Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2022, 14:34   #18601
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dit snap ik niet goed.

Maar die extreme vijandigheid, daar kan ik ook niet inkomen. Het maakt alles alleen maar erger. Ze zijn tegen deze oorlog maar nemen de houding aan die juist oorlogen mogelijk maakt.

Als ik jong was, ik was al uit Europa weg.

Het is propaganda waar de gemiddelde zich laat aan vangen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 14:35   #18602
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Dit snap ik niet goed.

Maar die extreme vijandigheid, daar kan ik ook niet inkomen. Het maakt alles alleen maar erger. Ze zijn tegen deze oorlog maar nemen de houding aan die juist oorlogen mogelijk maakt.

Als ik jong was, ik was al uit Europa weg.
naar waar ?

https://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 14:37   #18603
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
Iedereen die de Amerikanen niet bewierrookt is gek, ik begrijp het.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 14:51   #18604
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Die oorlog verandert daar niets aan.

Gezien de extreme vijandigheid van het Westen, begin ik deze oorlog beter te begrijpen.
Dan toch .... oorlog!
Dat kost in Uw geliefd Rusland € 260, zonder kost en inwoon.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 14:56   #18605
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Dan toch .... oorlog!
Dat kost in Uw geliefd Rusland € 260, zonder kost en inwoon.
vertrekt er geen bus naar het front voor Russische vrijwilligers ? of een camionette voor die 2 oetlullen die voor Poetin willen vechten

komt er een man thuis binnen en die klopt mij op mijn gezicht en stampt naar mijn kinderen en dan wordt ik 'vijandig' genoemd als ik hem een muilpeer verkoop

Dat ze mogen creveren gelijk de kinders en bejaarden in Marioepol, onze commies
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 15:59   #18606
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Ik begrijp nog altijd niet wat uw punt is. Het is eigen aan globale handel dat er ergens in het midden een instrument wordt gevonden dat alle partijen vertrouwen en dat liquide is. China heeft niets te winnen bij het verdwijnen van een vlot uitwisselbare en betrouwbare munt. Die economie leeft van massale export.

Dus wat is uw punt juist? Er ia geen alternatief voor vlot uitwisselbare en breed gedragen currencies. En het marktsysteem zorgt ervoor dat er constant evenwichten worden gevonden. Er bestaat niet zoiets als ongestraft ongebreideld geld bijdrukken.
Ongebreideld geld bijdrukken bestaat wél. Maar het blijft niet onbestraft.
De energetische waarde van een liter benzine is al dezelfde zolang benzine en liters bestaan. En moest er geen mogelijkheid zijn om betaalmiddelen bij te drukken, dan zou, conditio sine qua non, de hoeveelheid betaalmiddelen die je moet uitwisselen voor die liter "energie" stabiel blijven.
Enkel externe invloeden (koude winter/warme winter) zouden de prijs kunnen doen fluctueren. Maar bij genoeg variaties bereik je opnieuw en gemiddelde, stabiele prijs.
De Amerikanen (en dan bedoel ik zéér expliciet NIET joe-sixpack) genoten in mindere mate voor woII, maar zéér zeker NA woII, het monopolie op het "betaalmiddel der naties." De petrodollar dus.
Hierdoor konden zij, mede door een goed begrip van het principe "politieman van de wereld" M0 uitbreiden tot nooit geziene, en compleet irrationele hoogte.
De koopkracht van de usd is dan ook compleet ingestort.
https://elements.visualcapitalist.co...lar-over-time/

Er is geen enkele "reserve"fiat munt die ooit overleefde.

Naam: res curr.jpg
Bekeken: 103
Grootte: 81,8 KB

en alleen omdat ZOVEEEL van die dollars gewoon in de koffers van banken blijven zitten (of ze kopen er amerikaans beleggingspapier mee) is er ÜBERHAUPT nog sprake van een dollar. Het principe van de petro-reserve-dollar dus!

De Indiërs gehoord? De Chinezen en de Saudi's?

De vervanging van de petrodollar is in VOLLE gang.

De proxy-oorlog in oekraïne is een poging om de "barbarians at the gate" nog even tegen te houden.

"Hedge accordingly" zou ik zeggen.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 16 maart 2022 om 16:12.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 17:05   #18607
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
vertrekt er geen bus naar het front voor Russische vrijwilligers ? of een camionette voor die 2 oetlullen die voor Poetin willen vechten

komt er een man thuis binnen en die klopt mij op mijn gezicht en stampt naar mijn kinderen en dan wordt ik 'vijandig' genoemd als ik hem een muilpeer verkoop

Dat ze mogen creveren gelijk de kinders en bejaarden in Marioepol, onze commies
Kinders en bejaarden worden geevacueerd.
Niemand "stampt naar uw kinderen". U bent geen Oekraiener. En wat de Oekraieners echt denken weet je niet, het enige dat je hoort is propaganda van het ergste soort.

Als er vrijwilligers zijn voor het Russische front, zullen die dan ook zo opgehemeld worden in de pers?

Laatst gewijzigd door tomm : 16 maart 2022 om 17:07.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 17:09   #18608
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze vergelijken met wat ze kennen, en ze vonden het beter. Niet alleen in Oekraine maar ook in Bulgarije en veel andere landen.

Die oorlog verandert daar niets aan.

Gezien de extreme vijandigheid van het Westen, begin ik deze oorlog beter te begrijpen.
Hen je je al aangemeld om mee te vechten met de Russen?

citaat
Troepen van de Tsjetsjeense sterke man Ramzan Kadyrov vechten in Oekraïne mee met de Russen. Wrang, want Tsjetsjenië was de afgelopen dertig jaar twee keer het slachtoffer van een verwoestende oorlog door de Russen.

‘Wij zijn heel dicht bij jullie, Kyivse nazi's. Raad maar waar precies’, zei Kadyrov in een filmpje dat hij maandag op Telegram zette. De opname zou zijn gemaakt op het door de Russen ingenomen vliegveld Hostomel op 20 kilometer van Kyiv, waar hij met Tsjetsjeense commandanten overlegde. Of hij er inderdaad was, is onduidelijk. In ieder geval was hij woensdag in Grozny, waar hij Nikolaj Patroesjev, het hoofd van de Russische nationale veiligheidsraad bij het vliegveld oppikte.

Kadyrov, die sinds 2007 als zetbaas van president Poetin over Tsjetsjenië heerst, dringt al dagen bij het Kremlin aan op een massale aanval op Kyiv om korte metten te maken met de regering-Zelenski. ‘Geef je over, anders is het afgelopen met je’, richtte hij zich in het filmpje dreigend tegen Zelenski.

Russische media zeggen dat Kadyrov in ieder geval zo'n tienduizend militairen naar Oekraïne heeft gestuurd om als onderdeel van de Rosgvardija, de Russische Nationale Garde, aan de strijd mee te doen. Tsjetsjeense eenheden doen mee aan de gevechten in de Donbas in het oosten van Oekraïne, waar de pro-Russische separatisten hun grondgebied proberen uit te breiden.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...land~bfb0ba80/

Laatst gewijzigd door cato : 16 maart 2022 om 17:10.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 17:39   #18609
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Kadyrov gaat een robbertje vechten met Elon(a) Musk



de pitbull overloper van baasje Vladimir
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 17:42   #18610
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.074
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht

...

Laat de ongewapende bevolking via corridors naar veilig gebied gaan en daarna het gebroed dat achter blijft euthanaseren..
Daar liggen nu juist de verschillen.
Het gaat om mensen. en nooit om gebroed en/of eutanaseren.
Telkens ik de beelden zie van zo'n Russische tank die ontploft of een raketinslag in een woongebouw in Kiev gaan mijn gedachten naar de mensen die daar zinloos gedood worden.
Of het nu gaat om Russische moeders zijn die hun zonen verliezen of omgekomen familieleden van Oekraïenische vluchtelingen, dat ganse gedoe over invloedsgebieden of respect tonen is dat leed nooit waard.
Hopelijk komt aan deze barbarij, die -en dat moet worden gezegd- door het huidig Russisch bewind begonnen is, een snel einde.

https://www.hln.be/buitenland/drone-...ijdt~ad52a025/
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016

Laatst gewijzigd door Anselmo : 16 maart 2022 om 17:45.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 18:03   #18611
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

ik herhaal even mijn vraag aan kodo kodo, naar welk paradijs had je graag vertrokken ipv in de EU te blijven ?
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 18:17   #18612
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Hen je je al aangemeld om mee te vechten met de Russen?

citaat
Troepen van de Tsjetsjeense sterke man Ramzan Kadyrov vechten in Oekraïne mee met de Russen. Wrang, want Tsjetsjenië was de afgelopen dertig jaar twee keer het slachtoffer van een verwoestende oorlog door de Russen.

‘Wij zijn heel dicht bij jullie, Kyivse nazi's. Raad maar waar precies’, zei Kadyrov in een filmpje dat hij maandag op Telegram zette. De opname zou zijn gemaakt op het door de Russen ingenomen vliegveld Hostomel op 20 kilometer van Kyiv, waar hij met Tsjetsjeense commandanten overlegde. Of hij er inderdaad was, is onduidelijk. In ieder geval was hij woensdag in Grozny, waar hij Nikolaj Patroesjev, het hoofd van de Russische nationale veiligheidsraad bij het vliegveld oppikte.

Kadyrov, die sinds 2007 als zetbaas van president Poetin over Tsjetsjenië heerst, dringt al dagen bij het Kremlin aan op een massale aanval op Kyiv om korte metten te maken met de regering-Zelenski. ‘Geef je over, anders is het afgelopen met je’, richtte hij zich in het filmpje dreigend tegen Zelenski.

Russische media zeggen dat Kadyrov in ieder geval zo'n tienduizend militairen naar Oekraïne heeft gestuurd om als onderdeel van de Rosgvardija, de Russische Nationale Garde, aan de strijd mee te doen. Tsjetsjeense eenheden doen mee aan de gevechten in de Donbas in het oosten van Oekraïne, waar de pro-Russische separatisten hun grondgebied proberen uit te breiden.


https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...land~bfb0ba80/
Azov zijn de bloedhonden van Kiev, en Kadyrov de bloedhond van Rusland. Die zijn echt aan elkaar gewaagd, allebei moordenaars. Let the fight begin! (eenmaal de onschuldige burgers geevacueerd)

Laatst gewijzigd door tomm : 16 maart 2022 om 18:19.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 18:21   #18613
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
ik herhaal even mijn vraag aan kodo kodo, naar welk paradijs had je graag vertrokken ipv in de EU te blijven ?
Ik zou graag mijn pensioen spenderen in Rusland.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 18:23   #18614
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Daar liggen nu juist de verschillen.
Het gaat om mensen. en nooit om gebroed en/of eutanaseren.
Telkens ik de beelden zie van zo'n Russische tank die ontploft of een raketinslag in een woongebouw in Kiev gaan mijn gedachten naar de mensen die daar zinloos gedood worden.
Of het nu gaat om Russische moeders zijn die hun zonen verliezen of omgekomen familieleden van Oekraïenische vluchtelingen, dat ganse gedoe over invloedsgebieden of respect tonen is dat leed nooit waard.
Hopelijk komt aan deze barbarij, die -en dat moet worden gezegd- door het huidig Russisch bewind begonnen is, een snel einde.

https://www.hln.be/buitenland/drone-...ijdt~ad52a025/
Er is al 8 jaar oorlog in Oekraine, en er vielen al 14000 slachtoffers. Deze oorlig is begonnen door Maidan.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 19:15   #18615
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
Daar liggen nu juist de verschillen.
Het gaat om mensen. en nooit om gebroed en/of eutanaseren.
Telkens ik de beelden zie van zo'n Russische tank die ontploft of een raketinslag in een woongebouw in Kiev gaan mijn gedachten naar de mensen die daar zinloos gedood worden.
Of het nu gaat om Russische moeders zijn die hun zonen verliezen of omgekomen familieleden van Oekraïenische vluchtelingen, dat ganse gedoe over invloedsgebieden of respect tonen is dat leed nooit waard.
Hopelijk komt aan deze barbarij, die -en dat moet worden gezegd- door het huidig Russisch bewind begonnen is, een snel einde.

https://www.hln.be/buitenland/drone-...ijdt~ad52a025/
de toon verandert, de walgelijke steun voor geweld en dictators niet, de PVDA moet verboden worden
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 19:19   #18616
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik zou graag mijn pensioen spenderen in Rusland.
Kun je niet nu al gaan? Je hebt hier niks te zoeken.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 19:23   #18617
edwinp
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 april 2020
Berichten: 3.908
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Kun je niet nu al gaan? Je hebt hier niks te zoeken.
bijberoep als propagandist voor Poetin is te lucratief denk ik,
ik zou nog even wachten, misschien zijn Poetisten binnenkort niet meer welkom in de ussr

moet erg zijn in een unie wonen die je grondig verafschuwt

Laatst gewijzigd door edwinp : 16 maart 2022 om 19:25.
edwinp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 20:18   #18618
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Kun je niet nu al gaan? Je hebt hier niks te zoeken.
Ik dacht toch dat iedereen in het Westen.zichzelf kan zijn, althans volgens de officiele ideologie.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 20:21   #18619
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
bijberoep als propagandist voor Poetin is te lucratief denk ik,
ik zou nog even wachten, misschien zijn Poetisten binnenkort niet meer welkom in de ussr

moet erg zijn in een unie wonen die je grondig verafschuwt
Ik ben geen Poetinist en ik ben altijd welkom in Rusland.

Ik verafschuw het politieke systeem en de elite, niet de gewone mensen of de cultuur hier.
Alleen jammer van die verregaande americanisering die heel veel verpest heeft.

Laatst gewijzigd door tomm : 16 maart 2022 om 20:23.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2022, 20:25   #18620
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 41.124
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwinp Bekijk bericht
de toon verandert, de walgelijke steun voor geweld en dictators niet, de PVDA moet verboden worden
De toon verandert hier, repressie en rechts totalitarisme in plaats van pseudo-vrijheid.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be