Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2013, 08:48   #1
Conscience
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 5 oktober 2006
Locatie: Istanbul & Flanders
Berichten: 2.966
Standaard Gewenste migranten.

Tweede generatie migrante. Echt geen migrante. Gewoon een Vlaming.
De rest mag oprotten, jammer hé?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...31103_00821442


Li Ding houdt van gezond eten en gaat kokkerellen in Komen Eten.

De Chinese Li Ding, vanavond als eerste aan de beurt in Komen Eten, belandde in het kookprogramma nadat ze zich had ingeschreven voor Singl3s. ‘Achteraf bekeken ben ik blij dat ze me niet voor die datingshow hebben geselecteerd.’
Komen Eten laat deze week vier vrijgezellen met de pannen rammelen en Li Ding (31) bijt de spits af. ‘Ik voel me veel meer Vlaamse dan Chinese’, zegt Li Ding, die sinds haar twaalfde in België woont. ‘Alleen in de keuken komen mijn Chinese roots nog sterk naar boven. Als ik kook, kies ik voor Oosterse gerechten. Ik breng voor mijn gasten dan ook een Chinese fondue op tafel. In de fonduepot zit geen olie zoals in het westen, wel een bouillon waarin iedereen naar eigen smaak vlees of vis kan garen.’

Gezond leven

Li Ding noemt zichzelf geen keukenprinses, hoewel haar vader in een Chinees restaurant in Leuven werkt. ‘Mijn ouders waren arbeiders toen ze in de provincie Zhejiang, in het zuidoosten van China, woonden. Die streek heeft een traditie van emigratie, en dus kwamen ook mijn ouders naar België om hier een beter leven op te bouwen.’

Maar koken leerde ze vooral van haar grootmoeder, bij wie ze woonde toen haar ouders al naar België waren vertrokken. ‘Aangezien ik single ben en in Leuven in een studio woon, heb ik niet zo vaak gasten over de vloer. Als ik mensen inviteer, neem ik hen meestal mee naar een restaurant. Uiteraard Aziatisch én gezond.’

Aan dat laatste hecht Li Ding veel belang. ‘Ik leef zo gezond mogelijk. Ik ga niet te laat naar bed, sta zo veel mogelijk op hetzelfde uur op, eet veel groenten en weinig suiker, drink veel groene thee en nauwelijks alcohol.’

Veel introverter

Dat Li Ding, die bij een telecombedrijf werkt, in Komen Eten belandde, is eigenlijk toeval. ‘Ik had me ingeschreven voor Singl3s, het datingprogramma van Vier. Niet dat ik hoopte via de televisie een lief te vinden. Het was een impulsieve beslissing. Ik ben nogal nieuwsgierig en wil graag nieuwe ervaringen opdoen. Een van mijn leuzen is: je moet vaak ja zeggen in het leven. Dat levert kansen op.’

Ze werd evenwel niet geselecteerd voor Singl3s, maar kreeg wel een telefoontje of ze niet geïnteresseerd was in Komen Eten. ‘’Ik ben wel blij dat ik niet in Singl3s zit. Geen kwaad woord over dat programma of de meisjes die er aan deelnemen. Het ziet er allemaal tof uit. Maar ik vrees dat het niets voor mij zou zijn geweest. Ik ben een stuk introverter dan de meisjes die nu in Singl3s zitten. Ik zie mezelf nog niet honderduit praten over seks en mijn privéleven.’
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 09:00   #2
plakker
Minister
 
plakker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2010
Berichten: 3.730
Standaard

Geen idee of we een subforum hebben voor dergelijke programmatjes, maar ik vrees dat het fout staat
__________________
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 09:13   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vind het redelijk gepast geplaatst.

Ik ben ook een 2de generatie immigrant. Toch ondervind ik daar als volwassene totaal geen nadeel meer van. Als kind was het een "wij en zij" gegeven.
Maar ook daar was het gebruik van voldoende geweld een prima gelijkmaker in.

Bof, ik ben benieuwd wanneer modellekes zoals Joyce van de Hema of bembem/laynee/Suqar_7loe en dergelijke eens verschijnen in een programma als Komen eten, en het niet compleet duidelijk maken dat tapijtsnuffelaars niks verloren zijn in deze koude, natte streek vol van racisten .

Of moeten we die eerder terug vinden in Opsporing verzocht?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 11:10   #4
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Joyce Van Op den bosch is, zoals haar naam al zegt, geen migrante. Maddox is dat wel, en een heel slecht geïntrigeerde ook, omdat hij niets doet dan hier keet schoppen en haat verkondigen. Zijn échte loyauteit ligt dan ook niet bij de sociale cohesie van de Vlaamse samenleving, maar bij VS en Israël. In naam van deze laatsten komt hij hier autochtone Vlaamse vrouwen als Joyce beledigen.
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 11:10   #5
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tweede generatie migrante. Echt geen migrante. Gewoon een Vlaming.
Voor mij is ze duidelijk een allochtoon. Nu niet dat ik er (nog) problemen mee heb. Ik word trouwens zelf een allochtoon

Of neen niet waar. Ik blijf Belg maar ga elders wonen. Weet nog niet juist wat dit op termijn gaat geven? Dubbele nationaliteit of zo.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 11:14   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Joyce Van Op den bosch is, zoals haar naam al zegt, geen migrante. Maddox is dat wel, en een heel slecht geïntrigeerde ook, omdat hij niets doet dan hier keet schoppen en haat verkondigen. Zijn échte loyauteit ligt dan ook niet bij de sociale cohesie van de Vlaamse samenleving, maar bij VS en Israël. In naam van deze laatsten komt hij hier autochtone Vlaamse vrouwen als Joyce beledigen.
Dank U voor uw vertrouwen.

Maar hoe autochtoon wil hoofddoekje Joyce nog zijn? Ik heb de indruk van "niet echt".

En dat keet schoppen, hebt U de schrijfsels van uw spitsbroeders/copies/clonen/dubbelnicks/helden kameel met weed, Rode maarschalk en dergelijke dan niet beter willen lezen?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 20 november 2013 om 11:17.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 13:29   #7
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Zelfs ik kies voor een Maddox ipv Joyce "alla-akbaar" Van op den Bosch-Voor de Zandbak. Diegenen die hun erf-eigenheid vergooien voor de islam zijn nog slechter dan islamieten zelf want ze zouden beter moeten weten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 14:37   #8
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Ik denk dat jullie allochtoon veelal verwarren met "niet blank" .. Je kan perfect allochtoon zijn én blank. En daar wringt het schoentje. Was Joyce van de Hema een witte, dan zouden ze bijlange niet zo op haar zitten kakken.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 14:40   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Ik denk dat jullie allochtoon veelal verwarren met "niet blank" .. Je kan perfect allochtoon zijn én blank. En daar wringt het schoentje. Was Joyce van de Hema een witte, dan zouden ze bijlange niet zo op haar zitten kakken.
Hoe? JVDH was toch een witte? een bekeerde witte?

Allochtoon is in de meeste gevallen islamiet en die zijn voor niets beter dan om op te kakken, al is op braken ook wel goed.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 14:46   #10
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe? JVDH was toch een witte? een bekeerde witte?

Allochtoon is in de meeste gevallen islamiet en die zijn voor niets beter dan om op te kakken, al is op braken ook wel goed.

Wie bedoel je met JVDH? (ik ken alleen een JCVD) lol
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 14:47   #11
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

ach ok Joyce van de Hema, nu valt m'n euro
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 14:48   #12
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Hoe? JVDH was toch een witte? een bekeerde witte?

Allochtoon is in de meeste gevallen islamiet en die zijn voor niets beter dan om op te kakken, al is op braken ook wel goed.

Oost-Europeanen kunnen ook islamiet zijn. Je bedoelt Maghrebijn.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 14:55   #13
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Joyce Van Op den bosch is, zoals haar naam al zegt, geen migrante. Maddox is dat wel, en een heel slecht geïntrigeerde ook, omdat hij niets doet dan hier keet schoppen en haat verkondigen. Zijn échte loyauteit ligt dan ook niet bij de sociale cohesie van de Vlaamse samenleving, maar bij VS en Israël. In naam van deze laatsten komt hij hier autochtone Vlaamse vrouwen als Joyce beledigen.

Maddox zegt wel dat ie migrant is, ik geloof er niks van, het is wss. zo'n typische BE pé met een klak op z'n kop die zich zit te verkneukelen om de lotgevallen van Joyce in de Hema, het nieuwtje van de dag weet je wel..
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 15:42   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.462
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Oost-Europeanen kunnen ook islamiet zijn. Je bedoelt Maghrebijn.
neen, ik bedoel islamieten, om het even waar ze vandaan komen.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 16:30   #15
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tweede generatie migrante. Echt geen migrante. Gewoon een Vlaming.
De rest mag oprotten, jammer hé?

http://www.nieuwsblad.be/article/det...31103_00821442


Li Ding houdt van gezond eten en gaat kokkerellen in Komen Eten.

De Chinese Li Ding, vanavond als eerste aan de beurt in Komen Eten, belandde in het kookprogramma nadat ze zich had ingeschreven voor Singl3s. ‘Achteraf bekeken ben ik blij dat ze me niet voor die datingshow hebben geselecteerd.’
Komen Eten laat deze week vier vrijgezellen met de pannen rammelen en Li Ding (31) bijt de spits af. ‘Ik voel me veel meer Vlaamse dan Chinese’, zegt Li Ding, die sinds haar twaalfde in België woont. ‘Alleen in de keuken komen mijn Chinese roots nog sterk naar boven. Als ik kook, kies ik voor Oosterse gerechten. Ik breng voor mijn gasten dan ook een Chinese fondue op tafel. In de fonduepot zit geen olie zoals in het westen, wel een bouillon waarin iedereen naar eigen smaak vlees of vis kan garen.’

Gezond leven

Li Ding noemt zichzelf geen keukenprinses, hoewel haar vader in een Chinees restaurant in Leuven werkt. ‘Mijn ouders waren arbeiders toen ze in de provincie Zhejiang, in het zuidoosten van China, woonden. Die streek heeft een traditie van emigratie, en dus kwamen ook mijn ouders naar België om hier een beter leven op te bouwen.’

Maar koken leerde ze vooral van haar grootmoeder, bij wie ze woonde toen haar ouders al naar België waren vertrokken. ‘Aangezien ik single ben en in Leuven in een studio woon, heb ik niet zo vaak gasten over de vloer. Als ik mensen inviteer, neem ik hen meestal mee naar een restaurant. Uiteraard Aziatisch én gezond.’

Aan dat laatste hecht Li Ding veel belang. ‘Ik leef zo gezond mogelijk. Ik ga niet te laat naar bed, sta zo veel mogelijk op hetzelfde uur op, eet veel groenten en weinig suiker, drink veel groene thee en nauwelijks alcohol.’

Veel introverter

Dat Li Ding, die bij een telecombedrijf werkt, in Komen Eten belandde, is eigenlijk toeval. ‘Ik had me ingeschreven voor Singl3s, het datingprogramma van Vier. Niet dat ik hoopte via de televisie een lief te vinden. Het was een impulsieve beslissing. Ik ben nogal nieuwsgierig en wil graag nieuwe ervaringen opdoen. Een van mijn leuzen is: je moet vaak ja zeggen in het leven. Dat levert kansen op.’

Ze werd evenwel niet geselecteerd voor Singl3s, maar kreeg wel een telefoontje of ze niet geïnteresseerd was in Komen Eten. ‘’Ik ben wel blij dat ik niet in Singl3s zit. Geen kwaad woord over dat programma of de meisjes die er aan deelnemen. Het ziet er allemaal tof uit. Maar ik vrees dat het niets voor mij zou zijn geweest. Ik ben een stuk introverter dan de meisjes die nu in Singl3s zitten. Ik zie mezelf nog niet honderduit praten over seks en mijn privéleven.’
Het zijn geen moslims of roma, dus een aanwinst. Niemand die nu nog klaagt over oosterse inwijkelingen en hun 2e generatie, integendeel.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:10   #16
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.387
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Maddox zegt wel dat ie migrant is, ik geloof er niks van, het is wss. zo'n typische BE pé met een klak op z'n kop die zich zit te verkneukelen om de lotgevallen van Joyce in de Hema, het nieuwtje van de dag weet je wel..
Ge moet me niet geloven hoor. Nu ,mijn moeder was wel een Vlaamse, mijn vader een buitenlander die met en voor zijn werk regelmatig door België reisde. Resultaat, mijn vader is in België gebleven, en uitgezonderd een tikje accent merk je niks meer van zijn buitenlandse roots.

Hoekandanu, terwijl een doorsnee tapijtkopper 3de of zelfs bekeerling 1ste generatie zichzelf al zeer duidelijk ambetant opstellen, zijn er allochtonen die met de 2de generatie gewoon niet meer opvallen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 19:01   #17
F.B.
Parlementslid
 
Geregistreerd: 28 juli 2011
Berichten: 1.748
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Tweede generatie migrante. Echt geen migrante. Gewoon een Vlaming.
De rest mag oprotten, jammer hé?
Ik kan mij hier bij aansluiten..
De lelijkaarden moslims en balkan mutanten mogen idd oprotten.
__________________
Mein Land
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be