Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 maart 2004, 13:31   #41
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Uit een vraag in de kamer blijkt dat er in het Brussels gewest gemiddeld één groepsverkrachting PER WEEK plaatsvind. DE DADERS ZIJN MEESTAL MINDERJARIGE MIGRANTEN.

http://www.weblex.irisnet.be/data/Cr...9/n/images.pdf

Hetzelfde fenomeen is anno 2004 nog steeds "in" en heeft zich ondertussen heeft uitgebreid naar Charleroi, Luik en Mechelen.

Verder opzoekingswerk leverde het volgende:

Amsterdam: Groepsverkrachting door 14 Marokkaanse jongeren in doofpot

http://krant.telegraaf.nl/krant/arch...jectgroep.html

In het volgend artikel leest u: "Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' "

http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1007188985732.html

Nog meer van dit fraais, alweer in de doofpot:

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1011334826694.html

Een reactie van de vrouwenraad:

http://www.vrouwenraad.be/standpunte...krachting.html

Een wie heeft ze dat aangeleerd? natuurlijk moeten wij klagen over dergelijke zaken want het is onmens ,Maar ik denk dat het probleem anders ligt, denk maar is na, wat voor menu krijgen wij in de media(films enz.....) geweldaadige series, wat er allemaal te zien krijgen in videotheken cinema.....ets, dat zijn meestal geweldadig een de jongeren natuurlijk die doen dat na, aan wie ligt de schuld???? zeg maar, het vlaamsblok heeft op haar programma "het verbieden van openbaar bioscopen" ,Aan eene zijde hebben ze wel gelijk !!!!!!!!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 13:34   #42
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Illwill
Jij geeft niet eens een tegenargumentatie enkel een zielig spotzinnetje. Kan ik geloven dat je het middelpunt was van spot voor de rest van het jaar.
Kieken,
Kun je dan niet eens begrijpen dat mijn reactie in
de voorwaardelijke wijze was opgesteld.

Nitwit, koop een konijn dan kunt ge dat de oren
van de kop zagen met uw pseudo-argumentaties.

http://cgi.peak.org/~jeremy/retort.cgi?British=nitwit
Omg, je bent echt wel grappig hoor. Hoelang heb je nagedacht om dat konijn zinnetje neer te schrijven?
Nog steeds geen tegenargumentatie. Mij persoonlijk aanvallen door wat domme praat neer te schrijven is niet moeilijk é. Denk je trouwens echt dat je mij kwetst door zulke kinderachtige zinnetjes Lol!
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 13:35   #43
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Inderdaad Wolf.
En dan zijn er nog de vele bedreigingen (verbaal en fysiek) aan het adres van, vooral vrouwelijke, politieke mandatarissen van Marokkaanse afkomst. Mimount Bousakla is zelfs op straat overvallen door 'volksgenoten' van haar, omdat zij eerlijk de vinger op de wonde in de Marokkaanse gemeenschap durfde leggen.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 14:16   #44
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Uit een vraag in de kamer blijkt dat er in het Brussels gewest gemiddeld één groepsverkrachting PER WEEK plaatsvind. DE DADERS ZIJN MEESTAL MINDERJARIGE MIGRANTEN.

http://www.weblex.irisnet.be/data/Cr...9/n/images.pdf

Hetzelfde fenomeen is anno 2004 nog steeds "in" en heeft zich ondertussen heeft uitgebreid naar Charleroi, Luik en Mechelen.

Verder opzoekingswerk leverde het volgende:

Amsterdam: Groepsverkrachting door 14 Marokkaanse jongeren in doofpot

http://krant.telegraaf.nl/krant/arch...jectgroep.html

In het volgend artikel leest u: "Volgens Voster is het ,,beleid'' om de buurt over groepsaanrandingen door kinderen met een overwegend Marokkaanse achtergrond niet in te lichten. ,,Omdat het de laatste tijd zo váák voorkomt. Dat is de realiteit.'' "

http://www.nrc.nl/nieuws/binnenland/1007188985732.html

Nog meer van dit fraais, alweer in de doofpot:

http://www.ad.nl/artikelen/Nieuws/1011334826694.html

Een reactie van de vrouwenraad:

http://www.vrouwenraad.be/standpunte...krachting.html

Een wie heeft ze dat aangeleerd? natuurlijk moeten wij klagen over dergelijke zaken want het is onmens ,Maar ik denk dat het probleem anders ligt, denk maar is na, wat voor menu krijgen wij in de media(films enz.....) geweldaadige series, wat er allemaal te zien krijgen in videotheken cinema.....ets, dat zijn meestal geweldadig een de jongeren natuurlijk die doen dat na, aan wie ligt de schuld???? zeg maar, het vlaamsblok heeft op haar programma "het verbieden van openbaar bioscopen" ,Aan eene zijde hebben ze wel gelijk !!!!!!!!
Onze 'Lincoln' heeft nog steeds niet leren schrijven, maar goed. Het feit dat hij het probleem toeschrijft aan bioscoop- of tv-films en dus niet aan een bepaalde mentaliteit binnen sommige kringen van jongere mannelijke allochtonen van Marokkaanse afkomst, toont weer eens aan, naast zijn amechtige schrijfstijl, dat hij zelf wel een jongere allochtoon van Marokkaanse afkomst zal zijn.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 14:36   #45
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Inderdaad Wolf.
En dan zijn er nog de vele bedreigingen (verbaal en fysiek) aan het adres van, vooral vrouwelijke, politieke mandatarissen van Marokkaanse afkomst. Mimount Bousakla is zelfs op straat overvallen door 'volksgenoten' van haar, omdat zij eerlijk de vinger op de wonde in de Marokkaanse gemeenschap durfde leggen.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 15:02   #46
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln


Een wie heeft ze dat aangeleerd? natuurlijk moeten wij klagen over dergelijke zaken want het is onmens ,Maar ik denk dat het probleem anders ligt, denk maar is na, wat voor menu krijgen wij in de media(films enz.....) geweldaadige series, wat er allemaal te zien krijgen in videotheken cinema.....ets, dat zijn meestal geweldadig een de jongeren natuurlijk die doen dat na, aan wie ligt de schuld???? zeg maar, het vlaamsblok heeft op haar programma "het verbieden van openbaar bioscopen" ,Aan eene zijde hebben ze wel gelijk !!!!!!!!
Onze 'Lincoln' heeft nog steeds niet leren schrijven, maar goed. Het feit dat hij het probleem toeschrijft aan bioscoop- of tv-films en dus niet aan een bepaalde mentaliteit binnen sommige kringen van jongere mannelijke allochtonen van Marokkaanse afkomst, toont weer eens aan, naast zijn amechtige schrijfstijl, dat hij zelf wel een jongere allochtoon van Marokkaanse afkomst zal zijn.
Kan Lincoln dan misschien eens uitleggen waarom hoofdzakelijk allochtone jongeren zich laten (mis)leiden door die films? Of zijn het specifiek de films die te zien zijn op de heimweeschotels die aanzetten tot crimineel gedrag?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 16:14   #47
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Kan Lincoln dan misschien eens uitleggen waarom hoofdzakelijk allochtone jongeren zich laten (mis)leiden door die films? Of zijn het specifiek de films die te zien zijn op de heimweeschotels die aanzetten tot crimineel gedrag?
Ik ga nu niet akkoord dat de schuld enkel bij films en televisieseries ligt, maar ik vond dat het volgende hier wel bij past.

Criminaliteit (behalve dan witteboordencriminaliteit...) komt vooral voor bij kansarmen, u moet maar eens de dossiers van enkele willekeurige gedetineerden nakijken.
De dag van vandaag is het zo dat vooral allochtonen een kansarme groep zijn, daarom zijn zij zo vertegenwoordigd in die cijfers. Er zijn onderzoeken gebeurd naar de verhouding tussen afkomsten en criminaliteit bij dezelfde economische groepen, de verschillen tussen autochtonen en allochtonen waren quasi nihil. Spijtig genoeg heb ik geen link meer naar die onderzoeken, al zou ik die graag geven.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 16:49   #48
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Ja, Bert, en hoe zit het met de Marokkanen? Want u spreekt over allochtonen. Mensen als ik wordt dikwijls verweten dat ze teveel veralgemenen, maar ik ben ervan overtuigd dat als je een groep kansarme Marokkanen vergelijkt met een groep kansarme autochtonen, of voor mijn part kansarme Turken, dat je dan duidelijk zal zien dat de criminaliteitsgraad bij de Marokkaanse groep veel hoger(zelfs een veelvoud is) ligt dan bij de autochtone of Turkse groep(om maar twee vergelijkingsgroepen te noemen). Hoe leg je dat dan uit?
Sterker nog; de werkloosheid bij Turkse jongeren ligt tweemaal zo hoog als bij Marokkaanse jongeren, maar de criminaliteitsgraad laat net het omgekeerde zien: verhoudingsgewijs dubbel zoveel Marokkanen als Turken laten zich in met criminaliteit.
Wat nu gezongen, Bert. Leg uit, alsjeblieft, want ik als arme, domme en verzuurde Blokker begrijp dit niet.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 18:29   #49
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Kan Lincoln dan misschien eens uitleggen waarom hoofdzakelijk allochtone jongeren zich laten (mis)leiden door die films? Of zijn het specifiek de films die te zien zijn op de heimweeschotels die aanzetten tot crimineel gedrag?
Ik ga nu niet akkoord dat de schuld enkel bij films en televisieseries ligt, maar ik vond dat het volgende hier wel bij past.

Criminaliteit (behalve dan witteboordencriminaliteit...) komt vooral voor bij kansarmen, u moet maar eens de dossiers van enkele willekeurige gedetineerden nakijken.
De dag van vandaag is het zo dat vooral allochtonen een kansarme groep zijn, daarom zijn zij zo vertegenwoordigd in die cijfers. Er zijn onderzoeken gebeurd naar de verhouding tussen afkomsten en criminaliteit bij dezelfde economische groepen, de verschillen tussen autochtonen en allochtonen waren quasi nihil. Spijtig genoeg heb ik geen link meer naar die onderzoeken, al zou ik die graag geven.
Tja een niet kansarme die naar bv china trekt en het vertikt om de taal te leren zodat hij niet kan werken is ook een kansarme na een tijdje hoor.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 19:08   #50
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snofla
Ja, Bert, en hoe zit het met de Marokkanen? Want u spreekt over allochtonen. Mensen als ik wordt dikwijls verweten dat ze teveel veralgemenen, maar ik ben ervan overtuigd dat als je een groep kansarme Marokkanen vergelijkt met een groep kansarme autochtonen, of voor mijn part kansarme Turken, dat je dan duidelijk zal zien dat de criminaliteitsgraad bij de Marokkaanse groep veel hoger(zelfs een veelvoud is) ligt dan bij de autochtone of Turkse groep(om maar twee vergelijkingsgroepen te noemen). Hoe leg je dat dan uit?
Hmja, ik heb het een beetje moeilijk met die vraag aangezien die vertrekt vanuit uw overtuiging. Misschien dat Marokkanen zich in de loop van de geschiedenis slechter geïntegreerd hebben? Misschien is het milieu waarin de meesten opgroeien anders?
Ik ga heus niet doen alsof, ik weet weinig over die gegevens. Misschien dat ik daar eens wat informatie over opzoek bij een volgend bezoek aan de bibliotheek.

Ik sprak generaliserend over "de allochtonen" omdat die theorie algemeen toepasbaar is op hen als geïmmigreerde bevolkingsgroep (behalve bij Oosterlingen in Amerika, maar soit, dat is een heel ander verhaal).

En Illwill, ik denk dat de werkelijkheid wel iets ingewikkelder en genuanceerder is dan "niet willen" of zelfs "weigeren".
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 19:30   #51
snofla
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 januari 2004
Locatie: antwerpen, Seefhoek
Berichten: 297
Standaard

Het is niet alleen 'mijn overtuiging', Bert, maar ook die van ontelbare anderen, en bovendien bevestigd in het rapport Van San, dat trouwens in sommige bibliotheken kan uitgeleend worden. Doen, zou ik zeggen!
Bovendien zijn er ook al verschillende boekjes verschenen van allochtonen van Marokkaanse afkomst, over het problematische fenomeen van het gebrek aan integratie binnen deze groep, en in het bijzonder over de jongerencriminaliteit. Ik heb daar geen lijst van bij de hand, maar dat kunt ge gemakkelijk in de bib per computer opzoeken(trefwoord 'jongerencriminaliteit' ofzo).
Hoe het allemaal zover gekomen is? Volgens mij een combinatie van een gebrekkige opvoeding van nogal wat Marokkaanse jongens, en een zeer laks beleid vanwege de overheid. Het is immers vooral deze allochtone groep die een steeds grotere vinger in de politieke pap heeft.
snofla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 21:34   #52
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Headinajar, gij zijt de zoveelste linkse analfabeeet die het nalaat de documenten na te trekken die ik erbij gezet heb. Verdorie, de links staan erbij!

Het is Verwilghen die dat in de kamer heeft naar voor gebracht, niks met het Vlaams Blok te maken. Ga naar een psycholoog om van uw idefix af te geraken en kom dan eens terug "intelligentere" praat verkopen.

Ik citeer uit het verslag van de Brusselse Hoofdstedelijke Raad: "Uit een vraag aan Minister Verwilghen in de Kamer blijkt dat er in het Brussels Gewest gemiddeld één groepsverkrachting per week plaatsvind. DE DADERS ZIJN MEESTAL MINDERJARIGE MIGRANTEN".

Lees eerst wat de mensen schrijven alvorens lulkoek te verkopen!
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 21:39   #53
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

lincoln, even een kort antwoord dat uw kortzichtig ballonnetje doorprikt.

Als de media en de gewelddadige films de aanleiding zouden zijn, waarom nog steeds groepsverkrachtingen bij voornamelijk migrantenjongeren? Kijken onze Vlaamse jongens dan niet naar de films?

Lachwekkend, uw redenering.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 22:09   #54
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Bert, nog zo een en het is donker.

Hier wél een link. Marion Van San over haar rapport en de kritiek die erop geuit wordt, nota bene op de website van het Centrum voor islam in Europe. Blijkbaar zijn die mensen meer vatbaar voor de werkelijkheid dan links gepeupel als jij:

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/vansan1.htm

Dit is een wetenschappelijk rapport (helaas) waaruit blijkt dat er wel degelijk een STERK VERHOOGDE CRIMINALITEIT IS BIJ MIGRANTEN, ongeacht de sociale situatie! (de cijfers wat lager, niet uit het rapport Van San, tonen je net hetzelfde) Marion Van San bekritiseert ook het principe dat criminaliteit geregistreerd wordt volgens nationaliteit (waardoor de cijfers er natuurlijk heel wat anders gaan uitzien, na de snelbelg-wet)

Nog meer cijfers nodig?:

"In Nederland werden vorig jaar 200.495 vonnissen uitgesproken. Van de veroordeelden waren 138.146 autochtoon en de rest, 62.349 allochtoon. Verdeeld over de groepen: Marokkanen 12.243, Turken 8.052, Antillianen 7.981, Surinamers 14.824 en de overige groepen allochtonen samen 19.339. Volgens deze cijfers zou ruim 31% van de veroordeelden een allochtone achtergrond hebben. En dat komt overeen met een rapport van het ministerie van Binnenlandse Zaken uit 1998. Men was toentertijd huiverig dit rapport te publiceren omdat men de percentages wel erg hoog vond. Gaat men deze cijfers doorrekenen naar de groepsgrootte dan blijkt dat Marokkanen 4,9, turken 2,7, Antillianen 9,4, Surinamers 5,6 en de overige allochtonen 1.9 maal zo vaak veroordeeld worden als autochtone Nederlanders."

Hier is de link voor meer informatie: http://www.heemland.nl/hl21-Criminal...llochtonen.htm

Of moet ik je tabellen geven met cijfers?

Tabel: Daders en slachtoffers moord en doodslag naar landsaard/etniciteit in 1997: http://www.maatschappijleerwerkstuk....tabel11_2.html

Nogmaals, dit heeft NIETS, maar dan ook NIETS met het Vlaams Blok te maken. Dus kom niet met die zever af.

Trouwens, over de integratie lees je maar beter eens wat het AEL voor ons in petto heeft: http://www.gva.be/dossiers/-a/abou%2...identiteit.asp

LEZEN, mateke, LEZEN, in plaats van zever te verkopen!
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 22:28   #55
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Zucht,

Weer stuit u op hetzelfde, namelijk links geven naar cijfers waaruit blijkt dat allochtonen procentueel meer misdaden begaan. Hebt u mij dat ooit horen ontkennen? Dat zou uitermate belachelijk zijn.

Ikzelf laat me in discussies niet leiden door de politieke voorkeur van mijn opposant, ik weet dus niet wat uw commentaar ivm de partij daar doet. Met de AEL ga ik ook helemaal niet akkoord, de mening van alle allochtonen verkondigen die al even weinig.

Dat rapport van San moet ik dringend eens lezen, inderdaad, maar in de commentaar van de auteur vond ik de volgende opmerkelijke zin:
Toen men destijds de opdracht voorstelde als een onderzoek naar 'het verband tussen etniciteit en criminaliteit', een omschrijving waarvan ik mij overigens verscheidene malen heb gedistantieerd, werd ik door Verschueren in De Militanten van de Limiet, een boekje over censuur en vrije meningsuiting, omschreven als 'een onderzoeker die meende reeds bewezen te hebben wat onderzocht moest worden'.

Dit doet voor mij het vermoeden rijzen dat het rapport verkeerd geïnterpreteerd wordt, maar bon. Ik heb gemerkt dat haar boek bij ons in de bib ligt en ik lees het zeker eens.

Persoonlijk ben ik trouwens eerder geïntrigeerd door de vraag "Waarom?".

Voor de rest heb ik enkel nog toe te voegen dat uw commentaar "lezen, manneke, lezen" in geen geval correct is. Ik lees meer dan genoeg, maar daar zitten natuurlijk ook veel links geïnspireerde dingen tussen.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 22:38   #56
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Bert, ik ben al blij dat je beseft dat veel (de meeste) publicaties links geïnspireerd zijn. Geef toe, een vertekend beeld is geen realistisch beeld.

Een maatschappij is net zoals een lichaam, als het ziek is moet je de oorzaak vinden. Symptoombestrijding leidt enkel tot uitstel. En helaas merken we in de psychologie dat ontkenning een indicatie is van een correcte diagnose... helaas... pas dat maar eens toe op de maatschappij.

Ik laat het verder denkpoces aan jou over.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 22:48   #57
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Bert, ik ben al blij dat je beseft dat veel (de meeste) publicaties links geïnspireerd zijn. Geef toe, een vertekend beeld is geen realistisch beeld.
Dat heb ik helemaal niet gezegd, en dat geloof ik ook niet. Ik zei dat ik vooral linkse werken gelezen heb.

Maar uiteindelijk heb ik van allebei al wat gelezen. Ik heb verdorie zelfs Mein Kampf uitgekregen, ik beperk me dus niet enkel tot multiculturele ideaalbeelden. Ik zie linkse partijstandpunten, ik zie rechtse partijstandpunten. Die dingen gebeuren nu nog steeds, ik ben daar niet mee gestopt ofzo.

Ikzelf vind de linkse theorieën over het algemeen geloofwaardiger, beter gefundeerd en minder overdadig agressief en generaliserend. Dat is mijn persoonlijke interpretatie en ik verdraag dat iemand anders een andere mening zou hebben, maar ik moet me erg inhouden als iemand mij ervan beschuldigd "geïndoctrineerd" te zijn door linksen.

Dat is een goedkoop excuusje en dat slaat nergens op, rechts moet mijns inziens maar eens uit zijn slachtofferrol komen als het echt "serieus genomen" wil worden.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 22:57   #58
Werkslaaf
Burgemeester
 
Geregistreerd: 27 februari 2004
Berichten: 592
Standaard

Bertje, is Mein Kampf niet achterhaald? ;-)

Over de slachtofferrol: dat ligt iets moeilijker. Als rechts ui z'n hol wil komen telt de democratie plots niet meer mee.

Nu ja, tegenhouden kan je zoiets toch niet, maar sta er dan niet stom van dat de reactie even erg zal zijn dan de actie. Een fysische wetmatigheid. Het kunstmatig binnenduwen van migranten aan een ijltempo, ze snel Belg maken, het negeren van zovele maatschappelijek problemen, het ondemocratisch uitsluiten (cordon sanitaire, proces Vlaams Blok, demagogie rond racisme en facisme, voortdurend propagandisme in de media, ...) zal zijn weerslag wel hebben. En da nis het "rechts" weer geweest. Kan men er 50 jaar later nog over zagen.

Maar één zaak ziet links over het hoofd: op elke actie volgt een even grote reactie.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 23:01   #59
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Bertje, is Mein Kampf niet achterhaald?

Over de slachtofferrol: dat ligt iets moeilijker. Als rechts ui z'n hol wil komen telt de democratie plots niet meer mee.

Nu ja, tegenhouden kan je zoiets toch niet, maar sta er dan niet stom van dat de reactie even erg zal zijn dan de actie. Een fysische wetmatigheid. Het kunstmatig binnenduwen van migranten aan een ijltempo, ze snel Belg maken, het negeren van zovele maatschappelijek problemen, het ondemocratisch uitsluiten (cordon sanitaire, proces Vlaams Blok, demagogie rond racisme en facisme, voortdurend propagandisme in de media, ...) zal zijn weerslag wel hebben. En da nis het "rechts" weer geweest. Kan men er 50 jaar later nog over zagen.

Maar één zaak ziet links over het hoofd: op elke actie volgt een even grote reactie.
Ik nam Mein Kampf maar als voorbeeld, omdat dat het meest rechtse boek is dat ik ooit gelezen heb (en geloof mij, sommige gelijkenissen met een deel van de mensen die zich vandaag "geen racist, maar realist" noemen zijn treffend).

Dat is weer maar een voorbeeld van interpretatie. U ziet in het CS een ondemocratische maatregel, toch staat in de originele ontwerptekst dat het juist als bedoeling heeft de democratie te vrijwaren. Ik weet niet of uw voorspelde scenario uit zal komen, dat is koffiedik kijken en daar hou ik niet zo van.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 maart 2004, 23:08   #60
KAHRAMAN Yücel
Schepen
 
Geregistreerd: 23 oktober 2003
Locatie: Beringen
Berichten: 436
Stuur een bericht via Instant Messenger naar KAHRAMAN Yücel
Standaard

Groepsverkrachtingen of pedofilie; het zijn één van de ergste kwetsuren die je een mens kan aandoen. Een verkrachte is hierdoor getekend voor het leven. De dader mag ook getekend worden voor het leven. Verkrachting is een gruwelijke misdaad. We zijn als maatschappij verantwoordelijk voor onze veiligheid. Dit wil zeggen dat we actief misdaden moeten bestraffen en tegelijkertijd bestrijden.
Wij moeten kinderen van jongsaan waarden aanleren over seksualiteit. Ik geloof dat met een degelijke opvoeding de kans heel sterk verminderd dat mensen uiteindelijk wandaden gaan vertonen in hun verdere leven.
Slechtheid is een aard van de mens die we zoveel mogelijk kunnen onderdrukken door onze rationele maatschappelijke ingesteldheid. Toont een individu toch nog crimineel gedrag dan hebben we daarvoor gevangenissen waar mensen misschien wat meer waarden moeten aanleren en pas mogen loskomen als wetenschappelijk bewezen wordt dat de gevangene uiteindelijk maatschappelijk aanvaardbare gedragingen kan tonen.

Dit terzijde, alle allochtonen (of Marokkanen) beschuldigen dat zij verkrachters van aard zijn is net zo irrationeel als Belgen beschuldigen dat zij allemaal pedofielen zijn.
Gelukkig maar dat er nog mensen met gezond verstand leven, dit geeft mij nog hoop in de mensheid.
__________________
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal.
KAHRAMAN Yücel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be