Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 mei 2007, 19:04   #41
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop Bekijk bericht
Kan iemand mij eens juist uitleggen wat die postbodes tegen die georoute hebben: moeten ze dan langer werken dan 38 uren per week als er zich onvoorziene omstandigheden voordoen?

Of zijn ze dan gewoon later thuis?
Hét grote probleem is dat Georoute van Canada komt én ontworpen is op maat van Canada (Canada is veel minder dicht bevolkt en voor een postsysteem dus zeer moeilijk te vergelijken met het dichtbevolkte België.). Blijkbaar hebben de directeurs van de Post gedacht dat ze een Canadees systeem zonder noemenswaardige aanpassing konden overplanten op België, wat gewoonweg absurd/onmogelijk is.

Vanaf de eerste dag dat over Georoute gesproken werd, hebben de vakbonden gewaarschuwd voor de tekortkomingen van het systeem maar zoals dat meestal gaat bij de Post heeft de directie van de Post die kritiek gewoon van tafel geveegd (de directie van de Post staat erom bekend dat ze zelden of nooit een voet zet op de werkvloer zet en weinig rekening houdt met de kennis van de mensen op het terrein). De gevolgen: complete chaos bij de invoering van het systeem, onwerkbare en in sommige gevallen zelfs levensgevaarlijke toestanden. In plaats van bij het opduiken van de eerste problemen onmiddellijk bij te sturen (zoals de vakbonden vroegen), heeft de directie het personeel nóg maar eens met loze beloftes wandelen gestuurd. Zo is de situatie blijven aanslepen tot het moment dat de verkiezingen eraan kwamen en de combinatie 'massa verkiezingsdrukwerk/slechte dienstregeling' de bom deed ontploffen.

Het tweede probleem is dat de slechte werking van Georoute er inderdaad voor zorgt dat veel postbodes hun ronde niet binnen de voorziene tijd gedaan krijgen. Dat zorgt niet alleen voor veel extra stress maar betekent ook dat veel postbodes dag na dag overuren moeten kloppen zonder dat zij ook maar één cent worden bijbetaald (want een ronde van een postbode is in theorie slechts 7u36minuten).
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 19:43   #42
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Kleinlinks is veel te veel geïnfiltreerd in de vakbonden (zelfs bij het ACV)... De vakbondsleiders hebben hun leden niet meer onder controle...
Niet moeilijk, omdat dit links gespuis ze alle vijf niet heeft en enkel de ontwrichting van de economie op 't oog heeft...

Geef de bonden rechtspersoonlijkheid... Dat verdienen ze toch?...

En de vakbondsafgevaardigden... geef die een fatsoenlijke opleiding, zodat die weten met wat ze bezig zijn...

Wauw seg,en dan gaat alles ineens veel beter gaan?

Hoe zou jij het vinden als je alle dagen om halfzes moet beginnen en nooit gedaan hebt op tijd?
Verlof krijgen ze niet en overuren worden niet uitbetaald en de ene facteur heeft gedaan op tijd met de georoute en de andere moet alle dagen 2 uur langer werken,omdat er geen rekening gehouden wordt met druk verkeer,appartementgebouwen enz...
Mag men u alle dagen 2 overuren laten doen zonder ze te betalen of zonder recup?
Gij gaat dus akkoord met de achteruitgang van de werkman,en steekt het weeral op de bonden terwijl het de directie is die geen goed systeem weet in te voeren.

En wat die opleiding betreft kan ik u niet helemaal ongelijk geven,vakbondsmaterie is niet gemakkelijk en is afhankelijk van de cao's de statuten en de reglementeringen van zowel bonden als bedrijven.
Hier en daar zal er wel ene zijn die het allemaal niet zo goed begrijpt,maar ik heb nooit op mijne kop laten kakken,of met mijne mond vol tanden gestaan niet tegenover leden en ook niet tegenover bazen,zonder dat de maatstaf van beleefdheid in het gedrang kwam.
Ik snap niet dat met de dialoog geen oplossing zou te vinden zijn,het is in wederzijds belang.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 19:55   #43
Pol de postman
Vreemdeling
 
Pol de postman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 2
Standaard

Daar ik zie dat er hier een link maar mijn blog sta in een postje met een afbeeldeng van het Vlaams Belang, wil ik vermelden dat ik niks met het Vlaams Belang of andere partijen te maken heb.

Wat ik mij afvraag is... de maker en verdedigers van het wondermiddel "GEO-route"... weten zij wel hoe het er de praktijk aan toegaat??? Weten ze wel wat er gaande is op de werkvloer???
Alle middelen zijn schijnbaar goed om te besparen.
We zijn geen roboten, we zijn ook mensen... we willen dan ook op een menselijke manier behandeld worden.
En iderdaar de fustraties komen nu boven, en niet alleen bij mij. Bij vele oudere collega's is de drang maar een deftige uitstapregeling groot.
We zijn het moe om s'morgens tot een uur vroeger te beginnen en dan te werken tot we gedaan krijgen zonder een pauze te nemen...
En de vakbonden??? houden zij wel rekening met de postbodes??? Altijd maar de onderhandelingen afwerken, en pas als alles getekend is en ze voelen dat de basis niet akkoord is... ja, dan pas houden ze acties... maar tegen die tijd is het kalfje misschie niet verdronken, maar toch al in een diepe coma...
http://pol-de-postman.skynetblogs.be

Laatst gewijzigd door Pol de postman : 23 mei 2007 om 19:57.
Pol de postman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 21:06   #44
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol de postman Bekijk bericht
Daar ik zie dat er hier een link maar mijn blog sta in een postje met een afbeeldeng van het Vlaams Belang, wil ik vermelden dat ik niks met het Vlaams Belang of andere partijen te maken heb.

Wat ik mij afvraag is... de maker en verdedigers van het wondermiddel "GEO-route"... weten zij wel hoe het er de praktijk aan toegaat??? Weten ze wel wat er gaande is op de werkvloer???
Alle middelen zijn schijnbaar goed om te besparen.
We zijn geen roboten, we zijn ook mensen... we willen dan ook op een menselijke manier behandeld worden.
En iderdaar de fustraties komen nu boven, en niet alleen bij mij. Bij vele oudere collega's is de drang maar een deftige uitstapregeling groot.
We zijn het moe om s'morgens tot een uur vroeger te beginnen en dan te werken tot we gedaan krijgen zonder een pauze te nemen...
En de vakbonden??? houden zij wel rekening met de postbodes??? Altijd maar de onderhandelingen afwerken, en pas als alles getekend is en ze voelen dat de basis niet akkoord is... ja, dan pas houden ze acties... maar tegen die tijd is het kalfje misschie niet verdronken, maar toch al in een diepe coma...
http://pol-de-postman.skynetblogs.be
T'ja moeten de bonden zich nu verdedigen omdat er teveel of te weinig aktie is?
Van de vakbondshaters krijgen ze het volle pond omdat ze staken,en nu gaat u beweren dat ze te weinig doen.
T'is ook nooit goed he!
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2007, 21:42   #45
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 10 december 2003
Berichten: 8.043
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonas Elossov Bekijk bericht
Dat was in een andere historische periode...
Try it - En je zal eens zien hier radicaal-links terug op de kaart zal gezet worden...

Ten tijde van Thatcher was het klimaat idd nog harder verziekt door de vakbonden dan nu hier. Maar ze zijn goed op weg.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 17:28   #46
Pol de postman
Vreemdeling
 
Pol de postman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 2
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
T'ja moeten de bonden zich nu verdedigen omdat er teveel of te weinig aktie is?
Van de vakbondshaters krijgen ze het volle pond omdat ze staken,en nu gaat u beweren dat ze te weinig doen.
T'is ook nooit goed he!
Neen... de vakbonden moeten zich niet verantwoorden...
Maar ze moeten inzien dat ze moeten opkomen voor de basis en niet laks vergaderen en alle voorstellen goedkeuren. Wij postmannen hebben het gevoel det de vakbonden pas in actie komen als de basis het werk neerlagt. De acties nu moesten veel vroeger plaats hebben gevonden... bij aanvang van de GEO-routes, en niet maanden later...
http://pol-de-postman.skynetblogs.be
Pol de postman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2007, 17:38   #47
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Berichten: 14.274
Standaard

Ik denk dat het FOUT is om "natuurlijke" monopolies te liberaliseren; ook in Nederland: slechtere prestaties en hoge prijzen.
__________________
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 08:56   #48
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol de postman Bekijk bericht
Neen... de vakbonden moeten zich niet verantwoorden...
Maar ze moeten inzien dat ze moeten opkomen voor de basis en niet laks vergaderen en alle voorstellen goedkeuren. Wij postmannen hebben het gevoel det de vakbonden pas in actie komen als de basis het werk neerlagt. De acties nu moesten veel vroeger plaats hebben gevonden... bij aanvang van de GEO-routes, en niet maanden later...
http://pol-de-postman.skynetblogs.be
Werklast

De afgelopen jaren is het aantal personeelsleden bij De Post sterk afgenomen. In 1998 waren er nog 43.000 werknemers, tegen eind 2008 wil men nog slechts 30.000 mensen in dienst hebben. In 2005 was De Post het bedrijf met het grootste aantal jobs dat verdween in dit land (2.255).
http://pol-de-postman.skynetblogs.be/

Met hoeveel % zullen de poststukken op die tien jaar verminderd zijn?

Enkele dagen geleden heb ik een postman op radio1 horen zeggen dat het allemaal best te doen was, maar dat de ouderen het er wat moeilijker mee hadden...

Maar ja, de meeste ouderen hebben dan ook gouden tijden gehad... Of niet?

Laatst gewijzigd door Chipie : 29 mei 2007 om 08:57.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:11   #49
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Dat er beter naar de postbode moet worden geluisterd is een gegeven, het probleem van de werkdruk en van die geo-routes sleept al veel te lang aan.

Maar in het algemeen zijn er een aantal zaken die zeer dringend moeten worden ingevoerd:

1) Volledige privatisering van De Post.

2) Het stakingsrecht hervormen en sterk beperken.

3) De vakbonden volledig ontmantelen.
Van jezelf tegenspreken gesproken.

Nu moet jij mij eens vertellen hoe je beter naar de klachten van de postbodes gaat luisteren als je:
1. De postbodes wil verbieden van zich te organiseren (want je wil de vakbonden ontmantelen).
2. De postbodes bijna onmogelijk wil maken om tegen de huidige wantoestanden te protesteren (want je wil het stakingsrecht aan banden leggen).

Ik ben benieuwd hoe je de bovenstaande tegenstrijdige posting gaat verdedigen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:36   #50
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Hét grote probleem is dat Georoute van Canada komt én ontworpen is op maat van Canada (Canada is veel minder dicht bevolkt en voor een postsysteem dus zeer moeilijk te vergelijken met het dichtbevolkte België.). Blijkbaar hebben de directeurs van de Post gedacht dat ze een Canadees systeem zonder noemenswaardige aanpassing konden overplanten op België, wat gewoonweg absurd/onmogelijk is.

Vanaf de eerste dag dat over Georoute gesproken werd, hebben de vakbonden gewaarschuwd voor de tekortkomingen van het systeem maar zoals dat meestal gaat bij de Post heeft de directie van de Post die kritiek gewoon van tafel geveegd (de directie van de Post staat erom bekend dat ze zelden of nooit een voet zet op de werkvloer zet en weinig rekening houdt met de kennis van de mensen op het terrein). De gevolgen: complete chaos bij de invoering van het systeem, onwerkbare en in sommige gevallen zelfs levensgevaarlijke toestanden. In plaats van bij het opduiken van de eerste problemen onmiddellijk bij te sturen (zoals de vakbonden vroegen), heeft de directie het personeel nóg maar eens met loze beloftes wandelen gestuurd. Zo is de situatie blijven aanslepen tot het moment dat de verkiezingen eraan kwamen en de combinatie 'massa verkiezingsdrukwerk/slechte dienstregeling' de bom deed ontploffen.

Het tweede probleem is dat de slechte werking van Georoute er inderdaad voor zorgt dat veel postbodes hun ronde niet binnen de voorziene tijd gedaan krijgen. Dat zorgt niet alleen voor veel extra stress maar betekent ook dat veel postbodes dag na dag overuren moeten kloppen zonder dat zij ook maar één cent worden bijbetaald (want een ronde van een postbode is in theorie slechts 7u36minuten).
Samengevat: het management van de Post blundert zwaar.
Komaan Tuybens, weg ermee!
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 18:58   #51
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht
Samengevat: het management van de Post blundert zwaar.
Komaan Tuybens, weg ermee!
Zoals ik al eerder in deze discussie zei: de huidige problemen bij de Post bestaan al jáááren. Als er dus iemand dient op te stappen, is dat niet Bruno Tuybens maar de personeelsdirecteur van de Post. Wat Bruno Tuybens wél moet doen is een stevig woordje praten en zo nodig wat C4-tjes uitdelen in de directielokalen van de Post.
Als Tuybens de huidige stal bij de directie van de Post kan uitmesten, valt hem niks te verwijten.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 19:01   #52
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Zoals ik al eerder in deze discussie zei: de huidige problemen bij de Post bestaan al jáááren. Als er dus iemand dient op te stappen, is dat niet Bruno Tuybens maar de personeelsdirecteur van de Post. Wat Bruno Tuybens wél moet doen is een stevig woordje praten en zo nodig wat C4-tjes uitdelen in de directielokalen van de Post.
Als Tuybens de huidige stal bij de directie van de Post kan uitmesten, valt hem niks te verwijten.

Ik zeg toch net hetzelfde?
Ik zeg niet 'Weg met Tuybens' (hoewel ik tegen zijn vertrek geen bezwaar zou tegen hebben), het is een aansporing gericht tot de staatsecretaris: weg met die directie!
Je weet maar nooit dat hij eens op dit forum verzeilt, goede raad is duur hé.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 19:19   #53
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier Bekijk bericht

Ik zeg toch net hetzelfde?
Ik zeg niet 'Weg met Tuybens' (hoewel ik tegen zijn vertrek geen bezwaar zou tegen hebben), het is een aansporing gericht tot de staatsecretaris: weg met die directie!
Je weet maar nooit dat hij eens op dit forum verzeilt, goede raad is duur hé.
Oeps, sorry. Had uw bericht iets te vlug gelezen...
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 19:50   #54
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Zoals ik al eerder in deze discussie zei: de huidige problemen bij de Post bestaan al jáááren. Als er dus iemand dient op te stappen, is dat niet Bruno Tuybens maar de personeelsdirecteur van de Post. Wat Bruno Tuybens wél moet doen is een stevig woordje praten en zo nodig wat C4-tjes uitdelen in de directielokalen van de Post.
Als Tuybens de huidige stal bij de directie van de Post kan uitmesten, valt hem niks te verwijten.
De directie moet inderdaad worden vervangen. Maar Tuybens ook. Sinds hij er is heeft hij hier nog niets maar dan ook niets aan gedaan. Hij heeft ook de laatste crisis niet ge-anticipeerd. En eens de crisis er was heeft Tuybens zich ergens verstopt en in alle talen gezwegen.

Die Tuybens is even oncapabel als de directie van de Post zelf.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 20:00   #55
groene flamingant
Banneling
 
 
groene flamingant's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 november 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.725
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
De directie moet inderdaad worden vervangen. Maar Tuybens ook. Sinds hij er is heeft hij hier nog niets maar dan ook niets aan gedaan. Hij heeft ook de laatste crisis niet ge-anticipeerd. En eens de crisis er was heeft Tuybens zich ergens verstopt en in alle talen gezwegen.

Die Tuybens is even oncapabel als de directie van de Post zelf.
De huidige problemen bij de Post kan je nóóit in een paar weken oplossen. Niet Tuybens en niemand anders. Binnen dit en een jaar zullen we zien of Tuybens de problemen bij de Post serieus neemt en dan zullen we ook over hemzelf kunnen oordelen.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 21:48   #56
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Als de oudere postmannen op pensioen zijn, zullen de problemen wel vanzelf opgelost zijn...

Ze kunnen dan, net zoals vroeger, aan sociaal dienstbetoon doen in hun stamcafé...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 21:52   #57
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
De huidige problemen bij de Post kan je nóóit in een paar weken oplossen. Niet Tuybens en niemand anders. Binnen dit en een jaar zullen we zien of Tuybens de problemen bij de Post serieus neemt en dan zullen we ook over hemzelf kunnen oordelen.
Tuybens is nu al ontslagnemend.
Verkiezingen op 10/06.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 22:02   #58
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.155
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Van jezelf tegenspreken gesproken.

Nu moet jij mij eens vertellen hoe je beter naar de klachten van de postbodes gaat luisteren als je:
1. De postbodes wil verbieden van zich te organiseren (want je wil de vakbonden ontmantelen).
2. De postbodes bijna onmogelijk wil maken om tegen de huidige wantoestanden te protesteren (want je wil het stakingsrecht aan banden leggen).

Ik ben benieuwd hoe je de bovenstaande tegenstrijdige posting gaat verdedigen.
Waarom zou een bedrijf zich niet kunnen organiseren zodat er een overlegstructuur ontstaat, zonder dat daarvoor de vakbond nodig is ?
IK zie nu wel echt het verband niet. IN de meeste KMO's zit er ondanks vakbondsvertegenwoordiger, de communicatie zodanig kort, dat er feitelijk door de vakbond niets moet gedaan worden, tenzij producties platleggen (waar ze dan zelf eventjes 3 dagen mogen werken om die mislukte produktie eruit te halen) omdat de WCbril vuil is, en andere van die prullaria. Bovendien leidt zo'n krachtmeeting misschien tot het geluk van de zelfvoldoening van die afgevaardigde, maar nauwelijks tot een efficiente oplossing. Je kunt toch moeilijk aanvaarden als de kostprijs van een staking groter is dan het probleem dat dergelijke aktie dan ook ondernomen wordt ? Een beetje rendementsanalyse zou ook hier op zijn plaats zijn.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 23:18   #59
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Waarom zou een bedrijf zich niet kunnen organiseren zodat er een overlegstructuur ontstaat, zonder dat daarvoor de vakbond nodig is ?
IK zie nu wel echt het verband niet. IN de meeste KMO's zit er ondanks vakbondsvertegenwoordiger, de communicatie zodanig kort, dat er feitelijk door de vakbond niets moet gedaan worden, tenzij producties platleggen (waar ze dan zelf eventjes 3 dagen mogen werken om die mislukte produktie eruit te halen) omdat de WCbril vuil is, en andere van die prullaria. Bovendien leidt zo'n krachtmeeting misschien tot het geluk van de zelfvoldoening van die afgevaardigde, maar nauwelijks tot een efficiente oplossing. Je kunt toch moeilijk aanvaarden als de kostprijs van een staking groter is dan het probleem dat dergelijke aktie dan ook ondernomen wordt ? Een beetje rendementsanalyse zou ook hier op zijn plaats zijn.
Je ziet het verband niet?
De Post is geen KMO.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2007, 23:21   #60
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Ik vind het positief dat ministers weglopen van de post. Ze hadden er nooit moeten bijlopen.

Dat doet me denken aan die historische passage uit een bepaalde grondwet:

Sec. 8. The Congress shall have power

(7) To establish post offices and post routes; but the expenses of the Post Office Department, after the Ist day of March in the year of our Lord eighteen hundred and sixty-three, shall be paid out of its own revenues.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be