Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2022, 11:22   #1
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard Voetstappen

Waar leveren onze voetstappen -als een collectieve samenleving, collectief bewustzijn in meerderheid- de volgende generaties af?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2022, 12:08   #2
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Bij mij, dat zou het beste zijn, anders gaat de wereld onder in haar eigen leugens.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 08:40   #3
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

De wereld gaat ten onder aan wat wij aangeboden krijgen.
En waar gaat datgene wat wij nu volgen de mensheid afleveren?

Ik denk dat we de geest van de antichrist niet mogen onderschatten en terug moeten keren naar het boerenleven. De pure simpele eenvoud.
Er is niets zo sterk als de natuur zoals we die gekregen hebben. De imitaties om ons in een systeem/verdienmodel van de machtigste te plaatsen, of degene die we zogezegd democratisch verkozen (l-o-l), vergiftigen planeet, mens en alle andere leven.

Volgens mij is dat de beste weg om na te streven als landje, boeren op massa schaal en investeren in de techniek die nu nog beschikbaar is.
Ge hebt gene glazen bol nodig om in te schatten waar we binnen 10j kunnen staan.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 09:23   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Hadden de mensen mij 47 jaar geleden al geloofd, dan was de wereld nog wel te redden geweest, nu is het waarschijnlijk al te laat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 13:00   #5
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bovenbuur's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2006
Locatie: Stiekem toch weer bovenbuur
Berichten: 15.013
Standaard

De natuur zoals we die gekregen hebben? Inclusief aangelegde polders vol gegraven sloten met een kunstmatig grondwaterniveau beheerd door elektrische gemalen waar benzineslurpende tractoren van ver geïmporteerde kunstmest uitrijden om een monocultuur van een zorgvuldig gecultiveerd gewas dat niet meer als haar wilde voorouder te herkennen is te laten groeien zodat een enorme metalen grasmaaier de oogst binnen kan halen en automatisch kan sorteren zodat het verwerkt kan worden tot krachtvoer voor doorgefokte dieren die niet naar wens kunnen functioneren als ze alleen maar grazen?

Of had je een ander model in gedachten? Meer Amish stijl misschien? Ik bedoel, hun velden zou ik ook niet direct kunnen verwarren met een oerbos, maar ik zou in ieder geval een zin of twee meer nodig hebben om het onderscheid volstrekt duidelijk te maken.
__________________
Waarschuwing:
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen!

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 19 maart 2022 om 13:02.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2022, 23:30   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
De natuur zoals we die gekregen hebben? Inclusief aangelegde polders vol gegraven sloten met een kunstmatig grondwaterniveau beheerd door elektrische gemalen waar benzineslurpende tractoren van ver geïmporteerde kunstmest uitrijden om een monocultuur van een zorgvuldig gecultiveerd gewas dat niet meer als haar wilde voorouder te herkennen is te laten groeien zodat een enorme metalen grasmaaier de oogst binnen kan halen en automatisch kan sorteren zodat het verwerkt kan worden tot krachtvoer voor doorgefokte dieren die niet naar wens kunnen functioneren als ze alleen maar grazen?

Of had je een ander model in gedachten? Meer Amish stijl misschien? Ik bedoel, hun velden zou ik ook niet direct kunnen verwarren met een oerbos, maar ik zou in ieder geval een zin of twee meer nodig hebben om het onderscheid volstrekt duidelijk te maken.
Ja Amish style maar toch met elektriciteit.
Wat we nu doen is naartoe een technocratie evolueren die zeer schadelijk voor planeet, dier en mens is.

Mensen zijn zoveel met evolutieleer bezig, maar mogen dat voorspelbare ook eens toepassen op de toekomst. Waar naartoe evolueren wij en is dat nog synchroon met de natuurlijke orde?
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 08:56   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Waar naartoe evolueren wij en is dat nog synchroon met de natuurlijke orde?
De orde van de wereld is een hogere dan die van de natuur.

Of je zou moeten weten dat in de orde der natuur de veel hogere orde van de microwezentjes bestaat: de orde van Gods Rijk in de microkosmos, daar naar toe zijn wij op weg: voor de komende 10^33 jaar.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2022, 11:00   #8
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De orde van de wereld is een hogere dan die van de natuur.

Of je zou moeten weten dat in de orde der natuur de veel hogere orde van de microwezentjes bestaat: de orde van Gods Rijk in de microkosmos, daar naar toe zijn wij op weg: voor de komende 10^33 jaar.
Neen harrie. De natuur is 1 verbonden netwerk waar de wereld niet bovenaan die orde staat. Ene knal lichtjaren hier vandaan kan de ozonlaag wegblazen, wat maar een zeer fijn laagje is. Er moet miljoenen km’s verderop maar iets voorbij komen en je hebt hier vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, tsunami’s.

Wat de mens doet is een imitatie maken van het originele zonder te erkennen wat het veroorzaakt, of in te schatten waar naartoe het ontwikkelt.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 09:33   #9
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen harrie. De natuur is 1 verbonden netwerk waar de wereld niet bovenaan die orde staat.
Zeker wel, of denk je dat je computer aan de bomen hangt?
Citaat:
Ene knal lichtjaren hier vandaan kan de ozonlaag wegblazen, wat maar een zeer fijn laagje is. Er moet miljoenen km’s verderop maar iets voorbij komen en je hebt hier vulkaanuitbarstingen, aardbevingen, tsunami’s.
Dat is dus de vernietigende werking der natuur.
Dat gaat onbewust, maar de mens is een bewust wezen.
Denken dus.
Citaat:
Wat de mens doet is een imitatie maken van het originele zonder te erkennen wat het veroorzaakt, of in te schatten waar naartoe het ontwikkelt.
De mens schept een hogere wereld met zijn denken en techniek.
Hij slingert niet meer als een aap aan de takken van de bomen.
Het paradijsverhaal.
In de natuur, daar hoort de mens niet meer.
De wereld is hoger en nog hoger is de hemel.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:48   #10
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Zodra grootmachten toestemming krijgen via de politiek in uw biologie te dringen, tegelijk over een transhuman blaten; is dat het agenda van derde rijkers die eerder via Hitler een Arisch ras probeerde te bereiken.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2022, 10:51   #11
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Zodra grootmachten toestemming krijgen via de politiek in uw biologie te dringen, tegelijk over een transhuman blaten; is dat het agenda van derde rijkers die eerder via Hitler een Arisch ras probeerde te bereiken.
Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gehoord...
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 09:46   #12
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gehoord...
Het is de ganse wereld duidelijk beste harrie.
Het kenteken van het beest is op komst en de mensen aanbidden zijn beeld al. Die boze overmachten willen de mens naar een ander evenbeeld brengen.
Het is reeds volop gaande waar ze man en vrouw tot 1 zelfde beeld brengen. Het geslacht gaat weg want mensen zullen zelf ontworpen worden, men is reeds bezig dit te bereiken via zelf ontworpen baarmoeders (nog niet met mensen).
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 10:02   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Het is de ganse wereld duidelijk beste harrie.
Het kenteken van het beest is op komst
Dat hebben de christenen altijd al beweerd.
Citaat:
en de mensen aanbidden zijn beeld al. Die boze overmachten willen de mens naar een ander evenbeeld brengen.
Het is reeds volop gaande waar ze man en vrouw tot 1 zelfde beeld brengen.
Dat klopt met wat er in de Bijbel staat in Genesis.
God schiep man en vrouw naar zijn beeld.
Maar de man wil dat zeker niet, zolang de vrouw van die mooie tieten heeft en een kut om zijn penis in te doen.
Wat de mens wil is de lust en de liefde van man en vrouw naar steeds grotere hoogte op te voeren.
Citaat:

Het geslacht gaat weg want mensen zullen zelf ontworpen worden, men is reeds bezig dit te bereiken via zelf ontworpen baarmoeders (nog niet met mensen).
De mens neemt zijn eigen evolutie ter hand en dat is goed.
Jouw God heeft er immers niet veel van terecht gebracht een mens uit stof te creëren.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2022, 10:52   #14
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Jouw God heeft er immers niet veel van terecht gebracht een mens uit stof te creëren.
Neen harrie, een handjevol wil de ganse mensheid naar hun hand zetten en wij hebben dat zelf niet meer in de hand.
Moest je afgelopen jaren eens kijken hoe snel mensen zich overgeven. The magic of television...
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2022, 08:52   #15
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Neen harrie, een handjevol wil de ganse mensheid naar hun hand zetten en wij hebben dat zelf niet meer in de hand.
Moest je afgelopen jaren eens kijken hoe snel mensen zich overgeven. The magic of television...
Dan is het de hoogste tijd om mijn nieuwe Bijbel te gaan lezen.

Hoe Gods Rijk in de microcosmos bestaat.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2022, 14:23   #16
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Ze kunnen al diverse stamcellen vanuit hun infanticide selecteren, samenbrengen om iets embryonaal te doen groeien, en dan daaruit nieuwe geselecteerde stamcellen oogsten.
Den HEERE en alleen den HEERE, die ons Zijn Zoon Jezus Christus stuurde, zal het laatste woord spreken en geen mens ontsnapt de oneindigheid.
Het stond al 2000j geleden geschreven en ver daarvoor op steen, den wereldgeest is aan den boze onderworpen en diens agenda heeft specifieke signalen waarvoor wij waakzaam moeten blijven. Alle signalen gaan van kracht, den derde ruiter is daar; die den honger zal brengen en dan de vierde; de dood.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 11:35   #17
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Hier ben ik dan: de mensheid moet zijn eigen evolutie ter hand nemen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2022, 22:53   #18
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Hier ben ik dan: de mensheid moet zijn eigen evolutie ter hand nemen.
Dat is het eten van de vrucht der zonde.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2022, 08:57   #19
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is het eten van de vrucht der zonde.
De vrucht was geen zonde.
Integendeel: zonder die vrucht waren wij er nu helemaal niet geweest.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2022, 09:01   #20
CUFI
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 4 november 2020
Berichten: 20.978
Standaard

De vrucht van kennis bracht de zonde.
Voor de zondeval waren er mensen die verboden kennis toepaste en zichzelf boven (of gelijk met) God plaatste. Ze werden de natuurlijke orde ongehoorzaam. Ze stonden onder invloed van “gevallen engelen”. De aarde werd verzopen.
De vrucht van kennis, met alle technologie die we vandaag hebben, is op massa schaal tegen de mensheid gekeerd. Er is altijd een genetisch programma aan verbonden. Maar ze komen ook voor uw geest. Voor ge uw lichaam overlevert moeten ze in uw hoofd dringen om u daartoe te leiden, de wortel.
De vrucht van kennis komt niet van ons, maar wordt ingelepeld door iets dat niet menselijk is. Het is niet synchroon met de natuurlijke orde maar brengt de dood, ziekte en verderf.
__________________
Zie, Ik heb u alles van tevoren gezegd!
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be