Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 juni 2004, 09:02   #1
Devi8
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 maart 2004
Berichten: 92
Standaard

Raar hoe sommige dingen lopen.

Na de steekpartij op de Joodse jongen, zullen (dixit Patrick Janssen) meer politiepatrouilles worden ingezet om te controleren in deze wijk.
Wie controleren? Allochtone jongeren, da's duidelijk.

Maar is dit geen vorm van racisme? Hoe lang zal het duren eer er dan patrouilles opduiken van het AEL om te ijverige wetsdienaars op de vingers te tikken omdat ze gericht allochtone jongeren controleren en dus in feite racistisch bezig zijn.
Devi8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:09   #2
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Bij mijn weten zijn het geen autochtonen die zich schuldig maken aan antisemtisme en racistische daden. Racisme is een leuk begrip geworden voor vreemdelingen om steeds hun zin te krijgen en ongestoord hun gang te kunnen gaan.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:13   #3
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8
Raar hoe sommige dingen lopen.

Na de steekpartij op de Joodse jongen, zullen (dixit Patrick Janssen) meer politiepatrouilles worden ingezet om te controleren in deze wijk.
Wie controleren? Allochtone jongeren, da's duidelijk.

Maar is dit geen vorm van racisme? Hoe lang zal het duren eer er dan patrouilles opduiken van het AEL om te ijverige wetsdienaars op de vingers te tikken omdat ze gericht allochtone jongeren controleren en dus in feite racistisch bezig zijn.
Niet overdrijven hé, aan een controle is niets racistisch.
Dagelijks worden er 100den mensen gecontroleerd, alleen al in het kader van de nieuwe verkeerswetgeving.
Typisch hoe vooral allochtone (Marokkaanse) jongeren zich telkens schuilen achter het woord 'racisme', telkens iets hen niet past.
Dat ze eens het voorbeeld volgen van andere allochtone jongeren, Denen bij voorbeeld : die lopen zichzelf niet in de kijker door overlast of crimineel gedrag ; ze worden bijgevolg ook minder geconfronteerd door oplitiecontroles. De Marokkaanse jongeren oogsten precies wat ze zaaien. Het is aan de Marokkaanse ouders om hun jongeren op te voeden en in toom te houden.
Veiligheid is een mensenrecht. Het is dus de normaalste zaak dat de politie controles doet daar waar het overlastgedrag het grootst is.
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:24   #4
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8
Raar hoe sommige dingen lopen.

Na de steekpartij op de Joodse jongen, zullen (dixit Patrick Janssen) meer politiepatrouilles worden ingezet om te controleren in deze wijk.
Wie controleren? Allochtone jongeren, da's duidelijk.

Maar is dit geen vorm van racisme? Hoe lang zal het duren eer er dan patrouilles opduiken van het AEL om te ijverige wetsdienaars op de vingers te tikken omdat ze gericht allochtone jongeren controleren en dus in feite racistisch bezig zijn.
Wat is dat nu voor onzin. Ge moet patrouilleren waar er problemen zijn. Punt.
Als men vindt dat er sprake is van racistisch handelen moet men maar klacht neerleggen.

Die patrouilles van de AEL waren trouwens een farce, gewoon om even in de media te komen en wat stemmen te halen bij gefrustreerde nieuwe Belgen.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:39   #5
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Dit citaat komt uit "De Morgen"

De partij de VLD van premier Guy Verhofstad vraagt zich af hoe het kan dat 'leden van een bevolkingsgroep die zelf steeds op de eerste rij staat om de discriminatie aan te klagen, zich laten verleiden tot een dergelijke ontoelaatbare daad'.

Deze opmars van antisemitisme is reed lang aan de gang. De reactie van VLD-zijde komt dus rijkelijk laat, té laat zelfs en is bovendien naïef.

Verder merk ik ook op dat de provocatie en het geweld voornamelijk van één kant komt, namelijk de Islamitisch-Arabische. De éénzijdige berichtgeving van de Vlaamse media en ook belangengroepen zoals AEL zijn mede verantwoordelijk voor de antisemitische sfeer. In fel contrast: Het aantal delicten van Antwerpse Joden tegen Moslims zijn in het slechtste geval op één hand te tellen.

Een andere vaststelling: Politiepatrouilles inzetten om Joodse scholen en Joodse wijken te beveiligen heeft niets te maken met racisme. De steekpartij heeft overigens ook niets te maken met racisme. Er wordt tegenwoordig zo los omgesprongen met de term 'racisme' dat het woord zijn echte betekenis verliest.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 09:39   #6
Patrice
Gouverneur
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 1.110
Standaard

Die controles op zich zijn niet racistisch, in elk geval niet als iedereen gecontroleerd wordt. Mijn neef is bij de politie en werd reeds twaalf maal (!) bij het Comité P aangeklaagd wegens racisme. Het gaat dan om fietscontroles, enz. De klachten werden elke keer ongegrond verklaard.
Ik ken ook iemand die bij De Lijn werkt. Hij ontving reeds twee klachten wegens racisme. Eénmaal omdat hij controles uitvoerde of iedereen betaald had en éénmaal omdat hij aan een halte gewoon doorreed omdat de bus te vol zat (ik was daarbij).

Dat alle tegenslag van allochtonen in deze maatschappij het resultaat zou zijn van racisme is iets dat ingebakken is in deze maatschappij, en sommigen willen dat zo houden.
Legendarisch bv. Jahjah zijn voorstel om een wettelijk vermoeden in te voeren dat aanwervingsweigeringen tegenover allochtonen racistische daden zijn.
Patrice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:05   #7
Devi8
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 12 maart 2004
Berichten: 92
Standaard

Ik wil maar aanduiden dat men bepaalde maatregelen die het Vlaams Blok eventueel zou invoeren ter PREVENTIE, veroordeelt, maar nu zelf toepast als het kalf verdronken is (of toch amper met de nek boven water uitsteekt)
Devi8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:29   #8
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8
Ik wil maar aanduiden dat men bepaalde maatregelen die het Vlaams Blok eventueel zou invoeren ter PREVENTIE, veroordeelt, maar nu zelf toepast als het kalf verdronken is (of toch amper met de nek boven water uitsteekt)
Is het niet logisch dat men preventieve maatregelen neemt na dergelijke misdrijven?
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:40   #9
doornroosje
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Berichten: 2.578
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8
Ik wil maar aanduiden dat men bepaalde maatregelen die het Vlaams Blok eventueel zou invoeren ter PREVENTIE, veroordeelt, maar nu zelf toepast als het kalf verdronken is (of toch amper met de nek boven water uitsteekt)
Is het niet logisch dat men preventieve maatregelen neemt na dergelijke misdrijven?
Ik vind het wel straf,dat Jannsens nu zegt dat dit de druppel teveel is.
Als er een vlaming moest neergestoken zijn ,dan niet mss?
doornroosje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 12:43   #10
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Is het niet logisch dat men preventieve maatregelen neemt na dergelijke misdrijven?
Ik vind het wel straf,dat Jannsens nu zegt dat dit de druppel teveel is.
Als er een vlaming moest neergestoken zijn ,dan niet mss?
Ik denk de druppel na de aanslepende incidenten met Marokkanen en joden in de voorbije maanden.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:23   #11
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door doornroosje

Ik vind het wel straf,dat Jannsens nu zegt dat dit de druppel teveel is.
Als er een vlaming moest neergestoken zijn ,dan niet mss?
Ik denk de druppel na de aanslepende incidenten met Marokkanen en joden in de voorbije maanden.
Welke incidenten met joden? Noem er eens ééntje!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 13:25   #12
Spetsnaz
Europees Commissaris
 
Spetsnaz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Merksem
Berichten: 6.016
Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz

Ik denk de druppel na de aanslepende incidenten met Marokkanen en joden in de voorbije maanden.
Welke incidenten met joden? Noem er eens ééntje!
Ok, dat was onduidelijk. De incidenten waarbij Marokkanen joden lastig vielen.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juni 2004, 18:41   #13
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Als een Belg op tv had komen vragen dat marokaanse ouders hun jongeren wat beter moeten opvoeden dan was hij voor de rest van zijn leven bestempeld als rascist. Laat staan wat de reacties zouden geweest zijn indien Filip de winter ofzo dit had gezegt.

Dit toont de echte discriminatie.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 10:09   #14
PollyCorrect
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
PollyCorrect's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 april 2004
Berichten: 11.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Bij mijn weten zijn het geen autochtonen die zich schuldig maken aan antisemtisme en racistische daden. Racisme is een leuk begrip geworden voor vreemdelingen om steeds hun zin te krijgen en ongestoord hun gang te kunnen gaan.
Wolf, helaas is dat wél al aan het gebeuren. IK heb met eigen ogen gezien hoe hoogarische blauwogige Lonsdale dragende jongeren, die bij een synagoge stonden, wachtten tot er joden naar buiten kwamen. Dan begonnen ze te brullen en te schelden, en stuurden een bloedhond/rotweiler af op de mannen die net van het gebed kwamen.

Gelukkig, hun identiteit is vastgelegd, de politie is op de hoogte.

NB: deze post hoort dus voor n keer niét onder 'vreemdelingenbeleid' maar onder BINNENLAND.
PollyCorrect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 10:35   #15
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Lees de geschiedenisboekskens nu toch eens : nog voor er sprake was van islamietische gastarbeiders bestond er antisemitisme in W.europa.
Straks gaat ge nog verkondigen dat Hitler en zijn Nazi's feitelijk Marokkanen waren...

Het toppunt vind ik in de verslaggeving van "Het nieuwsblad" dat de nieuwe dader van een antisemietische aanslag waarschijnlijk een "blanke" was.

Voor diegenen die aan het anti semitisme van "de goede blanken" twijfelen
bekijk de posts van "Guderian" vooral waar hij stelt dat joodjes (bemerk
de snerende kleinerende racistische toon ) nooit vlamingen kunnen worden.

& Wat met de houding van het anti-politiek correcte denken ? Racisme is eigenlijk gewoon een vorm van vrije meningsuiting ? Vooral leuk in antwerpen - moet je vooral voortdoen haat zaaien tussen :
Chinezen, Assyriërs, Marokkanen, Turken, Joden, Grieken, Italianen
échte vlamingen & andere vlamingen, katholieken, orthodoxen, protestanten en atheïsten... (met mijn oprechte verontschuldigingen voor
bevolkingsgroepen die ik zou vergeten zijn). Laat ons vooral anti-multicultureel zijn en nu eens en voor altijd vaststellen welke bevolkingsgropen mogen blijven en welke moeten vertrekken
en wat moeten we in god's naam aanvangen met die mensen die beweren dat ze zich vooral verwant voelen aan alle medemensen en respekt kunnen opbrengen voor hun taal, godsdienst en gebruiken..

Moeten we een nieuw land stichten ? Multiculturelia en voor diegenen die het niet kunnen verdragen "thuislanden" oprichten waar ze hun monoïsme
passend kunnen beleven - met al ons respect vanzelfsprekkend :
ze mogen gerust zelf een 4 m hoge muur rond hun domein bouwen met of zonder klein poortje om binnen en buiten te kunnen.

We moeten er geen nieuwe draad (de zoveelste ?) voor oprichten : maar
geef eens oplossingen...
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 11:04   #16
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Devi8
Ik wil maar aanduiden dat men bepaalde maatregelen die het Vlaams Blok eventueel zou invoeren ter PREVENTIE, veroordeelt, maar nu zelf toepast als het kalf verdronken is (of toch amper met de nek boven water uitsteekt)
Is het niet logisch dat men preventieve maatregelen neemt na dergelijke misdrijven?
NEE dat is niet logisch. 8)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 11:21   #17
Dixie
Secretaris-Generaal VN
 
Dixie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 21.083
Standaard

blijkbaar kan men alleen racist zijn indien men vlaming is en nog het liefst voor het Vlaams Blok stemt ... ander racisme bestaat niet volgens sommige hier
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 11:28   #18
tabufferkwa
Gouverneur
 
Geregistreerd: 14 februari 2004
Berichten: 1.100
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als een Belg op tv had komen vragen dat marokaanse ouders hun jongeren wat beter moeten opvoeden dan was hij voor de rest van zijn leven bestempeld als rascist. Laat staan wat de reacties zouden geweest zijn indien Filip de winter ofzo dit had gezegt.

Dit toont de echte discriminatie.
Ik begrijp niet juist wat je bedoelt, maar EEN zaak is zeker: dezelfde avond als de "jacht op joden" door dat crapuul waren de allochtone (of uit de immigratie komende, of hoe men het ook wenst te noemen) politieke vertegenwoordigers daar met de ouders over bezig. Denk niet dat men die allochtone vertegenwoordigers ook al van racisme zal beschuldigen als die zelf het probleem aankaarten en er iets willen tegen doen
tabufferkwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 18:51   #19
dorus
Banneling
 
 
dorus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als een Belg op tv had komen vragen dat marokaanse ouders hun jongeren wat beter moeten opvoeden dan was hij voor de rest van zijn leven bestempeld als rascist. Laat staan wat de reacties zouden geweest zijn indien Filip de winter ofzo dit had gezegt.

Dit toont de echte discriminatie.
Ik begrijp niet juist wat je bedoelt, maar EEN zaak is zeker: dezelfde avond als de "jacht op joden" door dat crapuul waren de allochtone (of uit de immigratie komende, of hoe men het ook wenst te noemen) politieke vertegenwoordigers daar met de ouders over bezig. Denk niet dat men die allochtone vertegenwoordigers ook al van racisme zal beschuldigen als die zelf het probleem aankaarten en er iets willen tegen doen
Merkwaardig. De daders zijn dus gekend?
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2004, 19:29   #20
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tabufferkwa
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als een Belg op tv had komen vragen dat marokaanse ouders hun jongeren wat beter moeten opvoeden dan was hij voor de rest van zijn leven bestempeld als rascist. Laat staan wat de reacties zouden geweest zijn indien Filip de winter ofzo dit had gezegt.

Dit toont de echte discriminatie.
Ik begrijp niet juist wat je bedoelt, maar EEN zaak is zeker: dezelfde avond als de "jacht op joden" door dat crapuul waren de allochtone (of uit de immigratie komende, of hoe men het ook wenst te noemen) politieke vertegenwoordigers daar met de ouders over bezig. Denk niet dat men die allochtone vertegenwoordigers ook al van racisme zal beschuldigen als die zelf het probleem aankaarten en er iets willen tegen doen
Je begrijpt niet wat ik bedoel? Hoe kan ik het anders uit leggen...

Je neemt Filip de Winter of een rasechte belg en je laat die op tv komen waarbij hij zegt "marokaanse ouders moeten hun kinderen wat beter opvoeden". Snap je het nu? En daarmee wou ik het verschil aantonen van de politiekers hun reacties na deze uitspraken van een jood. Word hij als rascist beschouwd door Patrick jansens en andere mensen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be