Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 juli 2004, 12:36   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Als ik morgen naar duitsland vertrek kan ik binnen enkele maanden al heel behoorlijk duits zonder dat ik daarvoor naar een school moet gaan. Het gaat erom hoe je daar in de maatschappij meedraait. Indien ik niet ga werken, niet de moeite wil doen om de taal te leren, indien ik enkel naar winkels ga die andere nederlands taligen uitbaten, indien ik voor de rest van de tijd thuis zit of bij familieleden zit,... tja dan krijg je een probleem wat puur door jezelf gecreeerd is.
Met Duits vind ik dat ook een evidentie, daar het heel erg tegen het Nederlands aanleunt.
Met een Arabische taal zal dat toch wel een pak moeilijker zijn, toch?
kwestie van geen appelen met citroenen te vergelijken hee
Moeilijker misschien maar gewoonweg niets? Komaan als je dat zelf geloofd. Maar ja er zal altijd wel een uitvlucht zijn. Je zegt het trouwens zalf al "moeilijker". Dit is een heel groot verschil met niets bijleren é.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 16:50   #22
omaplop
Minister-President
 
omaplop's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2003
Locatie: Ardennen
Berichten: 5.579
Standaard

Als leerkracht Nederlands heb ik al een paar keer gesolliciteerd om Nederlands aan anderstaligen te geven; steeds kreeg ik een negatief antwoord, waaruit ik besluit, dat er dus wel voldoende leerkrachten zijn.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juli 2004, 18:57   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door omaplop
Als leerkracht Nederlands heb ik al een paar keer gesolliciteerd om Nederlands aan anderstaligen te geven; steeds kreeg ik een negatief antwoord, waaruit ik besluit, dat er dus wel voldoende leerkrachten zijn.
Of er genoeg leerkrachten zijn weet iedereen, dat er genoeg zijn om nederlands te geven aan nieuwelingen weet ik niet maar zeggen dat je geen nederlands kunt na 5 jaar ofzo omdat er geen klassen zijn is gewoonweg onzin, iedereen weet dat wanneer ie een nieuwe taal wil leren men het snelste en dit het beste kan door naar het land zelf te gaan en proberen te communiceren met de mensen van daar.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be