Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 november 2020, 21:02   #7841
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik neem wat vakantie...
U hebt dat zeker verdiend. Het was een ongelooflijke ervaring te mogen meemaken wat een rationele benadering betekende ten aanzien van het welbekend fenomeen van een epidemie en zijn voorkomen en gevolgen. Op dit forum zijn het initiële feilen van de aanpak vrij vroeg aan de kaak gesteld op basis van vaste en na te trekken metingen en registraties. Ik hoop voor mijn part, dat de vakantie tijdelijk is en dat we ook later kunnen genieten van uw inzichten.
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2020, 21:14   #7842
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Ik geloof je wel want heb er idd iets van gehoord, maar dat was dus echt wel een uitzondering. Ik zeg niet dat je open en bloot op straat moest feesten, maar achter gesloten deuren en bier in koffietassen ging het leven zijn gangetje. Beetje zoals op Buddah days.

Idd, Thailand is zalig zonder toeristen. Maar langs de andere kant is het spijtig dat vrienden niet kunnen afkomen. Als ik de keuze zou moeten maken, zou ik liever Thailand en de wereld terug open willen. Maw, ik wil een beetje persoonlijk geluk afstaan zodat mijn vrienden en kennissen mee kunnen genieten.
Heeft die omgeving niet iets enorm zieligs? Het idee alleen al dat iedereen al weet 'het is er weer zo ene' als je daarheen gaat.

PS: Ik lees nu dat je in dat land woont, mijn vraag is dan algemener, ivm zulk 'toerisme'.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 29 november 2020 om 21:16.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 03:38   #7843
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Heeft die omgeving niet iets enorm zieligs? Het idee alleen al dat iedereen al weet 'het is er weer zo ene' als je daarheen gaat.

PS: Ik lees nu dat je in dat land woont, mijn vraag is dan algemener, ivm zulk 'toerisme'.
Wat is zielig ? Wat voor de ene zielig is zal voor de andere een pretpark zijn.

Ik persoonlijk vind Las Vegas en Benidorm ook zielig net als die mensen die uren in de file staan om voor de duizendste keer die betonnen dijk in Blankenberge af te slenteren.....maar ja éénmaal je een reputatie hebt raak je die nog moeilijk kwijt.

Ik zou zeggen ga er eens heen en vergewis je zelf. De kans is groot dat je zo snel als mogelijk ook wel in dat zielige land wil gaan wonen.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 03:55.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 03:40   #7844
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
U hebt dat zeker verdiend. Het was een ongelooflijke ervaring te mogen meemaken wat een rationele benadering betekende ten aanzien van het welbekend fenomeen van een epidemie en zijn voorkomen en gevolgen. Op dit forum zijn het initiële feilen van de aanpak vrij vroeg aan de kaak gesteld op basis van vaste en na te trekken metingen en registraties. Ik hoop voor mijn part, dat de vakantie tijdelijk is en dat we ook later kunnen genieten van uw inzichten.
Ik dacht dat hij al altijd met vakantie was ?

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 03:41.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 04:58   #7845
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik neem wat vakantie...
Ga je skiën?
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 06:25   #7846
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Heeft die omgeving niet iets enorm zieligs? Het idee alleen al dat iedereen al weet 'het is er weer zo ene' als je daarheen gaat.

PS: Ik lees nu dat je in dat land woont, mijn vraag is dan algemener, ivm zulk 'toerisme'.
Het zal me worst wezen wat bekrompen mensen over mij denken.

Er zijn al wel wat vrienden en kennissen afgekomen en er waren er ook bij die wat 'schrik' hadden mbt 'zulk toerisme'. Maar van de eerste tot de laatste (inclusief mijn gepensioneerde moeder) staan ze te popelen om terug te keren en hun gedachte van Pattaya is volledig omgeslagen. Zijn er bars, ja, zijn er meiden, ja, zijn er ladyboys, ja maar er is ook nog zoveel meer maar dat is niet sensationeel genoeg.

Trouwens tegenover mijn beginjaren hier en hoe het er nu uitziet is er ook reeds veel veranderd. Maar zoals Fred reeds aanhaalde, een naam raak je niet snel kwijt. Vroeger zag je hier maar weinig Bangkokianen omdat ze neerkeken op Pattaya wegens de gekende vooroordelen, nu is het elk weekend (en zeker de lange weekends) een exodus vanuit Bangkok naar o.a. Pattaya. Tijden veranderen.

Maar tijdens de week voelt het zeker doods aan, denk dat er nog maar 5 a 10% open is door de Corona maatregelen. Wat ook zijn voordelen heeft.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 06:27   #7847
Erra555
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 6 augustus 2014
Berichten: 917
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik neem wat vakantie...
Groot gelijk, geniet ervan.
Erra555 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 07:34   #7848
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erra555 Bekijk bericht
Het zal me worst wezen wat bekrompen mensen over mij denken.

Er zijn al wel wat vrienden en kennissen afgekomen en er waren er ook bij die wat 'schrik' hadden mbt 'zulk toerisme'. Maar van de eerste tot de laatste (inclusief mijn gepensioneerde moeder) staan ze te popelen om terug te keren en hun gedachte van Pattaya is volledig omgeslagen. Zijn er bars, ja, zijn er meiden, ja, zijn er ladyboys, ja maar er is ook nog zoveel meer maar dat is niet sensationeel genoeg.

Trouwens tegenover mijn beginjaren hier en hoe het er nu uitziet is er ook reeds veel veranderd. Maar zoals Fred reeds aanhaalde, een naam raak je niet snel kwijt. Vroeger zag je hier maar weinig Bangkokianen omdat ze neerkeken op Pattaya wegens de gekende vooroordelen, nu is het elk weekend (en zeker de lange weekends) een exodus vanuit Bangkok naar o.a. Pattaya. Tijden veranderen.

Maar tijdens de week voelt het zeker doods aan, denk dat er nog maar 5 a 10% open is door de Corona maatregelen. Wat ook zijn voordelen heeft.
Zoals je zegt. In tegenstelling tot wat velen denken is er in Pattaya voor ieders wil wel meer dan genoeg. Ik ken weinig steden die zo een aanbod hebben inzake vertier en genieten. Winkelcentra restaurants sportmogelijkheden bars dancings al wat je je kan wensen is voorhanden.

De meeste dingen dan ook nog eens een pak betaalbaarder dan in Europa.
Maar goed best niet te veel reclame maken want zoals je zelf schrijft....zonder die massa toeristen is het zeker niet slechter integendeel.

Maar goed we wijken af.....

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 07:39.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 09:16   #7849
fcal
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Berichten: 8.069
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ga je skiën?
Tijdens de Kerstvakantie zijn alle skipistes gesloten in Frankrijk. De Franse regering heeft officieel naar buiten gebracht dat je wel een bezoekje aan de skigebieden mag brengen voor frisse lucht, maar dat alle liften en overige voorzieningen gesloten moeten blijven. Dat ze de après-ski verbieden of beperken maar het verbieden van skiën in open berglucht is weer een van die pesterijen.
https://skiinformatie.nl/franse-skig...cht-met-kerst/
__________________
Het woord 'hond' heeft nooit iemand gebeten - Aristoteles

Laatst gewijzigd door fcal : 30 november 2020 om 09:19.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 09:32   #7850
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Tijdens de Kerstvakantie zijn alle skipistes gesloten in Frankrijk. De Franse regering heeft officieel naar buiten gebracht dat je wel een bezoekje aan de skigebieden mag brengen voor frisse lucht, maar dat alle liften en overige voorzieningen gesloten moeten blijven. Dat ze de après-ski verbieden of beperken maar het verbieden van skiën in open berglucht is weer een van die pesterijen.
https://skiinformatie.nl/franse-skig...cht-met-kerst/
Allemaal naar Oostenrijk of Zwitserland dus. Als de Fransen verder aan welvaartsvernietiging willen doen is dat hun recht.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 30 november 2020 om 09:32.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 09:36   #7851
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Allemaal naar Oostenrijk of Zwitserland dus. Als de Fransen verder aan welvaartsvernietiging willen doen is dat hun recht.
Wat me blijft verbazen, is hoe braaf het volk eigenlijk is.
Onzinnige maatregelen worden gewoon geslikt.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 09:41   #7852
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik neem wat vakantie...
straks surfen op de derde golf
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 10:50   #7853
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
straks surfen op de derde golf
met dank aan de huidige maatregelen
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:05   #7854
schietboog
Minister
 
schietboog's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juli 2008
Berichten: 3.009
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
met dank aan de huidige maatregelen
We zijn nu inderdaad de besmettingen gewoon aan het uitstellen om zo een perfecte 3de golf te creëren.
Je zou toch verwachten dat ze iets uit het verleden geleerd hebben.
__________________
Governments don´t want a population capable of critical thinking, they want obedient workers, people just smart enough to run the machines and just dumb enough to passively accept their situation (George Carlin)
schietboog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:30   #7855
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Allemaal naar Oostenrijk of Zwitserland dus. Als de Fransen verder aan welvaartsvernietiging willen doen is dat hun recht.
Vergeet niet dat de Fransen een enorme hap uit de 750 miljard eu-bonds krijgen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:31   #7856
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.276
Standaard

Spijkers met koppen

Robin Fransman over de gekte van coronamaatregelen
https://www.youtube.com/watch?v=-fQAyc9rKck
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 11:45   #7857
Jan Janssen
Minister-President
 
Geregistreerd: 10 december 2016
Berichten: 5.165
Standaard

We zijn een van de landen die het beste onder controle hebben. Nee, wij zijn het land dat als eerste ontploft is en waar alles het hoogst is gegaan.
Natuurlijk heeft dit het voordeel, dat je zo er het rapst van af bent.

Maar om daar een pluim voor op te steken.


https://www.hln.be/buitenland/belgie...bben~a47876c9/
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 12:01   #7858
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
We zijn een van de landen die het beste onder controle hebben. Nee, wij zijn het land dat als eerste ontploft is en waar alles het hoogst is gegaan.
Natuurlijk heeft dit het voordeel, dat je zo er het rapst van af bent.

Maar om daar een pluim voor op te steken.


https://www.hln.be/buitenland/belgie...bben~a47876c9/
Merk op dat ze weer overgeschakeld zijn op 'aantal gevallen'. Dus: besmettingen vermijden. Dus: 'groepsimmuniteit bestaat niet, niet versoepelen'. Idioten...
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 12:07   #7859
Der Wanderer
Europees Commissaris
 
Der Wanderer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2005
Berichten: 7.745
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Zoals je zegt. In tegenstelling tot wat velen denken is er in Pattaya voor ieders wil wel meer dan genoeg. Ik ken weinig steden die zo een aanbod hebben inzake vertier en genieten. Winkelcentra restaurants sportmogelijkheden bars dancings al wat je je kan wensen is voorhanden.

De meeste dingen dan ook nog eens een pak betaalbaarder dan in Europa.
Maar goed best niet te veel reclame maken want zoals je zelf schrijft....zonder die massa toeristen is het zeker niet slechter integendeel.

Maar goed we wijken af.....
Ik zou net zeggen dat massaal toerisme dan beter is. Dat laat dan op zijn minst aan die meisjes toe om kieskeuriger en veeleisender te worden, wat in de gegeven omstandigheden wellicht een 'vooruitgang' is, nl. als ze niet van eender welke 'vetzak' afhangen om rond te komen.
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2020, 12:29   #7860
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.848
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Ik zou net zeggen dat massaal toerisme dan beter is. Dat laat dan op zijn minst aan die meisjes toe om kieskeuriger en veeleisender te worden, wat in de gegeven omstandigheden wellicht een 'vooruitgang' is, nl. als ze niet van eender welke 'vetzak' afhangen om rond te komen.
Als U denkt dat die meisjes daar afhangen van eender welke vetzak bent u er wel ferm naast.

In sommige doodarme Afrikaanse landen kan die stelling nog wel kloppen maar niet in Thailand.

En daarbij...vetzakken zijn er overal ook in het schipperskwartier.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 30 november 2020 om 12:33.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be