Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2009, 08:22   #61
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Dag Nick, wij wonen in dezelfde stad, aangenaam.

Ik heb een klein vraagje, een voorbeeldsituatie. Waarom zie je soms op de tram meisjes zitten zonder hoofddoek, mooi geschminkt, met vriendinnen erbij vaak, &c... die als ze afstappen plots een hoofddoek aandoen? Weet je waarom zij dat doen?
Ja. Daar kan ik 2 situaties bijschetsen op basis van wat ik van andere Marokkaanse meisjes verneem.

1. Die meisjes hebben vanaf een bepaalde leeftijd een hoofddoek gedragen, en op een dag worden ze verliefd op een jongen die het niet zo heeft op een hoofddoek (jonge Marokkaanse jongens houden daar niet zo van). Ze gaan zich dan ook stiekem opmaken...

2. De helft van de meisjes draagt geen hoofddoek, en ze hebben dat ofwel nooit gedaan ofwel vroeg afgedaan. Maar de meisjes die dat tot een latere leeftijd zijn blijven dragen, hebben het moeilijker om opeens zonder te lopen. Ze vinden het dus niet meer mooi, maar willen dat ook niet aan de mensen laten zien die hen MET kent. Ze zitten dus in een soort identiteitscrisis.
Uiteindelijk gaan ze de knoop doorhakken, en ze gaan zien dat dat allemaal wel meevalt.

De hoofddoek werd trouwens ooit opgedrongen door de eerste generatie (de bejaarden van nu). Maar ze moeien zich nu allang niet meer met wat er in hun omgeving gebeurt. Ze zien overal een andere levenswijze, en op een dag aanvaard je dat gewoon. Dit is inclusief de levenswijze in o.a. Marokko waar men aan loketten (bank, reisbureau,...) ook geen hoofddoek draagt.
De nieuwere generaties storen zich al helemaal niet aan meisjes die geen hoofddoek dragen. Zij die dat wel doen zijn uitzonderingen.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.

Laatst gewijzigd door nickb : 24 juni 2009 om 08:24.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:25   #62
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Er wordt hier niets geregeld.
Toch wel. Schoolreglementen verbieden en verplichten vanalles, ondermeer kledij op school. Dat kan ook moeilijk anders, als je met zoveel mensen 8 uren per dag doorbrengt, en er in die situatie ook nog les moet gegeven worden.

Wie zich bij die consensus niet kan neerleggen heeft een probleem dat hij zelf moet oplossen. Niet door de anderen te verplichten zijn oplossing te accepteren.

Citaat:
Men komt naar de lessen zoals men eruit wil zien. Daar is niets mis mee.
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Natuurlijk komt men niet naar de lessen zoals men er wil uitzien. Als iemand naakt in de klas zou zitten, of hakenkruisen op zijn mouw zou dragen, zou men dat ook niet accepteren.

Citaat:
Ik denk dat je probleem is, dat je teveel vergelijkt met uitzonderlijke landen als Iran. Die kennen enkel oorlog.
Kijk naar Marokko en Turkije, waar het leven er helemaal anders uitziet. Daar krijgen vrouwen een belangrijke rol in de samenleving. De zus van de Marokkaanse koning houdt o.a. toezicht op de rechten van de vrouwen, en geeft advies over verbeteringen. etc
Ja, daar kan ik inkomen. Maar het is allemaal niet zo simpel voor een doorsnee autochtoon om dat te zien en een onderscheid te maken. Wij willen wat we verworven hebben (bevrijding van de pastoors en de moraaldictatuur) niet zien verloren gaan.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:27   #63
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ja. Daar kan ik 2 situaties bijschetsen op basis van wat ik van andere Marokkaanse meisjes verneem.

1. Die meisjes hebben vanaf een bepaalde leeftijd een hoofddoek gedragen, en op een dag worden ze verliefd op een jongen die het niet zo heeft op een hoofddoek (jonge Marokkaanse jongens houden daar niet zo van). Ze gaan zich dan ook stiekem opmaken...

2. De helft van de meisjes draagt geen hoofddoek, en ze hebben dat ofwel nooit gedaan ofwel vroeg afgedaan. Maar de meisjes die dat tot een latere leeftijd zijn blijven dragen, hebben het moeilijker om opeens zonder te lopen. Ze vinden het dus niet meer mooi, maar willen dat ook niet aan de mensen laten zien die hen MET kent. Ze zitten dus in een soort identiteitscrisis.
Uiteindelijk gaan ze de knoop doorhakken, en ze gaan zien dat dat allemaal wel meevalt.

De hoofddoek werd trouwens ooit opgedrongen door de eerste generatie (de bejaarden van nu). Maar ze moeien zich nu allang niet meer met wat er in hun omgeving gebeurt. Ze zien overal een andere levenswijze, en op een dag aanvaard je dat gewoon. Dit is inclusief de levenswijze in o.a. Marokko waar men aan loketten (bank, reisbureau,...) ook geen hoofddoek draagt.
De nieuwere generaties storen zich al helemaal niet aan meisjes die geen hoofddoek dragen. Zij die dat wel doen zijn uitzonderingen.
Interessant om dit te lezen.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:29   #64
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ja. Daar kan ik 2 situaties bijschetsen op basis van wat ik van andere Marokkaanse meisjes verneem.

1. Die meisjes hebben vanaf een bepaalde leeftijd een hoofddoek gedragen, en op een dag worden ze verliefd op een jongen die het niet zo heeft op een hoofddoek (jonge Marokkaanse jongens houden daar niet zo van). Ze gaan zich dan ook stiekem opmaken...

2. De helft van de meisjes draagt geen hoofddoek, en ze hebben dat ofwel nooit gedaan ofwel vroeg afgedaan. Maar de meisjes die dat tot een latere leeftijd zijn blijven dragen, hebben het moeilijker om opeens zonder te lopen. Ze vinden het dus niet meer mooi, maar willen dat ook niet aan de mensen laten zien die hen MET kent. Ze zitten dus in een soort identiteitscrisis.
Uiteindelijk gaan ze de knoop doorhakken, en ze gaan zien dat dat allemaal wel meevalt.
Bedankt voor je antwoord. Sommige van die meisjes zien er inderdaad heerlijk verliefd uit...

Maar ik zie het wel redelijk vaak. Eerst dacht ik dat ze dat misschien deden om voor anderen in het reine te zijn, maar algauw besefte ik dat dat niet echt kon - je weet ook nooit wie je op de tram tegenkomt.

Citaat:
De hoofddoek werd trouwens ooit opgedrongen door de eerste generatie (de bejaarden van nu). Maar ze moeien zich nu allang niet meer met wat er in hun omgeving gebeurt. Ze zien overal een andere levenswijze, en op een dag aanvaard je dat gewoon. Dit is inclusief de levenswijze in o.a. Marokko waar men aan loketten (bank, reisbureau,...) ook geen hoofddoek draagt.
De nieuwere generaties storen zich al helemaal niet aan meisjes die geen hoofddoek dragen. Zij die dat wel doen, zijn uitzonderingen.
Ach ja, das een evolutie die hier ook plaats had.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:32   #65
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het atheneum is een SECULIERE school. Indien ze zich persé in islamitische gewaden willen hullen staat het hen volkomen vrij zèlf islamitische scholen op te richten, alwaar imam Taouil dan zèlf mag beslissen wat de kledingregels zullen zijn.
Men laat leerlingen jaren toe zoals ze erbij willen lopen, en opeens 2 weken vóór het eind van een schooljaar gaat men nieuwe regels toepassen die een grote verandering teweegbrengt. Zoiets zou stap voor stap aangepakt moeten worden, en er zou eerst een dialoog moeten komen. Maar nu wordt alles in de pers gesmeten, en voelt iedereen zich verraden. En daar bovenop leugens als zogezegde "dwang door andere meisjes".

Tijd dat er een andere directrice aangenomen wordt, want deze weet niet hoe om te gaan met 50% van de leerlingen.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:42   #66
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Men laat leerlingen jaren toe zoals ze erbij willen lopen, en opeens 2 weken vóór het eind van een schooljaar gaat men nieuwe regels toepassen die een grote verandering teweegbrengt. Zoiets zou stap voor stap aangepakt moeten worden, en er zou eerst een dialoog moeten komen. Maar nu wordt alles in de pers gesmeten, en voelt iedereen zich verraden. En daar bovenop leugens als zogezegde "dwang door andere meisjes".
Als je de replieken van de Marokkaanse mannen leest in Marokkanenquête in de Humo van deze week, dan klinkt die "dwang" absoluut niet ongeloofwaardig. Ook de zussen moeten erop toe zien dat vaders, zonen en zussen met geheven hoofd door de straat kunnen lopen = familie-eer is gered als de vrouwen gehoofddoek zijn.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:47   #67
nickb
Schepen
 
nickb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2008
Berichten: 489
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Toch wel. Schoolreglementen verbieden en verplichten vanalles, ondermeer kledij op school. Dat kan ook moeilijk anders, als je met zoveel mensen 8 uren per dag doorbrengt, en er in die situatie ook nog les moet gegeven worden.
Ik heb het over dat de moslima's die anderen geen regels komen opleggen. Ze willen enkel respect, en daar gaan ze niet in de fout. Men kan enkel een dialoog aangaan, aangezien de werking van de school niet bemoeilijkt wordt.

Citaat:
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Natuurlijk komt men niet naar de lessen zoals men er wil uitzien. Als iemand naakt in de klas zou zitten, of hakenkruisen op zijn mouw zou dragen, zou men dat ook niet accepteren.
Een hakenkruis is helemaal iets anders dan een kruis of een hoofddoek of een keppeltje.

Citaat:
Ja, daar kan ik inkomen. Maar het is allemaal niet zo simpel voor een doorsnee autochtoon om dat te zien en een onderscheid te maken. Wij willen wat we verworven hebben (bevrijding van de pastoors en de moraaldictatuur) niet zien verloren gaan.
De niet-religieuze wetten van het land hebben nog steeds de bovenhand. Zolang religie zich niet moeit met wat wet is, dan is er ook geen probleem.

Het enige wat die meisjes doen is een hoofddoek dragen. Wat verandert hiermee in de regels? Helemaal niets, want respect tonen staat daar al standaard in.
__________________
Ik heb een hekel aan racisten en relschoppers.
nickb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:55   #68
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Men laat leerlingen jaren toe zoals ze erbij willen lopen, en opeens 2 weken vóór het eind van een schooljaar gaat men nieuwe regels toepassen die een grote verandering teweegbrengt. Zoiets zou stap voor stap aangepakt moeten worden, en er zou eerst een dialoog moeten komen. Maar nu wordt alles in de pers gesmeten, en voelt iedereen zich verraden. En daar bovenop leugens als zogezegde "dwang door andere meisjes".

Tijd dat er een andere directrice aangenomen wordt, want deze weet niet hoe om te gaan met 50% van de leerlingen.
Dat is inderdaad iets waar die politiek correctelingen zich inderdaad op verkeken hebben. Vermits zij het altijd beter wisten en zij wisten dat die hoofddoekdracht ging wegebben en niet ging exploderen.
Dus is het nu HOOGDRINGEND dat de schoolreglementen worden aangepast.

Het verbod gaat trouwens niet NU in voege, maar op 1 september.

De geitjes die menen dat ze dé oplossingen hebben gevonden door nu uit school uit te schrijven schieten gewoon in eigen voet, want ZIJ zullen hun jaar moeten opnieuw doen, en of dat mèt of zonder hoofddoek is, zal de directie van het atheneum een worst wezen.

Tenslotte is het atheneum geen islamitische school. Misschien krijgen ze door het hoofddoekenverbod ook wel weer terug "andere" leerlingen die nu het atheneum mijden als de pest.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 08:55   #69
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
De niet-religieuze wetten van het land hebben nog steeds de bovenhand. Zolang religie zich niet moeit met wat wet is, dan is er ook geen probleem.
Het gaat hier ook wel om wat meer dan de wet. Ik ben geen leerkracht, maar heb al wel wat les gegeven (aan klassen die voor 95% uit nieuwe medeburgers bestaan). Met hoofddoeken zou ik mezelf niet in een open, leerrijke omgeving voelen. Dan heb ik het nog niet over toetsen en examens, waarbij je niet weet wat er onder die hoofddoek (oortjes...) steekt.

Het probleem situeert zich dan ook voor mij niet zo echt over wat buiten de schoolgebouwen (niet: schoolterrein) gedragen wordt, maar over daarbinnen.

In mijn college hing in elke klas een kruisbeeld, en bleuh bleuh, dat trekt op weinig. We moesten ook enkele malen bidden per dag (in het lager, geleidelijk aan verminderde dat) &c. Maar dat zijn geen zaken die integraal "tot" de leerling behoren. Hoofddoeken zijn absoluut niet te vergelijken met hakenkruisen, piercings, tattoos &c., maar niettemin is het bevorderlijk dat je leerlingen in je klas hebt zitten die hun hoofd - en bij een Marokkaanse hoofddoek ook een stukje van het gezicht - bedekt hebben.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)

Laatst gewijzigd door lombas : 24 juni 2009 om 08:56.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 09:08   #70
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Er wordt hier niets geregeld. Men komt naar de lessen zoals men eruit wil zien. Daar is niets mis mee.
O ja?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 09:13   #71
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Als ze met school gaan zwemmen of ze hebben LO , dan zullen ze toch ook geen hoofddoek dragen hé . 't Is een gemende school dan ook nog ...
Als die lessen dan geen probleem zijn , waarom de rest van de lessen wel ???
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 09:13   #72
anoniempje
Gouverneur
 
anoniempje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2009
Berichten: 1.214
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maar Sarkozy kan toch ook stemmen verliezen?

Luister eens naar die speech. Hij draagt er bijzonder goed zorg voor dat hij zijn potentiële moslim-kiezers niet afstoot.

Het wonder Sarkozy vindt een manier om te zeggen wat moet en toch de vrij grote Franse moslimbevolking niet uit te stoten. Respect.
Ik vond het maar zo zo. De Burkah wordt door menig moslims ook niet aanvaard dus iets nieuw zegt hij niet.
anoniempje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 09:19   #73
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ja. Daar kan ik 2 situaties bijschetsen op basis van wat ik van andere Marokkaanse meisjes verneem.

1. Die meisjes hebben vanaf een bepaalde leeftijd een hoofddoek gedragen, en op een dag worden ze verliefd op een jongen die het niet zo heeft op een hoofddoek (jonge Marokkaanse jongens houden daar niet zo van). Ze gaan zich dan ook stiekem opmaken...

2. De helft van de meisjes draagt geen hoofddoek, en ze hebben dat ofwel nooit gedaan ofwel vroeg afgedaan. Maar de meisjes die dat tot een latere leeftijd zijn blijven dragen, hebben het moeilijker om opeens zonder te lopen. Ze vinden het dus niet meer mooi, maar willen dat ook niet aan de mensen laten zien die hen MET kent. Ze zitten dus in een soort identiteitscrisis.
Uiteindelijk gaan ze de knoop doorhakken, en ze gaan zien dat dat allemaal wel meevalt.

De hoofddoek werd trouwens ooit opgedrongen door de eerste generatie (de bejaarden van nu). Maar ze moeien zich nu allang niet meer met wat er in hun omgeving gebeurt. Ze zien overal een andere levenswijze, en op een dag aanvaard je dat gewoon. Dit is inclusief de levenswijze in o.a. Marokko waar men aan loketten (bank, reisbureau,...) ook geen hoofddoek draagt.
De nieuwere generaties storen zich al helemaal niet aan meisjes die geen hoofddoek dragen. Zij die dat wel doen zijn uitzonderingen.
Er zullen misschien wel Marokkaanse jongeren zijn die zo denken.
Maar de meesten doen dit niet.
Op een debatavond ontstond zo discussie, vrouwen met en zonder hoofddoek lichtten hun standpunt toe, tumult onder jonge Marokkanen die vonden dat er niet gezeverd moest worden, de hoofddoek moest en daarmee uit!
Op menige andere evenementen hoorde ik hetzelfde, hoofddoeken waren verplicht en juist Marokkanen verdedigden dit met vuur, ook vrouwen.
Turken dachten daar veel genuanceerder over, afhankelijk van het gegeven of zij zelf achter het gedachtengoed van Atta Turk stonden of niet, dat het in Marokko anders is dan hier wil ik wel geloven maar migratie brengt vooral mensen naar hier die in Marokko zelf geen toekomst hebben en dat zorgt voor zeer traditionele standpunten zoals je dit in dorpen hoort en ziet.

Laatst gewijzigd door alice : 24 juni 2009 om 09:21.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 09:30   #74
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er zullen misschien wel Marokkaanse jongeren zijn die zo denken.
Maar de meesten doen dit niet.
Op een debatavond ontstond zo discussie, vrouwen met en zonder hoofddoek lichtten hun standpunt toe, tumult onder jonge Marokkanen die vonden dat er niet gezeverd moest worden, de hoofddoek moest en daarmee uit!
Op menige andere evenementen hoorde ik hetzelfde, hoofddoeken waren verplicht en juist Marokkanen verdedigden dit met vuur, ook vrouwen.
Turken dachten daar veel genuanceerder over, afhankelijk van het gegeven of zij zelf achter het gedachtengoed van Atta Turk stonden of niet, dat het in Marokko anders is dan hier wil ik wel geloven maar migratie brengt vooral mensen naar hier die in Marokko zelf geen toekomst hebben en dat zorgt voor zeer traditionele standpunten zoals je dit in dorpen hoort en ziet.
Die hoofdoek komt prima facie ook over als een soort 'gelijkschakeling' (Gleichschaltung' werd het ooit genoemd), en werkt dat ook in de hand. Het laat de groep toe zijn greep te behouden en het individueel handelen tegen te gaan. In een samenleving waarin tewerkstelling afhangt van wetenschappelijke ontwikkeling en creatief denken is dat de klok terugzetten.
En dat is wat heel wat mensen hier vrezen: wat is nu eigenlijk de toegevoegde waarde voor deze samenleving, of wordt het een langzaam afglijden naar de politieke, economische en culturele armoede van het zuiden?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 09:55   #75
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Dit is eigenlijk symptoombestrijding. Het probleem zit bij de alfa mannetjes die zich klaarblijkelijk niet kunnen beheersen wanneer ze hoofdhaar zien. Dat vrouwen toelaten dat ze gereduceerd worden (schaam)haar en maagdenvlies tart alle verbeelding. Daar kan alleen druk of conditionering (vooral dat laatste) aan de basis liggen. De allochtone alfa mannetjes hebben dringend een aantal sessies nodig bij seksuoloog of psychiater.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 11:16   #76
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Ik heb het over dat de moslima's die anderen geen regels komen opleggen.
Nee, ze vragen een uitzondering op de regels voor zichzelf. Op godsdienstige basis. Sorry, maar we willen geen godsdienstige uitzonderingen.

Citaat:
Ze willen enkel respect,
Indien voor zichzelf: terecht. Ze hebben daar recht op. Maar respect hoeft niet per sé via een hoofddoek te passeren.

Citaat:
en daar gaan ze niet in de fout. Men kan enkel een dialoog aangaan, aangezien de werking van de school niet bemoeilijkt wordt.
Ik ben het met je eens dat een school dit op een andere manier zou kunnen aanpakken dan via een eenvoudige mededeling op het eind van het schooljaar. Waarom het Atheneum dat niet gedaan heeft, kan ik niet uitmaken. Misschien zijn ze bang van hopen gedoe.

Citaat:
Een hakenkruis is helemaal iets anders dan een kruis of een hoofddoek of een keppeltje.
Het is evengoed een uiting van iemands persoon, van een overtuiging.

Citaat:
De niet-religieuze wetten van het land hebben nog steeds de bovenhand. Zolang religie zich niet moeit met wat wet is, dan is er ook geen probleem.
Religie moeit zich hier met het schoolreglement. Zie maar naar de reactie van de belangrijkste imam van Antwerpen. Dat is een stap op weg naar bemoeienis met de wet. Autochtonen vrezen de stepping stone theorie.

Citaat:
Het enige wat die meisjes doen is een hoofddoek dragen. Wat verandert hiermee in de regels? Helemaal niets, want respect tonen staat daar al standaard in.
Vele schoolreglementen verbieden het dragen van een hoofddeksel in de klas, om voor de hand liggende redenen. Wat nu gebeurt is dat niet langer een uitzondering op die regel gemaakt wordt voor hoofddoeken. De scholen hebben die bevoegdheid.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 11:18   #77
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.887
Standaard

Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik niet zoveel meisjes met een hoofddoek persoonlijk ken, maar degene die ik ken zijn toffe meiden, meestal intelligent en actief.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 11:25   #78
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Er wordt hier niets geregeld. Men komt naar de lessen zoals men eruit wil zien. Daar is niets mis mee.
Dus toch te vergelijken met hoeden en petten.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
petten en hoeden hebben niets met geloof te maken. Vergelijk het met een keppeltje en andere religieuze symbolen.
Geloof is iets dat deel uitmaakt van het leven van een persoon.
Dus weer een bewijs dat de meesten niet weten waarover het hier gaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 11:34   #79
korvo
Gouverneur
 
korvo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Locatie: Zoniënwoud
Berichten: 1.446
Standaard

Vrouwen die zich naakt voelen, of zichzelf niet kunnen ontplooien vanwege een of andere religieuze doctrine of gebrek aan een stuk textiel, kunnen best ook een aantal sessies gedragstherapie volgen
Laten we het effe seculier houden; Dat is nu eenmaal de Leitkultur.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:03   #80
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik wil hier nog aan toevoegen dat ik niet zoveel meisjes met een hoofddoek persoonlijk ken, maar degene die ik ken zijn toffe meiden, meestal intelligent en actief.
mensen met bruine haren zijn in het algemeen ook vrij sympathiek
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:20.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be