Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2004, 15:31   #21
oriana
Minister-President
 
oriana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 mei 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 5.384
Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
blijkbaar zijn de moslims beter in het kelen van de vrouwen aangezien de belg zijn vrouw nog leeft
Euh, de politie was sneller ter plaatse ja.
Ze hebben 2 kogels in z'n benen moeten schieten voor hij ophield.... ja, zo kan je iemand idd tegenhouden.
__________________
[size=1]
[/size]
oriana is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 16:21   #22
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie
blijkbaar zijn de moslims beter in het kelen van de vrouwen aangezien de belg zijn vrouw nog leeft
Euh, de politie was sneller ter plaatse ja.
Ze hebben 2 kogels in z'n benen moeten schieten voor hij ophield.... ja, zo kan je iemand idd tegenhouden.
Ja en zonder dat ze zullen vervolgd worden voor racisme, goed hé.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 16:42   #23
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
...
Niet overdrijven. Uw vader zal zijn steentje bijgedragen hebben net zoals elke werkende mens gedaan heeft. Alleen is het onaanvaardbaar dat hij na al die tijd de taal nog niet behoorlijk spreekt. Iedereen die werkt heeft een druk leven, maar dat belet niet dat je na je uren nog enkele activiteiten doet.
De meeste kinderen van de eerste generatie (iedereen die ik ken eigenlijk) hebben geen goede band met hun vader, in de zin dat ze bij problemen of iets dergelijks niet bij de vader gaan maar bij de moeder. Dit komt omdat wij onze vaders nauwelijks zagen, en als ze thuis waren dan sliepen ze omdat ze een shift hadden of ze gingen inkopen doen. Het is niet verwonderlijk als men weet dat ze in Marokko van zonsopgang tot zonsondergang de grond bewerkten of ze hadden niets te eten. Het is een gewoonte en gaat natuurlijk ten koste van het gezin. Misschien kunnen de Vlaams Bokkers wat respect tonen voor dergelijke mensen ipv ze de grond in te boren!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik kan me niet inbeelden dat ik bij voorbeeld naar Spanje emigreer en na 40 jaar nog geen zin in’t Spaans kan zeggen. Het is toch de logica zelve dat je zelf moeite moet doen om de taal onder de knie te krijgen. Het zou nog niet eens in m’n gedachte opkomen te verwachten dat de Spaanse overheid mij ’opvangt’ en gratis taallessen voor mij organiseert.
Geen haar op m’n hoofd dat er zou aan denken om de rest van m’n Spaanse leven achter een schotelantenne naar Vlaamse programma’s te kijken en m’n kinderen ginder in het Vlaams op te voeden en na 3 generaties nog steeds het Vlaams als hoofdtaal te gebruiken.
Wie migreert moet bereid zijn consequent te zijn. Punt uit.
Het grote verschil met jou NU en de eerste generatie TOEN is dat ze NOOIT naar school zijn geweest en zelfs niet weten hoe eraan te beginnen. Als ik nu in Spanje terecht kom dan zal ik inderdaad rondvragen voor een schoolopleiding en ik zal er ook voor zorgen dat ik niet de hele dag en 7/7 aan het werk ben. Je mag zeggen dat de eerste generatie een niet al te slimme volk was. Het zou dus goed geweest zijn als de overheid daar een handje in had geholpen.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 08:26   #24
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Eis 14 jaar voor doodsteken vrouw

14 Jaar onvoorwaardelijke celstraf eiste justitie woensdag tegen Amar el M. M. vermoordde op 10 november vorig jaar zijn 24-jarige vrouw door haar keel met een broodmes door te snijden.
Volgens El M.'s advocaat is de gruwelijke daad te wijten aan grote cultuurverschillen. El M., afkomstig uit een klein dorpje in het Rifgebergte, was net een paar maanden in Nederland. Zijn vrouw was hier geboren.Omdat El M. geen enkel berouw toonde en ook nauwelijks toe wilde lichten hoe hij tot zijn daad was gekomen, eiste justitie een hoge straf. De rechtbank doet over twee weken uitspraak. >>>

"Ik dank god", sloot verdachte Amar el M. zijn verklaring in de rechtbank af. Toen hij zijn kersverse bruid op gruwelijke wijze vermoordde werd hij naar eigen zeggen "gestuurd door god".
El M. woonde toen drie maanden in Nederland en was net getrouwd met zijn nicht Louisa B. Zij had een fulltime baan en een druk sociaal leven. El M. werd achterdochtig, vermoedde dat ze vreemdging en dat ze geen maagd was toen ze met hem trouwde.
Psychiatrisch onderzoek wees uit dat de ongeschoolde El M. een aanpassingsstoornis heeft en daardoor enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.

----------------

hoe? wat? waar? wie moet zich aanpassen?
Ach ja, en nu gaat iedereen uit het Rifgebergte zijn vrouw met een mes kelen als zij werkt en een druk sociaal leven heeft? Is dat de boodschap?
Dan had ik allang dood moeten zijn .
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 08:38   #25
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Volgens mij lijden alle moslims aan aanpassingsstoornissen.
In tegenstelling tot allochtonen van niet-islamitisch signatuur, lijden allahtonen aan acute integratie-onwil.
Rij eens door Antwerpen dan zie je Joodse buurten, Chinese buurten,...Het is een normaal verschijnsel zoals je in Amerika ook tegenkomt. Men zegt toch: soort zoekt soort. En integratie moet van in het begin gebeuren, dus geen mensen met dezelfde nationaliteit jarenlang bij mekaar laten wonen zonder het aanbieden van taallessen etc, en dan achteraf klagen dat het zover is gekomen.

Mijn vader is nu op pensioen en hij spreekt heel weinig Nederlands. Buitenstaanders vinden dat natuurlijk raar en "een gebrek aan integratie", maar wat verwacht je van een arbeider die een volle werkdag + overuren draaide en dit 7/7? Dankzij dergelijke mensen is België wat het nu is: één van de rijkste landen ter wereld.
En mensen als mijn vader weten hun weg goed te vinden hier in België, zelfs zonder de taal goed te kennen.

Moby jongen, ik zal u zeggen wat ik daarvan vind. Ik vind het ongehoord dat iemand geld verkiest boven zijn kinderen. Ik ken nog zo'n harde werkers die respect afdwingen, maar ik denk: gij hoeft niet zo hard te werken. Met de helft van wat ge nu werkt overleeft ge ook wel. Dit heeft als gevolg dat ge uw kinderen amper of nooit ziet,...Dit is islamitisch en ook niet-islamitisch een slechte manier van opvoeden, maar misschien is er wel een andere reden waarom uw vader zo hard wilde werken.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 12:29   #26
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Tiens, niemand die erover valt dat een gebrek aan aanpassing (integratie?) tegenwoordig al als verminderde toerekeningsvatbaarheid woordt aangemerkt?

Niemand een probleempke daarmee?
Wat betreft het vervormen van een nieuwsbericht zodat het in je kraam past kan dit anders wel tellen.
Een aanpassingsstoornis heeft NIETS te maken met de mate van integratie en is al helemaal niet voorbehouden tot migranten.

Een aanpassingsstoornis is een psychiatrische stoornis die gekenmerkt wordt door een patroon van emotionele en gedragssymptomen in reactie op (een) herkenbare stress veroorzakende factor(en) die zich binnen drie maanden na het begin van de stress veroorzakende factoren voordoen.
Deze symptomen of gedragingen zijn significant zoals blijkt uit één van de twee volgende:
(1) duidelijk lijden dat ernstiger is dan wat verwacht kon worden bij blootstelling aan de stress veroorzakende factor
(2) significante beperkingen in sociaal of beroepsmatig (studie) functioneren.
De stress gebonden stoornis voldoet niet aan de criteria voor een andere specifieke As I stoornis (dit is een psychiatrische stoornis die niet voldoet aan de kenmerken van een persoonlijkheidsstoornis) en is niet slechts een verergering van een reeds bestaande As I of As II stoornis (as II stoornissen zijn de persoonlijkheidsstoornissen).
De symptomen zijn geen uiting van een rouwreactie.
Zodra de stress veroorzakende factor (of de gevolgen ervan) is weggevallen, blijven de symptomen niet langer dan zes maanden daarna aanwezig.

Aanpassingsstoornissen worden gecodeerd volgens het subtype dat de belangrijkste symptomen het beste karakteriseert:
- met depressieve stemming
- mett angst
- met gemengd angstige en depressieve stemming
- met een stoornis in gedrag
- met een gemengde stoornis van emoties en gedrag
- niet gespecificeerd

Bron: DSM-IV


In plaats van modder in het rond te gooien, zou je jezelf eerst een klein beetje beter mogen informen. Je maakt je ongelooflijk belachelijk.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 12:32   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby

Rij eens door Antwerpen dan zie je Joodse buurten, Chinese buurten,...Het is een normaal verschijnsel zoals je in Amerika ook tegenkomt. Men zegt toch: soort zoekt soort. En integratie moet van in het begin gebeuren, dus geen mensen met dezelfde nationaliteit jarenlang bij mekaar laten wonen zonder het aanbieden van taallessen etc, en dan achteraf klagen dat het zover is gekomen.

Mijn vader is nu op pensioen en hij spreekt heel weinig Nederlands. Buitenstaanders vinden dat natuurlijk raar en "een gebrek aan integratie", maar wat verwacht je van een arbeider die een volle werkdag + overuren draaide en dit 7/7? Dankzij dergelijke mensen is België wat het nu is: één van de rijkste landen ter wereld.
En mensen als mijn vader weten hun weg goed te vinden hier in België, zelfs zonder de taal goed te kennen.

Moby jongen, ik zal u zeggen wat ik daarvan vind. Ik vind het ongehoord dat iemand geld verkiest boven zijn kinderen. Ik ken nog zo'n harde werkers die respect afdwingen, maar ik denk: gij hoeft niet zo hard te werken. Met de helft van wat ge nu werkt overleeft ge ook wel. Dit heeft als gevolg dat ge uw kinderen amper of nooit ziet,...Dit is islamitisch en ook niet-islamitisch een slechte manier van opvoeden, maar misschien is er wel een andere reden waarom uw vader zo hard wilde werken.
Mijn grootvader werkte ook 7/7, 15 uren per dag. Hij verkoos ook geld boven het aanwezig zijn bij de kinderen. Deed hij dat niet, dan gingen die kinderen namelijk dood van de honger.
Als jij dan maar meteen wil oordelen dat zoiets 'ongehoord' is of zelfs dat m'n grootvader een slechte vader was.... Toe maar.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 13:04   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Eis 14 jaar voor doodsteken vrouw

14 Jaar onvoorwaardelijke celstraf eiste justitie woensdag tegen Amar el M. M. vermoordde op 10 november vorig jaar zijn 24-jarige vrouw door haar keel met een broodmes door te snijden.
Volgens El M.'s advocaat is de gruwelijke daad te wijten aan grote cultuurverschillen. El M., afkomstig uit een klein dorpje in het Rifgebergte, was net een paar maanden in Nederland. Zijn vrouw was hier geboren.Omdat El M. geen enkel berouw toonde en ook nauwelijks toe wilde lichten hoe hij tot zijn daad was gekomen, eiste justitie een hoge straf. De rechtbank doet over twee weken uitspraak. >>>

"Ik dank god", sloot verdachte Amar el M. zijn verklaring in de rechtbank af. Toen hij zijn kersverse bruid op gruwelijke wijze vermoordde werd hij naar eigen zeggen "gestuurd door god".
El M. woonde toen drie maanden in Nederland en was net getrouwd met zijn nicht Louisa B. Zij had een fulltime baan en een druk sociaal leven. El M. werd achterdochtig, vermoedde dat ze vreemdging en dat ze geen maagd was toen ze met hem trouwde.
Psychiatrisch onderzoek wees uit dat de ongeschoolde El M. een aanpassingsstoornis heeft en daardoor enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.
Citaat:
Wat betreft het vervormen van een nieuwsbericht zodat het in je kraam past kan dit anders wel tellen.
wie heeft welk nieuwsbericht vervormd?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 13:19   #29
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Eis 14 jaar voor doodsteken vrouw

14 Jaar onvoorwaardelijke celstraf eiste justitie woensdag tegen Amar el M. M. vermoordde op 10 november vorig jaar zijn 24-jarige vrouw door haar keel met een broodmes door te snijden.
Volgens El M.'s advocaat is de gruwelijke daad te wijten aan grote cultuurverschillen. El M., afkomstig uit een klein dorpje in het Rifgebergte, was net een paar maanden in Nederland. Zijn vrouw was hier geboren.Omdat El M. geen enkel berouw toonde en ook nauwelijks toe wilde lichten hoe hij tot zijn daad was gekomen, eiste justitie een hoge straf. De rechtbank doet over twee weken uitspraak. >>>

"Ik dank god", sloot verdachte Amar el M. zijn verklaring in de rechtbank af. Toen hij zijn kersverse bruid op gruwelijke wijze vermoordde werd hij naar eigen zeggen "gestuurd door god".
El M. woonde toen drie maanden in Nederland en was net getrouwd met zijn nicht Louisa B. Zij had een fulltime baan en een druk sociaal leven. El M. werd achterdochtig, vermoedde dat ze vreemdging en dat ze geen maagd was toen ze met hem trouwde.
Psychiatrisch onderzoek wees uit dat de ongeschoolde El M. een aanpassingsstoornis heeft en daardoor enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.
Citaat:
Wat betreft het vervormen van een nieuwsbericht zodat het in je kraam past kan dit anders wel tellen.
wie heeft welk nieuwsbericht vervormd?
Je leest iets en je gaat het meteen anders interpreteren dan hoe het er staat. Er staat dat El M. volgens een psychiater een aanpassingsstoornis heeft en daardoor enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.

Dat is het enige wat daar staat.
Jij maakt er van:

Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat het ondertussen al zover gevorderd is, dat een gebrek aan aanpassingsvermogen aan de hier heersende normen ondertussen reeds als "verminderde toerekeningsvatbaarheid" gecatalogeerd wordt.
Dat staat helemaal NIET in dat bericht dat je eerst post.
Er zijn drie mogelijkheden:
a) Je leest iets, je weet totaal niet wat een aanpassingsstoornis is, en je maakt er maar iets van zoals het in je kraam past. Dat is jezelf belachelijk maken, en dom zijn ook: proberen praten over dingen waar je nix van af weet.
b) je leest iets, je ziet staan 'aanpassingsstoornis', en je denkt 'mmhh.... Dat heeft natuurlijk niets met het zich niet willen aanpassen of zoiets te maken, maar boh, wat maakt het uit, tot zolang het maar tegen de allochtonen is hé'
c) je leest amper en je denkt niet.

Moet het nog beter uitgelegd worden of is dit voldoende voor je?
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 13:22   #30
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe



wie heeft welk nieuwsbericht vervormd?
Je leest iets en je gaat het meteen anders interpreteren dan hoe het er staat. Er staat dat El M. volgens een psychiater een aanpassingsstoornis heeft en daardoor enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.

Dat is het enige wat daar staat.
Jij maakt er van:

Citaat:
Wat ik wil zeggen is dat het ondertussen al zover gevorderd is, dat een gebrek aan aanpassingsvermogen aan de hier heersende normen ondertussen reeds als "verminderde toerekeningsvatbaarheid" gecatalogeerd wordt.
Dat staat helemaal NIET in dat bericht dat je eerst post.
Er zijn drie mogelijkheden:
a) Je leest iets, je weet totaal niet wat een aanpassingsstoornis is, en je maakt er maar iets van zoals het in je kraam past. Dat is jezelf belachelijk maken, en dom zijn ook: proberen praten over dingen waar je nix van af weet.
b) je leest iets, je ziet staan 'aanpassingsstoornis', en je denkt 'mmhh.... Dat heeft natuurlijk niets met het zich niet willen aanpassen of zoiets te maken, maar boh, wat maakt het uit, tot zolang het maar tegen de allochtonen is hé'
c) je leest amper en je denkt niet.

Moet het nog beter uitgelegd worden of is dit voldoende voor je?
er staat ook:

[size=6]Volgens El M.'s advocaat is de gruwelijke daad [/size] [size=7] te wijten aan grote cultuurverschillen. [/size][size=6] El M., afkomstig uit een klein dorpje in het Rifgebergte, was net een paar maanden in Nederland. [/size]



misschien helpt het lettertype en het kleurtje een beetje of moet ik het nog beter uitleggen?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 13:36   #31
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Je leest iets en je gaat het meteen anders interpreteren dan hoe het er staat. Er staat dat El M. volgens een psychiater een aanpassingsstoornis heeft en daardoor enigszins verminderd toerekeningsvatbaar is.

Dat is het enige wat daar staat.
Jij maakt er van:



Dat staat helemaal NIET in dat bericht dat je eerst post.
Er zijn drie mogelijkheden:
a) Je leest iets, je weet totaal niet wat een aanpassingsstoornis is, en je maakt er maar iets van zoals het in je kraam past. Dat is jezelf belachelijk maken, en dom zijn ook: proberen praten over dingen waar je nix van af weet.
b) je leest iets, je ziet staan 'aanpassingsstoornis', en je denkt 'mmhh.... Dat heeft natuurlijk niets met het zich niet willen aanpassen of zoiets te maken, maar boh, wat maakt het uit, tot zolang het maar tegen de allochtonen is hé'
c) je leest amper en je denkt niet.

Moet het nog beter uitgelegd worden of is dit voldoende voor je?
er staat ook:

[size=6]Volgens El M.'s advocaat is de gruwelijke daad [size=24]te wijten aan grote cultuurverschillen.[size=18] El M., afkomstig uit een klein dorpje in het Rifgebergte, was net een paar maanden in Nederland.[/size]
misschien helpt het lettertype en het kleurtje een beetje of moet ik het nog beter uitleggen?
De verminderde toerekeningsvatbaarheid gaat over de aanpassingsstoornis. Niet over z'n aanpassingsvermogens. Jij koppelt echter die verminderde toerekeningsvatbaarheid klaar en duidelijk aan z'n 'gebrek aan aanpassingsvermogen'. En dat staat NIET in dat bericht.
Wat die advocaat er van denkt, is een andere zaak dan wat de psychiater er van denkt. Er zijn genoeg zaken waarin de inhoud van het psychiatrisch rapport en de pleidooien en verklaringen van de advocaat diametraal tegenover elkaar staan. U denkt hier echter wel een link te kunnen trekken, en die link is niet aanwezig in het bericht dat u post. U zuigt het dus uit uw duim.
Overigens zie ik niet in dat bericht dat de advocaat vraagt om verminderde toerekingsvatbaarheid omdat het cultuurverschil te groot was.

Stel: een man vermoord z'n vrouw. Advocaat: hij heeft haar vermoord omdat haar billen te dik waren.
Psychiater: verminderde ontoerekeningsvatbaarheid wegens psychose.
Straks zeg je nog dat in dit geval de man verminderde toerekeningsvatbaarheid kreeg omdat de vrouw haar billen te dik waren.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:14   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Bon! ok! je hebt gelijk.

Ik ging er effektief van uit dat wat de advokaat zei, enkel bevestigd werd door het psychiatrisch onderzoek (waarbij er ongeveer dezelfde "woorden" gebruikt werden, die volgens jou een andere betekenis hadden).

Als ge gelijk hebt hebt ge gelijk, ik doe daar niet moeilijk over! Alhoewel ik vind dat je manier van argumenteren wel een heleboel te wensen overlaat! ik heb helemaal geen krantenartikelen vervormd, noch op een of andere manier "allochtonen" specifiek verkeerd in de verdomdhoek geplaatst. Misschien heb je een beetje last van vooroordelen? Beetje racistisch ingesteld misschien? Tegenwoordig weet je nooit natuurlijk!

Maar misschien begrijp je nu beter waarom ik deze topic opende?

Ik vroeg me namelijk af waarom niemand erover viel dat "cultuurverschillen" en "aanpassingsstoornis" ondertussen al als verzachtende omstandigheden konden worden gebruikt in brutale moordzaken. Het zou de weg openmaken voor een rits verzachtende omstandigheden voor vb. eremoorden e.d.

(en ge gaat me nu niet proberen wijs te maken dat iedereen behalve IK het verschil weet tussen de psychiatrische term "aanpassingsstoornis" en het pleidooi van de advokaat waarin hij duidelijk maakt dat de gruwelijke daad te wijten was aan cultuurverschillen! Gezien de huidige problematiek van "aanpassen" en "integratie" zou de psychiatrie misschien wat beter moeten integreren en hun ziektebeelden een andere benaming gaan toekennen? Het moet niet allemaal van één kant komen nietwaar! zeggen ze toch....).

Toch interessant zo'n forum!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 14:57   #33
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik vroeg me namelijk af waarom niemand erover viel dat "cultuurverschillen" en "aanpassingsstoornis" ondertussen al als verzachtende omstandigheden konden worden gebruikt in brutale moordzaken. Het zou de weg openmaken voor een rits verzachtende omstandigheden voor vb. eremoorden e.d.
Niets zegt dat de moordenaar z'n aanpassingsstoornis ook daadwerkelijk gebruikt zal worden als verzachtende omstandigheid. Niet te vroeg boe-roepen.

Citaat:
(en ge gaat me nu niet proberen wijs te maken dat iedereen behalve IK het verschil weet tussen de psychiatrische term "aanpassingsstoornis" en het pleidooi van de advokaat waarin hij duidelijk maakt dat de gruwelijke daad te wijten was aan cultuurverschillen! Gezien de huidige problematiek van "aanpassen" en "integratie" zou de psychiatrie misschien wat beter moeten integreren en hun ziektebeelden een andere benaming gaan toekennen? Het moet niet allemaal van één kant komen nietwaar! zeggen ze toch....).
Hoe moeten ze het dan in hemelsnaam noemen? Een voorbeeld van een aanpassingsstoornis is wanneer iemand een nieuwe job heeft en daar klaarblijkelijk niet goed mee kan omgaan en bij de overgang naar de nieuwe job een aantal gedrags- of emotionele aanvaard die leiden tot een serieuze belemmering in het beroeps- of sociaal leven. Bijvoorbeeld: ernstige depressieve of angstsymptomen, duidelijke gedragsproblemen. Het gaat hier dus niét om de normale aanpassingsverschijnselen die iemand ervaart als hij een andere job begint, maar om onaangepaste emoties of gedragingen gezien de situatie. Het is niet normaal als je een nieuwe job begint, dat je dan meteen in een depressie stuikt, niet?

Een gelijkaardige situatie als die die je postte zou zijn dat de nieuwe werknemer met z'n aanpassingsstoornis eventjes z'n nieuwe baas gaat vermoorden. De aanwezige stoornis kan in dit geval aangewend worden als een poging om verminderde toerekeningsvatbaarheid te krijgen (bijvoorbeeld omdat de persoon in kwestie door die stoornis 'gek' werd, niet rationeel meer kon denken, etcetera). Niets dat goedkeury in dit geval dat mensen in het algemeen zomaar hun nieuwe werkgever van kant maken. Het gaat er hem om dat die persoon op het moment van de feiten niet bij z'n zinnen was, niet besefte wat hij deed of de impact van z'n daden niet kon inschatten.

Niet iedereen die naar hier migreert ervaart een aanpassingsstoornis, ook wanneer ze opeens geconfronteerd worden met een gigantisch cultuurverschil. Ik veronderstel dan ook dat wanneer een psychiater oordeelt dat er sprake is van een aanpassingsstoornis, het om een ietske meer moet gaan dan 'hij had zich een beetje verkeken op het cultuurverschil'. Ik kan dat enkel maar veronderstellen, aangezien we enkel over de info beschikken die jij daar postte. En jij kunt ook alleen maar veronderstellingen maken, en geen conclusies daaruit.


Wat de rest van je bericht betreft: ik zou niet weten hoe ik racistisch moet zijn aangezien ik je ras niet ken. In het geval je blank bent, zou het was stom zijn om zelf als blanke andere blanken te gaan haten.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 21:48   #34
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke


Moby jongen, ik zal u zeggen wat ik daarvan vind. Ik vind het ongehoord dat iemand geld verkiest boven zijn kinderen. Ik ken nog zo'n harde werkers die respect afdwingen, maar ik denk: gij hoeft niet zo hard te werken. Met de helft van wat ge nu werkt overleeft ge ook wel. Dit heeft als gevolg dat ge uw kinderen amper of nooit ziet,...Dit is islamitisch en ook niet-islamitisch een slechte manier van opvoeden, maar misschien is er wel een andere reden waarom uw vader zo hard wilde werken.
Mijn grootvader werkte ook 7/7, 15 uren per dag. Hij verkoos ook geld boven het aanwezig zijn bij de kinderen. Deed hij dat niet, dan gingen die kinderen namelijk dood van de honger.
Als jij dan maar meteen wil oordelen dat zoiets 'ongehoord' is of zelfs dat m'n grootvader een slechte vader was.... Toe maar.
Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb niet geoordeeld, ik heb mijn idee meegedeeld over de mensen die ik ken die ook zo'n werkstijl hebben en waarvan ik weet dat het niet levensnoodzakelijk is. Daarom eindigde ik ook met: "...maar misschien is er wel een andere reden waarom uw grootvader zo hard wilde werken."
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 21:58   #35
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Mijn grootvader werkte ook 7/7, 15 uren per dag. Hij verkoos ook geld boven het aanwezig zijn bij de kinderen. Deed hij dat niet, dan gingen die kinderen namelijk dood van de honger.
Als jij dan maar meteen wil oordelen dat zoiets 'ongehoord' is of zelfs dat m'n grootvader een slechte vader was.... Toe maar.
Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb niet geoordeeld, ik heb mijn idee meegedeeld over de mensen die ik ken die ook zo'n werkstijl hebben en waarvan ik weet dat het niet levensnoodzakelijk is. Daarom eindigde ik ook met: "...maar misschien is er wel een andere reden waarom uw grootvader zo hard wilde werken."
De meeste grootvaders hadden weinig keuze dan hard te werken.
Zelf heb ik er maar het einde van meegemaakt.
Ik denk dat de eerste migranten er ook nog enigszins kunnen van meespreken maar dan was het al snel aan het verbeteren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 23:53   #36
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Mijn grootvader werkte ook 7/7, 15 uren per dag. Hij verkoos ook geld boven het aanwezig zijn bij de kinderen. Deed hij dat niet, dan gingen die kinderen namelijk dood van de honger.
Als jij dan maar meteen wil oordelen dat zoiets 'ongehoord' is of zelfs dat m'n grootvader een slechte vader was.... Toe maar.
Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb niet geoordeeld, ik heb mijn idee meegedeeld over de mensen die ik ken die ook zo'n werkstijl hebben en waarvan ik weet dat het niet levensnoodzakelijk is. Daarom eindigde ik ook met: "...maar misschien is er wel een andere reden waarom uw grootvader zo hard wilde werken."
Om Bobke bij treden: vroger was het gewoon voor veel mensen levensnoodzakelijk. U geeft uw mening over de vader van Moby. Ik schat dat die een stukje ouder is dan m'n vader (want die is nog belange nie op pensioen) en een stukje jonger is dan m'n grootvader. Als m'n inschatting juist is, dan werkte Moby's vader in een periode waar heel veel mensen nog hard moesten werken om rond te komen. Je kunt echter niet oordelen over die situatie vanuit het heden, aangezien de tijden grotendeels veranderd zijn, en de meeste mensen nu geen 15 u / dag moeten werken om aan de basisbehoeften te voorzien en een degelijke opvoeding en opleiding te garanderen voor de kinderen.
Voorbeelden zoeken in het nu om het verleden aan te evalueren, is behoorlijk naiëf hoor.

Ik denk trouwens dat je met je opmerkingen hier veel mensen zou raken die jarenlang zich te pletter hebben gewerkt om te overleven. Het klinkt behoorlijk alsof je vind dat die mensen 'verkeerd' waren en dat het helemaal niet zo was dat die mensen dat moésten doen om rond te komen. Of je het nu zo bedoelde of niet, je opmerkingen zijn vrij tactloos en getuigen niet echt van respect voor de oudere hardwerkende generaties. Anders zou je wel eventjes 3 keer hebben nagedacht voor je zoiets schreef.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 09:59   #37
Ibeke
Burgemeester
 
Ibeke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 586
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke

Dat heb ik ook niet gedaan. Ik heb niet geoordeeld, ik heb mijn idee meegedeeld over de mensen die ik ken die ook zo'n werkstijl hebben en waarvan ik weet dat het niet levensnoodzakelijk is. Daarom eindigde ik ook met: "...maar misschien is er wel een andere reden waarom uw grootvader zo hard wilde werken."
Om Bobke bij treden: vroger was het gewoon voor veel mensen levensnoodzakelijk. U geeft uw mening over de vader van Moby. Ik schat dat die een stukje ouder is dan m'n vader (want die is nog belange nie op pensioen) en een stukje jonger is dan m'n grootvader. Als m'n inschatting juist is, dan werkte Moby's vader in een periode waar heel veel mensen nog hard moesten werken om rond te komen. Je kunt echter niet oordelen over die situatie vanuit het heden, aangezien de tijden grotendeels veranderd zijn, en de meeste mensen nu geen 15 u / dag moeten werken om aan de basisbehoeften te voorzien en een degelijke opvoeding en opleiding te garanderen voor de kinderen.
Voorbeelden zoeken in het nu om het verleden aan te evalueren, is behoorlijk naiëf hoor.

Ik denk trouwens dat je met je opmerkingen hier veel mensen zou raken die jarenlang zich te pletter hebben gewerkt om te overleven. Het klinkt behoorlijk alsof je vind dat die mensen 'verkeerd' waren en dat het helemaal niet zo was dat die mensen dat moésten doen om rond te komen. Of je het nu zo bedoelde of niet, je opmerkingen zijn vrij tactloos en getuigen niet echt van respect voor de oudere hardwerkende generaties. Anders zou je wel eventjes 3 keer hebben nagedacht voor je zoiets schreef.

Zeg kan jij niet lezen of wat? Ik lijk wel een oude afspeelplaat die vast is blijven haken,...Nu herhaal ik het niet meer hoor.
__________________
[font=Book Antiqua]Do not say, that if the people do good to us, we will do good to them and if the people oppress us, we will oppress them; but determine that if people do you good, you will do good to them and if they oppress you, you will not oppress them[/font]
[font=Book Antiqua]He is not strong and powerful who throweth people down; but he is strong who witholdeth himself from anger[/font]
[font=Book Antiqua]The ink of the scholar is more sacred than the blood of the martyr[/font]
[font=Book Antiqua]Do you beat your own wife as you would a slave? That must you not do.[/font]
[font=Book Antiqua](Mohamed, saas)[/font]
Ibeke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 12:08   #38
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Onlangs is een Vlaming vrijgesproken voor het doodsteken van zijn vrouw, een vlaamse.
Ik vind dat we hetzelfde tarief moeten aanhouden voor iedereen.
Eno
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 12:43   #39
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ibeke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk

Om Bobke bij treden: vroger was het gewoon voor veel mensen levensnoodzakelijk. U geeft uw mening over de vader van Moby. Ik schat dat die een stukje ouder is dan m'n vader (want die is nog belange nie op pensioen) en een stukje jonger is dan m'n grootvader. Als m'n inschatting juist is, dan werkte Moby's vader in een periode waar heel veel mensen nog hard moesten werken om rond te komen. Je kunt echter niet oordelen over die situatie vanuit het heden, aangezien de tijden grotendeels veranderd zijn, en de meeste mensen nu geen 15 u / dag moeten werken om aan de basisbehoeften te voorzien en een degelijke opvoeding en opleiding te garanderen voor de kinderen.
Voorbeelden zoeken in het nu om het verleden aan te evalueren, is behoorlijk naiëf hoor.

Ik denk trouwens dat je met je opmerkingen hier veel mensen zou raken die jarenlang zich te pletter hebben gewerkt om te overleven. Het klinkt behoorlijk alsof je vind dat die mensen 'verkeerd' waren en dat het helemaal niet zo was dat die mensen dat moésten doen om rond te komen. Of je het nu zo bedoelde of niet, je opmerkingen zijn vrij tactloos en getuigen niet echt van respect voor de oudere hardwerkende generaties. Anders zou je wel eventjes 3 keer hebben nagedacht voor je zoiets schreef.

Zeg kan jij niet lezen of wat? Ik lijk wel een oude afspeelplaat die vast is blijven haken,...Nu herhaal ik het niet meer hoor.
Inderdaad, je herhaalde het, vandaar dat het blijkbaar nodig was dat ik nogmaals repliceerde.
Maar misschien kun je ons even verblijden met je idee over de échte reden waarom mensen vroeger graag zo hard 'wilden' werken.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2004, 17:04   #40
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Voor wie de sfeer van de goede oude tijd eens wilt opsnuiven raad ik aan eens een bezoek te brengen aan het mijnmuseum bij Rummelange. (Esch sur Alzette)
Of bekijk eens de film Daens om u een beeld te vormen hoe het hier toeging nog niet zo heel lang geleden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be