Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 maart 2022, 23:33   #17581
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het historisch perspectief mbt Oekraïne is mijns inziens vrijwel afwezig in de westerse media momenteel. Deze Oliver Stone documentaire uit 2016 is nog steeds actueel en doet de huidige situatie beter begrijpen.

Download best zolang nog zichtbaar.
Dit is eigenlijk een "reportage" van Igor Lopatonok, een man allerlei pro-Russische media fabriceert. Ook hier is het een propagandastuk die sterk gepromoot werd door het Kremlin en zelfs in de Russische bioscopen werd getoond.

Nul objectiviteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 23:34   #17582
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De documentaire is reeds verschillende keren verwijderd van Facebook.
En waarom niet van YT? Nogal vreemd, hoor! 't Klinkt alvast niet echt geloofwaardig wat u daar beweert.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 23:35   #17583
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De point is dat de VS een heel deel oorlogen ontketenden sinds WO2 zonder oorlogsverklaring. Het is dus NORMAAL voor hen om dat niet te doen.
Aan welke oorlogen dacht u?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 23:38   #17584
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De point is dat de VS een heel deel oorlogen ontketenden sinds WO2 zonder oorlogsverklaring. Het is dus NORMAAL voor hen om dat niet te doen.
Natuurlijk joh,de Duitsers deden dat tegen ons ook niet, noch de Jappen tegenover de VS ,nadien zijn de hoogste verantwoordelijken van die Duitsers en de Jappen die de oorlog overleefd hebben veroordeeld en opgeknoopt ,mogen we nu hetzelfde verwachten en vooral toewensen aan de hoogst verantwoordelijke Russen wat betreft deze invasie...

Laatst gewijzigd door Svennies : 5 maart 2022 om 23:41.
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 23:49   #17585
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
We zitten 3 berichten ver in de conversatie en er wordt reeds op de man gespeeld.

Geen 'revolutie' maar een 'coup'. Banden met nazi's. Harde feiten. Beelden.
Sorry
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 23:51   #17586
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Irpin. Eerst blazen ze een brug op. Dan mogen de burgers niet weggaan.

(fig.)
En hier zien we het volledige plaatje dat u ons probeert te onthouden. Al is de leugen nog zo snel... We komen bij u wel heel dicht bij het woord "leugenaar".

https://twitter.com/visegrad24/statu...79408472375297
https://twitter.com/TreyYingst/statu...21356335681540
https://twitter.com/EmilioMorenatti/...15089239777283
https://twitter.com/TreyYingst/statu...65219074592774
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2022, 23:52   #17587
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dit is eigenlijk een "reportage" van Igor Lopatonok, een man allerlei pro-Russische media fabriceert. Ook hier is het een propagandastuk die sterk gepromoot werd door het Kremlin en zelfs in de Russische bioscopen werd getoond.

Nul objectiviteit.
Ja dat vond ik ook. Nogal gratuit.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:04   #17588
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Als na de oorlog spontane feesten uitbreken, zullen wij dat niet te zien krijgen, of zal er mist rond gespuid worden. (de Russen hebben de beelden gemanipuleerd erc).
Kijk eens hoe ze daar in Cherson toch feesten nu de Russen blijkbaar het stadscentrum hebben veroverd. Mis ik iets? Heeft "Rasije" onlangs een nieuwe vlag aangenomen?

https://twitter.com/visegrad24/statu...12335398510595
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:07   #17589
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En waarom niet van YT? Nogal vreemd, hoor! 't Klinkt alvast niet echt geloofwaardig wat u daar beweert.
De link staat er nu een paar dagen. Misschien nog eens proberen binnen een maand of zo.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:09   #17590
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian Bekijk bericht
Ja dat vond ik ook. Nogal gratuit.
Authentieke beelden. Interviews met ex president en andere hooggeplaatsten. Niet interessant genoeg? Of is anderhalf uur te lang?

Probeer eens met de eerste 16 minuten met historisch overzicht. En zeg eens waar de 'leugen' zou zitten, want ik krijg er toch de indruk door dat Oekraïne nogal cozy is met de uitgestrekte arm.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 maart 2022 om 00:14.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:13   #17591
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De link staat er nu een paar dagen. Misschien nog eens proberen binnen een maand of zo.
Een paar dagen? De "reportage" staat al heel lang op YT. Ik kan u zo een YT-link geven uit midden 2021.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:15   #17592
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Authentieke beelden. Interviews met ex president en andere hooggeplaatsten. Niet interessant genoeg? Of is anderhalf uur te lang?

Probeer eens met de eerste 16 minuten met historisch overzicht. En zeg eens waar de 'leugen' zou zitten, want ik krijg er toch de indruk door dat Oekraïne nogal cozy is met de uitgestrekte arm.
Allemaal netjes geframed om het standpunt van het Kremlin weer te geven. Ontkent u misschien dat Lopatonok nogal "gekleurde" - ik druk me heel eufemistisch uit - materiaal maakt?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:17   #17593
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een paar dagen? De "reportage" staat al heel lang op YT. Ik kan u zo een YT-link geven uit midden 2021.
Doe maar.

'Documentaire' is een beter woord dan 'reportage'. Dat is iets anders. Professioneel gemaak ook. Interviews door Stone. Een luis in de pels van het imperium met zijn onthullingen die historische documenten aan het worden zijn.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 maart 2022 om 00:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:20   #17594
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Allemaal netjes geframed om het standpunt van het Kremlin weer te geven. Ontkent u misschien dat Lopatonok nogal "gekleurde" - ik druk me heel eufemistisch uit - materiaal maakt?
Eigenlijk is het niet zo moeilijk om te weten wat Poetin voor ogen heeft en wat Oekraïne staat te wachten

citaat NRC

Die reacties zeggen alles over ons, het Westen, maar niets over Poetin. En daar ligt onze hulpeloosheid. Want wat moeten we met Poetin? Wat drijft hem in hemelsnaam? Net als in de omgang met terroristen wordt er na elke aanslag gezocht naar redenen en triggers voor de radicalisering. Zijn het grondoorzaken als armoede, angst, deprivatie? Is het een gebrek aan erkenning? Hadden we de radicaliserende persoon niet eerder en beter moeten helpen in plaats van hem verder te irriteren? Te weinig wordt serieus genomen wat de geradicaliseerde daders zelf zeggen. Dat ze het voor hun god deden, voor hun natie, dat ze een heilige droom hebben, en dat ze die ten koste van alles nastreven.

Ik heb elders ook al gewezen op het afstudeeronderzoek van Niels Drost. In zijn scriptie (met de prachtige titel Tsar-struck) toont hij aan dat Poetin vanaf 1999 stelselmatig de Russische geschiedenis heeft gemobiliseerd in zijn toespraken en verklaringen. De Russische leider greep daarbij vrijwel niet terug op de Sovjettijd, maar op het tsarenrijk van de 18de en de 19de eeuw. Aanvankelijk sprak Poetin nog enthousiast over de ‘verlichtingsidealen’ van Peter de Grote. Hij beschreef Rusland als ‘een raam op Europa’, en huldigde tsaar Alexander I (die als onderdeel van de geallieerde coalitie in 1814/1815 Napoleon versloeg) als hoeder van de Europese waarden die Rusland met het continent deelt. Na de Oranjerevolutie (2004), de oorlog in Georgië (2008) en de grote protesten in eigen land (2011) veranderde Poetin van toon. Hij begon tsaar Alexander II en III te omarmen, en verwees naar Catharina de Grote. Waarom? Dat waren de tsaren die het Russische rijk vergrootten, consolideerden, en in het geval van Alexander II de ‘russificatie’ van Oekraïne en de Krim meedogenloos doorvoerden.

Vanaf dat moment werd Poetin vaker aangeduid als ‘vozhd’, de leider die boven volk, land en geschiedenis staat. Er kwam een transcendente dimensie bij: Poetin investeerde in de bouw van honderden kerken. Hij had de tweekoppige adelaar al heringevoerd (nadat de Sovjet-Unie het in 1917 had afgeschaft) als wapen voor de Russische republiek. Die twee koppen duiden op de eenheid van kerk en staat, en op de mythe van het Russische Rijk als ‘Derde Rome’, en enige voortzetting van het Byzantijnse Rijk. Poetins Rusland is een derde rijk – geroepen tot grootsheid, tot heil van die vermeende ondeelbare Russische natie, met Poetin als tsaar.

Vorige week bevestigde de Russische patriarch en kerkleider Kirill openlijk die mythe: Poetins tegenstanders zijn demonen, ‘ze belichamen het kwaad’. En alleen Rusland kan dat kwaad intomen. Poetin zelf borduurde hier afgelopen donderdag op voort: ‘het Russische volk is één en ondeelbaar’, en Oekraïne ‘is het anti-Rusland, door het Westen gesteund, dat ten val moet worden gebracht’. Kortom, dit is geen propaganda meer, Poetin is er zelf in gaan geloven. Hij voert een heilige strijd, met zijn droom van het heilige Russische rijk als inzet.


https://www.nrc.nl/nieuws/2022/03/04...oetin-a4096785

Laatst gewijzigd door cato : 6 maart 2022 om 00:24.
cato is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:20   #17595
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Doe maar.

'Documentaire' is een beter woord dan 'reportage'. Dat is iets anders. Professioneel gemaak ook. Interviews door Stone. Een luis in de pels van het imperium met zijn onthullingen die historische documenten aan het worden zijn.
Kijk u maar eens bij het YT-kanaal van "Global Tree Pictures".
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:21   #17596
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Natuurlijk joh,de Duitsers deden dat tegen ons ook niet, noch de Jappen tegenover de VS ,nadien zijn de hoogste verantwoordelijken van die Duitsers en de Jappen die de oorlog overleefd hebben veroordeeld en opgeknoopt ,mogen we nu hetzelfde verwachten en vooral toewensen aan de hoogst verantwoordelijke Russen wat betreft deze invasie...
Ik zou beginnen met degenen die Irak kapot schoten op basis van een leugen verkocht aan de wereld. Daar kon moeilijk sprake zijn van verdedigen van volksgenoten, noch van preventieve oorlog.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:22   #17597
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kijk u maar eens bij het YT-kanaal van "Global Tree Pictures".
Geen link?
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:24   #17598
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Authentieke beelden. Interviews met ex president en andere hooggeplaatsten. Niet interessant genoeg? Of is anderhalf uur te lang?

Probeer eens met de eerste 16 minuten met historisch overzicht. En zeg eens waar de 'leugen' zou zitten, want ik krijg er toch de indruk door dat Oekraïne nogal cozy is met de uitgestrekte arm.
Ok, ik heb dan toch nog eens geprobeerd, de 1e 20’ (een paar keer gescrolld, want ja…)

Sry wat is het nieuws? Welk inzicht belicht dit dat nu onderbelicht blijft?
Ik haat die blitse stijl ook (nat geo in hetzelfde bedje ziek trouwens)

Aja, en ze misspellen Von Ribbentrop (staat Rebbentrop). Zie daar haak ik dus op af he; geef me dan maar Wikipedia of zo
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:24   #17599
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Geen link?
Kijk maar na:

Ukraine on Fire
231.567 weergaven
20 aug. 2021
Global Tree Pictures
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 maart 2022, 00:26   #17600
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Allemaal netjes geframed om het standpunt van het Kremlin weer te geven. Ontkent u misschien dat Lopatonok nogal "gekleurde" - ik druk me heel eufemistisch uit - materiaal maakt?
Als Stone er zijn stempel onder zet geeft me dat meer vertrouwen dan wat pak CNN produceert. Daarbij zijn deze interviews sowieso historisch waardevol al zouden de geïnterviewden liegen.

Maak uw beschuldiging concreet ipv de docu aan te vallen zonder hem gezien te hebben.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be