreugde voor de VB'ers :
Vlaams Blok 2000 : 1416 stemmen
Vlaams Belang 2007: 1436 stemmen

Eigenlijk dus niet verbeterd.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 20:21   #122
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Hetgeen volgens mij bewijst dat er in Wetteren niet genoeg mentaal-gehandikapten verblijven.
Dat is een beetje een constante voor de hele streek. In mijn gemeente (een buurgemeente van Wetteren) bijvoorbeeld kwamen zowel N-VA als VB in oktober voor het eerst op en geen van beide behaalde een zetel.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 20:27   #123
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Populairste kandidaten :
Walter Govaert 2905 (Respect, wil burgemeester worden)
Marc Gybels 2225 (CD&V, burgemeester)
Alain Pardaen 1742 (Groen&Co)

Bij VB haalt Kathy Mertens het meest (409), en Wouter Bracke 350 (de twee verkozenen haalde dus ook het meest stemmen)
Aanvulling :
Anne-Marie Hoebeke, lijsttrekker Open VLD, was de beste van haar partij met 1448 stemmen.
Zij is ook verkozen voor het Vlaams Parlement voor Oost-Vlaanderen in 2004.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 20:32   #124
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Aanvulling :
Anne-Marie Hoebeke, lijsttrekker Open VLD, was de beste van haar partij met 1448 stemmen.
Zij is ook verkozen voor het Vlaams Parlement voor Oost-Vlaanderen in 2004.
Lijsttrekker VLD was alleen dus goed voor meer stemmen dan alle kiezers samen voor het Vlaams Belang ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 20:37   #125
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Lijsttrekker VLD was alleen dus goed voor meer stemmen dan alle kiezers samen voor het Vlaams Belang ...
Ja, en? De lijsttrekker van het VB in Antwerpen alleen was goed voor meer dan het dubbel van alle stemmen voor de VLD. Wat is je punt?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 20:39   #126
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja, en? De lijsttrekker van het VB in Antwerpen alleen was goed voor meer dan het dubbel van alle stemmen voor de VLD. Wat is je punt?
Een mogelijk excuus zou kunnen zijn dat ze maar in 2000 voor het eerst hebben deelgenomen.
Maar groeien doen ze eigenlijk amper op het gebied van stemmen (hoewel ze wel een zetel meer hebben in vergelijking met 2000, op dat vlak heeft VB dus nog nooit zo sterk gestaan en de herverkiezing was dus voor hen een zegen al bij al)
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 20:42   #127
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ja, en? De lijsttrekker van het VB in Antwerpen alleen was goed voor meer dan het dubbel van alle stemmen voor de VLD. Wat is je punt?
Niet meer dan een constatie. Net zoals ik kan constateren dat in 2003 het VB 14,67 % haalde in kanton Wetteren ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 21:13   #128
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Conclusie in het verhaal is dat de stemmen van de gewezen N-VA'ers grotendeels naar Respect zijn gegaan en dat een kartel van Groen! en SP.a (alvast in Wetteren) geen meerwaarde had.

In feite haalt Respect die zetel binnen die ze wilden, al zijn ze er geen moer mee opgeschoten.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 22:48   #129
Dogbert
Lokaal Raadslid
 
Dogbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 322
Standaard

Een eerste kleine verkiezingsoverwinning voor de Lijst Dedecker.

Proficiat en Respect voor Walter Govaerts en zijn persoonlijke score mag er ook zijn.
__________________
Dogbert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 22:51   #130
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dogbert Bekijk bericht
Een eerste kleine verkiezingsoverwinning voor de Lijst Dedecker.

Proficiat en Respect voor Walter Govaerts en zijn persoonlijke score mag er ook zijn.
Euh, ik weet het niet hoor, u heeft zijn propaganda niet gelezen...
De eerste berichten laten verstaan dat Open VLD met CDV zal besturen, vermoedelijk met Marc Gybels, en in dat geval zou die dan -zoals ook besloten na de verkiezingen van oktober -stoppen na vier jaar.

Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen hier eigenlijk weten van het verband tussen Dedecker en Govaert.
__________________
Steun Oranje-Blauw!

Laatst gewijzigd door evilbu : 15 april 2007 om 22:52.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 19:35   #131
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=J41CONFO


Walter Govaert dient opnieuw klacht in na herverkiezingen
Lijsttrekkers van OpenVLD en CD&V moeten het ontgelden
WETTEREN - Nadat de verkiezingen van 8 oktober 2006 nietig werden verklaard, zijn nu ook de herverkiezingen van 15 april 2007 helemaal nog niet van de baan. Walter Govaert (Respect) heeft klacht ingediend tegen Anne Marie Hoebeke (OpenVLD) en Marc Gybels (CD&V).
Filip Osselaer

Even terug in de geschiedenis: de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006 werden in Wetteren door de Raad van State nietig verklaard na klachten van oppositiepartij Respect. De partij verdacht vooral de CD&V-schepenen van beïnvloeding van de kiezers omdat ze in de stembureaus hielpen bij de naamafroeping van die kiezers.

Op 15 april trokken de Wetteraars opnieuw naar de stembus. Veel veranderde er niet aan de uitslag: de meerderheid van 8 oktober van OpenVLD en CD&V hield stand. Het was nu alleen afwachten tot de installatie van de nieuwe gemeenteraad. Maar tot het zover is, kunnen partijen - tot 4 juni - bezwaren indienen. Dat is nu dus gebeurd. Walter Govaert vordert de vervallenverklaring van de lijsttrekkers van OpenVLD en CD&V.

'Dat betekent dat ze geen deel mogen uitmaken van de gemeenteraad en moeten vervangen worden door de eerste opvolgers', zegt de Raad voor Verkiezingsbetwistingen van Oost-Vlaanderen.

Het boek van Verhofstadt

Volgens de klacht had Anne Marie Hoebeke, lijsttrekker van OpenVLD, het (gratis) boek 8JV, waarin premier Guy Verhofstadt de verwezenlijkingen van acht jaar paars brengt, als verkiezingsuitgave moeten inbrengen. Dat boek - dat net in de periode van de herverkiezingen verscheen, maakte immers een fundamenteel onderdeel uit van de publiciteit en de campagne van OpenVLD, aldus de klacht van Respect. 'Dat boek is niet door mij geschreven en verdeeld', reageert Anne Marie Hoebeke van OpenVLD. 'En wat met Wortegem-Petegem dat een week na ons opnieuw naar de stembus moest. Daar was het boek ook in de handel.'

Wat CD&V betreft, gaat het over het plakken van affiches op openbaar domein. 'Een van de CD&V-kandidaten is getrouwd met een gemeentefunctionaris die woont boven het sportcomplex van de gemeente. Voor het raam van het huis hingen affiches', vertelt men bij de Raad voor Verkiezingsbetwistingen. Concreet gaat het om Els Barbé, de echtgenote van Rudy Vander Heyden.

Burgemeester Marc Gybels (CD&V) heeft intussen weet van de nieuwe klachten. 'We zijn dit al gewoon, maar het is een bedroevende historie. We zitten hier in Wetteren alweer in een negatieve spiraal' reageert de burgemeester. 'Is dat de cultuur die bij jullie leeft?, vragen collega's mij.'

Tijdens de zitting van 4 juni zal de Raad voor Verkiezingsbetwistingen alle partijen horen.



----------------------
Anne Marie Hoebeke(OpenVLD) is verkozen in 2004 voor het Vlaams Parlement voor Oost-Vlaanderen.

Walter Govaert (Respect) is nummer drie op Lijst Dedecker voor Oost-Vlaanderen voor de federale verkiezingen van 10 juni.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:08   #132
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik vraag me trouwens af hoeveel mensen hier eigenlijk weten van het verband tussen Dedecker en Govaert.
Wie dagelijks langs Wetteren scheert over de E40, heeft wellicht Govaert's dubbeldekker al kunnen aanschouwen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:11   #133
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Wie dagelijks langs Wetteren scheert over de E40, heeft wellicht Govaert's dubbeldekker al kunnen aanschouwen...
Nu goed, ik heb wel geen zin om op een jaar tijd VIER keer te gaan stemmen he...... Nu gaat het echt te ver, een domme affiche is nu al een probleem?
Ik vraag mij ook af wat hij wil bereiken. CD&V heeft er 10, Respect 7 , de exbroeders van VLD 4 (op 27). Met beide ligt hij in ruzie. Dus zelfs al zou hij winst halen uit nieuwe verkiezingen (wat mij nu wel moeilijk lijkt) dan zou hij met SP. A, Groen! en VB moeten samenwerken.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:35   #134
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter
 
lomeanor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 april 2005
Berichten: 9.853
Standaard

Nu is het inderdaad wat overdreven.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:45   #135
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleid=J41CONFO


Walter Govaert dient opnieuw klacht in na herverkiezingen
Lijsttrekkers van OpenVLD en CD&V moeten het ontgelden
WETTEREN - Nadat de verkiezingen van 8 oktober 2006 nietig werden verklaard, zijn nu ook de herverkiezingen van 15 april 2007 helemaal nog niet van de baan. Walter Govaert (Respect) heeft klacht ingediend tegen Anne Marie Hoebeke (OpenVLD) en Marc Gybels (CD&V).
Filip Osselaer

Even terug in de geschiedenis: de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006 werden in Wetteren door de Raad van State nietig verklaard na klachten van oppositiepartij Respect. De partij verdacht vooral de CD&V-schepenen van beïnvloeding van de kiezers omdat ze in de stembureaus hielpen bij de naamafroeping van die kiezers.

Op 15 april trokken de Wetteraars opnieuw naar de stembus. Veel veranderde er niet aan de uitslag: de meerderheid van 8 oktober van OpenVLD en CD&V hield stand. Het was nu alleen afwachten tot de installatie van de nieuwe gemeenteraad. Maar tot het zover is, kunnen partijen - tot 4 juni - bezwaren indienen. Dat is nu dus gebeurd. Walter Govaert vordert de vervallenverklaring van de lijsttrekkers van OpenVLD en CD&V.

'Dat betekent dat ze geen deel mogen uitmaken van de gemeenteraad en moeten vervangen worden door de eerste opvolgers', zegt de Raad voor Verkiezingsbetwistingen van Oost-Vlaanderen.

Het boek van Verhofstadt

Volgens de klacht had Anne Marie Hoebeke, lijsttrekker van OpenVLD, het (gratis) boek 8JV, waarin premier Guy Verhofstadt de verwezenlijkingen van acht jaar paars brengt, als verkiezingsuitgave moeten inbrengen. Dat boek - dat net in de periode van de herverkiezingen verscheen, maakte immers een fundamenteel onderdeel uit van de publiciteit en de campagne van OpenVLD, aldus de klacht van Respect. 'Dat boek is niet door mij geschreven en verdeeld', reageert Anne Marie Hoebeke van OpenVLD. 'En wat met Wortegem-Petegem dat een week na ons opnieuw naar de stembus moest. Daar was het boek ook in de handel.'

Wat CD&V betreft, gaat het over het plakken van affiches op openbaar domein. 'Een van de CD&V-kandidaten is getrouwd met een gemeentefunctionaris die woont boven het sportcomplex van de gemeente. Voor het raam van het huis hingen affiches', vertelt men bij de Raad voor Verkiezingsbetwistingen. Concreet gaat het om Els Barbé, de echtgenote van Rudy Vander Heyden.

Burgemeester Marc Gybels (CD&V) heeft intussen weet van de nieuwe klachten. 'We zijn dit al gewoon, maar het is een bedroevende historie. We zitten hier in Wetteren alweer in een negatieve spiraal' reageert de burgemeester. 'Is dat de cultuur die bij jullie leeft?, vragen collega's mij.'

Tijdens de zitting van 4 juni zal de Raad voor Verkiezingsbetwistingen alle partijen horen.



----------------------
Anne Marie Hoebeke(OpenVLD) is verkozen in 2004 voor het Vlaams Parlement voor Oost-Vlaanderen.

Walter Govaert (Respect) is nummer drie op Lijst Dedecker voor Oost-Vlaanderen voor de federale verkiezingen van 10 juni.
:r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l: :r ofl::rof l:
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:45   #136
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Allé die spaties mogen jullie wegwerken!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:48   #137
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Allé die spaties mogen jullie wegwerken!
Deze vond ik toch nog altijd leuker :
Citaat:
Gekibbel over verkiezingen Wortegem-Petegem

vr 13/04/07 - In Wortegem-Petegem is commotie ontstaan over de verkiezingspropaganda voor de gemeenteraadsverkiezingen.




De partijen hadden afgesproken om een bescheiden campagne te voeren. Affiches op aanhangwagentjes mochten alleen als die aan een voertuig waren gekoppeld. Daarover werd ook een politiereglement opgesteld.
CD&V heeft nu aanhangwagens vastgemaakt aan een autowrak en een bromfiets en dat is niet naar de zin van burgemeester Johan Delmulle (WP2000). Hij heeft de politie de opdracht gegeven om de zaak te onderzoeken.
CD&V zegt dat er in het politiereglement nergens wordt omschreven wat een voertuig is en vindt niet dat ze in de fout gaat.
Op 22 april komen er nieuwe gemeenteraadsverkiezingen in Wortegem-Petegem nadat de Raad van State de uitslag van 8 oktober had vernietigd.
Dat gebeurde na een klacht van Delmulle tegen de nieuwe burgemeester Veerle Nachtegaele (Open VLD). Die had volgens hem samen met een partijgenoot gesjoemeld met volmachten.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 20:57   #138
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Deze vond ik toch nog altijd leuker :
Op dat moment heb ik me er ook rot om gelachen!
ps: je moest het andere bericht quoten!
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2007, 21:18   #139
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Nu goed, ik heb wel geen zin om op een jaar tijd VIER keer te gaan stemmen he...... Nu gaat het echt te ver, een domme affiche is nu al een probleem?
Ik vraag mij ook af wat hij wil bereiken. CD&V heeft er 10, Respect 7 , de exbroeders van VLD 4 (op 27). Met beide ligt hij in ruzie. Dus zelfs al zou hij winst halen uit nieuwe verkiezingen (wat mij nu wel moeilijk lijkt) dan zou hij met SP. A, Groen! en VB moeten samenwerken.
Het begint inderdaad stilaan Al Gore-proporties aan te nemen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2007, 12:34   #140
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

http://www.grootwetteren.be/website/...=859&Itemid=38
Uitleg bij klachten verkiezingen woensdag 30 mei 2007 Walter Govaert van oppositiepartij Respect heeft woensdagavond uitleg gegeven bij de twee klachten die hij indiende tegen de lijsttrekkers van CD&V en Open VLD aangaande de herverkiezingen op 15 april. De zaak wordt een eerste keer behandeld op de raad voor verkiezingsbetwistingen op maandag 4 juni. De klachten zijn gericht tegen Marc Gybels en Anne Marie Hoebeke in hun functie van lijsttrekker. Respect vraagt de vervallen verklaring van hun mandaat van gemeenteraadslid. Volgens Govaert is de CD&V, aangevoerd door Marc Gybels, terug in de fout gegaan door verkiezingsaffiches op te hangen op een openbaar gebouw binnen een openbaar domein: de conciërgewoning in het recreatiedomein De Warande. ,,Het is een essentiële regel dat het openbaar domein niet gebruikt mag worden in een verkiezingscampagne. Zo kan men dat ook doen op de brandweerkazerne of op het politiebureau. Het is onwettig en de partij haalde er voordeel uit want De Warande is een zeer druk bezocht domein, zeker in de paasvakantie.''
De klacht tegen Anne Marie Hoebeke heeft eigenlijk te maken met Guy Verhofstadt. ,In de sperperiode lagen er in de krantenwinkels gratis exemplaren van het boek van Guy Verhofstadt. Gadgets mogen niet uitgedeeld worden en zo'n boek is een dure aangelegenheid. Hierdoor werd Open VLD lokaal ondersteund met een campagnemiddel dat niet terug te vinden is in de verkiezingsuitgaven. Anne Marie Hoebeke moest zich tegen de bedeling in Wetteren verzet hebben en dat heeft ze niet gedaan.''
Respect wil niet aansturen op herverkiezingen, alleen op de vervallen verklaring van het mandaat van de twee lijsttrekkers. Govaert: ,,We willen alleen de mensen aanpakken die de regels overtreden. Er zijn ook nog enkele incidentele overtredingen geweest maar we willen geen haarklievers zijn.''

__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:33.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be