Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2007, 00:01   #1
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard Morel in Terzake 07

Dit was een persoonlijke overwinning van Morel.

Hoe ze kalm bleef en de rest van tafel veegde met argumenten, schitterend gewoon.

* Die groene politici gewoon vernederd nadat Morel verklaarde dat die van groen moest zwijgen over verdraagzaamheid aangezien die Morel weigerde om een hand te geven.

* Dewael die aangepakt werd door zijn eigen uitspraken.

* Die nieuwe vlaming Bracke beschuldigde van racisme

enz.....

Prachtig gewoon.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:04   #2
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

'k zal eens kijken
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:26   #3
Stefanie
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 juli 2002
Berichten: 5.220
Standaard

Ja. Ik vond Marie-Roos heel sterk. Het was goed om eens te horen hoe de situatie op vlak van vreemdelingen en immigratie en integratie is.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:29   #4
Preuße
Minister
 
Preuße's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2006
Locatie: Königreich Belgien
Berichten: 3.008
Standaard

Wat voor een mossel is die Dewael niet? Die zat daar met een soort heilige overtuiging vreemdelingen te verheerlijken. Is dat een Vlaming of nen bruine? Een mens zou er nog aan twijfelen. En een "verrijking voor de samenleving" door vreemdelingen, dat zou ik wel eens willen zien!

Morel was goed vond ik, goede afstraffing van die hypocriete vreemdelinge. Ook haar standpunten sneden hout en waren steeds gematigd.

Arme Bracke, bijna voor racist uitgemaakt Ik heb wel respekt voor Bracke, hij is nog niet zo'n erge poco en durft ook (af en toe) kritisch zijn voor paars. Het is die vrouwelijke collega van hem die de rode passionaria is.

Devos is totaal overbodig. Wat voorspelbare commentaar en een totale afwezigheid van kritiek tegen paars.
__________________
Mit Gott für König und Vaterland!

Avatar toont Friedrich-Wilhelm III König von Preussen (1770-1840).
Preuße is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:39   #5
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
StevenNr1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Berichten: 11.386
Standaard

Belachelijk publiek, sprekers niet veel beter.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:42   #6
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Belachelijk publiek, sprekers niet veel beter.

Met maar één overwinnaar, mevr.Morel.
Dewael ingeblikt tot en met.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:43   #7
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Morel was idd vrij goed. Alleen jammer dat ze populistische argumenten en geen rationele argumenten moest gebruiken tegen Meyrem.

(U wou geen hand geven. Dat is dus _geen_ argument, in de discussie, maar dient uitsluitend om de 'tegenstander' belachelijk te maken, maar inhoudelijk zeg het niets.)

Dat vrouwmens naast Bracke irriteert me nóg meer dan Bracke zelf. En dat wilt al wat zeggen. Aléja, ze probeert wel, maar het lukt haar niet. :/

Morel haar argumenten sloegen echter niet altijd evenveel hout. Zoals gezegd, iemand persoonlijk aanvallen (hoewel terecht) is geen goed argument.

Wel raar dat Dewael zich zo makkelijk liet inpakken door Morel.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:48   #8
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.678
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Met maar één overwinnaar, mevr.Morel.
Dewael ingeblikt tot en met.
Om over die allochtoon maar te zwijgen.

Ik dacht trouwens dat die man (ik ben zijn naam vergeten) vorig jaar een gastspreker was op de IJzerbedevaart, kan dat ?
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:57   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
(U wou geen hand geven. Dat is dus _geen_ argument, in de discussie, maar dient uitsluitend om de 'tegenstander' belachelijk te maken, maar inhoudelijk zeg het niets.)
Het zegt wel veel van zij die beweren dat ze de verdraagzaamheid zelve zijn.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 00:59   #10
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
evilbu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 augustus 2006
Locatie: Dietse Drugsvrije Republiek
Berichten: 10.589
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht

Arme Bracke, bijna voor racist uitgemaakt Ik heb wel respekt voor Bracke, hij is nog niet zo'n erge poco en durft ook (af en toe) kritisch zijn voor paars. Het is die vrouwelijke collega van hem die de rode passionaria is.
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...na12072003_007

Citaat:
Siegfried Bracke : ,,Ik voel me thuis als ik in Nederland ben. De meeste Vlamingen hebben een gloeiende hekel aan de Nederlanders, maar ik niet. Ik ben een overtuigd orangist.''

Citaat:
Devos is totaal overbodig. Wat voorspelbare commentaar en een totale afwezigheid van kritiek tegen paars.
Tja, altijd een beetje riskant als er een "expert" bij moet zitten om "duiding" te geven.
__________________
Steun Oranje-Blauw!
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 01:01   #11
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Het zegt wel veel van zij die beweren dat ze de verdraagzaamheid zelve zijn.
En is inhoudelijk gezien compleet irrelevant.

Ik heb ook moeite met bepaalde mensen een hand te geven. Dat is niet van onverdraagzaam, maar omdat ik bijvoorbeeld gewoon iets persoonlijks tegen die persoon heb. Is dat zo raar?
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 01:02   #12
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht

Tja, altijd een beetje riskant als er een "expert" bij moet zitten om "duiding" te geven.
Ik vind dat vrij noodzakelijk voor veel mensen. Maar dat soort mensen zit niet op politics, natuurlijk.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 01:26   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
En is inhoudelijk gezien compleet irrelevant.

Inhoudelijk gezien natuurlijk inrelevant.
Maar of je nu tegen iemand of voor iemand bent, uit beleefdheid een hand geven is wel het minste.
Zelfs twee aanvoerders van een voetbalploeg die elkaars bloed wel kunnen drinken en mekaar verrot sjotten tijdens de wedstrijd geven bij de aftrap toch elkaar de hand uit beleefdheid.

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 mei 2007 om 01:26.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 01:33   #14
praha
Secretaris-Generaal VN
 
praha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 29.533
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inhoudelijk gezien natuurlijk inrelevant.
ik heb het nu nog niet bezien... maar was er iets dat inhoudelijk dan wel belangrijk was ?

Citaat:
Maar of je nu tegen iemand of voor iemand bent, uit beleefdheid een hand geven is wel het minste.
dat staat ieder vrij te doen... al wat de andere dan kan zeggen/denken is : 'wat een onbeleefd boerke'
daar eidingd het dan ook

Citaat:
Zelfs twee aanvoerders van een voetbalploeg die elkaars bloed wel kunnen drinken en mekaar verrot sjotten tijdens de wedstrijd geven bij de aftrap toch elkaar de hand uit beleefdheid.
dat heeft dan weer weinigs te zien met beleefdheid maar met gehanteerde vorm
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 01:46   #15
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard dom blondje wordt gebruikt als bezempje door liberaal meeloper

Een meeloper als Dewael, Patrick, emo-nent islam tegenstander en lustslaafje van Irsi Ali "confronteren" met het teefje Morel is een voorspelbaar nonevent.
Allez: je kon voorspellen dat ze allebei gegeneerd zijn door de grote aanwezigheid van te kleine verschillen...

Laat ons eerlijk zijn: Dewael is ook het lustslaafje geweest van Morel: hij, en vele liberalen met hem, wilden ook wel wat Blokkertjes "binnendoen" de vorige verkiezingen en gingen een schandaleus beleid voeren qua immigratie. De asielzoekersjacht, het opsluiten van kinderen, en dat allemaal om mensen weg te jagen die we door de vergrijzing nodig hebben, het sfeertje rond de schijnhuwelijken (als je bruid niet mooi genoeg is in de ogen van ambtenaren komen ze luisteren of je er wel mee naar bed gaat...) en andere crapuleuse manifestaties van meeloperij zou eigenlijk plausibel maken dat ze mekaar zouden vingeren of aftrekken op televisie dan dat ze in een echt debat zouden komen.
Dit was al ras de wanhopige journalisten en bepaalde geïriteerde allochtonen ook wel duidelijk...
Het teefje probeerde wat steekjes te geven, maar als het op het formuleren van waarheden kwam ging ze in de fout, en ook hier bleek de medeplichtigheid van Dewael duidelijk: ze forceerde de cijfers enorm en beloog daarmee het bange blanke Vlaanderen om meer stemmetjes voor haar kutpartij.
Haar scheur (de bovenste hoor) stond wagenwijd open en balkte verdachtmakingen, smerige afkeer voor hoofddoeken en alles wat maar "vreemd" is in haar ogen, terwijl ze zelf een schurftig karaktertje manifesteerde, waarschijnlijk de grote reden waarom ze net niet gevingerd werd door De Blauwe Tweezak. Een Vlaming die Dewael heeft, het geeft te denken natuurlijk...

Kom zeg: dit was een debat met de verkeerde mensen, het verkeerde thema, halfingeslapen jouralisten en vooral met weer de verkeerde cijfers.

Het kan niet missen dat de blokkertjes op het forum zich nu aan het afspelen en klaarvingeren zijn. Maar in feite: de afzwakkingen van miss Morel van het racistische standpunt naar "ze moeten meer en rapper integreren" is iets dat een serieuze racist eigenlijk ook niet voldoende vindt.
Dewael is een geboren loozer, en Morel is een klein degoutantje met een smoel die je zo wil wassen met Marseille zeep. Het was dus plezant om hier iedereen te zien afgaan. Kitch en nonsens �* la Monty Python.

Maar dit heeft velen stemmen gekost: wedden?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:09   #16
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
ik heb het nu nog niet bezien... maar was er iets dat inhoudelijk dan wel belangrijk was ?

Toen Dewael geconfronteerd werd met de uitspraken die Verhofstadt ooit deed over allochtonen vond ik toch belangrijk, alleen al om zijn hypocrisie aan te tonen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:12   #17
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Toen Dewael geconfronteerd werd met de uitspraken die Verhofstadt ooit deed over allochtonen vond ik toch belangrijk, alleen al om zijn hypocrisie aan te tonen.
Uitspraken van 8 jaar geleden, want mensen kunnen niet van mening veranderen?

Is gewoon irrelevant en goed op de man en goed rethorisch. Inhoudelijk echter vaag.

Zoals je zelf zegt. 'Hypocrisie' =/= goed argument in een discussie. Dient enkel om je discussiepartner voor zeik te zetten. Wat goed lukte.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:19   #18
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Uitspraken van 8 jaar geleden, want mensen kunnen niet van mening veranderen?

Is gewoon irrelevant en goed op de man en goed rethorisch. Inhoudelijk echter vaag.

Zoals je zelf zegt. 'Hypocrisie' =/= goed argument in een discussie. Dient enkel om je discussiepartner voor zeik te zetten. Wat goed lukte.

Je kan het ook anders stellen, wat ze het Vlaams Belang verwijten in verband met haat, raxisme en discriminatien verkondigde ze dezelfde boodschap 8 jaar geleden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:22   #19
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Uitspraken van 8 jaar geleden, want mensen kunnen niet van mening veranderen?

Wat een mens al niet doet om toch maar premier te kunnen worden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:23   #20
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Je kan het ook anders stellen, wat ze het Vlaams Belang verwijten in verband met haat, raxisme en discriminatien verkondigde ze dezelfde boodschap 8 jaar geleden.
Inderdaad!!!!!!!!
Hypocrisie ten top.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be