Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 februari 2007, 11:02   #41
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Beroepsluiaards, als in: altijd op msn zijn als ik inlog?

Dat is eerder Big Brother imho
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 11:13   #42
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
En dan durft die parti j zich nog RESPECT noemen die de klacht heeft ingediend...
Vraagje....
Zijn dat geen 'blauwen', die van Respect zonder respect?

Citaat:
wel ik hoop dus ook dat ze een afstraffing krijgen van formaat waar ze nadien enorm veel spijt gaan van krijgen dat ze die klacht hebben ingediend.
Waarom hoop je dat?

Citaat:
Wetteren zal dus 2 maal in nauwlijks 2 maanden tijd naar de stembus moeten, weer mensen die moeten opgeroepen worden; de kans bestaat dat deze verkiezingen plaatsvinden in de paasvakantie...
Ha, d�*�*rom!

Citaat:
Trouwens Wetteren is geen alleenstaand geval, in héél wat gemeenten/steden helpen getuigen mee met de kiesverrichtingen en ik zie eerlijk gezegd niet in wat er daar mis mee is.
Het is wel de enige klacht die ik weet die gegrond werd verklaard en die tot gevolg heeft dat er opnieuw moet gekozen worden.
Toeval?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2007 om 11:13.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 11:37   #43
De Garde
Europees Commissaris
 
De Garde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 januari 2004
Locatie: Meetjesland
Berichten: 6.889
Standaard

Respect is een afscheuring van de VLD. Voor de rest wacht op Robert voor het nieuws van ter plaatse!
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 11:44   #44
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Respect is een afscheuring van de VLD.
De 'verkeerde' afgescheurden misschien dat (ex.?) VLD-er Bartje er zo venijnig op is?

Citaat:
de rest wacht op Robert voor het nieuws van ter plaatse!
Ik zou niet wachten als ik jou was....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 11:55   #45
bartvds
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 10
Standaard

DE GEVOLGEN VOOR ANDERE PARTIJEN BLIJVEN OOK NIET UIT
(de zo met trommelgeroffel aangekondigde vlaamse eenheid, vereniging van rechtse krachten, staat na enkele maandjes samenwerken al op springen of is al gesprongen)


Herverkiezingen: reactie Vlaamse Eenheid
vrijdag 23 februari 2007 De eerste partij die officieel reageert op de uitspraak van de Raad Van State om de gemeeenteraadsverkiezingen in Wetteren over te doen is Vlaamse Eenheid. De twee verkozenen van Vlaamse Eenheid, Wouter Bracke en Luc Eeckhaut betreuren de uitspraak en zijn tegelijk tevreden. Eeckhaut: ,,Wouter en ik hadden ons graag als gemeenteraadsleden geprofileerd tijdens onze tussenkomsten bij de voorstelling van de beleidsnota's. Deze vervroegde verkiezingen zullen ons daartoe de kans niet bieden. Toch zijn we tevreden over de uitspraak omdat er een gerechtelijke uitspraak is die orde op zaken stelt.''
Nu kan de verkiezingscampagne herbeginnen. Eeckhaut: ,,Vlaamse Eenheid zal zich moeten beraden over de wijze waarop ze zich naar de volgende gemeenteraadsverkiezingen zal aanbieden. Enige verdeeldheid tussen het bestuur van Vlaams Belang en de onafhankelijke kandidaten kunnen misschien nog bijgepraat worden. Door persoonlijke omstandigheden kan een aantal kandidaten niet meer opnieuw deelnemen aan de verkiezing. Er moet dus een nieuwe degelijke lijst opgemaakt worden. Als zelfstandige kan ik me voor geen tweede keer in zo'n korte tijd voor alles inzetten. Ik zit nu reeds met een zwaar in te halen financiële achterstand
bartvds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 12:10   #46
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De 'verkeerde' afgescheurden misschien dat (ex.?) VLD-er Bartje er zo venijnig op is?
Lijsttrekker Walter Govaert van Respect maakt momenteel deel uit van Lijst Dedecker.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 23 februari 2007 om 12:11.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 12:13   #47
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lijsttrekker Walter Govaert van Respect maakt momenteel deel uit van Lijst Dedecker.
Aha, de ex-partij
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 12:48   #48
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Lijsttrekker Walter Govaert van Respect maakt momenteel deel uit van Lijst Dedecker.
Allemaal 'blauwen' dus die elkaar gevonden hebben in Wetteren.

Maar het zijn wél dezelfden die voor nieuwe verkiezingen gezorgd hebben.

Zou Bartje dat ook weten?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:06   #49
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Vraagje....
Zijn dat geen 'blauwen', die van Respect zonder respect?
De kleur doet voor mij helemaal niets ter zake of dat nu blauwen zijn of niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Waarom hoop je dat?
Mensen hebben wel iets beter te doen dan steeds te gaan stemmen hoor en hun zondag daar aan te verknoeien en weer slachtoffers die door de schuld van zo'n partij mogen gaan zitten.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is wel de enige klacht die ik weet die gegrond werd verklaard en die tot gevolg heeft dat er opnieuw moet gekozen worden.
Toeval?
Kan goed zijn dat het al dan niet toeval is, maar misschien tillen de partijen in andere gemeenten daar niet zo zwaar aan en leggen die zich neer bij hun verlies.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:08   #50
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De 'verkeerde' afgescheurden misschien dat (ex.?) VLD-er Bartje er zo venijnig op is?.
Ik wist niet eens dat het een afscheurlijst van VLD was en dat is me om het even, het zou nog VLD zelf mogen geweest zijn ik zou er net hetzelfde over gedacht hebben, maar ja sommigen spelen hier blijkbaar graag op de man
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:10   #51
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Allemaal 'blauwen' dus die elkaar gevonden hebben in Wetteren.

Maar het zijn wél dezelfden die voor nieuwe verkiezingen gezorgd hebben.

Zou Bartje dat ook weten?
So what??? Sommigen willen me hier blijkbaar op de bal spelen omdat het nu blauwen zijn, wel die blauwen hebben ongelijk en ik hoop dat die blauwen dan ook fenomenaal afgestraft worden en ja mocht dat de VLD geweest zijn had ik net hetzelfde gezegd.
Maar ja sommigen kunnen het blijkbaar niet laten altijd maar op die blauwen te spelen. En omdat ik nu ook een blauwe ben denken sommigen dat ik daarom zou zeggen dat het plots allemaal kan.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:26   #52
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
En omdat ik nu ook een blauwe ben denken sommigen dat ik daarom zou zeggen dat het plots allemaal kan.
Wat zal het nu eigenlijk zijn, Bartje?

http://forum.politics.be/showthread....11#post2097311


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartje
Sinds wanneer ben ik VLD'er??
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 23 februari 2007 om 13:27.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:30   #53
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Kan goed zijn dat het al dan niet toeval is, maar misschien tillen de partijen in andere gemeenten daar niet zo zwaar aan en leggen die zich neer bij hun verlies.
Was Respect dan 'de verliezer' in Wetteren?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:36   #54
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wat zal het nu eigenlijk zijn, Bartje?

http://forum.politics.be/showthread....11#post2097311
Sinds wanneer is een blauwe ook een VLDer???
En ja ik begin weer toenadering te zoeken tot de VLD en waarom, gewoon omdat ik me bij geen enkele andere partij kan thuisvoelen, ook niet meer bij NVA na hun onnozelteiten.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren

Laatst gewijzigd door bartje : 23 februari 2007 om 13:39.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:37   #55
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Was Respect dan 'de verliezer' in Wetteren?
Verliezer is hier misschien verkeerd uitgedrukt, maar ze zijn een slechte verliezer bedoelde ik dat ze in de oppostie verzeild zijn en zich niet neer leggen bij de democratie, er is een meerderheid gevormd tussen 2 partijen... zodus...
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:42   #56
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Sinds wanneer is een blauwe ook een VLDer???
Die vraag dringt zich idd op.
Vooral de laatste tijd.

Met zoveel stukken die alle kanten uitvliegen gaat een mens nog twijfelen of de kleur van bloed wel rood is inplaats van blauw....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:51   #57
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Verliezer is hier misschien verkeerd uitgedrukt, maar ze zijn een slechte verliezer bedoelde ik dat ze in de oppostie verzeild zijn en zich niet neer leggen bij de democratie, er is een meerderheid gevormd tussen 2 partijen... zodus...
Hazo, en bij die meerderheid zitten toch niet 'toevallig ' de blauwen die daarom nog geen VLD-ers zijn maar waar wél jouw sympathie naar uitgaat?

Mij maakt het allemaal niet uit, hoor Bartje maar in een democratie die naam waard worden doorgaan wél de wetten gerespecteerd. En vermits er een uitpraak was die erop wees dat dit niet helemaal het geval was...

Jammer voor de mensen die onder de vakantie liever vakantie nemen dan nog een keer de opkomstdwang te moeten moeten ondergaan, maar....gingen de blauwen, pardon de VLD, die niet afschaffen.... toen ze nog in de oppositie zat?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 13:58   #58
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Was Respect dan 'de verliezer' in Wetteren?
Wel dit zijn de resultaten van 8 oktober 2006 :

SPA GROEN : 16.6% (-1%)
CD&V : 32.5%(+1.5%)
Vlaamse Eenheid :9.7% , (Vlaams Blok behaalde vorige keer 8.6%)
VLD : 17.9% (-22.2%)
Respect : 23.5%

Wie dat cijfer -22.2% op zich bekijkt schrikt misschien, maar Respect is dus afgescheurd na de verkiezingen van 2000, onder leiding van Walter Govaert.
Men wou toen eerst een SPA-Agalev-VLD coalitie, met Govaert als burgemeester, die toen een echt stemmenkanon was, maar dat ging niet door te hoge verkiezingsuitgaven. Ik vind het dus een beetje gek dat zijn afscheuring dan "Respect" heet , "Voor een correct beleid"

Gybels van CD&V ging dan maar weer burgemeester zijn, in een coalitie met SPA-Agalev. Maar ook hij was daar lang niet 100% zeker van omdat hij nog problemen had met een affaire uit 1997, toen in het buitenzwembad van Wetteren massaal veel chloor gebruikt was en meerdere kinderen naar het ziekenhuis moesten (dat gebeurde toen vaker, is mij ook eens in lichte mate overkomen ).

Het is een beetje een zootje.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 14:09   #59
bartje
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 augustus 2002
Locatie: West-Vlaanderen
Berichten: 5.765
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Hazo, en bij die meerderheid zitten toch niet 'toevallig ' de blauwen die daarom nog geen VLD-ers zijn maar waar wél jouw sympathie naar uitgaat?

Mij maakt het allemaal niet uit, hoor Bartje maar in een democratie die naam waard worden doorgaan wél de wetten gerespecteerd. En vermits er een uitpraak was die erop wees dat dit niet helemaal het geval was...

Jammer voor de mensen die onder de vakantie liever vakantie nemen dan nog een keer de opkomstdwang te moeten moeten ondergaan, maar....gingen de blauwen, pardon de VLD, die niet afschaffen.... toen ze nog in de oppositie zat?
Je moet dat wel met iemand samen kunnen afschaffen hé maar soit we wijken af,. Nu seffes hebben die verkiezingen nog plaats op Pasen zelf, stel je voor zeg...
En anders spreek ik hier nu niet partijgebonden, het is om even welke partij het gaat, dat dit nu VLD, VB of een plaatselijke partij is doet niets ter zake.
Nu ja we zullen wel zien in april hoe de kiezer er zal over oordelen; ze weten alvast wiens schuld het is waarom ze nog maar eens moeten gaan aanschuiven in de kiesbureaus en eventueel moeten gaan zetelen of gaan tellen.
__________________
was ik maar een traan dan werd ik geboren in je ogen , kon ik leven op je wangen en zou ik sterven op je lippen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2007, 14:46   #60
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Nu ja we zullen wel zien in april hoe de kiezer er zal over oordelen; ze weten alvast wiens schuld het is waarom ze nog maar eens moeten gaan aanschuiven in de kiesbureaus en eventueel moeten gaan zetelen of gaan tellen.
Die van de wet die door de een van de huidige coalitiepartners werd overtreden, wat door de rechtbank werd bevestigd?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be