Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 mei 2007, 02:31   #21
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Wat een mens al niet doet om toch maar premier te kunnen worden.
Een beetje gezond verstand krijgen?

Citaat:
Je kan het ook anders stellen, wat ze het Vlaams Belang verwijten in verband met haat, raxisme en discriminatien verkondigde ze dezelfde boodschap 8 jaar geleden.
Het VB heeft in vele mensen hun ogen hun geloofwaardigheid verloren door ooit met het 70puntenplan af te komen.
En af en toe uitschuivers te doen 'om het politieke debat op te smukken' dragen natuurlijk daar ook niet aan bij.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:38   #22
Vorenus
Banneling
 
 
Vorenus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 8.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Een beetje gezond verstand krijgen?



Het VB heeft in vele mensen hun ogen hun geloofwaardigheid verloren door ooit met het 70puntenplan af te komen.
En af en toe uitschuivers te doen 'om het politieke debat op te smukken' dragen natuurlijk daar ook niet aan bij.


Het is juist mede door het 70 punten programma dat het toenmalige Vlaams Blok groot is geworden. Dus zo ongeloofwaardig zal het nu toch ook niet zijn geweest.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:40   #23
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Het is juist mede door het 70 punten programma dat het toenmalige Vlaams Blok groot is geworden. Dus zo ongeloofwaardig zal het nu toch ook niet zijn geweest.
Dan spreek je over verschillende kanten van de bevolking.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:43   #24
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het VB heeft in vele mensen hun ogen hun geloofwaardigheid verloren door ooit met het 70puntenplan af te komen.
Aan hun elektoraal succes te zien na het naar buiten brengen van dat 70 puntenplan was daar nochtans bijzonder weinig van te merken hoor.
Maar tot wat het ''verstand'' komen van Verhofstadt zal leiden zullen we wel zien bij de komende verkiezingen.

Dit komt je wel bekent voor zeker?

"Wie zijn principes verloochent, gaat naar de hel"

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 mei 2007 om 02:46.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 02:45   #25
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Belachelijk publiek, sprekers niet veel beter.
Vat het goed samen.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 03:35   #26
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Aan hun elektoraal succes te zien na het naar buiten brengen van dat 70 puntenplan was daar nochtans bijzonder weinig van te merken hoor.
Maar tot wat het ''verstand'' komen van Verhofstadt zal leiden zullen we wel zien bij de komende verkiezingen.

Dit komt je wel bekent voor zeker?

"Wie zijn principes verloochent, gaat naar de hel"
Zegt me niets om eerlijk te zijn.

'hun elektoraal succes', ja, héél leuk. Maar je snapt mijn punt niet.
Het VB heeft in vele mensen hun ogen hun geloofwaardigheid verloren door ooit met het 70puntenplan af te komen.
Dit zei ik. En dan kom jij af met 'elektoraal succes'? Heb ik dan ergens beweerd dat 'iedereen haat het vb om het 70-punten plan? Of 'een meerderheid van de bevolking verwerpt het Vb'? Of iets in die aard?

Het enige dat ik zei was dat in de ogen van veel mensen het vb zijn geloofwaardigheid heeft verloren door dat plan. Niet meer en niet minder dan dat. En wat bedoel ik daarmee? Dat veel mensen niet geloven dat het vb een gematigde koers varen. Snap je die redenering? Dat heeft niets met 'elektoraal succes te maken'.

(En je hoeft er zelfs niet mee akkoord te gaan. Je moet ze gewoon snappen en snappen dat 'elektoraal succes' compleet naast de kwestie is.)
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 03:44   #27
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Zegt me niets om eerlijk te zijn.
Laatste zin van één van VHS jaren 90 burgermanifesten.
Citaat van... even kwijt.
__________________
One World, One Dream, One Everything
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 03:45   #28
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter
 
Stratcat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2002
Berichten: 9.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Het VB heeft in vele mensen hun ogen hun geloofwaardigheid verloren door ooit met het 70puntenplan af te komen.
Kun je dat bewijzen?
__________________
One World, One Dream, One Everything

Laatst gewijzigd door Stratcat : 24 mei 2007 om 03:45.
Stratcat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 06:19   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Dit was een persoonlijke overwinning van Morel.

Hoe ze kalm bleef en de rest van tafel veegde met argumenten, schitterend gewoon.

* Die groene politici gewoon vernederd nadat Morel verklaarde dat die van groen moest zwijgen over verdraagzaamheid aangezien die Morel weigerde om een hand te geven.

* Dewael die aangepakt werd door zijn eigen uitspraken.

* Die nieuwe vlaming Bracke beschuldigde van racisme

enz.....

Prachtig gewoon.
De uitval van Dewael naar Morel naar het einde toe, in een ultieme poging om de zaak voor zichzelf te redden door nog maar eens de racisme-mantra's boven te halen, had zelfs iets zieligs en eerder een omgekeerd effect. Zeer zwakke verdediging.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 06:43   #30
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Ik vond dat Morel er idd stukken beter en bekwamer uit kwam dan Dewael.
Maar ik vind ook, dat ze er duidelijk is in geslaagd om aan te tonen dat de VLD België gewoon aan de buitenlanders aan het schenken is.

Zijn uitspraak dat de vreemdelingen niet moeten integreren, maar dat wij ons juist moeten aanpassen naar de diversiteit en moeten aanvaarden dat die mensen er andere ideeën op na houden en zelfs weigeren van met hun landgenoten die hier reeds zijn te trouwen, maar steeds opnieuw een bruid gaan zoeken in hun oude thuisland, zal bij heel veel mensen wel in het verkeerde keelgat geschoten zijn.


Ik vind dat Dewael hier duidelijk heeft getoond, dat de VLD enkel tegen alles is wat het VB aanbrengt en de problemen daardoor gewoon negeerd.


En naar mijn bescheiden mening, kan Dewinter de debaten op TV in de toekomst beter aan Morel overlaten. Ze doet dit op een veel volwassere manier en veel bekwamer. In hetzelfde debat, zou Dewinter ingemaakt zijn geweest door Dewael
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 06:58   #31
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Dat debat in één woord? Luchtledig.

Ik heb eerlijk gezegd niks relevants gehoord.

"Jij heb dit gezegd..." riep de één.
"Maar jij hebt dat gezegd.." sneerde de ander.
"Ewel, ik ben verdraagzaam en gij niet!" triomfeerde de één.
"Ha neen, ik ben verdraagzaam en gij niet!" counterde de ander.
"Gij zijt ne racist" verweet de één.
"Al wa dagge zegt zijde zelf" proeste de ander.
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 06:58   #32
Plot
Burger
 
Geregistreerd: 12 november 2005
Berichten: 192
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Een meeloper als Dewael, Patrick, emo-nent islam tegenstander en lustslaafje van Irsi Ali "confronteren" met het teefje Morel is een voorspelbaar nonevent.
Allez: je kon voorspellen dat ze allebei gegeneerd zijn door de grote aanwezigheid van te kleine verschillen...

Laat ons eerlijk zijn: Dewael is ook het lustslaafje geweest van Morel: hij, en vele liberalen met hem, wilden ook wel wat Blokkertjes "binnendoen" de vorige verkiezingen en gingen een schandaleus beleid voeren qua immigratie. De asielzoekersjacht, het opsluiten van kinderen, en dat allemaal om mensen weg te jagen die we door de vergrijzing nodig hebben, het sfeertje rond de schijnhuwelijken (als je bruid niet mooi genoeg is in de ogen van ambtenaren komen ze luisteren of je er wel mee naar bed gaat...) en andere crapuleuse manifestaties van meeloperij zou eigenlijk plausibel maken dat ze mekaar zouden vingeren of aftrekken op televisie dan dat ze in een echt debat zouden komen.
Dit was al ras de wanhopige journalisten en bepaalde geïriteerde allochtonen ook wel duidelijk...
Het teefje probeerde wat steekjes te geven, maar als het op het formuleren van waarheden kwam ging ze in de fout, en ook hier bleek de medeplichtigheid van Dewael duidelijk: ze forceerde de cijfers enorm en beloog daarmee het bange blanke Vlaanderen om meer stemmetjes voor haar kutpartij.
Haar scheur (de bovenste hoor) stond wagenwijd open en balkte verdachtmakingen, smerige afkeer voor hoofddoeken en alles wat maar "vreemd" is in haar ogen, terwijl ze zelf een schurftig karaktertje manifesteerde, waarschijnlijk de grote reden waarom ze net niet gevingerd werd door De Blauwe Tweezak. Een Vlaming die Dewael heeft, het geeft te denken natuurlijk...

Kom zeg: dit was een debat met de verkeerde mensen, het verkeerde thema, halfingeslapen jouralisten en vooral met weer de verkeerde cijfers.

Het kan niet missen dat de blokkertjes op het forum zich nu aan het afspelen en klaarvingeren zijn. Maar in feite: de afzwakkingen van miss Morel van het racistische standpunt naar "ze moeten meer en rapper integreren" is iets dat een serieuze racist eigenlijk ook niet voldoende vindt.
Dewael is een geboren loozer, en Morel is een klein degoutantje met een smoel die je zo wil wassen met Marseille zeep. Het was dus plezant om hier iedereen te zien afgaan. Kitch en nonsens �* la Monty Python.

Maar dit heeft velen stemmen gekost: wedden?




Wat een niveau zeg!
Schitterende, scherpe analyse!
En wat een subtiele, doch rake uiteenzetting!

Waarom heeft elk forum eigenlijk zijn forumgek?
Plot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:06   #33
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Wat ik ook leuk vond was die CVP mijnheer (naam?) die op de achtergrond hevig met zijn hoofd zat te schudden toen Morel stelde dat indien iemand een hoofddoek wenst te dragen, ze er dan zelf maar rekening mee moet houden dat andere mensen daar hun eigen oordeel over hebben.

Net zoals een punker of neonazi in "uniform" er evenzeer rekening mee moet houden dan andere mensen daar evenzeer hun eigen oordeel over hebben.

Volgdens de CDV man mocht dat helem�*�*l niet (aan zijn overtuigde kopschudderij te zien althans).

Morel deed het schitterend. Straks nog eens terugkijken.

------------

Och ja, de massale importhuwelijken zijn voor Dewael helem�*�*l geen probleem! was ook leuk te noteren.

En dan de clue dat taalonkundige kindertjes helem�*�*l geen probleem hebben met de taal maar dat het allemaal het gevolg is van racisme: toen begon het op een humoristisch programma te gelijken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 mei 2007 om 07:08.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:10   #34
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Preuße Bekijk bericht
Devos is totaal overbodig. Wat voorspelbare commentaar en een totale afwezigheid van kritiek tegen paars.
Die man wordt de kijker voorgesteld als professioneel en onafhankelijk duider want academicus. De VRT vergeet erbij te zeggen dat hij als hoofdredacteur van Samenleving en Politiek en freelance adviseur duidelijk in het kamp van de SP.A te situeren valt. Is het omdat hetzelfde euvel bij Marc Elchardus te fel op begon te vallen dat de VRT hem vervangen heeft?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:34   #35
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Ik heb het debat nog niet gezien, ik hoop dat straks te kunnen bekijken via de vrtsite maar als die groene mevrouw de VBster een hand weigerde is dat gewoon belachelijke aanstellerij, en ze had kunnen en moeten verwachten dat ze dat nog in haar gezicht zou terugkrijgen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:41   #36
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Uitspraken van 8 jaar geleden, want mensen kunnen niet van mening veranderen?

Is gewoon irrelevant en goed op de man en goed rethorisch. Inhoudelijk echter vaag.
Als de "uitspraken" geen uitspraken waren, maar, zoals Morel beweerde, rechtstreeks uit de verkiezingsbeloften van de VLD van 1999 kwamen, dan is dat zeer relevant en zeer to the point.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:43   #37
kukel
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 24
Standaard

Ze had daar een punt maar ik vind dat ze voor de rest niet zo erg sterk eruit kwam. Ik vind Morel nogal vaak snel roepen, teken van zenuwachtigheid.
Dewael kwam er niet zo sterk uit maar het citaat van VHS van acht jaar geleden verschilde niet zo erg van wat hij stelde heel het programma door. En Dewael heeft een tamelijk goed beleid gevoerd. Hij weigert bijvoorbeeld collectief te regulariseren.
Het punt over de importbruidjes vond ik heel sterk en iets dat ook moet aangepakt worden, terecht.
kukel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 07:52   #38
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Dat verzuurde vervelende gezicht van Patrick Dewael!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 08:24   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Een meeloper als Dewael, Patrick, emo-nent islam tegenstander en lustslaafje van Irsi Ali "confronteren" met het teefje Morel is een voorspelbaar nonevent.
Allez: je kon voorspellen dat ze allebei gegeneerd zijn door de grote aanwezigheid van te kleine verschillen...

Laat ons eerlijk zijn: Dewael is ook het lustslaafje geweest van Morel: hij, en vele liberalen met hem, wilden ook wel wat Blokkertjes "binnendoen" de vorige verkiezingen en gingen een schandaleus beleid voeren qua immigratie. De asielzoekersjacht, het opsluiten van kinderen, en dat allemaal om mensen weg te jagen die we door de vergrijzing nodig hebben, het sfeertje rond de schijnhuwelijken (als je bruid niet mooi genoeg is in de ogen van ambtenaren komen ze luisteren of je er wel mee naar bed gaat...) en andere crapuleuse manifestaties van meeloperij zou eigenlijk plausibel maken dat ze mekaar zouden vingeren of aftrekken op televisie dan dat ze in een echt debat zouden komen.
Dit was al ras de wanhopige journalisten en bepaalde geïriteerde allochtonen ook wel duidelijk...
Het teefje probeerde wat steekjes te geven, maar als het op het formuleren van waarheden kwam ging ze in de fout, en ook hier bleek de medeplichtigheid van Dewael duidelijk: ze forceerde de cijfers enorm en beloog daarmee het bange blanke Vlaanderen om meer stemmetjes voor haar kutpartij.
Haar scheur (de bovenste hoor) stond wagenwijd open en balkte verdachtmakingen, smerige afkeer voor hoofddoeken en alles wat maar "vreemd" is in haar ogen, terwijl ze zelf een schurftig karaktertje manifesteerde, waarschijnlijk de grote reden waarom ze net niet gevingerd werd door De Blauwe Tweezak. Een Vlaming die Dewael heeft, het geeft te denken natuurlijk...

Kom zeg: dit was een debat met de verkeerde mensen, het verkeerde thema, halfingeslapen jouralisten en vooral met weer de verkeerde cijfers.

Het kan niet missen dat de blokkertjes op het forum zich nu aan het afspelen en klaarvingeren zijn. Maar in feite: de afzwakkingen van miss Morel van het racistische standpunt naar "ze moeten meer en rapper integreren" is iets dat een serieuze racist eigenlijk ook niet voldoende vindt.
Dewael is een geboren loozer, en Morel is een klein degoutantje met een smoel die je zo wil wassen met Marseille zeep. Het was dus plezant om hier iedereen te zien afgaan. Kitch en nonsens �* la Monty Python.

Maar dit heeft velen stemmen gekost: wedden?
Amai wat een langdradig taaltje.
Doet me denken aan een "echt sanitair kordon" waaraan je onderworpen zou zijn .... of heb je wat met Giles de la Tourette ???

Maar wat ik wou zeggen:

persoonlijk vond ik dat zowel DeWael als die allochtoon (die wel degelijk goed aangepast was kwa taal enz.) eigenlijk alleen maar zegden wat er in het programma van het Blok zou staan, in plaats van hun eigen gedacht te zeggen.
Op sommige ogenblikken zegden Morelleke en Dewael krak hetzelfde ("wederzijds respekt is de sleutel .."), maar Dewael voegde daar alleen maar aan toe "dat hij niet was zoals het Blok, dat alleen maar wou uitsluiten."

Wat betreft de relevantie van een politieker die weigert een hand te geven aan een andere politieker: dat is wel iets dat wij horen te weten.
Het kiespubliek heeft het recht te weten waar een bepaalde politieker de grens legt tussen politieke konkurrentie enerzijds, en beleefdheid-volgens-onze-normen anderzijds.
Dat is veel meer relevant, dan vb. te weten wie de levenspartner is van de minister, maar die uit publicitaire overwegingen daar toch maar mee uitpakt in de rioolpers ....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 mei 2007, 08:35   #40
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kukel Bekijk bericht
Het punt over de importbruidjes vond ik heel sterk en iets dat ook moet aangepakt worden, terecht.
Ik meende nochtans te horen dat Dewael daar helem�*�*l geen probleem mee had. Enkel de "misbruiken" moesten worden aangepakt.

Dat 95% van die importhuwelijken helemaal niet gebaseerd zijn op verliefdheid maar wel op convenience, doet blijkbaar niks ter zake.

Zie daarover de zeer goede beschrijving van de achterliggende mentaliteit bij een islamitische huwelijk itt een westers huwelijk door Marij Uijt den Bogaerd:

Citaat:
Het islamitisch huwelijk is volgens Fatima, eindbestemming voor de meeste “allochtone” vrouwen, en niets meer of minder dan een zakelijk contract. Het houdt een aantal rechten en plichten in, voor man en vrouw, legt ze uit. Kinderen zijn een onderdeel van dit contract.
Vrouwen die hier naar toe komen via het huwelijk, zijn opgegroeid in de dorpen met traditioneel leven. Hun bestaan kent in de thuislanden weinig prikkels tot ontwikkeling. Er is geen luxe of comfort. Vrouwen komen vanwege het verschil in welvaart naar hier, weg uit de dorpen zonder toekomst.
Het huwelijk is voor moslims verplicht. Dus als er dan toch getrouwd wordt, dan liefst met een man die een leren bankstel, auto en wasmachine te bieden heeft. Dus komen ze en trouwen, krijgen kinderen, als onderdeel van het gesloten contract, een gearrangeerd huwelijk. Zij zijn niet gewend om aan of voor zichzelf te denken. Waar hadden zij dat moeten leren? Binnen de Islamitische traditionele dorpsleven ligt voor vrouwen alles vast. Overleven hangt af van het ontwikkelen van kwaliteiten zoals gehoorzaamheid, aan ouders, koran en later man, het vervullen van plicht.
http://www.brusselsjournal.com/node/1961
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be