Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 juni 2009, 12:04   #81
Uh-Huh
Banneling
 
 
Uh-Huh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 juli 2006
Locatie: "A"
Berichten: 7.491
Standaard

Nou ja, er zijn bijvoorbeeld nog steeds Lucerna colleges... http://nl.wikipedia.org/wiki/Lucerna_College

Relevant voor deze discussie: De leerkrachten zijn ook in meerderheid autochtoon, en het "hoofddoekendebat" is geen punt, want de leerlingen zijn daarin vrij, zodat er zowat evenveel meisjes mét als zonder hoofddoek zijn.
Uh-Huh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:20   #82
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Vrouwen die zich naakt voelen, of zichzelf niet kunnen ontplooien vanwege een of andere religieuze doctrine of gebrek aan een stuk textiel, kunnen best ook een aantal sessies gedragstherapie volgen
Laten we het effe seculier houden; Dat is nu eenmaal de Leitkultur.
Op zich is het toch wel heel vreemd dat alleen moslimas een stuk textiel nodig hebben om een identiteit te kweken. Hoe kan je nu spreken van 'eigen' identiteit (toch wel iets individueels dacht ik) als ze persé het enige collectief socio-cultureel symbool op hun hoofd willen hebben dat de goedkeuring van de imam krijgt.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:22   #83
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Op zich is het toch wel heel vreemd dat alleen moslimas een stuk textiel nodig hebben om een identiteit te kweken. Hoe kan je nu spreken van 'eigen' identiteit (toch wel iets individueels dacht ik) als ze persé het enige collectief socio-cultureel symbool op hun hoofd willen hebben dat de goedkeuring van de imam krijgt.
Het deel uitmaken van een groep of gemeenschap is ook een element van de identiteit. Maar dat is al wat te ingewikkeld voor jou zeker?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:25   #84
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het deel uitmaken van een groep of gemeenschap is ook een element van de identiteit. Maar dat is al wat te ingewikkeld voor jou zeker?
Vandaar dat alle CD&V tjevenvrouwen met een diadeem in hun haar lopen met een levensgroot kruis om hun christelijke identiteit te benadrukken, want zonder overleven ze het echt niet hoor.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:27   #85
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het deel uitmaken van een groep of gemeenschap is ook een element van de identiteit. Maar dat is al wat te ingewikkeld voor jou zeker?
Ik ben lid van de Vlaamse gemeenschap en dat zonder enig herkenningsteken. Dat lukt dus ook. Maar dat is al wat te ingewikkeld voor jou zeker?

Jij bent lid van de homogemeenschap. Wat is jouw herkenningsteken? Een wapperend handje? Een roze pluim in je gat?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:28   #86
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Vandaar dat alle CD&V tjevenvrouwen met een diadeem in hun haar lopen met een levensgroot kruis om hun christelijke identiteit te benadrukken, want zonder overleven ze het echt niet hoor.
Er zijn nog andere dan louter religieuze groepen of gemeenschappen. Had je dat ècht niet zelf kunnen bedenken voor je deze niet ter zake dienende repliek postte?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 24 juni 2009 om 12:28.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:30   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Ik ben lid van de Vlaamse gemeenschap en dat zonder enig herkenningsteken.
Is het feit dat je Vlomsch klapt geen herkenningsteken, denk je?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:31   #88
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Is het feit dat je Vlomsch klapt geen herkenningsteken, denk je?
En wat klappen die 3de en 4de Vlaams moslimas die benadrukken hoe even Vlaams of Belgisch ze wel zijn als wij?
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:33   #89
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Er zijn nog andere dan louter religieuze groepen of gemeenschappen.
Yep, de christelijke bij voorbeeld, en die showen hun geloof niet door
met ostenattieve symbolen rond te lopen.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:34   #90
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
En wat klappen die 3de en 4de Vlaams moslimas die benadrukken hoe even Vlaams of Belgisch ze wel zijn als wij?
Wie zegt dat ze d�*t willen benadrukken?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:35   #91
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimensie Bekijk bericht
Yep, de christelijke bij voorbeeld, en die showen hun geloof niet door
met ostenattieve symbolen rond te lopen.
De christelijke gemeenschap is geen religieuze gemeenschap?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382

Laatst gewijzigd door Raf : 24 juni 2009 om 12:35.
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:45   #92
lantjes
Eur. Commissievoorzitter
 
lantjes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 9.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Het deel uitmaken van een groep of gemeenschap is ook een element van de identiteit. Maar dat is al wat te ingewikkeld voor jou zeker?
Laat dat nu net de reden zijn waarom een groot deel autochtonen de instroom van islamieten in hun leefomgeving niet moet hebben. Of is het in die richting niet geldig?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 12:45   #93
Dimensie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 mei 2009
Berichten: 1.312
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Wie zegt dat ze d�*t willen benadrukken?
Wat ze willen benadrukken doet er niet toe in een omgeving waar de leitcultuur het geloof naar de privésfeer verdreven heeft.
Dimensie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:02   #94
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik bedoelde vrijzinnig ook in een pluralistische betekenis. Hoe dan ook verandert dat weinig aan het feit dat ik me wel kan voorstellen dat het billijk is om in klaslokalen en bij examens geen hoofddoek te dragen.
Dit kan billijk lijken, waarom wordt er dan niet over gediscussieerd op de school?
De directie haalt helemaal niet "billijk" aan als reden voor het verbod.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:14   #95
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het atheneum is een SECULIERE school. Indien ze zich persé in islamitische gewaden willen hullen staat het hen volkomen vrij zèlf islamitische scholen op te richten, alwaar imam Taouil dan zèlf mag beslissen wat de kledingregels zullen zijn.
Het atheneum behoort inderdaad niet tot een orde of congregatie.
Het atheneum behoort tot het gemeenschapsonderwijs, het gemeenschapsonderwijs is pluralistisch.

http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...utraliteit.pdf
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:21   #96
artisjok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2008
Berichten: 32.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Toch wel. Schoolreglementen verbieden en verplichten vanalles, ondermeer kledij op school. Dat kan ook moeilijk anders, als je met zoveel mensen 8 uren per dag doorbrengt, en er in die situatie ook nog les moet gegeven worden.
Ik heb nog nooit begrepen waarom scholen bepaalde kledij zouden moeten verbieden. Ik begrijp helemaal niet wat dit te maken heeft met 6 a 7 maal 50 minuten samenzitten.

Citaat:
Wie zich bij die consensus niet kan neerleggen heeft een probleem dat hij zelf moet oplossen. Niet door de anderen te verplichten zijn oplossing te accepteren.
Consensus? Werd er dan toch gediscussieerd, overleg gepleegd, met de leerlingen?


Citaat:
Ik begrijp niet wat je hiermee bedoelt. Natuurlijk komt men niet naar de lessen zoals men er wil uitzien. Als iemand naakt in de klas zou zitten, of hakenkruisen op zijn mouw zou dragen, zou men dat ook niet accepteren.
In België is het bij wet verboden om naakt in het openbaar te verschijnen, behalve op enkele plaatsen, zoals het naaktstrand in Bredene.
Hakenkruisen zijn ook verboden, afhankelijk van hoe men de negotianismewet interpreteert.


Citaat:
Ja, daar kan ik inkomen. Maar het is allemaal niet zo simpel voor een doorsnee autochtoon om dat te zien en een onderscheid te maken. Wij willen wat we verworven hebben (bevrijding van de pastoors en de moraaldictatuur) niet zien verloren gaan.
Ik vind nog altijd dat, de ene dwang bestrijden met de andere dwang tegenstrijdig is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:26   #97
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Leerlingen hebben ook het recht om te protesteren en desnoods ook door zich uit te schrijven. Ze kunnen zich vervolgens elders inschrijven, zodat er geen probleem is met de wet.
Natuurlijk, maar in de realiteit op het veld merken we dat scholen die dergelijke allesbedekkende 'kledij' (zo lopen er steeds méér 'meisjes' er bijna onherkenbaar bij van zodra je religieuze symbolen toelaat), een imagoprobleem hebben en steeds meer leerlingen verliezen. Het niveau van het onderwijs is er meestal ook lager, omdat men uit verkeerd begrepen 'politiek correcte' redenen het niveau niet durft op te trekken en men geen eisen op leergebied durft te stellen. Dergelijke gesluierde meisjes nemen ook niet deel aan bepaalde activiteiten, zonderen zich af en mee gaan zwemmen met de klasgroep is voor hen taboe....Niemand durft daarop reageren...

De genomen maatregel was gewoon noodzakelijk om de diversiteit, gelijkheid en gelijkwaardigheid van de leerlingen te waarborgen. Bovendien als je goed snoeit, blijven enkel de gezonde takken over en zal de boom beter bloeien.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 24 juni 2009 om 13:31.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:34   #98
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

[quote=artisjok;4193263]Het atheneum behoort inderdaad niet tot een orde of congregatie.
Het atheneum behoort tot het gemeenschapsonderwijs, het gemeenschapsonderwijs is pluralistisch.

Het Atheneum op de Rooseveltplaats was bij zijn ontstaan een haven voor het VRIJZINNIG HUMANISME.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 24 juni 2009 om 13:36.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:49   #99
Neptunus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 28 mei 2006
Berichten: 1.046
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Dit is eigenlijk symptoombestrijding. Het probleem zit bij de alfa mannetjes die zich klaarblijkelijk niet kunnen beheersen wanneer ze hoofdhaar zien. Dat vrouwen toelaten dat ze gereduceerd worden (schaam)haar en maagdenvlies tart alle verbeelding. Daar kan alleen druk of conditionering (vooral dat laatste) aan de basis liggen. De allochtone alfa mannetjes hebben dringend een aantal sessies nodig bij seksuoloog of psychiater.
Inderdaad, maar ook meisjes die een lap stof nodig hebben om zich een identiteit aan te meten hebben serieuze psychologische problemen en kunnen ook beter eens langs gaan bij de psychiater.

Laatst gewijzigd door Neptunus : 24 juni 2009 om 13:52.
Neptunus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 juni 2009, 13:49   #100
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

ze zouden naar een andere school gaan. zijn er daar scholen in de buurt waar ze wel met hoofddoek op binnen mogen?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be